Bratwursten: Skulle vara ett enormt misslyckande från Jokerits sida om de inte lyckas förlänga med Gunderson. 1a bland backarna i laget och 2an var 16p sämre under grundserien. Ni kan nog räkna ut att ett saftigt kontrakt ligger och väntar där.
Edit: Och flickvännen kan nog stå ut med några år i Finland om det innebär enorma summor pengar. Let's face it...
Redigerad kommentar
Brynäsgubbe: Jo skulle bli otroligt överraskad om Gunderson var tillbaka till nästa säsong.
Vi kommer ha ett spännande lag oavsett.
Dock lite orolig över backsidan.
Redigerad kommentar
Chris11: Dock lät det så eller snarlikt ända in det sista innan det blev officiellt med Jokerit. Om vi överväger skillnaderna mellan lagen:
- Jokerit är ett topplag i världens näst bästa liga.
- Publik på runt 12000 med fullsatt varje match. Måste vara roligare att spela där.
- Högre lön och stora framgångar redan första säsongen i KHL.
Det enda som talar för Brynäs igen är om flickvännen får galen hemlängtan, och inte ens då tror jag Ryan bara släpper sin karriär för ett lag som ligger i mitten av SHL och drar runt 3-4000 åskådare varje match. Att Finland ligger så nära innebär också att de kan åka hem på bara några timmar. Räkna med att han blir borta ytterligare 2-4 år åtminstone, något annat vore en stor överraskning för mig.
Ledsen om jag är lite pessimist men försöker att vara realistisk samtidigt. Det finns många bra backar vi kan hitta utöver honom och anledningen till att vi gillar Gunderson så mycket är för att han är en sån grym karaktär, en riktig Iron Man och att han avgjorde finalen 2012. Men det rimligaste vore att släppa honom ur tankarna de kommande säsongerna.
Edit: Vi njuter en gång till...
Redigerad kommentar
Brynäsgubbe: Ja. Det finns som du säger nya guldkorn att hitta därute. Nya hjältesagor att skriva o s v.
Sen vore det fantastiskt kul om Gunde ville avrunda karriären i våran tröja.
Redigerad kommentar
Davey_22: Helt klart så och jag tror det finns god chans för det!
Fasen, att se på Final 6 är en så märklig men underbar känsla. Bara jag som har svårt att tro att allt det där hände? Känns som en fantasisk dröm fortfarande. 😊
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Brynäsgubbe: Håller med om att det var många rena slarvfel som sänkte oss.
0-1 markeringen
2-2 Wallace lurade skjortan av Scott med sina "nu vill jag byta" viftningar och sen fortsätter han spela, men vaf...n.
2-3 Markerande spelare åker till avbytar båset, högerforward/center uppfattar inte riktigt det och stöter inte.
2-4 Bakom ryggen pass i blindo....
Notabelt också, gick mycket snack i korridorerna om att SAIK hade två man som pressade stenhårt på backparet Kilas och Eklund. Har de uppfattat dem som vår svaga punkt?
Bifbiffen:
Vi på hockeysnack har nog bättre analysförmåga än ledarteamet som dominerar svensk hockey
Missade matchen igår men har förstått att vi spelade riktigt bra. Känns fint att vi avslutar säsongen med flaggan i topp. Fyra vinster mot SAIK har ingen i slutändan trott på. Hoppas vi kan norpa en match eller två i alla fall.
Mer tråkigt att läsa om Bill Sweatt. Tidningarnas avslöjanden brukar i regel stämma även om det inte bekräftats. Fan, han har varit en publikfavorit.
Hur som helst kommer vi ha ett bättre lag nästa år. Det är jag övertygad om, i och med att flera spelare höjt sig. Westerholmarna (i synnerhet Pathrik) kommer vara heta från start.
Redigerad kommentar