1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736108 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Förlusten är tung, men jag är så jäkla stolt att vara brynäsare ändå. Vilka jävla krigare!

brynäs08: det har dom. Och har man inte mer än rödin som kan göra mål i princip så klart man inte vinner några matcher. Spelar ingen roll att man står upp bra. 3-0 visar att Saik är huvudet högre

Auchinleck: Allting går i cykler, SAIK har sin tid nu och den kommer inte vara för evigt. Tror t.ex. inte att de tar guldet i år.

Snacket om att SAIK åker omkring och väntar på att lägga in en överväxel är ju dumheter. De har fullt upp med att besegra oss. De går på sitt max. Vi dominerar matchbilden långa stunder ändå, trots skador. 

Tycker vi gör det för jävla bra. En hel plågsam försäsongsträning med Bulan och sen Rönkenhockey fullt ut nästa säsong, spetsat med offensiva kvalitéer. Det kommer bli jobbigt att möta oss, var så säkra.

Bifbiffen: Har dom inte 5 växlar kvar då?
Sicken tomte....

Bifbiffen: Har sett en hel del av SAIK i år. De har inte en högre växel längre. Däremot är de grymt bra i special teams, minimerar misstag i 5 mot 5 och duktiga på understöd i egen zon samt rörlighet i anfallszon (speciellt i trafik framför mål). Tempot har många lag börjat komma ikapp men det är när laget klarar av att upprätthålla discplin och spelidé i högt tempo som resultatet kommer.

Vuollerim: håller med dig! Brynäs är så värda att ha 2-1 i matcher.
Åååh vill inte att säsongen tar slut redan :( nu när det börjar bli så kul att se dem!

Auchinleck: Men hallå.... Självklart är SAIK ett kanonlag det trodde jag alla hade förstått. Självklart är SAIK jättefavoriter. Självklart har de bättre PP och BP mm. Men... Brynäs har gjort tre kanonmatcher och att de inte fått med sig någon är kanske lite to much eller?

Davey_22: vinner vi då hemma å sedan vinner vi borta, då borde ju bonnkukarna bli nervösa eller? De skakar ju redan nu, i första å andra perioden är det vi som pissar på dom men ändå..... ja, vad säger man?

Bifbiffen: ja, serien tar troligtvis slut redan på onsdag, eller matchen efter. Men sluta prata om att Saik har en eller två växlar till. Det finns inte! Saik har med nöd och näppe kommit undan med tre raka, vad lider du av?

Huss: Nu undrar jag varför inte Sweatt spela?

Zappaholic: Bra lag har tur, brukar man säga.
Men lite måtta med turen hade kanske varit klädsamt.
Stolpträff av Nordan strax innan, rätt signifikativt för hela matchserien, där vi hållit jämna steg och idag var bättre över 60 minuter.
Som tur är känns det ändå bra iom tränarbytets inverkan, Bulans inträde, lagets metamorfos och Rödins förlängning.
Om man nu ska se nåt positivt i besvikelsen så här direkt efter matchen.
Nu tar vi nästa match, finns inget annat om gudarna har minsta sinne för rättvisa....

Man är naiv om man bara tror det är flyt. Vi har typ 3 spelare som kan göra mål varav en inte spelade igår. Det funkar såklart inte mot seriens bästa lag. Skellefteå har dessutom en kanske två växlar till att ge. Något inte Brynäs har.
Serien tar slut redan på onsdag.

Vägra bli nollade nu. Tänk inte ett skit på att vi måste ta 4 raka. Bara vägra bli nollade och se till att vi får trycka dit Skellefteå i Gavlerinken nu.

De ska fan inte få gå rent mot oss hela säsongen.

Auchinleck: skärp dig!! De har riktigt jävla pissflyt nu. De andra åren har de varit dominerande. Nu är ju för fan vi en stolpe ifrån att vinna varje jävla match

Powerfade: Herregud, jag skäms. Berätta inte för någon !!! ;-)

Vuollerim: Bulan å BZ får bygga till nästa säsong. Hård träning i sommar. Då djävlar vill jag se kampen om lemat.

Huss:Du glömde Enterfeldt ;-)

munkas: så kan det kännas. Men du vet lika väl som jag att Saik inte åker runt och väntar på att lägga in överväxeln. Brynäs har pressat Saik till det yttersta, det du ser är bulans spelplan. Det ser ut som rönkenhockey när den är som bäst! Det blir en rolig höst, jag är helt säker.

Vill säga massa fula ord just nu.

Men i grund och botten är jag sjukt stolt, synd bara att vi inte har det där lilla sista.

munkas: Ja och dom 7 matcherna innan dessa 3 var vi ju inte samma lag direkt....Gammal statistik, nu slutspel och nya förutsättningar. Vilket syns på isen idag.

bifhjärta: Först Ollas, sen Sunken, Enter, Lindgren, Bertil och nu Sweatt och Kilas.
0-3 mot SAIK genom århundradets missflyt. Men vafasen, någon gång skall väl en sådan trend brytas också eller hur?

