Brynäs IF

713012 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11

1352841 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
GävleLasse: Håller med dig om Sundström. Hans spelstil passar bra för slutspelshockey som vi kommer att få stor nytta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
GävleLasse: Ja mycket kryptiskt från NC.
Hur länge blir Svedda borta, prognos nån?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Anders Berg: Kanske om han hade mer speltid. Jag tycker att han ofta gör bra ifrån sig. Grym vid sargerna, grym på att täcka puck och har bra offensiva tacklingar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
70 Rodrigues: PK'n var ju intressant. Först säger CZ att det inte vara "skada i alla fall" som föranledde bänkningen sedan verkar han komma på sin lilla anka och säger att det kanske var en skada.

1. Kommunikationen i båset. Vore jag tränare för Brynäs så skulle jag inte vänta med besked på en av mina "viktigaste spelare" som CZ sagt förr. Alltså är en skada högst tvivelaktig.

Kommer Dackell vara bänkad nästa match där man "skyller" på en lättare skada? Det skulle vara en rökridå i Brynäsklass.

2. En Kaptem FÅR INTE UNDER NÅGRA OMSTÄNDIGHETER agera som Dacke gjorde (OM det nu inte var en skada) och har han lämnat i ilska/frustration så skall C'et rivas från hans bröst. OMGÅENDE.

Sånt själviskt agerande kan inte accepteras oavsett vem det gäller allrahelst kaptenen i laget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
70 Rodrigues: Ja, "supertalangen" Sundström är ju riktigt bra var femtonde match ungefär - det är ju synd att det inte händer oftare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
bradberry: Riktigt kul att se Susse igår, hans jävlarenamma skulle behövas på flera händer i laget!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Foppaklass på Sundström glimtvis igår. Åtminstone vad gäller balans och hårdhet. Men varför så ojämn?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
70 Rodrigues: Ja för kan man inte ta en bänkning som en ledar figur, vad ska då resten av truppen lära sig... PATETISKT!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Bissett19:Får hoppas att gårdagens match var en tillfällig dipp av Dackell så att det inte blir som i förra årets slutspel att han försvinner totalt precis som Dixon och några till? Vi behöver en Dackell i toppform i slutspelet om det ska gå bra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Bissett19: En bänkning måste man kunna ta utan att börja grina, bara bita ihop och göra det bättre nästa gång. Stor eloge till Czarnecki som vågade bänka en "ledarfigur" som Dackell. Man kan ju nästan tro att Czarnecki är inne och läser i gb:n ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Bissett19: Klart en tidningsanka! ;-)
Kan man inte ta en bänkning så är det dåligt.
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
MarcusElving: Kände exakt samma sak när jag såg klippet!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Nu ska det förbannat mycket till om vi inte ska ta slutspelet. Tycker kvällens kommentator på c+ extra beskrev matchen bäst. "Fri lejd i båda slotten." Hoppas vi kan toppa formen nu framåt kvartfinalerna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Man kam verkligen bli gråhårig på Brynäs...Men jäklar va sköööönt att dom vann ikväll!!! =D
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11

Kahnberg efter matchen!

Fan, tråkigt om han lämnar nästa säsong. Jag gillar Kahna, vill ha kvar honom. Antagligen hamnar han väl i Frölunda igen :(

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Underbart ologisk seger ikväll! Även Brynäs IF - tro det eller ej - har flyt ibland!

Godnatt Brynäsbröder!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
65selander:
För PR i utlandet får du en plus av mig..... det är ju roligare än att dissa som är mindre bra :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
65selander: "Mannheim für Immer"

"mitt hem är immigt?"

Va fan pysslar du med där ute i Hässelbyslummen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
sylf: Herregud här vinner Brynäs och ni bråkar om +/- :-))
Dags för mig och få minus då. Mannheim für Immer. :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
MarcusElving: Där fick du ett minus av mig, du var inte helt positiv där!

:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
sylf: YES, 2 minus so far!!!! Kepp on going mongos!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Tväst: Ja, det är intressant att det bara är i våran bok som funktionen är ett problem. Finns väl en eller ett par inte helt mogna individer som sitter och trycker och tycker att det är jätteskoj.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Tväst: Om man skriver APA får man säkert en jävla massa minus!!

Det här är komiskt, undrar varför det finns?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
MarcusElving:
Sandlådefasonerna fortsätter,dessa utdelningar av +/- är verkligen festliga :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
sylf: Haha ja, det undrar jag också. Men hey, jag kunde inte bry mig mindre :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
MarcusElving: Undrar varför du fick ett minus på det??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Bissett19: Ja verkligen. Han hade fler också som gav puck i anfallszon. Härligt att se!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11

Gurra88: Ja, fortsätter Kahnberg så här kan han bli en riktigt vasst vapen i slutspelet. Hoppas!

