1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Bratwursten: ja, håller tummarna å tårna för att han ser tillbaka på tiden i brynäs. Guldet, målen, etta i interna poängligan å allt där imellan. Hoppas hans tjej vill tillbaka också ;)

Chris11: Vad är det mellan dig och Gundes tjej !?

Bratwursten: hahahh, hon har nog en stor påverkan i om gunde ska tillbaka, tror du inte?

Bratwursten: Skulle vara ett enormt misslyckande från Jokerits sida om de inte lyckas förlänga med Gunderson. 1a bland backarna i laget och 2an var 16p sämre under grundserien. Ni kan nog räkna ut att ett saftigt kontrakt ligger och väntar där.

Edit: Och flickvännen kan nog stå ut med några år i Finland om det innebär enorma summor pengar. Let's face it...

Redigerad kommentar

Chris11: jo är han tillsammans med en "normal" kvinna så är det nog hon som tar beslutet;P

Brynäsgubbe: mycket som Ska stämma också som Anton rödin sa. Hur trivs han där? Hur trivs tjejen där? Bla bla blaaaaa

Brynäsgubbe: Jo skulle bli otroligt överraskad om Gunderson var tillbaka till nästa säsong.

Vi kommer ha ett spännande lag oavsett.

Dock lite orolig över backsidan.

Redigerad kommentar

Bratwursten: Gunde spelar inte hos oss nästa sässe:( om han återvänder så om ett par år isåfall. Förresten, gott med lite Brynässnack här inne ända in på småtimmarna för en nattuggla som mig!

bifhjärta: Japp håller med, blev en hemmakväll, hört att vissa kollat på något som kallas melodifestivalen? Brynäsboken har underhållit mig ikväll :)

förresten, vill minnas när jag träffade ryan då han jobbade på Java. Snackade ett bra tag om säsongen å framtiden. Kommer ihåg dä jag frågade nåt i stilen om han skulle kunna se sig själv i brynäs i framtiden, hans svar var typ i den här stilen: "uuuhm, yeah i'll come home some time, i believe" atttatn kallade det home tänkte jag inte sä mycket på dä, men nu när jag verkligen vill ha hem honom så har det där etsat sig fast i hjärnan hos mig... finns det en chans att han kan vara tillbaka någon gång eller var det bara snack? Home.... hmmm? :/

Chris11: haha sätt inte griller i folks huvuden nu..

Bratwursten: haha e bara det att jag började tänka på det som fan nu när vi behöver honom som mest :(
kan nog vara så att han vill stanna pga all cash han kommer bli erbjuden i kontraktsförslaget..

Bratwursten: Hahah. Ja chris, gunde trivdes ju väldigt bra i Gävle och iochmed att hans tjej kommer från Gävle gör nog att han ser det som sitt hem utanför Amerika. Jag är 100 på att han kommer tillbaka någon gång och inte alls omöjligt att han avslutar sin karriär i Brynäs med en hel del säsonger..!

Chris11: Dock lät det så eller snarlikt ända in det sista innan det blev officiellt med Jokerit. Om vi överväger skillnaderna mellan lagen:

- Jokerit är ett topplag i världens näst bästa liga.

- Publik på runt 12000 med fullsatt varje match. Måste vara roligare att spela där.

- Högre lön och stora framgångar redan första säsongen i KHL.

Det enda som talar för Brynäs igen är om flickvännen får galen hemlängtan, och inte ens då tror jag Ryan bara släpper sin karriär för ett lag som ligger i mitten av SHL och drar runt 3-4000 åskådare varje match. Att Finland ligger så nära innebär också att de kan åka hem på bara några timmar. Räkna med att han blir borta ytterligare 2-4 år åtminstone, något annat vore en stor överraskning för mig. 

Ledsen om jag är lite pessimist men försöker att vara realistisk samtidigt. Det finns många bra backar vi kan hitta utöver honom och anledningen till att vi gillar Gunderson så mycket är för att han är en sån grym karaktär, en riktig Iron Man och att han avgjorde finalen 2012. Men det rimligaste vore att släppa honom ur tankarna de kommande säsongerna. 

