1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743372 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Sämsta matchen när det betyder som mest. Är inte ens förvånad😠😠😠

Djoos kan packa väskan nu och sikta in sig på WCHL resten av karriären.

Zappaholic: Lite synd bara att avsluta säsongen med flaggan i botten. Det är en bit kvar till guldet nästa säsong.

Bratwursten: Behövs inte mycket för att imponera på dig. Men när man endast kan förlita sig på en spelare (Rödin) har man inte mycket att komma med. Förnedring

Tycker inte det är så jävla konstigt detta. Vi har slitit hårt på truppen med skador och play in. Och när Eklund dödar den sista energin direkt i matchen med en indianare så blire liksom slut på bensin..

Synd att siffrorna drar iväg dock.

Redigerad kommentar

Lindström: Måste såklart medge att det är skit nu, klarar inte av att kolla mer idag soppatorsk, all heder ändå till Brynäs med tanke på förutsättningarna!

/ Stolt Brynäsare

Vilket bottennapp! Hur ska Brynäs få tag i 4-5 nya backar till nästa säsong? Jag tror tyvärr inte att Sweatt kommer att stanna i Brynäs. Det måste vara frustrerande att se laget klappa samman alltför ofta pga idiotiska individuella misstag ofta i backlinjen. Det lustiga är att Bulan sa innan matchen att man just hade gått igenom att vara noggranna med slarvmisstag. Bengtzén och C:o har ett enormt jobb att bygga upp ett försvar till nästa säsong.

Visst fan, det är en period kvar....

Bratwursten: Stolt att man viker sig som kärringar när det betyder som mest? Haha. 

Bifbiffen: Var skrev jag att jag var imponerad? Hade realistiska förväntningar och de har Brynäs överträffat, sen har det varit lite stolpe ut också tyvärr. SAIK är helt enkelt bättre också 4-0 talar sitt tydliga språk

Bratwursten: Brynäs har gjort en suverän matchserie ändå! Ni ska ha all heder.

Mm majoriteten av hockeysverige trodde att de skulle se ut som det gör idag, varje match mot Skellefteå, vilket det inte gjort.

Bifbiffen: Kärringar ? Du är ingen Brynäsare. 

Zappaholic: Det är trist att det ska sluta på detta sätt,
Men va fan jag är stolt över grabbarna , vi får hoppas någon kan stoppa dessa svin
Dom har verkligen skunkit i mina ögon , har varit imponerad av saik .
Nu är jag bara äcklad ,
Min önskan är nu att Brynäs gör allt för att förlänga med Bill Sweatt och Slovak .
Brodin kommer lämna ta med Eklund , Blomman får gå .
Nu börjar en spännande silly ,
Bulan får jobba en sommar med laget och jag har enormt stor tro på att nästa säsong
kommer bli en härlig tid . Väl mött i silly tid kära Brynäs vänner.
Mvh Rogga

Bratwursten: Eklund & Kilas är nog fan dom sämsta jag sett på länge.
Kilas N O L L mål. Säger en del om hans spets..
Eklund Mr. Indian, SOPA, är så man saknar Ola S..

Bratwursten: Överträffat dina förväntningar? Vad var dina förväntningar? 5-0 i matcher?

Bifbiffen: Har du kollat på tex match 2 och 3 ? då behöver jag inte ens förklara mig.

Lindström: skulle vara intressant att se statistik gällande hur många puckar Djoos skjutit på täckande spelare. Måste vara ett fantastiskt dåligt rekord.

Davey_22: Det speglar prestationen. Är du feminist så ber jag om ursäkt. Men du förstår vad jag menar.

