Brynäs IF

712453 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................

1399365 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Gurra88: Ja det blir nog jävligt tungt för dom men jag tror dom knyter näven och tar sig igenom detta på ett bra sätt men alla är vi olika och tar det på olika sätt jag har själv gått igenom det 2 gånger!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
SH: Det går inte ens försöka att föreställa sig. Förstår inte hur de ska orka efter den tysta minuten och massa hyllningar från publik etc.. Jag hade inte klarat de
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Gurra88: Artikel av Boorken ang din och Arnios diskussion. Och som ni är inne på så behöver säkert laget något annat att tänka på...   men orkar dom.

Och sista stycket säger otroligt mycket, när det är plågsamt för en helt utomstående att se hans grabbar och hans fru gå igenom detta hur ska det då inte vara för många av spelarna och andra runt laget.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Gurra88: Ja det tror jag också..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
MarcusElving: Absolut, men det kommer ta ett bra tag tror jag.. Så fort man är på isen så påminns man. Men när vi börjar summerar säsongen så tror jag som du säger att de omvandlat allt till styrka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
MarcusElving: För tättt inpå Seriestart skulle jag tro,folk sparar pengarna till Elitserien ;)
Ska de absolut ha en match i GA så lägg den direkt i början av försässongen

Själv hade jag då helt missat att de skulle spela och såg först i tidningen i morse att de hade spelat :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
foppa78: Det var ingen publiksiffra som presenterades så jag vet inte riktigt. Jag skulle väl tippa på 1500-2000 kanske..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................

Gurra88: Jag såg en intervju med Johan Davidsson precis efter att han hedrat Liv under en minnestund i Kinnarps Arena. De var ju allra bästa vänner, Davidsson var best man på Livs bröllop osv.

Johan sa att de kommer att prata mycket med varandra inom laget och att det är okej att vara ledsen hur länge som helst. Men de skulle samtidigt göra allt för att klara av arbetet och spela hockey. De kände väl att det var ett sätt att hedra Liv då han såklart brann för hockeyn. Liv hade nog velat att HV71 försöker spela hockey också, det är jag övertygad om.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Gurra88: Självklart tror jag inte det Gurra, de måste sörja något otroligt. Hockey är ju bara hockey trots allt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
arnio: Tror du Livs familj , allra bästa vänner i laget är lika taggade som du? Man måste gå vidare, men det finns saker som betyder mer än att ta 3 poäng i ishockey.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Gurra88: Jag är taggad
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
arnio: Ja men nu tolkar du ju lite hur du vill. Menar bara att det är svårt att tagga upp inför premiären när sånt här inträffar..

Övertygad att som du säger gemskapen och stöttning med varandra hjälper de alla ur detta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Gurra88: "Roger Ramkvist: Ja svårt att se vad hockeyn betyder när sånt här händer.. Hv besöker Läkerolen redan i andra omgången. Skulle bli väldigt stolt om våra supportrar gjorde något för att hedra Liv."

Hockeyn betyder oerhört mycket när sånt här händer. Hockeyn bygger broar och skapar gemenskap där vi alla tar hand om varandra oavsett vilka färger våra hockeyhjärtan har.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
arnio: Absolut! Håller med dig, en tyst minut är för alla!..Men kanske nått fint budskap till liv eftersom det trots allt var en oerhörd profil i elitserien?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Gurra88: En tyst minut för ALLA omkomna vore fint. Vi får inte glöma att det var många fler än liv från hockeyfamiljen som omkom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Hence: vet inte om det sitter folk här som är med i supporterföreningen.. men att man gör .. banderoll eller dylikt..?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Gurra88: Har också tänkt det eftersom jag ska på matchen. Vet inte exakt vad man kan göra, men att det blir en tyst minut åtminstone räknar jag med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Roger Ramkvist: Ja svårt att se vad hockeyn betyder när sånt här händer.. Hv besöker Läkerolen redan i andra omgången. Skulle bli väldigt stolt om våra supportrar gjorde något för att hedra Liv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Riktigt skönt med ett riktigt bra genrep, men håller med Gurra det känns svårt att känna lycka efter allt som hänt denna jävla sommar/höst. Så nu är det bara att invänta Premiären och hålla tummarna hårt för en bra start.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
foppa78: HAHAHA minus på mina två sista inlägg och vem kan det vara?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
MarcusElving: Hur mycket publik var det igår?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................

Det var riktigt kul att se Brynäs ikväll, visserligen spelade inte SSK särskilt bra heller. Men mycket kom sig av att Brynäs forecheckade stenhårt och gav inte SSK en lugn stund. Det syntes att det var framåt och anfall i huvudet på spelarna hela tiden, i alla situationer. Riktigt kul!

Det var en fröjd att se anfallsspelet, herregud vilken talang det finns i våran forwardsuppställning. På forwardssidan är Brynäs lätt topp 4, kanske ännu bättre. En av de bästa forwardsuppställningarna i elitserien, helt klart.

Backsidan är ju ett svagt kort, tyvärr. Även om det såg stabilt ut idag, SSK hade inte mycket tid i anfallszon heller så det var ingen vidare tuff match för backarna.

Alla spelare gjorde en bra match, vill ge extra plus till Johan Larsson som inte bara är skicklig, utan tuff också! Han viker inte en tum! Hela laget spelade riktigt fysiskt idag, det delades ut mycket tacklingar från Brynäshåll.

