bifhjärta: På elitnivå älskar många spelare att träna, därför som många har blivit så bra.
Förresten, finns det fortfarande någon som tror att Skellefteå är överlägset tränade och därför är Sveriges bästa lag? Har Pesonen bättre avlut än Djoos (vilket avgjorde match 2) pga hårdare försäsongsträning?
Redigerad kommentar
Efter att ha varit en skribent som skrivit först och tänkt sen och ofta hittat det negativa i det mesta så måste jag säga att även jag är förbannat stolt över vad laget presterar med tanke på den prekära situation vi varit i i stort sett hela säsongen! Förlusten igår var vidrigt tung och kan inte bärga mig till nästa säsong MEN än har ju inte den feta sjungit även fast det ser jävligt tungt ut! Nu får vi se till att putsa siffrorna och hoppas att inte riktiga AIK tar ett nytt guld för det unnar jag inte den föreningen! SAIK är nu ett hatlag likt FBK!
Powerfade: Skönt att läsa lite sansade inlägg! Jag kan faktiskt leva med dessa sura förluster när jag fått lite distans till matcherna. Vilken jävla skillnad på inställning och vilja det är nu i laget, sedans aknas den där lilla sista procenten för att det ska lyckas att slå ett Skellefteå fyllt med självförtroende.
Sorry för jinxen, men jag kände i hela kroppen att Widing skulle få in en puck om han så skulle ta den mellan tänderna och slänga sig själv i mål. Han tänder verkligen till extra när han möter oss, tyvärr!
;-)
Rossa: 3 ggr helgjutna insatser av Brynäs (sett till vårt material). Hatten av för Bulan boys. Får vi bara tillbaka Ollas, Enterfelt, Bertilsson och Sunken och får in lite mer målsinne (en riktig sniper) så blir detta bra tillslut.
Denna kvartsfinalserie då...tja nu siktar vi på att ta en match i alla fall och sen kan ju allt hända...Vinner vi sista hemmamatchen så ser det i alla fall lite snyggare ut...
Jag ger aldrig upp!
Redigerad kommentar
22 år sedan.
Brynäs - Luleå i final.
Match 1: Brynäs IF - Luleå HF1 - 3( 1-2, 0-0, 0-1 )
Match 2: Luleå HF - Brynäs IF4 - 2( 3-1, 1-0, 0-1 )
I slutspelet efter Elitserien hade inget lag vänt ett finalunderläge med 0-2 i matcher. Luleå kom till nästa match med Champagne på kylning och hela ledningen var med för att fira triumfen. Le Mat var på plats för att delas ut.
Brynäs IF - Luleå HF7 - 4( 2-1, 2-1, 3-2 )
Shit! Men det var bara lite grus i maskineriet. Nu vässar vi tomteblossen för att bli mästare hemma i Delfinen!
Luleå HF - Brynäs IF2 - 6( 1-1, 0-2, 1-3 )
Gudars skymning, vad händer? Hue kunde vi tro att vi var klara? Nej, nu får vi gå ut och kämpa som djur i sista matchen.
Brynäs IF - Luleå HF( 0-1, 0-0,
Bara en period kvar och sedan är vi mästare! Håll ihop det här nu, gubbar!
Brynäs IF - Luleå HF, 3-0)
Då förstod vi vad Brynäsandan innebar. Det hela förstärks av att vi mött Brynäs fyra gånger i slutspelet och förlorat samtliga, sedan Brynäs vänt. Ett år vann vi två matcher och förlorade ingen, inte på tre perioder - men samtliga tre i sudden death.
0-3 mot Apan är en enorm uppförsbacke. Det kan inget lag vända.
Inget lag utom Brynäs.
Redigerad kommentar
Bifbiffen: Det folk försöker förklara/säga är att 3-0 i matcher inte känns helt rättvist sett till hur spelet varit,med målchanser o s v.
Ingen som säger att Skellefteå inte är skickliga och effektiva. Man måste ju ändå kunna nyansera det man sett för fan..
Bifbiffen: Det är väl ingen som är förvånad över att SAIK leder med 3-0. Men sättet vi spelar på, med alla skador i laget, visar att det finns en grym potential i laget.
Det är bara heltomma glas som gäller för dig? Orka vara så in i helvete gnällig hela tiden...
Redigerad kommentar