1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736432 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Att domarna slutade dömma utvisningar i sista perioden tror jag var avgörande för denna match.

Davey_22: Blir otroligt spännande med Westerholms, Brodecki, Lindholm, Lööke nästa säsong.

Även Nörstebö har stor potential.

Redigerad kommentar

Qvarre: Ja det gjorde dom verkligen. .

Bratwursten: Tycker Lindholm överglänser Brodecki med hästlängder.
Sen är ju Nörstebö ruskigt mycket bättre än Kilas & Eklund.

Bratwursten:

Okej, trist.... 0-2 underläge i matcher mot seriens bästa lag är ju inget man gillar direkt, men ja tror definivt chansen finns att vända.

Sen är ju huvudsaken att Färjestadsspelarna för första gången på evigheter får känna på hur värdelösa dom är!

Hoppas på en spännande säsong 15/16.

Bratwursten: Ja,känns i dagsläget som att vi kan få ihop nåt spännande till nästa säsong.

Men viktigt att även våga bryta med spelare som står under kontrakt. 

Bratwursten: vi kom undan med andan i halsgropen i andra där kunde ni ha avgjort

Djoos har ju även han riktigt stor potential.. Hoppas han får ut det mera nästa säsong, tycker inte vi ska släppa tron på honom riktigt ännu.

Bratwursten/Lindström: Lindblom:)

Blister Brigade: Jo precis "kunde" "nära" osv... Men tänker inte klaga är otroligt stolt över Brynäs insats ikväll.

Bratwursten: Bara Djoos hålls borta från första PP-linan så kan han få vara kvar. Men i PP...nä,inte en chans. Inte en säsong till.

bifhjärta: Lindbolm såklart haha, my bad...

Lindblom.....

Redigerad kommentar

Qvarre: Eller att vi har 6 PPn och endast ett mål trots massvis med chanser. 

Bratwursten: Ja Djoos är ju en fantastisk spelfördelare egentligen ! Hoppas dom sätter han på skotträning hela sommarn.

Davey_22: Jo precis men Bengtzén känns som en handlingskraftig person som "vågar" ta obekväma beslut, det gör även Bulan.

Brynäsgubbe: Svårt att ge ett specifikt svar på varför man är så ineffektiva...Behöver vi verkligen en riktig "sniper"? Så som förstakedjan producerar så..njaee det är svårt det där.

Bratwursten: Får hoppas på det. Samma intryck jag har. Har vi tur så har inte Dif kollat våra matcher på sistone. Då kanske de vill ta hem Eklund. Kilas är ju från Tälje,så han kanske kan haka på hemåt.

Davey_22: En sak som var frustrerande idag var att vi förlorade väldigt mycket tekningar framförallt i viktiga lägen.

Bratwursten: Ja,har ju också varit ett problem,särskilt efter Enterfeldt blev skadad. Vi har en tekare över 50% tror jag. Möjligtvis 0.

"Bortsett från matchinledningen var de två första perioderna något av de sämre jag har sett Skellefteå leverera i slutspelssammanhang de senaste åren."

Citat Hans Abrahamsson...kan ju berott på att Brynäs var fantastiskt bra?! Snacka om att förminska Brynäs insats idag..

bifhjärta: Mm känns ofta som herr Abrahamsson har något inneboende agg mot Brynäs av någon anledning.

Redigerad kommentar

Bratwursten: Ja verkligen. Han lyckas alltid vinkla sina artiklar som gör att min ådra i pannan växer till sig;)

Bratwursten: Han ger typ aldrig beröm vid Brynäsvinst. Då är motståndaren dålig,hade otur eller att Starky vann matchen åt Brynäs.

Han verkar vara rädd att ses som "jävig"

bifhjärta: Abris är Brynäshataren numero uno. Det är aldrig Brynäs som spelar bra utan alltid motståndaren som spelar dåligt..

Chris11: Ja! Helt rätt. Med de alternativ vi har nu så är Nörstebö den back som skulle va bäst i PP. Om nu det måste va en back inne alls?

Bellman 6,0:  har helst en back inne som kan hantera att skrinna baklänges ifall det blir kontring.

bifhjärta: "Citat Hans Abrahamsson...kan ju berott på att Brynäs var fantastiskt bra?!"

Vafalls???
Menar du på fullaste allvar att en journalist som borde kunna lite hockey, skulle komma fram till att SAIK:s motståndare möjligtvis gjorde dom dåliga?

Rent spontant tycker man ju annars att Abrahamsson i det här läget och i första hand, efter att ha sett Brynäs spel innan tränarbytet, borde ha kunnat klämma fram nåt om att de två första perioderna var något av det bästa han sett Brynäs prestera i slutspelssammanhang, öht.

Men det är nog som sagt att begära lite för mkt av en s.k mediaexpert...