Bifbiffen: Ojojoj vad jag får vakta tungan nu, men vad fan är det som händer hur kan det få se ut så här??? Fan

Bratwursten: Ja det har jag. Vi snurrar väldigt bra men är ganska ofarliga då vi inte kan göra mål. SAIK behöver en halvchans för att göra sina. Så inte imponerad. Förväntade mig 4-0. Trodde dock att man skulle bjuda till sista hemmamatchen. Ynkligt

hahii: Haha aa mer än 1000 skott tror jag!! 😂

hahii: Får känslan av Bagdad Bob nivå att våran PP back har gjort 0 mål i den spelformen på 55+3+4 matcher.

Forsberg 1978: Helt otroligt. Total genomklappning när det gäller som mest. Skönt att det är sista matchen för vissa spelare. Eklund för att nämna en

Bifbiffen: Tyck du det, hade också hoppats på bättre idag, men inte förväntat mig det.

Tack för en fantastisk uppryckning den här säsongen Brynäs! Vem trodde på slutspel för 3 månader sedan?? Och vem trodde vi skulle vara såhär jobbiga mot Saik i en kvartsfinal?? (Sista matchen som undantag, soppan tog slut!) Spännande nästa säsong, viktigt nu att låsa de spelare vi vill ha kvar och att Bulan/Petter får en hel sommar på sig att slipa på Pp/Bp samt att Bz får svinga med trollspöt!! Vi har många juniorer som kommer underifrån och den blandningen med rutinerade och junisar i nästa säsongs trupp påminner om guldtruppen 2012!! Älska Brynäs IF!

Bifbiffen:du tror inte skadeläget kan spela in? Kort om folk i sju raka täta matcher. När sedan 16 skänker ett mål efter 30sek är det inte så konstigt att luften går ur. 

Bratwursten: Tyvärr inser man att det är en bit kvar till toppen när många Gävlebor/hockeysnackare skulle kunna tänka sig att hylla spelarna på stortorget efter 0-4 mot Saik. Nåja, 1-4 eller 0-4 spelar väl inte så stor roll. Nu måste truppen spetsas till nästa säsong om det inte ska bli en repris från i år. Man kanske t.o.m ska sikta högre än spelare som typ Rhodin, Alcen m.fl

bifhjärta: Nästa år, DÅ får vi minsann inga skador.

😓

Lindström: Ett rent skämt. Känns stabilt att ha en back som man vet inte gör mål

Davey_22: Bra analys. Mkt frustration nu efter 3 bra matcher och ändå ingenting med oss som hade gett mer energi.
Eklunds bjudning känns lite signifikativ för hela matchserien när det gäller ett lag som inte får nåt med sig.
Och när vi ändå fortsätter skapa tillräckligt för både kvittering och ledning så kom det nästan väntade 0-2 istället.
Bredare trupp, inga skador, längre vila, bättre målvakt/PP och större effektivitet avgör i längden.
Hatten av för SAIK, men även för Brynäs som ger allt och vad man kan begära efter förutsättningarna.
Nu gäller det att förlänga med Sweatt, Slovak och Wallace.
Sen känns den här kvartsfinalen inte så jobbig att smälta.

Bratwursten:Nej. På hemmaplan i en direkt avgörande match där man har allt att vinna. Ingen press då det i princip redan är kört. Att då totalt klappa då. obegripligt

Bifbiffen: Att du har noll förståelse för vad som sker ute på isen idag är ställt utom allt rimligt tvivel.

Fast egentligen tror jag du fattar. Jag tror dock inte att du är Brynäs-supporter.

Annars analyserar man inte så jävla svartvitt som du gör idag.

Davey_22: Hade satt oerhört stora summor på en 4-0 serie om jag hade haft hjärta till det. Totalt förväntat. Hoppades dock att man skulle ha fel och att man skulle "knycka" en av sina hemmamatcher om man kan kalla det för det.

Bratwursten:
Ja, då blev det proppen ur då där SAIK, som jag skrev tidigare så känns scenariot igen. Vi gör hedervärdiga heroiska insatser, bara för att göra sista matchen på tom tank.
Hoppas (tror dock inte) att dom gör en sista bra period för oss på läktaren.

