Brynäs IF

713164 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09

1319329 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Lindström: just ja, stolpskottet är ju sportchef. . . Dags att förnya inom det området, efter säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
GävleLasse:

Tror det är lite överdrivet detta med "kompis" och Brynäs.
Dacke och Molin är ju polare det vet man ju,eftersom nuvarande stab kommer köra över nästa säsong om inget händer så skulle det tidigast kunna bli till säsongen 2012,då har även Dacke lagt rören på hyllan,det kan vi nog fastslå.
Jag vill inte ha in Ove främst för hans BIF-hjärta,utan för hans kompetens för hockey.
Sen att han jobbar med killar just nu som kommer ligga i fas med när han skulle kliva in i A-lagsverksamheten är ju bara till fördel.

Kolla bara på FBK som slussade in Tommy Samuelsson tidigt,och det har ju varit framgångsrikt.Nu står även JJ i båset där..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Erat: Så ni tror på fullt allvar att Sjödda skulle erbjudas jobb av Sundlöv?!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Bissett19: Byt ut Janne Larsson & Tommy Jonsson (?), in med Tommy Sjödin & Ove Molin!

Perfekt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Bissett19: Jag tror det är för tidigt. Ove är för mycket kompis med allt för många i laget. Det kan medföra problem. Speciellt om det går dåligt och man måste vidta åtgärder mot nån eller några spelare.

Det var ju lite därför man tog in Boork för att städa upp. Man var för mycket kompis mellan tränare och ledare...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Treklövern1912: Linjemannen ska väl öht inte höja nån arm, även om han försöker påkalla en regelöverträdelse som ska rendera en utvisning?
Så linjedomaren gör helt rätt.
Och huvuddomaren gör också helt rätt.
Enligt regelboken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Erat:

Vill se Ove som ass efter nuvarande trojka lämnar in...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Huge: Men då spelar det ju ingen roll vem det är som skrivit det. För det är ju bara en återgivning av vad domarbasen sagt. Det där hade ju till och med Tomas Ros kunnat skri... näe förresten.. nåja NÄSTAN vem som helst
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Treklövern1912: "Satt på flyget i går och såg inte matchen. Såg huvuddomaren att linjemannen har höjt armen?"

Det förklarar en del... ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Huge: Satt på flyget i går och såg inte matchen. Såg huvuddomaren att linjemannen har höjt armen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Erat: Det vill nog tjugo8 också, men jag kan ha fel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09

GävleLasse: "Det skulle vara intressant att höra vad som gör honom till en sån expert på regler. ;)"

Mkt enkelt: Anrell har bara återgett det som domarbasen tydligen förklarat på presskonferensen: att en 5:a på Andersén hade annullerat vårt mål.
Så mkt för Anrell och hans expertroll....    ;-)

Och med facit i hand håller jag med dig: hade varit bättre om linjemannen valt att "blunda" när han såg att vi gjorde mål i tom kasse.
Det man inte vet om, har man inte heller ont av.
Typ....    :-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Erat: Hela föreningens alltså?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Vill se Tommy Sjödin som ass tränare nästa säsong!...han har brynäs hjärta!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Huge: Anrell är väl en av de "Experter" som du brukar totalsåga med jämna mellanrum.

Det skulle vara intressant att höra vad som gör honom till en sån expert på regler. ;)

Jag har klurat lite på hur domarna skötte det hela. Jag tror bannemig att det varit bättre om linjedomaren valt att titta bort när förseelsen kom. En "missad" förseellse är ju inte lika uppseendeväckande som situationer som ett mål som kommer efter en kontrovesiell situation.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Jajjen: Enligt Anrell i mitt länkade inslag så hade målet dömts bort ifall förseelsen av Andersén hade gett 5 minuters utvisning.
Så även där hade domarna järnkoll på läget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Och nu vinner vi fast vi spelar uselt. Det här laget fortsätter att överträffa sej själva. Czarneckieffekten. Vore intressant att veta hur mycket bättre laget varit med en annan tränare. Då ledde vi förmodligen serien överlägset. Skämt åsido - med en annan tränare hade Brynäs spelat allsvenskt redan förra året.

Kul att höra alla självutnämnda hockeydomare på en del forum döma ut domarnas insats vid 2-0 målet. Tvärsäkra och tvärkorkade.

