Brynäs IF

713299 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11

1412379 · » Till forumet



Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
mattias - 74: Ja han var en av dom absolut bästa igår. Synd att han är något för långsam för att bli en bra producerande spelare i elitserien men som gnuggare i fjärde kedjan är han lysande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
sylf:

Skönt och höra att Ollas är bra återigen. Man saknar hans inställning i Leksand kan jag säga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Är rätt glad över att jag i sista stund ställde in turen upp till Gävle och kollade in matchen på canal+ istället.
Det enda man tar med sig är ju reportaget med Granström där han avslöjade att Lauritzen hade på sig sina converse när han följde med ut i skogen för att jaga...
Har det nånsin hänt att samma spelare indirekt o direkt orsakar samtliga 3 mål för motståndarna. Jonsson bör ha haft svårt att somna igår..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
MarcusElving: OK,vi får problem när motståndarna trycker på och sätter press, precis som när dom som Luleå, backar hem och försvarar sig. Vad är då plan B, eller C?

Matchen idag kan vara topp 5 av de sämsta jag nånsin skådat live sen jag började gå till Gavlerinken, och då börjar vi snacka 70 tal. ALLT var uruselt, spelet, publiken, korven och det faktum att blixtlås körning från parkeringen inte har kommit till Gävle ännu, 30 år efter det kom till Stockholm. Det var det överjävligt tråkigaste jag varit med om på åratal och det dröjer länge innan jag lägger ner tusenlappar på att göra ett besök igen. Det minsta man kan begära som åskådare är ändå att laget ger 100% i matcherna. Idag fick vi se en av de sämsta insatserna av en försvarare i Brynäsdressen nånsin. En snubbe som åker runt helt oengagerad med ena handen runt klubban och gör ett självmål, spelar fram till ett annat och åker pulka på arslet genon egen zon vid deras 3:e. Han bidrog starkt till deras seger. Att han inte bänkades alt såldes i paus, är en fullständig gåta.

4500 på plats, de lät inte ens som 450!

Sundlöv för i helvete värva ett par BRA backar NU!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11

70 Rodrigues: Jo precis, när motståndarna för spelet och trycker på så får vi problem i egen zon direkt. Brynäs är vansinnigt bra när de får föra spelet och ligga på i anfallszon.

Vi visste ju det redan innan säsongen, att våra forwards håller toppklass i ES samt att våra backar EJ gör det.

En stabil back som tillskott är välbehövligt!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
MarcusElving: Så fort vi möter lag som sätter hård press på våra backar så fallerar det Big Time och vi har tyvärr ingen motåtgärd som det verkar. Försvaret är för tunnt, det har vi ju ältat sedan försäsongen och nu är det bevisat mer är en gång. Vi måste ha in en defensiv tuffing, att Sundlöv väntar kan stå oss dyrt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11

70 Rodrigues: Nej då! Brynäs har gjort det bra de tio första matcherna, det måste man säga. 5:e plats är ju faktiskt ganska bra!

Det finns definitivt lag som har det värre! ;)

Skulle vara skönt om vi kunde bli lite jämnare och inte göra dessa vansinniga plattmatcher mellan varven.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
MarcusElving: Trots förlusten ikväll så ser det ju inte alltför illa ut, ser värre ut för andra och med tanke på allt jidder i våran Gb ikväll så håller jag nog tummarna för FBK i bottenmötet på torsdag ;-)

1 Frölunda 10 6 2 0 2 22-11 20
2 Skellefte 10 6 2 0 2 26-19 20
3 Luleå 10 6 2 0 2 20-17 20
4 HV71 10 4 3 2 1 34-24 17
5 Brynäs 10 5 4 0 1 23-20 16
6 Växjö 10 3 4 3 0 23-22 15
7 AIK 10 3 4 2 1 26-25 14
8 Linköping 9 4 4 1 0 22-22 14
---------------------------------------
9 Djurgårde 10 4 5 1 0 23-29 14
10 Modo 10 3 6 1 0 21-27 11
---------------------------------------
11 Färjestad 9 0 3 2 4 16-27 8
12 Timrå 10 2 7 1 0 21-34 8
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
70 Rodrigues: Menar du mig eller Huge? Eller bägge?

Puss vilket fall. Det kan du behöva. Du lider ju, tror du.
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
MarcusElving: "Ena matchen spelar de kanonbra och andra matchen är det rena rama plattmatchen som gäller"

Ni hade två raka torsk innan TIK matchen, och där avr ni inte direkt bra även fast ni stirrar er blinda på resultatet.

