1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736076 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
bifhjärta: Borde bli fullsatt kan man tycka?

bifhjärta: Hoppas att det funkar😃

Forsberg 1978: 4800 skrev Brynäs på twitter i förmiddags..Måste väl bli övrr 6000 ikväll?

70 Rodrigues: 3-1 och Widing har återfått sitt gamla vanliga sikte, dvs skjuter gärna men 1,5 meter utanför mål!

Redigerad kommentar

4-2, bara för att vi kan😃

70 Rodrigues:Nämen, har de fått en skada stackrarna... Meddela när de har kommit till hälften av våran skadenivå:)

Jag tror inte att det blir 11e gången gillt för er ikväll.

Någon som vet hur biljettläget ser ut ikväll?

Får klara sig utan lagkaptenen

Erik Forssell bröt Skellefteås träning i går och enligt vad Sportbladet erfar kommer inte lagkaptenen till spel i den fjärde kvartsfinalen mot Brynäs.

Hoppsan!!!

Redigerad kommentar

lucky luke: 😃 är ju inget man blir gradare av ;-)

micke:koden för symbolen "smiling face with open mouth" (codetable.net)

Forsberg 1978: Om Ollas spelar i kväll, så ska han få ett så enormt avgrundsvrål till välkomnande så att taket lyfter på Gavlerinken.

Forsberg 1978: Sweatt och Ollas på isen

Redigerad kommentar

Något säger mig att vi får se Ollas i laget ikväll men jag kan vara helt ute och cyckla?

Är det bara jag som inte förstår rubriken till kvällens matchtråd? Vad tusan är 😃 ? För många år sedan läste jag lite C++, Java och andra programmeringsspråk men rubriken känner jag inte igen...

Skador

Skellefteå: –

Brynäs: Bill Sweatt, Lukas Kilström, Simon Bertilsson, Alexander Lindgren, Jörgen Sundqvist, Jesper Ollas, Sebastian Enterfeldt.

Och vi hänger med Saik spelmässigt trots skadeläget här ovan! Ganska anmärkningsvärt tycker jag!

Bratwursten: Tackar för det!

Enaranger:"Det vore bra om vi kunde göra första målet i kväll.
Jag får det till att vi släppt in första målet i 10 raka matcher nu.
Ändå har "vi varit med" i princip alla de matcherna."

Ja, jag har suttit å tänkt varje match: Kan vi snälla få första målet? Då kan vi jobba för det. Men varje jävla gång så får motståndarna in nåt skitmål

Carl Lejonkräk: Ja, det räcker tydligen att endast läsa de två första meningarna efter ingressen... eller helt enkelt bortse från resten för att få en mer spännande nyhet!

KulaShaker: Kolla GD så ser du att Sweatt inte är avskriven till kvällens match. AB har snott materialet från GD men inte haft läsförståelse nog att fatta att ingenting är klart ännu när det gäller Sweatts eventuella medverkan ikväll.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues:

Sportbladet: 

Misslyckat test för Sweatt
Vid förlust så är Brynäs säsong över.
För att hålla liv i matchserien mot Skellefteå krävs det seger i kväll.  
Men man kan få försöka ordna det utan nyckelspelarenBill Sweatt som fick lämna gårdagens träning i förtid. En träning som han genomförde på egen hand innan övriga laget gick på is.  
– Det gick inte så bra det där testet, säger Brynäs massörGlenn Helllström till gd.se.  
/ Martin Tolén, redaktionen

Johan Norrström: Vi har en bra chans att vända detta och bli historiska tror jag. Vilke grej om detta skulle lyckas!

Horace76c:

Tendensen i den här matchserien tyder väl på att din teori inte stämmer. Brynäs smyger ju sig närmare för varje match. Tror att det finns en bra chans för Brynäs att vinna ikväll.

Deutsch ersätter Kilström ikväll, det blir nog bra det😃

Det vore bra om vi kunde göra första målet i kväll.
Jag får det till att vi släppt in första målet i 10 raka matcher nu.
Ändå har "vi varit med" i princip alla de matcherna. 

Zappaholic: Ja, det komiska är ju att Sven/Barbro inte ser att Bulan och Petters filosofi i stort är en exakt kopia av Wallsons och Klockares tankegångar.
Klart att han inte vill erkänna det, då tvingas han ju medge att en tränare från hans eget hatlag borde ha beröm.
Än mer komiskt är att han dessutom på fullt allvar verkar undra över vilken sorts hockey Bulan/Petter kommer att införa nästa säsong.
Precis som om det finns nån anledning att tvivla, efter att hans eget lag mer eller mindre blivit utspelat med den hockey Bulan hittills lyckats införa.

Huge: Tycker som du. Det som är tydligt talande i vårt spel nu är att det syns inga gamnackar på spelarna när SAIK gjort mål. Man öser på med samma frenesi och har ju lyckats kvittera ledningarna också. Det säger en del om den arbetsmoral vi har i laget. Det säger också en hel del om att ledarna fått spelarna att tro på vad de gör. Spelarna känner också ledarnas stöd. De flesta experter och läktarcoacher är ju överens om att Petter och Bulan gjort ett sjuhelvetes jobb med laget. 

Det är bara en tomte i SAIK:s forum som med sitt näthat och sina patologiska lögner försöker sprida en falsk bild av vad Bulans ledarskap står för😂😂😂

Acapulco: Välkommen till Hockeysnack!