Redigerad kommentar

Bellman 6,0: min första pp:

Wallace Nordqvist sweatt
Scott Rödin

Andra pp:
Po Westerholm Pa Westerholm Lindblom
Slovak Nörstebö

Kan vara bra att ha 5 forwards i första, för vi vet ju att den enda backen som kan skjuta är Slovak.
Därför kan Nörstebö vara speluppläggare till honom i andra pp formationen.
Vad tycker ni? Kommentarer?

rafalski: Fan är du på riktigt du eller? Vi har som tionde lag gått in och spelat jämt med skaik i två matcher, idag skulle vi avgjort i andra men lite motstuds/oförmåga kalla det va du vill, är det som skiljer, lägg därtill skador på bra spelare så förstår du nog själv. Jag är oxå galet besviken, men bara för att jag ser hur nära vi faktiskt är överlägsna seriesegraren. Så nåt skitlag är det då fan inte!!!

Chris11: Vem hade du isåfall tänkt dig som Point i PP1 inget man bara går in och gör hursomhelst.

Bratwursten: tror rödin hade klarat de. För på något sätr så håller inte djoos i pp, han för otur med sig

Honken står nästa

Honken: helt rätt det du skriver. Ser man inte hur bra vi står upp och hur bra vi spelar kan man lika gärna sluta kolla på hockey. Fan så onyanserade en del är...

Zappaholic: Mm men det beteendet är inget ovanligt. Se bara på våra kära journalister...

Zappaholic: Japp. Synd Peja tog bort mina "arga" meddelanden efter hans uttalande:)

Efter att ha tittat på Pesonens mål nu igen...borde inte Starky tagit den..? Va han skymd?

bifhjärta: Det är jag som är den skyldige där :)

Redigerad kommentar

Special teams måste fungera om man ska spela ut saik. De chanserna vi hade i PP i andra perioden skulle bidragit med en 4-1 ledning åt bif. Men tyvärr så sitter inte pucken. Måndag kan man ta sitt "AIK" å åka tillbaka till SOLNA!

Chris11: Japp allt utom PP har blivit bättre med Bulan. Ta in TJ som PP coach!

Bratwursten: Aha:) Skönt o kunna skylla på nån;)

Bratwursten: Ja eller något så enkelt som en PP back istället för Djoos..

Bratwursten: Inte TJ, Ove!!

bifhjärta: jasså? Men Brynäs PP var ju grymt redan innan Ove stod i båset. 2012 tex :)

Chris11:Så jävla besviken, två matcher med vinstchans åt helvete. Skit vad jag harar Skellefteåååååååå

Nä nu får BZ ta på sig stålmandräkten, trots att Eklund har kontrakt nästa säsong så ska han inte komma in i Gavlerinkenarena ersätt han så fort säsongen är slut tack för allt Eklund...! Djoos tar vi ett adjö till och lycka tilli echluchl! Kilas tack och hej! Nä denna match var riktigt bra av Brynäs men vi räcker inte till tyvärr! Tyvärr så gick det inte som jag skrev inför kvarten att man kunde se matcherna avslappnad för IOM saiks 3-2 mål så gick det 2 ribbor i sängbotten!!! Fan vad jag hatar Saik:s framgång!

Lindström: Mm fast faktum kvarstår att vi var ett av seriens bästa, om inte bästa lag i PP innan Bulan. Djoos stod där uppe på blå under den perioden också.

Redigerad kommentar

Bratwursten: En jävla massa onyanserat och okunnigt gnäll på Djoos, enligt min mening.
Han är den bäste PP-back vi har som kan styra från blå, vem ska annars ta den platsen?
Går inte ens att gnälla på hans oförmåga att få igenom skott, då alla lag har blivit enormt skickliga på att ligga i skottlinjen och många andra lags backar har samma problem.
Skyll på ineffektiva forwards istället, som missar massor av öppna lägen.
Alt på duktiga motståndare som är skickliga i BP.

Bratwursten: Yes..men nu innan dom fick gå har jag för mig att Ove hade ansvar för PPet? Och det var ju böst i SHL just då...med samma trupp som idag.

Bratwursten: "Mm fast faktum kvarstår att vi var ett av seriens bästa, om inte bästa lag i PP innan Bulan. Djoos stod där uppe på blå under den perioden också."

Precis.
Skillnaden är att vi var mer effektiva i PP under TJ, tycker inte att PP-spelet i allmänhet var så mkt bättre då.
Sen blir det väl dessutom betydligt tuffare i ett slutspel jämfört med grundserien, nu skärper ju alla lag till sig lite extra i framförallt BP.

Huge: Nja håller med dig om att vi ska skylla på forwards delvis men jag håller inte med dig om Djoos hans chanser är förbrukade för flera månader sedan! Tyvärr ska tilläggas!

« · 1671741 · »