"Det skulle givetvis stått 3-3 efter Widings drömläge"
"Nu har det börjat kosta oss poäng till och med! En målskytt sätter den pucken SMASK bara!"

Du menar som när Vampola, Murley och Pikkarainen för Timrå missade helt klockrena frilägen, som sagt ni var inte bra emot Timrå heller, så vad hade ni förväntat er idag egentligen, ni fortsätter på förlusttåget, bara Tur att det var ett impotent Timrå ni mötte förra omgången.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
RubinCarter: Slår inte handikappade!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11

Ja, det här var ju ingen rolig historia att bevittna. Herrejävlar vad ojämna Brynäs är från match till match. Ena matchen spelar de kanonbra och andra matchen är det rena rama plattmatchen som gäller.

Första och andra perioden ikväll var så fruktansvärt urusla att jag höll på att somna på läktaren. Fullständigt odugliga på alla plan!

Först efter Skellefteås 1-3 försökte man sig på en liten offensiv och vips så blev det mål, varför spelar de inte så från början?

Det skulle givetvis stått 3-3 efter Widings drömläge, karln är en målsumpare utan dess like så här lång. Nu har det börjat kosta oss poäng till och med! En målskytt sätter den pucken SMASK bara!

Honken var bra igen, Ollas, Hansen och Johansson var bra. Sedan var det värdelöst rakt igenom.

Tyst som i kyrkan i hallen, inte konstigt det med tanke på spelet Brynäs visade upp!

Dackell var nog sämst på plan idag....igen!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
70 Rodrigues: Jobbigt??
Ha Ha du vet inte vad jobbigt är hör jag.

Men så är Du Brynäsare oxå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Johnny Bravo: Förstår att det blev jobbig för dig nu. Gå nu och lägg dig med din banjo så ska du nog se att det känns lite bättre imorgon. Vem vet, ni kanske vinner bottenmötet mot FBK på torsdag?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Snart dags att prova Lasse Jonsson som forward istället, helt oduglig i defensiven.

Hansen, Ollas, Johansson och Sunken gör det riktigt bra, resten dåliga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
70 Rodrigues: Ha Ha I rest my case.

Kommer att skratta mig harmynt till sömns.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Johnny Bravo: Men herregud människa, ångest är väl för fan något vi Brynäsare har haft fan så mycket mer av än ni Timråiter de senaste 10 åren, vart har du varit???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
puck: Klart man är avundsjuk. Ni vinner i år. Vi åker ur.

Men sluta bete er som om ni vet vad ångest är.
Patetiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Johnny Bravo: Så vitt jag vet har ingen vunnit SM-guld i omg 10
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
70 Rodrigues: Hela er klack dansade o sjöng det mot oss liksom att hela er trupp tippar er som Sm-vinnare.
Återigen Grattis.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Johnny Bravo: Svårt för dig att sjunga att guldet ska hem. Förstår att du är avundsjuk. Gå och lägg dig nu...fjantskalle.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Johnny Bravo: Det där jiddret om att guldet ska hem kan du ju ta med dom det berör, Brynäs vinner inget jävla guld, vi åker i kvarten, precis som de senaste tre åren!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
70 Rodrigues: Det har jag förlikat mig med. Liksom att vi åker ur. Tråkigt för oss Timråiter men inga andra.

Ni sjunger att guldet ska hem. Grattis.
Ni tror fortfarande vad ångest är.
Patetiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
70 Rodrigues: Tack, det kan vi behöva.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Johnny Bravo: Nä nä, du och dina patetiska Timråbröder kan ju fortsätta att lalla på. Lycka till i Kvalserien, eller inte!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Johnny Bravo: Lugna dig lite nu tack. Kom tillbaka när ni åkt ut ES!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Zzz: det stämmer nog, kanske vi vart lite bekväma efter en bra start? som alla vet så kan man inte tumma på nått när det gäller elithockey, minsta dipp i insatsen så åker man dit
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
70 Rodrigues: Ha Ha ja ä int bitter.:)

Ni skriker efter backar som det vore värsta ångestfestivalen.
Patetiskt.