Ryan Gunderson spelade jäkligt bra i PP.. Han hittade mycket bra lösningar från blå. Finurliga passningar och bra skott. Hoppas han får spräcka målnollan mot Linköping!

Snyggast var Lauritzen kanonstyrning på Nordquist's pass och även tekningsvariaten Nordquist-Widing.

Kul att Lavander fortsätter böka in puckar!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Skönt med vinst i genrepet. tycker dock fortfarande att tragedin i ryssland ligger som en dimma över allt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Programenlig seger mot Södertälje. Det var snarare ett hårt träningspass än en riktigt bra träningsmatch för Brynäs. Det ser mörkt ut för Södertälje. Jag tror att de får oerhört svårt att nå kvalserien. De är klasser sämre än t.ex Malmö.

Osäkra backkort som Gunderson och Löf såg stabila ut mot SSK. Ska bli intressant att se vad de går för mot es-mässiga motståndare. De måste hitta en acceptabel nivå för att Brynäs ska kunna få en trygghet i egen zon.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Peja: Varsågod.
Men tacka inte mig: tacka Daniel Grefve.
Det var han som skrev artikeln.

Men skrev jag nåt om att den skulle ha varit djup eller nyanserad?
Inte vad jag kan minnas.
Vill man förstöra svartmålarnas kväll så tror jag att det räcker med att påpeka att vi vunnit.
Nån djupare eller mer nyanserad analys än så känns i det sammanhanget överflödig...    ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Skott: 44–10. och 7-0 det är ett godkänt genrep*! Finns det någonstans man kan se höjdpunkter från matchen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Burken: Ja, ett par av dom har visst kommenterat vinsten.
Men inte alla. Dom värsta lyser med sin frånvaro.
Glädjande dock att Berg iaf orkat kommentera segern även den här gången.
Efter förra vinsten skrev han också nåt.
Tror att det handlade om Djurgårdens rekord i sålda säsongskort...   :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Huge: Tack för en väldigt djup och nyanserad artikel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Huge: Vilka är alla svartmålare? De flesta har ju varit inne och skrivit här.

Senildemens?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................

Eftersom alla svartmålare i sedvanlig ordning är som bortblåsta efter en vinst så lägger jag in en länk som berättar lite om kvällens match.
Kan ju tänkas att nån av er tittar in och ber isf om ursäkt ifall jag förstört er kväll...

Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
70 Rodrigues: var kan man följa matchen förutom canal+?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Någon som hört/sett någon publiksiffra??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Burken: Bra, en sådan inställlning vill jag se när allvaret börjar!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
HappyX3: Lauritzen slänger sig och täcker skott när det står 6-0 i en försäsongsmatch.

Gillart :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
6-0 6st olika målskyttar, det är riktigt bra! =)
Hoppas bara Gunderson får göra ett mål också så han får lite självförtroende.

Måste också säga att Rodhin har sätt bra ut nu i andra, mycket fart!! :)
Kommentera


Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Burken: Jo hoppas verkligen på en helt ny match.. Detta ska vara genrepet inför serien! Vinna med mycket mål är självklart bra för självförtroendet. Men Finns risk att man blir övermodiga också..

som LJ idag, aggrar för mycket. håll sig inte till matchplanen som han ska.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
70 Rodrigues: Så du missade Larssons fetingpropp. Den kändes hela vägen till TV soffan :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Honken: Ja de spelar riktigt bra idag, fast SSK verkar vara kvar i bussen. Bra tempo i fem mot fem men det tenderade att sjunka i PP.

Jävligt snygg tekningsvariant av Nordan som förgick Widdes 5-0. Det ska bli intressant att se om det blir en annan matchbild i andra. Det känns som att det kan bli en helt ny match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Fan vad kul att puckarna ramlar in, har tyvärr inte kunnat se en sek då mitt Canal + fipplar, så jag har haft fullt upp med att försöka styra upp det. Bara att fortsätta gasa resten av matchen :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Kul period där allt ramlade in. Lite synd att det gick så lätt men vi får hoppas SSK repar mod då vi får en riktig genomkörare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Riktigt kul att läsa matchloggen idag, de verkar som de spelar riktigt bra:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
HappyX3:
Hoppas någon sänker Lööv snart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Efter denna match blir man bara mer less att inte Tony Lagerström kom till brynäs! Fortsätter att utvecklas! Han ska vi hålla koll på =)


annars otroligt kul att se Brynäs spela med sån fart!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
arnio:

ja nu blir det väl SM Guld för Brynäs? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
mattias - 74: oviktig match, försäsong, skit samma...JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Huge:

Jag menade om det är rekord i hockey att göra 2 mål på 32 sek?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
mattias - 74: Fel: 3-0 efter 2.24.
Silfverberg i BP...    :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
arnio:

2 - 0 till Er efter 32 sekunder. Rekord?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
70 Rodrigues: "Det är väl så men samtidigt jävligt konstigt då Gävleborna i åratal har tjatat om träningsmatcher på hemmaplan, nu får man det och då tycker iaf jag att det borde komma 3500-4000 och titta. Jag hade varit på plats om jag bott i Gävle :-)"

Men man undrar ju om det är så många som mellan 3500 till 4000 som har tjatat om träningsmatcher på hemmaplan. Det är nog en ganska liten skara Gävlebor som överhuvudtaget skulle betala för att se en träningsmatch. De som tjatar kanske bara är något hundratal om ens det.
Kommentera

1399365 · »