Horace76c: Har inte sett några som helst tendenser i vårt spel under Bulan så här långt, som skulle tyda på att proppen skulle går ur för SAIK ikväll.
Hade möjligtvis till viss del kunnat instämma i dina farhågor om det gällt det lag vi såg på isen under slutet av TJ:s ledarskap, men att dra slutsatser av DET spelet när man försöker sig på en kvalificerad gissning om hur det går ikväll känns ganska så meningslöst i dagsläget.
Om du frågar MIG....

Redigerad kommentar

Acapulco:
Hoppas du har rätt, men jag är rädd för att det kommer gå åt andra hållet istället...proppen ur för SAIK alltså...
Det här scenariot känns kusligt bekant....vi spelar jämt med "överlägsna" motståndare ända till sista matchen när luften går ur oss.

Jag tror stenhårt på Brynäs ikväll, och det blir en urladdning. 4-1 eller 5-1. Kan SAIK vinna 8 raka mot oss den här säsongen, så ska vi slå dem i 4 raka nu. Frågan är vem som ska vakta buren? jag tycker Starky och Honken varit jämna i kvarten.

Tror på Bif vinst ikväll! det har vägt över till eran fördel för många gånger nu så jag tror ni får igen lite retoraktivt samt att det kan vara bra för oss att torska en match och få ett litet uppvaknade.

Acapulco: Hoppas verkligen han stannar, men samtidigt så känner jag att om han själv bryter kontraktet för att han vill till en annan SHL-klubb då kan han lika gärna försvinna så fort som möjligt. Jag tror dock att han bröt kontraktet för att omförhandla lön och villkor då han ökat väldigt i status i laget från första säsongen till nu.

Chris11: Hon kanske är Läxing och då är gråten i halsen nåt man får räkna med ;)

Bara jag som hatar Anna Rydéns gnälliga röst på "Sportbladet News"? Fyfan låter som hon har gråten i halsen när hon sammanfattar SHL-matcherna

Kan vi inte lova varandra en sak vi brynäsare här på HS? OM Brynäs tar det till en 7e och avgörande match, då samlas vi så många vi kan och åker upp till Skellefteå. Deal?

Från Rodrigues i södra Sverige och uppåt!

bifhjärta: Tackar!

Acapulco: Välkommen till HS!

Angående Sweatt, så tror jag att han stannar kvar i Brynäs om Bengtzén någorlunda kan matcha högstbjudande SHL-klubb. Skulle tro att han trivs bra med Rödin och Scott. Å andra sidan så lär han väl hamna i 1:a femman i vilket annat SHL-lag som helst. Har han däremot fått ett lukrativt erbjudande från KHL, så kan vi glömma honom nästa säsong.

Davey_22: vi har två tuffa tränare som inte backar för att gå ut i media om vad de tycker om saker och ting, kanonbra!

Skrubben: Efter att ha läst intervjun med TJ, så får man väl åtminstone ge honom credit för att vara så pass öppenhjärtig. Samtidigt; om hans psyke är så svagt att han inte orkar se Brynäs eller titta på annan hockey heller för den delen, så är han knappast rätt man att coacha ett lag i motgång. För övrigt så var även 0-4-matchen mot Växjö den 30 december ett av säsongens värsta lågvattenmärken i mina ögon.

Petter hymlar inte om vad han tycker :

"Vi får en utvisning när deras spelare lägger sig ner och i mina ögon filmar. Att filma till sig en utvisning hoppas jag inte att ett lag som Skellefteå ska behöva göra. De har gjort så bra intryck under säsongen så att lägga sig ner och filma känns riktigt kasst. De får ingen respekt hos mig längre. På den utvisningen kvitterar de också, vilket var otroligt tungt. "

Bifbiffen: någonting säger mig att vi vinner imorgon, sedan matchen efter det å matchen efter det å matchen efter det. Så då är saik ute weheyy :D
Nej men imorgon vinner vi, det känns som det. Hade varit bra dock att kunna ta två matcher så vi får en till hemmamatch.

Zappaholic: hahaha. Ja det är ju lite enögt att tro att vi slagt vilket lag som helst förutom just SAIK. Att man inte tänkte på det innan och såg till att slippa Skellefteå. Kan man inte göra mål vinner man inga matcher. Och imorgon tar det förmodligen slut om Skellefteå inte är sugna på en till hemmamatch.

Skrubben: Det var för ofta som man fick läsa om "revanscher" efter en dålig insats innan. Det fanns tecken tidigt på att han inte hade alla spelare med sig. Då skyllde man på skador.
Idag så har man visat att det går att spela hockey, bra hockey med det manskap man har till förfogande.

Powerfade: Hehe, exakt 2 månader sedan. Jag måste också gilla detta citat av TJ en månad efter han fick kicken 😂

"Jag trodde stenhårt på det vi höll på med och tyckte vi var på rätt väg, bortsett från den första ­perioden mot Skellefteå i min sista match."

Det första jag undrar är hur man kan tro stenhårt på det man gör när man släpper in 5 mål i en period på hemmaplan mot Skellefteå. Att påstå att just den perioden var ett olycksfall i arbetet och att han sedan tycker att man spelade bra för att resterande del av matchen slutade oavgjort är dagisnivå i min bok.

Bratwursten: En klassisk förträngning med andra ord ;)

Powerfade: jasså det minns jag inte :)

« · 1673222 · »