1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741928 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃

Huge: Jag håller med dig ang Nordan. Äldre, duktiga spelare har en förmånga att höja sig ett eller ett par snäpp när det blir slutspel.Det finns det många exempel på genom åren, spelare som man tycker har tappat lite under året för att plötsligt spela en otrolig hockey.

Nordan i övrigt är ett kapitel för sig. Långa perioder av ganska mediokert spel men matcher han är vass kan han vara bäst på plan. En Nordan på topp (dock alldeles för sällan enl mig) är en otroligt komplett spelare.

I och med att domare #3 (som föga överraskande visade sig vara
Linus Öhlund) nu erkänt att han lider av ett gravt synfel, så kan
han ju definitivt inte fortsätta i den här matchserien. Om man som
domare inte ser tydligt ens på två meters håll, så bör han snarast
uppsöka en ögonläkare.

mk: " Man ska väl spela för nytt kontrakt varje kväll?"

Självklart.
Även om dom flesta säkert är fullt medvetna om att det inte alltid funkar i praktiken.
Det viktigaste är ändå att man FÖRSÖKER spela varje match som om kontraktet hängde på insatsen.

"Inte bara precis när kontraktet går ut? "

Självklart inte.
Har heller inte påstått att Nordans insats igår berodde på att han helt plötsligt måste visa att han är värd ett nytt kontrakt, efter att tidigare ha gått på halvfart i tron att det ändå ordnar sig.

"Annars blir det ju lite fel eller?"

Ja, annars blir det lite fel. Det har du alldeles rätt i.

Powerfade: Nordan har överlag och under säsongen levererat så det räcker och blir över. Min poäng är att han igår såg ut som en spelare som hänger på gärsgårn och då försöker bevisa att han ska ha nytt kontrakt, när han under hela säsongen varit en stabil och trygg center som är mkt viktig för laget och knappast har nåt att bevisa.
Att han igår såg lite extra taggad ut är isf bara ett bevis på att lite äldre spelare ofta och kanske naturligt, behöver såna här matcher för att tända till på allvar sas.
Utan att dom fördenskull måste ha underpresterat och slöat till i matcher som kanske inte är riktigt lika viktiga, typ i serielunken.

Huge: Man ska väl spela för nytt kontrakt varje kväll?
Inte bara precis när kontraktet går ut?

Annars blir det ju lite fel eller?

Huge: inte svårt att få "klubbhjärta" när han knappast får ett shl kontrakt nån annanstans ;)

Nej. Bort med Nordan. Man kan inte bara leverera när det passar en själv. Är man välbetald så måste man leverera varje match. Inte bara när man skall kämpa sog till ett nytt kontrakt.

Rossa: vad händer? Ett positivt inlägg och som grädde på moset riktat mot magistern

Huge: Jag instämmer👍

Zappaholic: Kul att se hur Nordan blommar upp när det vankas slutspel.
Såg nästan ut som att han spelade för nytt kontrakt igår, smällde på och domderade som en ungtupp på väg uppåt i karriären.
Är rätt säker på att han ändå får förlängt kontrakt, smarta och kloka centrar med klubbhjärta växer inte på träd och går sällan att köpa för pengar.

Zappaholic: Vissa föreningar ger tillbaka och betalar Unicef och vissa andra får mer bidrag:)

Sven Sewage: "Måtten av självgodhet, vad är det? Mitt svar är: att gratissponsras av unicef!"

HAHAHAHAHA. Du har ju ingen koll. Tillbaka till kryvan med
dig.

Stackars Wikegård...nu drar drevet igång och nu startar jakten på hans HUVUDLÖSA uttalande om en handväska. Man blir fan mörkrädd, vart är det här landet på väg?

faceoff: Samhall Am?

Sven Sewage:

Nä... vi ska inte va sådana, men utan att va alltför enögd så måste jag påpeka att Saik bjöds in i matchen av blinda/köpta/rädda domare. Saik är alldeles för bra för att behöva sådana fördelar som man gavs, riktigt tråkigt. Skall inte rabbla upp en massa statistik o händelser men Petterström skulle inte spelat mer efter sitt fega tilltag, i det PP som Brynäs borde fått kunde lätt matchbilden blivit annorlunda. 

munkas:

"Den där självgoda jävla gruvföreningen..."

