1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742295 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Aldrig något lag som vänt 0-3 i Sverige..kan hända i en sån här jämn serie. Forza fina Brynäs, ge aldrig upp!!!

Forsberg 1978: Vi kan inte vinna matcher där SAIK får sådana mål som kvitteringsmålet, styrning via Honkens ansiktsmask och stolpe in... Hur f-n kan man ha sådant medflyt i tre raka matcher...?
Mycket stolt över laget, återigen en kanonmatch men marginalerna grinar emot.

BRYNÄS4EVER NR1: blir svårt att somna inatt..grymt jobbig hemresa för krigarna..😳

Bratwursten: Jo, vi var bättre men i historieböckerna kommer det stå 4-0 (eller 4-1 till SAIK) och inte ett ord om att vi faktiskt var bättre än dem i större delen av matchserien. Skälen är främst, dålig effektivitet, slarv (Andersens höga klubba t.ex.) och dåliga special teams (uselt pp).

Nordan är precis som Lunkan i VF, glider igenom grundspelet men blir en jätte i slutspelet. Imponerande faktiskt.

Redigerad kommentar

Horace76c: Aha. Fattade inte alls först :) Jag fick mer en tomhet i mig än ilska av nån anledning. Känslan av när ett hopp man försökt trycka ner krasas sönder..

Fan också

BRYNÄS4EVER NR1:
Första gången nu under slutspelsserien när ilskan faktiskt står mig upp i halsen....det här är fan vidrigt. 
Widing höll igen i segerintervjun i alla fall...var ödmjuk. 

Vem av er är Stefan som sjunger Orup-låtar i Ullared?

BRYNÄS4EVER NR1: aa fan å. Det jag tycker är så jävla dåligt är att de försöker spela på ledningen hela jävla tiden. Det funkar inte mot Skellefteå för vi vet väl vilken pisstur de har??

Chris11: Detta är så djävla orättvist. Så sjukt missvisande. 3 så bra matcher. Kunde förfan stå 2-1 till Brynäs. Dags att träna avslut i sommar. Är så satans stolt.

70 Rodrigues: Blir ner till gymmet nu, tack för bra stämning härinne ikväll!

Davey_22:
HTC one är en hållbar telefon...tro mig, den blev grovt konsumenttestad för brutala stötar för ca 5 min sen....den funkar än. 

bradberry: hade kunnat stått 2-1 till brynäs lika gärna, varför inte 3-0.....? Så jävla skit att de har sån äcklig tur

Bratwursten: Tyvärr så gör dom inte mål på sina chanser. Att man kan bränna så många bra lägen är fan obegripligt😢

Chris11: Med Starkbaum hade den här matchen varit förlorad långt tidigare. Honken är en slutspelskeeper.

Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren. Då behöver man vara bra på att göra mål. Brynäs är usla i den detaljen...

Vi har nog 35-20 i klara målchanser efter de här tre matcherna.

Jag lider med er, ni hade den här matchen men den sista i ramen slog över till oss, väl kämpat.
Ni har nånting riktigt bra på gång och jag tror ni kommer bli riktigt bra nästa år även om det ännu inte är klart i år.

Horace76c: Va ?

Steenm: Ja helt sjukt egentligen sett till hur det sett ut dessa tre matcher hade det fan egentligen lika gärna kunnat stått 3-0 till oss, svindlande tanke

honken21: Fyfan äckliga jävla saik att vi inte vinner denna match är pinsamt fy satan vad besviken man är!

Bratwursten: Riktigt stolt är man idag..hade vi vunnit idag, vilket grabbarna förtjänade så hade vi tillochmed kunnat gå hela vägen (på fullt allvar). Tyngsta förlusten på år och dar. Älska Brynäs IF

Davey_22:

HTC gör hållbara telefoner

Bifbiffen: men vafan honken... den sär kunde han tagit. Nödvändigt att han stanna där i mitten för att släppa in den? Hmm. Han har storspelat hela matchen å så släpper han in en såndär.. ååååååååh

Bifbiffen: Varför tittar du ens på Brynäs matcher???

Powerfade: widrig!

Bifbiffen: Spelarna förtjänar bättre, vilka jävla krigare sjukt stolt över att hålla på Brynäs idag.

Nu passar det för Widing att göra mål. Fyfan.

Förjävligt. Lider med laget idag. Man krigar stenhårt och är bättre än Skellefteå stora delar av matchen. Men man lyckas inte skapa en tillräckligt stor lucka och till slut spricker det.

Vi hade behövt 3-1 i det PP:et vi fick.

Jag är stolt över laget oavsett resultat idag. Men faaaan vad jag hade unnat dem en seger för sig själva.

Som jag sa. Matchen var redan förlorad. Gör man inte mål på sina 1000 chanser får man skylla sig själv. Tack för i år. 

Fyfaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

Så är det med vidriga flytlag som Skellefteå – tre dåliga matcher resulterar i 3–0 i matcher.

Med flytet på vår sida hade det lika gärna kunnat vara 3–0 till oss. Det är bittert.

Redigerad kommentar

Jävla CP-flyt.

fyfan. Lider med grabbarna....

Faaaaaaaaaaaaan😠😠😠😠

rafalski:

Fan vad rättvist

Å vem fan jinxade och började snacka om widing?

Permbanna den jäveln!!!

Helt JÄVLA otroligt..

Bratwursten: Direkt när man fått det fungera, jo vad händer. Widing gör mål........................................................................................

Och Widing avgör förstås.

Ja vad kul för Widing.....

Livet känns lite tungt just ny.

Brynäsgubbe: Där kom Widings mål.

Widing. Kom aldrig tillbaka.

Fan så jävla bittert.

Ramträff för Widing.

Davey_22: jag har ljud i alla fall. Historiens dyraste radiosändning typ

Forsberg 1978: Nä..nu la den jäveln av också. Jag hatar när folk inte kan sköta sitt jobb. 

Pma mig om ni inte har sändning.

BRYNÄS4EVER NR1: csport back up funkar ju fan inte heller!!!

Vuollerim: Nu kör vi grabbar. Tysta skoterraggarna.

Forsberg 1978: mycket imponerad av killarnas insatser dessa tre matcher. Om det finns någon rättvisa ska vi ha denna. Gärna Scott så att han lyfter på onsdag :)

« · 1672806 · »