Vart var det guldet skulle hem till igen, sa ni?
Grattis!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Tom-2: Ja men även i tredje är det väldigt ostrukturerat i anfallszon. Jag tycker det har sett likandent 4-5 matcher. Man arbetar för mycket en och en och kommer inte in på mål. Det är väldigt mycket dropp och snurr i hörnen men man hjälps inte åt med att screena och skapa ytor.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Johnny Bravo: Ni ligger sist och du är bitter, hej då!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Vilken klippte ni idag då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
70 Rodrigues: Det brukar aldrig bli farligt när vi ska pressa på för en kvittering!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Andra hemma matchen på raken som vi får jobba i motvind, Jonsson såklart olycklig i sin match, tidiga baklängesmål fanns såklart inte i matchplanen, är väl bara i 3:e som vi kommer upp i lite intensitet
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
sylf:Precis kommit innanför dörren från Harrys där jag såg matchen, va fan hände? Jonsson kan nog ha stått för den absolut sämsta backinsats jag sett på evigheter, det var ett förbannade fipplande med en hand på klubban, trodde att det var innebandy ett tag. Skellefteå låter oss komma in i matchen under större delen av 3:e pga att dom backar hem o bevakar men tyvärr så blir det aldrig riktigt farligt, SAIK har bra koll på händelserna. 1:a o 2:a perioderna är bedrövliga, SAIK sätter press på våra backar precis som Växjö gjorde och det blir total hönsgård. TJ har en del att fundera på framöver, ser inte bra ut. 4:e formationen är marchens behållning, Hansen är riktigt bra idag precis som Ollas och Johansson, riktigt glädjande :-) Widing är en katastrof när det gäller sina avslut, ser ut som han är bakis när han tar dom, skärpning!! Honken stabil o räddar oss från två tre mål.Järnberg och Silfverkrok, var är dom i matchen??

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Huge: Jag tycker inte det såg riktigt bra ut mot Timrå heller,ganska slarvigt och inget särskilt bra tempo. Honken gör dessutom en del riktigt svettiga räddningar..

Nä,jag är lite bekymrad just nu,spelet har inte sett bra ut på ett par matcher och varför ska det vara så svårt att få upp energin ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Davey_22: Köp backar nuuuuuuuuuuuuuuuuuuu för helvete
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Zzz: Bra analys.
Man tycker ju att fjärdelinans hårda jobb borde dra igång resten idag, men icke sa nicke.
Trots tomgång på flera händer så är vi ändå med i slutet, men det räcker inte.
Fast man kanske inte ska dra alltför stora växlar på matchen, vi gör ju en kanoninsats uppe i Timrå så det är bara att studsa tillbaka på onsdag mot Modo.
Som TJ sa: energin saknas lite grann (bortsett från fjärdelinan).
Om inte annat så måste ju många vara rejält revanssugna i övermorron...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Ja..vad ska man säga ? För 4e matchen i rad tycker jag att den totala arbetsinsatsen är på TOK för låg.

Vart är hungern och tempot ?

- Silfverberg och Järnkrok ser båda ut som dem spelar med 40 graders feber

- LJ vet jag inte vad han håller på med..

- Dacke tar lite väl lång tid på sig

- Widing..Hur mycket mer kan han missa nu ?

4e-femman + Sunken och Andersén ser bra ut.


Vakna nu för fan gubbar !
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
StoltBrynäsare: Bra coachat av Jonsson i slutet, helt rätt att köra 4:e när han plockar Honken. Tyvärr räcker det inte. Allt för många av dom bärande spelarna slarvar och tar inte tag i spelet.

Silfverberg, Järnkrok, Jonsson, Lauritzen mfl. gör en riktigt dålig match och har varit dåliga ett tag och blixtrar bara till korta sekvenser. Jag tycker att Larsson tar ett klart steg tillbaka sen han spelade med Dacke och Granström. Tror att man måste få in någon med bra fart tillsammans med Silfverberg och Järnkrok, kanske är Martin Johansson lösningen? Synd att spräcka 4:e men vi måste få igång Silfver och Järnkrok.
Vi behöver få in en riktigt bra back snarast möjligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Erat: Fyfan vad sämst vi är ännu en förlust i förlust arena våran egen borg! Men men nu ser vi det rätta brynäs och vi vet alla hur det ser ut fan vad det svider!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Erat: jag är stum. Endast arnio kan vara nöjd ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Det här med att ge motståndaren ett tidigt mål verkar inte vara någon vidare taktik. Kanske dags att testa en annan approach tills nästa hemmamatch. Inte för att jag är emot progressiva koncept som dessa, med bruk av "omvänd psykologi". Men det är uppenbart att detta inte lär hålla i längden.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Kasta bort Lars jonsson! Han har varit inblandad i alla tre målen! Jävla fiasko!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
StoltBrynäsare: Fy faaan vilka soper, vakna för faaaaaan ska man betala för den här skiten
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Erat: Förutom fjärde kedjan!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Erat: Förutom fjärde kedjan!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
Uselt ikväll, godkänt för fjärde men resten ska skämmas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK Måndagen den 10/10-11
StoltBrynäsare: Förutom fjärde kedjan!
Kommentera

1412379 · »