1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736261 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Chris11: 6.5 Miljoner $ i månaden?? Vilken planet bor du på?;)

Chris11: Nu tog du nog i lite :) Bäckström tjänar 6,7 miljoner dollar om året!

Älskar att de har offentliga löner i NHL.

Bratwursten: ja men spelar ingen roll, vad är det för fel på en gammal hederlig hink i ingången? ;)

Powerfade: Mif dominerar helt nu efter 3-2...dom kommer kvittera.

Rumpelstiltskin: Inte ens om en Leksands-match skulle vara direkt avgörande för om Brynäs hamnar i kval eller inte?

Låter sunt...

Powerfade: ja bäckis vafan tjänar han..? 6.5 mille dollar per månad eller vad är de? 10 miljoner för honom är ju ingenting.

Chris11: Jopp men idén till fansens värvning och att samla in pengar till en ny värvning med hjälp av supportrarna kommer från fansen själva. Skillnad om Brynäs själva tar initiativet till en insamling.

Chris11: Jag tycker att våra hockeymiljonärer på andra sidan pölen borde kunna hjälpa till lite.
En signerad capitals tröja på tradera borde kunna ge några tusenlappar. Precis som en likadan från Ducks.

Bratwursten: Bulan skulle bli fullständigt galen på Rynos backchecking😂😂

Bratwursten: Man har ju någon kampanj i brynässhopen där de avrundar uppåt så går de pengarna till fansens värvning. Ungefär samma sak tycker jag.
Tänk om alla 6000 i arenan skulle lägga en tia i burken varje match. Detta skulle då bli 60 000!

Chris11: Om Brynäs hade varit ett division 3 lag så visst...

Brynäsgubbe: Kommer aldrig hålla på Leksand i någon match.. Spelar ingen roll vilken match det är!

Chris11: Jo möjligt men kan kanske uppfattas som tiggeri i folks ögon?

EN SAK SOM JAG Å MIN KOMPIS KOM PÅ DÅ VI VAR PÅ MATCHEN IGÅR:
Varför har man inte en hink där folk kan droppa överflödiga pengar/växel/mynt som sedan går direkt till fansens värvning??? Tror man skulle kunna samla in en 2000 spänn per match på detta. Tänk vad mycket det skulle göra...

Chris11: Jag har även noterat att de kör med klappor. Precis som man gjorde i Växjö... ;)

Brynäsgubbe: Jag hoppas Leksand håller sig kvar men att heja på Leksand är en annan sak för mig iallafall. 

Någon som kollar örebro-växjö?
sinnessjukt tryck i arenan, fast ingenting jämfört då gavlerinken är fullsatt. T.ex i finalen, 8000 som pepprar sönder handflatorna med pappersbitar, då jävlar;) Fast tror det kan bli bättre tryck i finalen 2016 då alla i gavlerinken klappar händer å sjunger med klacken.

Bratwursten: Varför inte? Jag hoppas väldigt mycket att de håller sig kvar, så jag hejar på dem i den här matchserien. Inget konstigt med det.

Brynäsgubbe: Japp hoppas på Leksand, men skulle aldrig kunna ta orden "heja Leksand" i min mun och genuint mena dom dock. Det är väldigt tudelat.

Skrubben: ja man blir både glad å besviken när malmö gör mål.. Tackar gudarna för att vi slapp kval

Rumpelstiltskin: Förstår inte hur man hejar på Malmö. Fattar ni hur mycket pengar vi går miste om ifall Leksand åker ur?

Heja Leksand.

Fy fan alltså. Leksand kan gärna få lida lite, men det är nödvändigt att dom håller sig kvar. För oss brynäsare är det kanske kul i någon vecka om dom åker ur, men i långa loppet behövs dom i SHL. Inte minst för vår ekonomi 😉

Rumpelstiltskin: Yes:) då kan det bli 14e raka förlusten för Lif va??

Chris11: Bra Malmö!!!

Chris11: Malmö sätter 2-2 :-/

Haha någon som kollar på.leksand?
Om någon vet, sjunger de "Leksking vi ska ha guld"??? Låter som de, men hör inte riktigt

Forsberg 1978: Fast snart är det dags att blippa över till riktig hockey ;)

Visst är det gött att kunna titta på kvalserien och inte behöva bry sig, själv halvligger jag i soffan och zippar på en kall! :-)

pjåtor: Jag är inne på samma sak.

