1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736239 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃

Johan Norrström:"Ja nu vet man ju statusen på dig åtminstone."

Så kom igen, berätta min status.

Less på att bli hånad av folk som håller på saik nu så en vinst vore skönt åtminstone ..jobbigt att bo i" sixfingerland"

Carl Lejonkräk:

Ja nu vet man ju statusen på dig åtminstone.

Funkar Powerplay ikväll så vinner vi, Skellefteå drar ofta på sig utvisningar å det måste man utnyttja!
Ikväll kanske allt går in, vem vet? Svensson kan ha en dålig dag ;)

Brynäsgubbe: Smart av Bulan. Han visar fingertoppskänsla tycker jag!

tjugo8: Får hoppas det. :)

Fattar ju att de behöver ledigt som vanligt folk men samtidigt fattar man ju också att SAIK kör mer och hårdare. Retar mig på det.

Brynäsgubbe:
Skillnad att ha spelat 4 matcher på 6 dagar
Tror du inte Bulan vet bäst här?

Brynäsgubbe: Inte riktiga AIK har ju inte dpelat tre tuffa matcher mot FBK. Så jag tror den hör vilan gjorde våra krigare gott.

Ingen träning igår enligt GD. Det är skillnaden på satsande lag och Brynäs. Kan sätta en peng på att SAIK körde något pass.

Carl Lejonkräk: måndagstrött,småfet lite stel i ett knä. Men jag tror inte jag blir uttagen till match ikväll. Har inte hört nåt från bulan

krobbe: Vad är din status?

Powerfade: HAHAHA kung!

krobbe: Singel inga barn tror jag ;)

nån som vet status på Bertilsson?

Carl Lejonkräk: Det där var varken fyndigt eller särskilt kul.

Kahn: nä så mycket tror jag inte brynäs vinner med, men 2-3 kanske skulle vara närmare tippat

1 - 5.

bradberry: kanske Brynäs kan låta nyanlända tiggare komma in gratis på matcherna för att fylla tomma platser? Jag tror att det skulle ge bra publicitet att ge tiggare en bra start på sitt äventyr i Gävle. Sen kan de ju få tigga i pauserna om de delar 50/50 med Brynäs,

Chris11: "Varför har man inte en hink där folk kan droppa överflödiga pengar/växel/mynt som sedan går direkt till fansens värvning??? Tror man skulle kunna samla in en 2000 spänn per match på detta. Tänk vad mycket det skulle göra..."

- Ja va bra!!! Åsså kunde HGK, JE Silfverberg o Bengtzén ta varsin hink å sätta sig utanför några av stans närbutiker. Jag har en filt som jag kan donera som en av dom skulle kunna ha å sitta på. Fler filtar!!! Någon...?

Känns även som att perra levt på gamla meriter lite väl länge och när han tog SM- gulden i FBK hade han mycket förspänt med de spelartrupperna FBK hade på den tiden..

Med det sagt kan jag tycka Perra är lite smårolig stundtals men är glad att han inte är huvudtränare för mitt Brynäs.

munkas: hört av lulebor att bulans träningar var stenhårda ..

Chris11: Ge Bulan ansvaret för fysen! Något säger mig att den individuella träningens tid är förbi i Brynäs :)

Tur att man inte håller på Leksand fy fan så dåligt dom spelade !!! Inte ens nära att hålla shl klass

Chris11: Tvärtom, han som rekryterades inför förra försäsongen är mycket bra och modern.

bifhjärta: Skönt med en tränare (Bulan) med lite fart i, Perra är så slö, dags för pension? tycker inte energin finns där

Till nästa säsong så vill jag ha en annan fystränare! Tror spelarna och klubben skulle behöva någon bättre

Bratwursten: När man hör Perra intervjuas så är det skämskudde alltså...Inte den skarpaste kniven i lådan. Tack Brynäs för Bulan!

munkas: ja bra sagt, men menar i nästa års slutspel. Årets är ju färdigspelat snart.

Tycker Linköping är det laget som påminner starkast om oss av de andra slutspelslagen, tror vi skulle kunna få ut ungefär samma ur vår nuvarande spelartrupp som LHC får ur sin, med rätt taktik och tränare.

Chris11: Nä, spar pengarna till nästa säsong. Det är två matcher kvar sen börjar det viktiga jobbet att försöka förstärka laget till nästa. Som det är nu räcker inte pengarna från fansens värvning till mer än en suspensoar åt Pesonen så vi måste hålla hårt i plöskan.

Har ni sett hur örebro delat ut röda tröjor till alla i publiken? Skulle inte tro att alla har köpt en. Häftigt, så borde bif göra också! Sponsorer kan betala dem i slutspelet

Hoppas HV åker..

Chris11: inga problem :)

Redigerad kommentar

Bratwursten: tack för svar :-)

Chris11: Ja inom hockeyn hedrar man sina kontrakt om inte klubben och spelaren kommer överens om att bryta i förtid, Brynäs köper inga spelare som lyder under kontrakt.

Sen är det klart att det är en marknad där många klubbar är med och budar på attraktiva spelare, men då handlar det om lön till spelaren inte om övergångssummor klubbar emellan.

Därför ekonomin är viktig ;)

smallround: Haha underbart Malmö!!!

bifhjärta: Malmö 4-3 helt välförtjänt. Livsfarligt varje gång

Bratwursten: undrar hur Brynäs köper spelare, budar de som i Fifa-spelen? ;) kan de köpa vem som helst bara de har råd eller måste spelaren ha utgående kontrakt?
Är det något jag ikte vet så är det väl de :(

Haha självmål☺

Huge: Å publiken väntar otåligt på att domarna ska kliva in i handlingen... ;)

Vettifan om Läxsand reder ut detta över 7 matcher..dom ör fan inte bra alltså. 3-3 hemma och Mif spelar som om dom har PP i 5v5..

Bratwursten: Kolla leg där du!;)

bifhjärta: Skitsnyggt av Himmelfarb, släkten är värst...   :-)

Chris11: Vad dillar du om ? haha

Bratwursten: 3-3...Himelfarb igen hehe...ruskigt snyggt!

Hur går det till när man ska skaffa nya spelare, köper man dem som i Fifa-spelen? ;D

Med tanke på hur många anfallare som har kontrakt även nästa säsong,
så kan det ju bli max 2 anfallsnyförvärv, om vi skulle få behålla de spelare vi
vill ha kvar i dagens trupp (och att Ollas och Enterfeldt kan komma tillbaka
till full kapacitet).

För man kan ju inte ha mer än 14-15 anfallare i en trupp.
Om man inte har en extremt bra ekonomi (dit Brynäs knappast kan räknas).

Om man räknar med Olden så har vi nu 17 anfallare.
Då gäller det att vi inte förlänger med åtminstone 3-4 av de anfallare
vars kontrakt går ut.

Bratwursten: BS haha oj tänkte fel ;) bara ovechkin som tjänar ungefär 1 mille dollar i månaden :')

Bratwursten: Det ger i alla fall ruggiga pengar i slutändan. Då man kan tycka att de borde kunna pitcha in några tusen i alla fall.

Chris11: Jo men se till att få dit mer folk till matcherna och höja publiksnittet först och främst!

« · 1672329 · »