Edit: Vi njuter en gång till... 

Redigerad kommentar

Brynäsgubbe: Ja. Det finns som du säger nya guldkorn att hitta därute. Nya hjältesagor att skriva o s v. 

Sen vore det fantastiskt kul om Gunde ville avrunda karriären i våran tröja.

Brynäsgubbe: ja fyfan ett guld läre vi inte få se förens nästa säsong;);)
Men gunderson, något gör bara att jag saknar honom så in i helvete. Hade inte varit samma sak med en ny liknande, gunde är gunde. Målet från finalen glömmer jag aldrig, det kan du ge dig fan på!

Redigerad kommentar

Chris11: Jo det är ju inte bara hur hans egenskaper som spelare som gör att man tycker om honom, han är ju en grymt trevlig och sympatisk människa också.

Davey_22: Helt klart så och jag tror det finns god chans för det!

Fasen, att se på Final 6 är en så märklig men underbar känsla. Bara jag som har svårt att tro att allt det där hände? Känns som en fantasisk dröm fortfarande. 😊

Bratwursten: ja, någon som behövs i omklädningsrummet. kolla på dehär då, han verkar/verkade komma överens med grabbarna i laget..

Sånna videobloggar vill jag ha mer av så man kommer närmare spelarna i laget, kikade igenom de alla igår natt. 

Redigerad kommentar

Brynäsgubbe: Ja hade inte varit fel med ett liknande 3-2 mål idag som Gundersons 2-0 mål i finalmatch 6...

Bratwursten: Tråkig avslutning i Brynäs med mitella :( hoppas han kan avsluta i Brynäs igen någon gång i framtiden.

bifhjärta: Andersén/Gunderson i första backpar:)

Bratwursten: Andersén/Gunde
                 Slovak/Bertilsson
                 Matushkin/? 

BTW: kolla på videon, gunde var en ledare utan C på bröstet 

Kör en pettisbiff laguppställning (haha). Hade inget annat för mig så suget kom för en gammal goding.

Målvakt
Markström  (starky)

Backar
Andersén/Gunderson
Slovak/Bertilsson
Matushkin/nörstebö

Forwards
Sweatt Scott rödin
Wallace Larsson Henrion
Ollas Enterfeldt Lindblom
Widing Westerholm Westerholm

Extra: brodecki / lööke /deutch?
Alternativt att man släpper wallace å kör brodecki, enterfeldt, lindblom istället.

Nyförvärven: markan, gunde, matushkin, larsson, henrion, widing.
Tror vi skulle behöva en widing i laget.
För att detta lag ska bli verklighet så har jag tänkt ta med fem stycken som ska hjälpa till att råna Handelsbanken, någon sugen? Pengarna går direkt till fansens värvning.

Redigerad kommentar

Brynäsgubbe: Håller med om att det var många rena slarvfel som sänkte oss.
0-1 markeringen
2-2 Wallace lurade skjortan av Scott med sina "nu vill jag byta" viftningar och sen fortsätter han spela, men vaf...n.
2-3 Markerande spelare åker till avbytar båset, högerforward/center uppfattar inte riktigt det och stöter inte.
2-4 Bakom ryggen pass i blindo....

Notabelt också, gick mycket snack i korridorerna om att SAIK hade två man som pressade stenhårt på backparet Kilas och Eklund. Har de uppfattat dem som vår svaga punkt?

Huss: Frågan är om det undgått någon att Kilas och Eklund är vår svaga punkt

Bifbiffen:

Vi på hockeysnack har nog bättre analysförmåga än ledarteamet som dominerar svensk hockey

Missade matchen igår men har förstått att vi spelade riktigt bra. Känns fint att vi avslutar säsongen med flaggan i topp. Fyra vinster mot SAIK har ingen i slutändan trott på. Hoppas vi kan norpa en match eller två i alla fall.

