Sven Sewage:
Nä... vi ska inte va sådana, men utan att va alltför enögd så måste jag påpeka att Saik bjöds in i matchen av blinda/köpta/rädda domare. Saik är alldeles för bra för att behöva sådana fördelar som man gavs, riktigt tråkigt. Skall inte rabbla upp en massa statistik o händelser men Petterström skulle inte spelat mer efter sitt fega tilltag, i det PP som Brynäs borde fått kunde lätt matchbilden blivit annorlunda.
munkas:
"Den där självgoda jävla gruvföreningen..."
En gruva, en guldgruva dessutom... är inte det mer hockey än... kaffe? Mellanrostat kaffe alltså. Eller tablettaskar?
Måtten av självgodhet, vad är det? Mitt svar är: att gratissponsras av unicef!
Men nu ska vi inte vara sådana.
Kul att vinna, men lite avslagen match med ganska lågt tempo. Det märktes att vi kommer ur ett längre uppehåll, och passningarna satt inte direkt på bladet. Hoppas på bättring på Lördag. Brynäs överaskar däremot positivt och det var jämnare än vad man kunnat ana. Matchen var jämnare än resultatet 4-1 även om Skellefteå AIK var det bättre laget sett över 60 minuter och vi kontrollerar matchen på ett bra sätt defensivt andra halvan.
"Kaxiga utspelet – efter storförlusten" På ABs sportsida just nu.
Hatar media ibland.
Horace76c:
Suck... är normalt en "lugn o objektiv" bedömare av i stort sett all idrott.... men, spelar Petterström mer i den här matchserien så har han förtjänat ett par brutna fingrar. Otroligt fult, fegt, osportsligt och sanslöst om han kommer undan med den handlingen.
Detta indikerar väl iaf att nåt slags straff kommer/kan delas ut.
Domaren själv :
Hur ser du på den nu?
– Den är väl inte helt okej.
Situationen ska granskas i efterhand och avgöra om Skellefteå-spelaren ska straffas.
– Situationsrummet kommer kolla på det. Om de tycker de ska gå vidare så kommer de göra det, säger Öhlund.
Tycker att det är befriande med Bulan :)
"Jag är mer säker nu på att vi kommer att slå ut Skellefteå än innan"
"Vi är bättre i 50 minuter"
Ser fram emot en kommande PK med Bulan och Grin-Olle!
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Till viss del sant, men vidhåller att svensson var riktigt bra idag, vi hade några fina avslut som kunde resulterat men han kom upp stort..
Nu ska jag inte berömma Saiks målvakt mer dock.....
Skrubben: Noterar att Sjöberg som sett bilderna känner sig säkrare än Abrahamsson på Sportbladet.
"Pontus Petterström högg Anton Rödin mellan benen efter en tekning och ena huvuddomaren stod tätt intill, men agerade inte.
Brynäs skulle haft med sig en femma där, helt klart. Det är inte ofta man ser ett sånt agerande så pass tydligt och jag blir inte förvånad om man kommer titta på den situationen i efterhand."
Huge: Jag håller med dig ang Nordan. Äldre, duktiga spelare har en förmånga att höja sig ett eller ett par snäpp när det blir slutspel.Det finns det många exempel på genom åren, spelare som man tycker har tappat lite under året för att plötsligt spela en otrolig hockey.
Nordan i övrigt är ett kapitel för sig. Långa perioder av ganska mediokert spel men matcher han är vass kan han vara bäst på plan. En Nordan på topp (dock alldeles för sällan enl mig) är en otroligt komplett spelare.