Men vad gjorde gävleborna igår? Nån ny dokusåpapremiär? Bingoafton?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09

Ambroo: "Peja och Bissett19: Jag förstår att man blir Hugefierad."

Hur kan dom vara Hugefierade när jag håller med dig om att regeln kan ge väldigt orättvisa konsekvenser och i den bemärkelsen känns idiotisk?

Normalt sett hade ingen höjt på ögonbrynen, dvs om vi inte gjort mål efter att linjemannen uppmärksammade Anderséns förseelse?
Då hade domaren bara gett honom en tvåa efter linjedomarens påpekande och ingen hade som sagt haft nåt att invända.
Mer än möjligen hemmasupportrarna.

Men problemet är ju att vi gör mål innan domaren blåser av spelet för ex en icing eller tekning.
Och för att ytterligare komplicera det hela så hinner domaren blåsa och göra tecken för mål INNAN linjedomaren hinner uppmärksamma huvuddomaren på förseelsen.

Borde vara en enkel sak att ändra regeln så att ett mål som görs innan en linjedomare hinner påkalla domarens uppmärksamhet, ska underkännas.
Även om domaren hunnit blåsa och göra tecken för mål.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Peja och Bissett19: Jag förstår att man blir Hugefierad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Bissett19: Anders Eriksson och Anton Lander gnällde väl lite, men det var inte så farligt. Ungefär som Färjestad och HV71 efter varje avblåsning ;). Tvivlar på att Timråspelarna fortfarande ältar den situationen. Känns för övrigt som att deras lag har blivit betydligt ofarligare utan Corso. Han var ett offensivt hot.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Ambroo: Reaktionerna var förmodligen kraftiga eftersom de inte kan reglerna. Och förstärkes nog när de insåg sin egen klantighet dvs att sluta spela innan avblåsning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Ambroo:

Var dom så kraftiga?Perra verkade inte bry sej om det nämnvärt på PK:n,utan förklarade lugnt och tydligt att gör man inga mål vinner man inga matcher;)
Eran bastubadare borde väl veta att man ska spela tills domarn blåser?

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
arnio och Peja: När det är helt uppenbart att huvudomaren/na missar en situation så bör det väl ändå vara rimligt för linjedomaren/na att kliva in och blåsa av i spelet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Bissett19: Beslut togs efter målet. Händelsen inträffade före. Varför tror du annars att reaktionerna från TIK var så kraftiga?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Ambroo: Känns som en bra regel. Om linjedomaren hittar något som ska vara utvisning så tar han det med huvuddomaren vid nästa avblåsning. Mycket bra, eller ska han inte kunna hjälpa tilll stackarn?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Ambroo: Fast om linjedomarna ska börja ta beslut om allt fortlöpande under spelet vore de ju inte längre linjedomare utan två till huvuddomare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Ambroo:

Jo det var det enligt vad som sades på PK:n efter matchen.
Sandström på GD kollade med Peter Andersson som sa:
"- att det aldrig var någon avvaktande utvisning, utan det var linjedomaren som uppmärksammade Anderséns regelöverskridning. Och linjedomaren har inte behörighet att blåsa av spelet."

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
sylf: Och med det svart på vitt så är det ju enkelt att konstatera att det är en helt otroligt befängd regel. Man kan logiskt sett göra vad som helst bara man har koll på huvuddomaren i de lägena. IDIOTISKT!

Edit: Bissett19: Det var inte efter målet.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Angående den märkliga utvisnigen på Anderséns när Hansen gjorde 2-0 i öppen kasse så är det enligt vad man läst sej till helt rätt beslut av Claesson.
Det är linjeman som uppmärksammar en interference på Andersén efter målet och det var alltså aldrig någon avvaktande utvisning från Claesson.En linjeman har inte rätt att heller att blåsa av spelet,därför godkändes målet.

Precis som Sylf beskriver snabbare än mej;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
tompap71: Vet inte om det avhandlats men tydligen är det så här: Linjemannen uppmärksammade en utv på Andersen strax före målet. Han FÅR inte blåsa för utv utan kan bara påkalla detta för huvuddomaren EFTER nästa signal, vilket var vid målet. Således ett beslut taget ur regelboken. Allt enl domarbasen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Treklövern1912: Sparka!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
GävleLasse: Visst gjorde Greiss en dålig match igår. Han sprider oro i försvaret. Han borde ha tagit minst 3 av målen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
brynäs08:

"Någon kan presentera Greiss siffror efter landslagsuppehållet?"