Mer tråkigt att läsa om Bill Sweatt. Tidningarnas avslöjanden brukar i regel stämma även om det inte bekräftats. Fan, han har varit en publikfavorit.

Hur som helst kommer vi ha ett bättre lag nästa år. Det är jag övertygad om, i och med att flera spelare höjt sig. Westerholmarna (i synnerhet Pathrik) kommer vara heta från start.

tjugo8: sa jag det eller vad menar du? Jag hade likt Skellefteå pressat kilas och Eklund oerhört hårt.

Känns ganska rimligt att Sweatt vill vidare. För bra för Brynäs

Skrubben: Ser inget konstigt i det Magnus skriver. Brynäs vek ned sig första tio i tredje. Efter Bulans timeout reser man sig dock igen. Älskar Bulans förmåga att ta timeout tidigt i matcherna. Dessa time-outer har väckt laget ett flertal gånger. Varför vänta till 18:50 i tredje och 2-målsunderläge? Lex TJ... Bulan markerar direkt för att kunna påverka matchbilden medan tid finnes. Love it!

Redigerad kommentar

Skrubben: klacken sjöng inte en ramsa om att hata Skellefteå. Han måste vara lite halvt efterbliven.

bradberry: Om Brynäs prestation igår var Bolibompa-nivå, vad var då Växjös och HV:s prestationer? För att inte tala om Djurgårdens plattmatcher mot Luleå eller Modos och Leksands genomklappningar i slutet av grundserien.

Bifbiffen:
;)

Skrubben: Han gör en jämförelse med den andra matchen igår. I texten framgår ju att han gillade Brynäs uppträdande i två perioder men att man i tredje slutade tro på sig själva och blev passiva. Att ta till överord som Bolibompanivå är ju murvlarnas sätt att locka till sig uppmärksamhet bara...

Chris11: Hata Nyström lalala

Skrubben: Alltså vilka krönikor dom spottar ut sig nuförtiden.....Abris igår och nu Nyström, det är fan inga journalister, det är mediahoror..! Använder ord som ska generera klick, vart fan har kraven på ren kunskap och opartiska artiklar tagit vägen egentligen?

Tv10, ångest i Läxsand 15:30..glöm ej!:)

bifhjärta: Läge att byta ut starky mot honken?
Göra om lite bland backarna. Sära på Eklund och Kilas måste göras. Varför inte Anderssén och Eklund och Kilas och Slovak. Eller tvärt om.
Jag vill även ha en målfarligare tredjelänk i Tvillingjedjan. En rokad mellan Manny och Brodecki kanske?

Nåt måste göras för att vi ska höja oss det där sista lilla.

bifhjärta: Jag har 2 mil till Ängelholm och 8 till Malmö, så jag vet vilka jag vill se gå upp😉. Tråkigt rent sportsligt men helt underbart rent egoistiskt😃

70 Rodrigues: samma här😄

Chris11: klacken sjöng "Hata Skellefteå tjalalala" minst två gånger under matchens gång. Pinsamt men sant.

Känsla av att säsongen är över på onsdag kväll om vi inte vinner i morgon men det ska väl jävligt mycket till för det ! Skulle haft en "pesonen" vi också

pjåtor:Det hade varit så grymt mycket värt om vi kunde pressa fram en till hemmamatch och de extra pengarna som det skulle ge. Men det ser inte speciellt ljust ut just nu.

Powerfade: nej man jag tror vi kan rubba dom i morgon vi ska väl slå dom någon gång varför inte i morgon ;)

pjåtor: Omöjligt är det inte.

MEN.....

-Målvaktsspelet måste upp
-Effektiviteten måste upp
-PP/BP måste upp

Powerfade: sant . Varför inte testa honken i morrn ?

pjåtor: Jag är inne på samma sak.

Visst är det gött att kunna titta på kvalserien och inte behöva bry sig, själv halvligger jag i soffan och zippar på en kall! :-)

« · 1671935 · »