Brynäs IF

714194 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1

970746 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
munkas: och alla inlägg som innehåller måhända!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
munkas: Skärp ihop dej!

Ingen svordom... Jäkla klant!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
74050: Exakt!

Jag tycker vi ändrar spelreglerna.

Inläggen måste innehålla svordomar och personpåhopp annars raderas dessa direkt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
munkas och alla andra: Läste spelreglerna...

Välj "visa ämnen" innan du startar ett nytt ämne. Allt för att slippa dubbla ämnen.Dessutom håller vi en schysst ton i inläggen. Inga svordomar eller personpåhopp. Då raderas inläggen direkt.

Inga personpåhopp?

Det skulle: 1) vara helt ointressant att läsa GBn 2) Typ två inlägg per dag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
65selander: Nyförvärv....hahah, den var bra!
Vet du förresten vem som är sportchef? Han heter Michael Sundlöv och vet inte vem Henrik Tallinder är...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
wap.hockeysnack.com
Kossan: Har en vision... Fortsätter de så här men det vore gött med en ny målis, fw, back. Blir Hedemorapojken skadad. då är det vår
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
65selander: Vad har hänt med dig??? Börjar tro att du släppt medgångs fasonerna???
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
wap.hockeysnack.com
Sylf: Har inte rökt men jag tror att detta år så kan vi göra ett mini -99. Finns bättre spelare nu. Tror även att laget kommer att skärpa till sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
65selander: Har du rökt svamp??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
wap.hockeysnack.com
Munkas: Tror vi kan knipa en semi men då måstw vi ha ny målis och en spelskicklig back samt en fw. fast nästa vecka stänger fönstret.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Gusten: Ja, jag tycker också vi kan släppa tanken på slutspel. Vad fan har Brynäs i ett slutspel att göra? Om man mot förmodan skulle lyckas knipa 8:e platsen och ställas mot HV i kvarten lär det inte bli nån 7-matchers serie, det kan man ju räkna ut med röven och en bit krita...
Nä, det lutar nog snarare åt en total förnedring, där vissa av backarna kommer framstå som 42-åriga gubbar. Lägg därtill två målvakter som redan nu turas om att kasta in puckarna bakom sig. Hur ska det inte då se ut i ett slutspel där pressen på spelarna ökar...?

Låt oss istället hoppas på en 9-10:e plats och ett lååångt och skönt sommarlov, där Dääke får chansen att ta igen lite förlorade upphopp vid Åkermans kulle och Sundlöv hinner fylla på nytt bläck i faxen och leta efter fräscha nyförvärv i senaste Buster.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Gusten:
Man får bara hoppas att frölunda tappar några matcher till så det blir några mer slutspelsplatser att fajtas om. Fler än 3 är det väl dumt att hoppas på. Men gissningsvis är det platser 7 och 8 som kommer vara "up for grabs"
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Horace76c: Kan nog inte vara mer svårtippat, fortsätter DIF´s svacka? Har Mora vaknat till eller är det dödssprattlet? osv.

En sak är jag dock säker på, jag tar gärna en 0-4 torsk mot HV i kvarten. Det betyder två saker, vi spelar i ES nästa säsong och vi får lite publikintäkter som delvis kan täppa till luckorna i den där eventuella felbudgeteringen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Gusten:
Var med dig om det innan matchen med... men som sagt, Olle sitter inne med lite mer info än en annan.
Jaa, hur 17 slutar det här då?? Jag vill inte sia då det är helt jäkla öppet känner jag.. Som det ser ut nu kan ju mora hamna på slutspel och Frölunda åker på kval (kanske lite väl extremt). Men realist som man är så hamnar nog grabbarna tyvärr i ingenmansland.. (ingen vits ändå att råka på HV eller FBK i kvarten)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Gusten: :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
74050: Ja det är ett helvete, sur före OCH efter matcherna....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Gusten: Neggo...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
74050: Släppt? Den där tanken har jag aldrig hållit i :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Gusten: Aha! Du har släppt tanken på SM-guld?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
74050: Slutspel? Ska vi undvika plats 3-6 i KS menar du? Känns som att vi kan klappa igenom oavsett om motståndet heter Timrå, Mora eller Rögle...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Gusten: Om Brynäs skall gå långt i ett slutspel krävs det att någon av målvakterna genomgår en metamorfos.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
sylf:

Gusten snackade fit, inte räddningsprocent!