Sylf: Ja, Sundström var grym idag. Som du säger så spelar han fysiskt hela tiden och är grymt stark över pucken och i sarghörnen. Han har hittat sitt spel känns det som, han gör det han är bra på utan att krångla till det allt för mycket.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
sylf:

Håller med,hans propp på den finske backen vid 4-3 är jävligt skön att se.
Mera sånt tack!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
MarcusElving:
Skulle va en fin slutspelsjoker om Kahna änligen började visa vad han kan, viktigt att han fick sätta ett par.... hade ju dessutom flera andra framstötar. Bra, men matchen..... väldigt virrigt med farliga felpass i mittzon.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
MarcusElving: Sundström var riktigt bra idag, älskar hans offensiva tacklingar. Nåt som fler än han borde prova!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
MarcusElving: Skitkul för Kahnberg. Hoppas verkligen att Czarnecki ger en boost till Kahna nu med ökad speltid och förtroende i PP med mera så är han i högform till slutspelet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Bissett19: Verkligen. Kul för övrigt att Czarnecki vågar bänka honom. Tumme upp på det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11

Ja, herregud vilken hafsig jävla match. Båda lagen spelade som arslen rent ut sagt. Det var svängdörrar i båda försvarszonerna och spelet i mittzon var ju rena rama flipperspelet. Det måste vara rekord i exempel på hur man inte ska spela hockey från båda lagen. Det här hade kunnat sluta hur som helst.

Det var i alla fall underhållande på läktaren och viktigast av allt så tog vi 3 grymt sköna pinnar!

Kahnberg var helt jävla överlägsen på isen idag, banans kung utan tvekan. Som han åkte skridskor idag, vann närkamper och visade grymt bra inställning. Jag är så jävla glad att han fick hänga två baljor, det var han så sjukt värd! Han var nära hattrick dessutom. Jag tycker hela den linan var bra, Sundström förtjänat cred. STARK som en björn!

Greiss var riktigt bra idag, han kan inte göra mycket på målen. Utom den sista som han agerade lite slappt på då. Han gjorde många stora räddningar och landade på 90,5% en sån här match, det är riktigt bra gjort!

Tre pinnar till 4:e platsen, som det svänger.

När jag kom till arenan trodde jag att de hade installerat två feta antenner på taket först, när jag kom närmare såg jag att det var två vindkraftverk! Ett steg mot en billigare arena :)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Gurra88:

Dom blev bänkade i tredje,sen om Dacke kände av något nageltrång just efter det vet jag inte;)
Han borde kunna ta en bänkning,annars är det riktigt dåligt av kaptenen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Bissett19: Kunde tyvärr inte se matchen. Men är det skada på Dackell eller inte? Eller lackade han ur?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Bissett19: Han kanske blev hungrig och åkte ner till Max och köpte 3 suprememål med plusmeny och 62 green&garlic?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11

Hmm.lyssnade lite på Czarnecki och Perras presskonferens efter matchen.
Dackell,Rödin och Granis blev bänkade i tredje,men Dackell lämnade tydligen bänken i tredje och gick in i omklädningsrummet.

-Han måste ha varit skadad,annars lämnar man inte bänken sa NC.

Tycker förövrigt Dackell var riktigt dålig ikväll och bänkningen helt på sin plats.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Jajjen:
Det är starkt av detta lag att ha skaffat sig denna marginal.... en eloge till ledningen som trott på laget o inte gått in o panikvärvat som flera andra lag gjort. Riktigt kul att juniorsatsningen har lyckats så här långt.
Hoppas man kan avsluta med att gå långt i slutspelet o därmed kanske bädda för en lite bättre ekonomisk situation till jubileumssäsongen!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Jajjen: klart vi kan missa. Med Brynäs kan allt hända ju...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
10 poäng till Timrå, 11 poäng till Modo. 12 poäng att spela om. Kan vi missa? Näe. Dags att slipa slutspelsformen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Bissett19: Är det jämnt eller är det jämnt,skönt att vi slipper vara inblandade.

Nä fy f-n jobbigt men vi har ju varit där ett antal år tidigare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Bissett19: Ett normalt hockeylag med hyfsad balans hade haft ledningen med 4-1 efter första och då tänker jag på TIK. Jag tror aldrig jag har varit med om en konstigare match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Ambroo:

Tycker ändå Hallins korkade utvisning är matchavgörande,Pikkaainen var inte så nöjd över den i pausintervjun.

Skum match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
65selander: Kolan och Jokela säger varsågod!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
65selander:

Är det jämnt eller är det jämnt,skönt att vi slipper vara inblandade.

8
Timrå IK 51 16 12 23 8 4 132-155 -23 68
9 klättrar MODO Hockey 51 17 11 23 5 6 141-145 -4 67
10 faller AIK 51 17 11 23 4 7 122-145 -23 66
11 klättrar Södertälje SK 51 19 7 25 2 5 123-154 -31 66
12 faller Frölunda HC 51 16 12 23 5 7 118-150 -32 65
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
leovalkama: Nej det var inget, hittade det på 2an nu :)
Skön seger!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
65selander: Vilken kanal sänder hockeykväll?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
För er som inte sett matchen så har jag för mig att Hockeykväll skulle spetsa in sig på Brynäsmatchen.
Kommentera

1352841 · »