Lunkan: Såklart. Men nu ingår han i laget sist jag kollade. Och det är helt totalt under isen att det får gå till så.

Davey_22: Tänk på att att bifbiffen varit med i hetluften. Han kan sånt här

Finns dom som har det värre...Vi kunde haft 0-2 borta mot Mif just nu istället..

Längtar redan till nästa säsong då jag flyttat till gävle och kommer gå på varje match. Tråkigt avslut på denna säsong. Men vi kommer att komma tillbaka ruskigt starka nästa säsong.

Ja herregud, det finns alltså "fans" som försvarar det här? Helt jävla otroligt, inte undra på att Hockeysverige garvar sig harmynt😠😠

Zappaholic: Tippade du också 5-0 i matcher som Bratwursten?

Horace76c: Skam att de inte bjuder upp för er som är där. Skam

munkas: Har man realistiska förväntningar, blir inte nederlaget heller lika stort.

Inga hyllningar från min sida, tycker bara Brynäs har gjort det bra med tanke på förutsättningarna om man kollar med nyktra ögon på hur denna säsongen har sett ut.

Vi slog ändå ut FBK.

" Bra med tanke på förutsättningarna " behöver nödväntigtvis inte betyda bra i realiteten, utan är mer en jämförelse mot hur det har sett ut tidigare under säsongen.

Jag är stolt över Brynäs på det sättet de har ryckt upp sig och verkligen krigat och lämnat allt ute på isen, idag blev det soppatorsk men sett är över hela kvartsfinalserien och play-in spelet är jag stolt.

Ja vi är en bra jävla bit från guld :) vi slutade 10a i serien och riskerade att få kvala mot allsvenskt lag, från att leva i ovisshet om det ska bli kvalspel eller inte för bara några veckor sedan, till att pressa Skellefteå i flertalet matcher i en kvartsfinalsserie var något jag inte trodde var möjligt, och därför är jag stolt.

Jag är dock absolut inte nöjd med hur säsongen har sett ut som helhet, men finns en viktig skillnad mellan det och det som står skrivet ovanför.

Nu är det dags att titta framåt, men någon gång ibland måste man även titta bakåt för att få perspektiv och för att lära sig för framtiden.

Redigerad kommentar

Nämen????! Är det Morgan som är kommentator ikväll? Vart har han radarpartnern Ola-Conny??

Bifbiffen: Näpp. Jag tippade 4-1 till SAIK. 4-0 är inget oväntat om du nu fått för dig att du varit ensam om att tro det.

Det som stör är att du verkar njuta lite nu med din "vad var det jag sa"-mentalitet. Där många ser hur vi ryckt upp oss, bjudit upp till rejäl kamp väljer du att se förnedring.

Jag tycker det säger ganska mycket om dig...

Att fortsätta se förnedringen eller spara en halvtimme av sitt liv det är frågan.

Huge: Helg enig Huge , Wallace vill jag ha till nästa lilla djoos ska inte ha 1 pp
han har nu haft 55 matcher på å inte lyckats 1 gång . Signa med Slovak å ge han den
chansen ,

Många klassiska lag som har en tuff afton. Brynäs som bekant. Leksand i underläge mot Malmö..och kanske värst, SSK i underläge mot Pantern.

Tingsryd har 2-2 mot AIK också ser jag nu.

Redigerad kommentar

Zappaholic:För mig är det förnedring att inte kunna göra mål och att SAIK behöver halvchanser för att göra sina. Att spelmässigt stå upp imponerar ingenting på mig. Effektivitet imponerar. I SAIK finns 4 kedjor med potentiella matchvinnare. Framförallt så finns det backar som kan göra mål i PP. Bara en sådan sak.

Bratwursten: Det svider faktiskt lite nu när man tänker efter att vi lät Djurgården komma före oss i serien. Vi hade haft bättre möjligheter i en kvart mot annat motstånd än SAIK.....Denna kvart avgjordes annars i match två och tre som faktiskt var våra.

« · 1673484 · »