En gruva, en guldgruva dessutom... är inte det mer hockey än... kaffe? Mellanrostat kaffe alltså. Eller tablettaskar?

Måtten av självgodhet, vad är det? Mitt svar är: att gratissponsras av unicef!

Men nu ska vi inte vara sådana.

Kul att vinna, men lite avslagen match med ganska lågt tempo. Det märktes att vi kommer ur ett längre uppehåll, och passningarna satt inte direkt på bladet. Hoppas på bättring på Lördag. Brynäs överaskar däremot positivt och det var jämnare än vad man kunnat ana. Matchen var jämnare än resultatet 4-1 även om Skellefteå AIK var det bättre laget sett över 60 minuter och vi kontrollerar matchen på ett bra sätt defensivt andra halvan.

munkas:
'Nu vettefan om inte Saik är ett större hatobjekt än självaste Färjestad'

De...de..de' där får man fan inte ens skämta om!

Rossa: Ja, ju mer man tänker på det desto mer förbannad blir man. Domarjäveln står 4 decimeter ifrån situationen och vägrar blåsa för att det sitter en drös med tolvfingrars på läktaren. Nu vettefan om inte Saik är ett större hatobjekt än självaste Färjestad. Den där självgoda jävla gruvföreningen behöver knappast hjälp av domarna för att klara sig. Nu fattas det bara att Bert uttalar sig och föringar situationen...

Rossa:shl lagen har innan en sesse med varann å domare bestämt att man INTE ska kritisera en domare offentligt,,...domarna är som samhall!!!

faceoff: Förjävligt att inte domarna kan bli avstängda eller få böter, fy faan mår illa över hur kass domarkåren är i Sverige

"Kaxiga utspelet – efter storförlusten" På ABs sportsida just nu.

Hatar media ibland. 

SnowKing: Naturligt. Det var under all kritik idag. Att vara lugn och objektiv försvann i samma stund som domaren visade för hockeysverige att han saknar ryggrad.

Horace76c:du får bestämma själv, har ingen regelbok:)!!!!

Horace76c:

Suck... är normalt en "lugn o objektiv" bedömare av i stort sett all idrott.... men, spelar Petterström mer i den här matchserien så har han förtjänat ett par brutna fingrar. Otroligt fult, fegt, osportsligt och sanslöst om han kommer undan med den handlingen.

Skrubben: Som sades under PK. "Att inte tro på sitt lag är det närmaste tjänstefel"
Hur fan ska en tränare kunna gjuta mod i ett lag om jan lägger sig platt på rygg under en pk?

Samma domare på lördag. Dags för återbetalning å det grövsta.

Om vi bortser från den elementära situationen med Rödin.
-Solklar slashing i situationen där Djoos åker på en tvåa gör PO
-Solklart en medveten handling av Svensson när han flyttar buren under vårt pp
-Solklar highstick när Scott får läppen spräckt.

Man blir fan mörkrädd över domarnivån.

Detta indikerar väl iaf att nåt slags straff kommer/kan delas ut.

Domaren själv :

Hur ser du på den nu?

– Den är väl inte helt okej.

Situationen ska granskas i efterhand och avgöra om Skellefteå-spelaren ska straffas.

– Situationsrummet kommer kolla på det. Om de tycker de ska gå vidare så kommer de göra det, säger Öhlund.

faceoff:
Spearing är väl att stöta med klubbstpetsen?! (säger jag utan att konsultera regelboken)

Horace76c:En spearing 7 där i veckan !!!!!!!!

Tycker att det är befriande med Bulan :)

"Jag är mer säker nu på att vi kommer att slå ut Skellefteå än innan"

"Vi är bättre i 50 minuter"

Ser fram emot en kommande PK med Bulan och Grin-Olle!

Såg inte hela matchen. Men kul å se det fysiska spelet i tredje perioden (som jag såg).
Framförallt brodin som sänkte pesonen å sevc, den sistnämnda körde han rätt igenom å han flög som ett bananskal.
Synd på sitt sätt att han droppar nästa säsong.