Redigerad kommentar

bifhjärta:
Hoppet är det sista som överger en
....men i det här fallet....
..vinner ett lag grundserien, och har sånt flyt...
Då blir det otroligt osannolikt att vi skulle vända för första gången... 

Vuollerim:

SAIK har haft medflyt i tre säsonger (snart)?

Nånting gör de rätt... jämfört med alla andra.

bifhjärta: Jaha då ska man vakna förbannad igen då jag får fan magsår på detta!!

bifhjärta: Lugn nu, det kan tyckas vara hugget som stucket om vem som vinner matcherna men med 3-0 i matcher så kanske det är en viss skillnad ändå. Saik är vana att vinna och stressar inte upp sig när de ligger under. Lägg därtill bra PP, BP och sylvassa målskyttar. 10-0 i matcher nu på senaste 10. Det är inte otur. Brynäs spelar riktigt bra, på toppen av sin förmåga men det känns som att Saik åker runt och väntar på anledningar att få lägga in överväxeln.

Aldrig något lag som vänt 0-3 i Sverige..kan hända i en sån här jämn serie. Forza fina Brynäs, ge aldrig upp!!!

Forsberg 1978: Vi kan inte vinna matcher där SAIK får sådana mål som kvitteringsmålet, styrning via Honkens ansiktsmask och stolpe in... Hur f-n kan man ha sådant medflyt i tre raka matcher...?
Mycket stolt över laget, återigen en kanonmatch men marginalerna grinar emot.

BRYNÄS4EVER NR1: blir svårt att somna inatt..grymt jobbig hemresa för krigarna..😳

Bratwursten: Jo, vi var bättre men i historieböckerna kommer det stå 4-0 (eller 4-1 till SAIK) och inte ett ord om att vi faktiskt var bättre än dem i större delen av matchserien. Skälen är främst, dålig effektivitet, slarv (Andersens höga klubba t.ex.) och dåliga special teams (uselt pp).

Nordan är precis som Lunkan i VF, glider igenom grundspelet men blir en jätte i slutspelet. Imponerande faktiskt.

Redigerad kommentar

Horace76c: Aha. Fattade inte alls först :) Jag fick mer en tomhet i mig än ilska av nån anledning. Känslan av när ett hopp man försökt trycka ner krasas sönder..

Fan också

BRYNÄS4EVER NR1:
Första gången nu under slutspelsserien när ilskan faktiskt står mig upp i halsen....det här är fan vidrigt. 
Widing höll igen i segerintervjun i alla fall...var ödmjuk. 

Vem av er är Stefan som sjunger Orup-låtar i Ullared?

BRYNÄS4EVER NR1: aa fan å. Det jag tycker är så jävla dåligt är att de försöker spela på ledningen hela jävla tiden. Det funkar inte mot Skellefteå för vi vet väl vilken pisstur de har??

Chris11: Detta är så djävla orättvist. Så sjukt missvisande. 3 så bra matcher. Kunde förfan stå 2-1 till Brynäs. Dags att träna avslut i sommar. Är så satans stolt.

70 Rodrigues: Blir ner till gymmet nu, tack för bra stämning härinne ikväll!

Davey_22:
HTC one är en hållbar telefon...tro mig, den blev grovt konsumenttestad för brutala stötar för ca 5 min sen....den funkar än. 

bradberry: hade kunnat stått 2-1 till brynäs lika gärna, varför inte 3-0.....? Så jävla skit att de har sån äcklig tur

Bratwursten: Tyvärr så gör dom inte mål på sina chanser. Att man kan bränna så många bra lägen är fan obegripligt😢

Chris11: Med Starkbaum hade den här matchen varit förlorad långt tidigare. Honken är en slutspelskeeper.

Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren. Då behöver man vara bra på att göra mål. Brynäs är usla i den detaljen...

Vi har nog 35-20 i klara målchanser efter de här tre matcherna.

Jag lider med er, ni hade den här matchen men den sista i ramen slog över till oss, väl kämpat.
Ni har nånting riktigt bra på gång och jag tror ni kommer bli riktigt bra nästa år även om det ännu inte är klart i år.

Horace76c: Va ?

Steenm: Ja helt sjukt egentligen sett till hur det sett ut dessa tre matcher hade det fan egentligen lika gärna kunnat stått 3-0 till oss, svindlande tanke

honken21: Fyfan äckliga jävla saik att vi inte vinner denna match är pinsamt fy satan vad besviken man är!

Bratwursten: Riktigt stolt är man idag..hade vi vunnit idag, vilket grabbarna förtjänade så hade vi tillochmed kunnat gå hela vägen (på fullt allvar). Tyngsta förlusten på år och dar. Älska Brynäs IF

Davey_22:

HTC gör hållbara telefoner

Bifbiffen: men vafan honken... den sär kunde han tagit. Nödvändigt att han stanna där i mitten för att släppa in den? Hmm. Han har storspelat hela matchen å så släpper han in en såndär.. ååååååååh

Bifbiffen: Varför tittar du ens på Brynäs matcher???

« · 1672845 · »