Powerfade: sant . Varför inte testa honken i morrn ?

pjåtor: Omöjligt är det inte.

MEN.....

-Målvaktsspelet måste upp
-Effektiviteten måste upp
-PP/BP måste upp

Powerfade: nej man jag tror vi kan rubba dom i morgon vi ska väl slå dom någon gång varför inte i morgon ;)

pjåtor:Det hade varit så grymt mycket värt om vi kunde pressa fram en till hemmamatch och de extra pengarna som det skulle ge. Men det ser inte speciellt ljust ut just nu.

Känsla av att säsongen är över på onsdag kväll om vi inte vinner i morgon men det ska väl jävligt mycket till för det ! Skulle haft en "pesonen" vi också

Chris11: klacken sjöng "Hata Skellefteå tjalalala" minst två gånger under matchens gång. Pinsamt men sant.

70 Rodrigues: samma här😄

bifhjärta: Jag har 2 mil till Ängelholm och 8 till Malmö, så jag vet vilka jag vill se gå upp😉. Tråkigt rent sportsligt men helt underbart rent egoistiskt😃

bifhjärta: Läge att byta ut starky mot honken?
Göra om lite bland backarna. Sära på Eklund och Kilas måste göras. Varför inte Anderssén och Eklund och Kilas och Slovak. Eller tvärt om.
Jag vill även ha en målfarligare tredjelänk i Tvillingjedjan. En rokad mellan Manny och Brodecki kanske?

Nåt måste göras för att vi ska höja oss det där sista lilla.

Tv10, ångest i Läxsand 15:30..glöm ej!:)

Skrubben: Alltså vilka krönikor dom spottar ut sig nuförtiden.....Abris igår och nu Nyström, det är fan inga journalister, det är mediahoror..! Använder ord som ska generera klick, vart fan har kraven på ren kunskap och opartiska artiklar tagit vägen egentligen?

Chris11: Hata Nyström lalala

Skrubben: Han gör en jämförelse med den andra matchen igår. I texten framgår ju att han gillade Brynäs uppträdande i två perioder men att man i tredje slutade tro på sig själva och blev passiva. Att ta till överord som Bolibompanivå är ju murvlarnas sätt att locka till sig uppmärksamhet bara...

Bifbiffen:
;)

bradberry: Om Brynäs prestation igår var Bolibompa-nivå, vad var då Växjös och HV:s prestationer? För att inte tala om Djurgårdens plattmatcher mot Luleå eller Modos och Leksands genomklappningar i slutet av grundserien.

Skrubben: klacken sjöng inte en ramsa om att hata Skellefteå. Han måste vara lite halvt efterbliven.

Skrubben: Ser inget konstigt i det Magnus skriver. Brynäs vek ned sig första tio i tredje. Efter Bulans timeout reser man sig dock igen. Älskar Bulans förmåga att ta timeout tidigt i matcherna. Dessa time-outer har väckt laget ett flertal gånger. Varför vänta till 18:50 i tredje och 2-målsunderläge? Lex TJ... Bulan markerar direkt för att kunna påverka matchbilden medan tid finnes. Love it!

Redigerad kommentar

Känns ganska rimligt att Sweatt vill vidare. För bra för Brynäs

tjugo8: sa jag det eller vad menar du? Jag hade likt Skellefteå pressat kilas och Eklund oerhört hårt.

Missade matchen igår men har förstått att vi spelade riktigt bra. Känns fint att vi avslutar säsongen med flaggan i topp. Fyra vinster mot SAIK har ingen i slutändan trott på. Hoppas vi kan norpa en match eller två i alla fall.

Mer tråkigt att läsa om Bill Sweatt. Tidningarnas avslöjanden brukar i regel stämma även om det inte bekräftats. Fan, han har varit en publikfavorit.

Hur som helst kommer vi ha ett bättre lag nästa år. Det är jag övertygad om, i och med att flera spelare höjt sig. Westerholmarna (i synnerhet Pathrik) kommer vara heta från start.

« · 1672110 · »