Skrubben: Sant sant. 

Brynäsgubbe: Hellre det än att göra som TJ och bara skylla på skador. Om det är några som ska tro på att Brynäs kan vinna mot SAIK är det spelarna. Den här "vi-mot-världen-attityden" borde kunna gjuta in ännu mer kraft i grabbarna.

Bulan säger att Svensson inte kan spela såhär en hel matchserie. Då såg han nog inte Svedberg under tre matchserier 2012... 😳

bifhjärta: ja stäng av den där jäcla pajasen. Det han gjorde ska ABSOLUUT INTE förekomma på en ishockeyplan!

Vettefan om Bulan ska vara så säker på avancermang... 

Enaranger: Har domaren uttalat sig?? Det som var citerat här nedanför är ju från Abrahamsson och Sjöberg AB/Expressen

bifhjärta: Yes, domarna har anmält den i efterhand. Får se vilket straff lotterinämnden delar ut.

bifhjärta:

Det är ju minst lika viktigt att domaren blir avstängd.
Han har ju inget att skylla på (mer än ren feghet).

Det hade ju varit mer trovärdigt om han påstått att han drabbades
av temporär blindhet i just det ögonblicket, än den förklaring han
gav nu.

Powerfade: Yes, tänkte på det innan..Tänk hur det hade blivit om det var en match i NHL...herregud, killen hade inte ens vågat spela nåt mer alternativt så hade hans tränare hållit kvar honom på bänken för att "skydda honom".

Granskas situationen på Rödin nu direkt? OM det blir avstängning så brukar väl domen komma rätt kvickt? (Förutom när det gäller Dif och Sörensen då såklart)

Bratwursten: Fula tilltag som Petterströms på en av våra stora stjärnor utan åtgärd från "domaren". Med lite pondus så skulle Petterström fått samla ihop sina tänder från isen.
Så jävla LAMT av Brynäsarna att tillåta en så feg grej.

Kihlström? Får han förnyat kontrakt så vet jag ibte vad jag gör. Korvgubben på övre etagen i Gavlerinken r bättre.

Kan man inte göra mål framåt så får man inte bjuda på mål bakåt.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Till viss del sant, men vidhåller att svensson var riktigt bra idag, vi hade några fina avslut som kunde resulterat men han kom upp stort..

Nu ska jag inte berömma Saiks målvakt mer dock.....

Bratwursten: Vi gör målvakter bra pga våra tafatta avslut.

Davey_22: Får hoppas vi gör en likadan insats som mot FBK i semin 2012. Förlust i första sedan 4 raka. Fast har ju inga förväntningar.

Irriterande match på många sätt ikväll. Pungslag, en gråtande Pesonen och onödigt slarv. Hoppas det blir bra tryck i Gavlerinken på lördag.

Davey_22: Vi är ineffektiva idag, går dock också att vända på det och säga att Svensson var riktigt het i buren idag.

Bratwursten: Absolut. Hade vart skönt att ta en seger direkt på hemmaplan och hålla matchserien het.

Davey_22: Håller med Saik är favoriter även på lördag men det finns hopp!

Carl Lejonkräk: Jag tycker inte det ser ut alls som att vi kommer bli förnedrade. 4-1 speglar ju inte matchbilden. Känns som vi kan slå dem på Lördag. OM vi är effektiva.

Skrubben: Mm mycket bra analys.

Bifbiffen: Otroligt bittert just nu, jag vågar nästan inte titta på matcherna för att jag är rädd att vi ska bli förnedrade. Bara att be till hockeygudarna om lite flyt på lördag.

Skrubben: Noterar att Sjöberg som sett bilderna känner sig säkrare än Abrahamsson på Sportbladet.

"Pontus Petterström högg Anton Rödin mellan benen efter en tekning och ena huvuddomaren stod tätt intill, men agerade inte.

Brynäs skulle haft med sig en femma där, helt klart. Det är inte ofta man ser ett sånt agerande så pass tydligt och jag blir inte förvånad om man kommer titta på den situationen i efterhand."

« · 1671233 · »