92,63, inklusive straffar vilket är en styggelse som inte borde räknas med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Vilket mål av Rödin! Där satt den. Han har gjort massvis med liknande mål i J20 och många minns säkert det mot DIF i förra säsongens slutspel också.

Och viktigt att Greiss kan spika igen. Med tanke på hur Brynäs har matchat de andra målvakterna måste Greiss lyckas.

Synd att Czarnecki fortsätter med sina till synes förutbestämda petningar. Jag tycker inte det känns befogat att peta samma spelare i match efter match när han går ner på folk. Kan inte fatta varför t.ex Larsson alltid ska sitta när han inte är ett dugg sämre än många som får spela.

I och med dagens assist har Hansen gjort 3 assists och därmed passerat både Wännström och Larsson i den interna assistligan. Är det meningen att man ska vara imponerad av Brynäs förstacenter? "Goddag yxskaft".
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
MarcusElving: Shh. Han var lysande i början, men ingen här förstod hur bra han egentligen var ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09

Greiss ligger på prick 90% i räddningsprocent nu. Han har ryckt upp sig ordentligt sedan katastrofstarten i BIF.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
GävleLasse: Så underbart!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Huge: Hur som helst så är det en konstig situation.

Men men.. TRE poäng :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09

GävleLasse: "Men hur smart är det av timråspelarna att sluta spela? Är det inte bättre att ta en sån diskussion EFTER avblåsning?"

Jag har full förståelse för timråspelarnas reaktion, om det nu är så att dom uppfattat det som att domaren har armen uppe för en avvaktande utvisning på en av våra spelare.
Men uppenbarligen så har dom ju missuppfattat situationen och får isf skylla sig själva som börjar diskutera med domaren mitt under spelet.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
foppa78: Tackar och bockar... Så nu kan jag festa för den sju-hundringen varje månad istället :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
tompap71: Det jag noterade var att domaren pekade på kassen när Hansen skjutit in pucken. Så han dömde ju mål. Är Claesson scizofren så den "goda sidan" övervann den "elake", hehe

T R E P O Ä N G det är det enda som räknas!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
GävleLasse: Ett stort grattis från JÄRPÅS LIDKÖPING hehe!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
foppa78: Hehe.. i så fall är jag på väg att bli dum i huvudet nu då. Jag betalar in min sista inbetalning till CSN i slutet av månaden. Så jävla skönt efter att ha dragits med studielån sedan 1995.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
GävleLasse:

Utvisningen på Andersén snackade nog Timrå åt sig, Claesson signalerade inte för någon utvisning före målet vad jag kunde se, han hade då inte armen uppe.

Men klart korkat agerande av Timråspelarna att stanna upp i vilket fall
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Dream Team: Jag såg ingen arm i luften men kan ha missat det. Jag kollade puck så jag kan inte ge ett säkert svar. Men OM det var avvaktande utvisning så hade ju inte målet godkänts efter att man snackat och gått till beslut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
GävleLasse: Måste man ha studieskulder för att vara smart?
Kanske dags att börja plugga ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09

Ambroo: "Nu när den största besvikelsen har lagt sig så lämnar jag det här. Det kommer säkert in nån annan och tar över staffetpinnen i den eviga kampen mot Huge."

Vad skulle du in här och göra då, om du inte vill ha svar på dina inlägg?
Om du gillar monologer så kan du väl isf börja som ståuppare på Norra Brunn eller nåt.
Men när du nu lämnar det här så får vi väl hoppas att den som tar över har lite mer på fötterna innan han öppnar klykan.
I övrigt föreligger det uppgifter om att det inte låg nån avvaktande utvisning på nån av våra spelaren, när Hansen satte vinstpucken.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
GävleLasse: Men som spelare borde man väl kallt kunna räkna med att domaren blåser av spelet VARJE gång som en motspelare rör pucken då det är avvaktande utvisning. Det kvittar ju om man tappar pucken, liksom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
Erat: Den jag irriterade mig mest på är Styf.. Den mannen lär inte ha några studieskulder. Tänk om han kunde fokusera på att vara "tuff" när det pågår spel istället för att kramas efter avblåsning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
GävleLasse: jadu, IQn inom Timrå laget kan ju ifrågasättas.. eller?
Kommentera

1319329 · »