*säger han som hoppar in i Brynäsboken*
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
sylf: 100% Sperrle är ungefär 50% Honken :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Gusten: Har han nånsin varit över 50%?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Horace76c: Jag är inget större fan av Sperrle men jag var inne på det där redan inför matchen. Kändes som ett perfekt läge för OÖ att briljera med sin fingertoppskänsla. Men vafan vet man, Sperrle kanske inte var 100% fit?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Horace76c: Amen!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
sylf:
Ja, det där går det att bitcha om tills helvetet fryser över. Håller med dig, vi har ingen given matchvinnare i målet (nog för jag tycker korhonen var jämnare förra gången han var här). Men utifrån rådande omständigheter skulle då JAG ialla fall spelat sperrle när han hade sån fin statistik mot TIK. Sen vet ju inte jag iofs hur dom såg ut på träningarna innan, men som jag sa... KArhu har inte varit nån jätteklippa dom senaste matcherna..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Horace76c: Sperrle/Korhonen, same shit, different name. Vi har inga matchvinnande målvakter. Dom kan göra ett par bra matcher för att sedan ge bort poängen i nästa. Självklart speglar sånt av sig i försvarsspelet. I lördags förlorade man för att man inte fattar att man måste spela bra i 60 minuter, inte 57!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
sylf:
Lite ... "besviken" är nog ordet jag letar efter... att inte OÖ spelade på trenden han hade med sperrle.. Kan inte säga att jag varit imponerad av Korhonens spel på sistone, även om han motat mycket skott i en del matcher.
Nu ska väl tilläggas att det inte nödvändigtvis behövt blivit bättre med sperrle, men synd att OÖ inte vågade bara...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
70 Rodrigues: Supportrarna, i synnerhet de på HS:-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Bragd-Birger: Så vilka ska man lyssna på??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
70 Rodrigues: Spelare/ledares uttalanden bör väl tas med en smula salt. Det handlar om gruppsykologi. Man vill enbart fokusera på det man kan påverka, dvs sitt eget lag och dess prestation. Hylla motståndaren ger loser-vibbar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
GävleLasse: Chans till revansch finns ju alltid efter en torsk. Det är väl ändå spelarna man ska lyssna på efter en match, eller man kanske ska ta Aftonbladet eller GD?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Uddan: Det får vi se, i vilket fall som helst så har det inget med mitt tips om hur det går för Timrå att göra.

Jag tror dock att Brynäs kniper sista slutspelsplatsen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Uddan:
Ödmjuket är en dygd, punkt
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Davey_22: Ni kommer inte ens dit!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Uddan: Glöm inte att det står 5-1 i matcher till Brynäs nu bara, Timrå kommer göra som vanligt...ta sig till slutspel och åka ut hedersamt mot ett vassare lag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
GävleLasse: Vad spelar de för roll...Vi äger på isen och på läktarn...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
GävleLasse skrev:

"Brynäs gjorde en ganska bra match igår, förutom en del av den andra peioden när man agerade statister på isen. Det blev matchavgörande."

-Dessa två meningar räcker, en enkel och helt klockren beskrivning av matchen igår. Brynäs hade kanske behövt plocka fram lite mer bortaspel vissa stunder för att tajta till hemmåt men vaffan shit happens. Man kanske ville lite för mycket inför en ovanligtvis stor hemmapublik. Om man tar o glömmer de där hjärnsläppsminuterna i andra så fanns det en hel del positivt att hämta. Inställningen var det iaf inget fel på o det kan man komma långt på framöver...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
GävleLasse:

Jo Brynäs har underhållt riktigt bra de senaste två hemmamatcherna,men tyvärr har vi bara fått med oss 1 poäng.O det är ju ändå det som räknas.

 Offensivt är Brynäs riktigt roliga att skåda på just nu,kan man minimera misstagen i matcherna så ska vi nog kunna knipa en plats bland dem åtta efter 55 omgångar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
70 Rodrigues: När Widing säger att han skäms så hoppas jag att han avser speakern/klackledaren.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
70 Rodrigues: Visst ska man lyssna på dem, men man ska inte ta deras uttakanden på för stort allvar. Han är givetvis besviken på deras insats. Men som jag sa, de har alla chanser att revanchera sig redan i nästa omgång.


Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
GävleLasse: Så vilka ska man lyssna på om inte spelarna själva?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
70 Rodrigues: Ja, en kille med självinsikt!! Den enda skulle jag tro.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
70 Rodrigues: Hur det än gick igår så var det bra hockeyunderhållning. Hade vi vunnit så hade det givetvis varit bättre. Men jag tror att du har snöat in för mycket på resultatet i en enskild match. Hade vi fått stryk med flra mål och gjort en dålig insats så hade jag köpt dina argument helt.

Att Widing sågar sig själv och laget i efterhand ger jag inte mycket för. Man har vikt ner sig allt för många gånger för att man ska bry sig om vad de säger.

De har en utmärkt chans att revanchera sig på torsdag...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
GävleLasse: En som har hajat läget iaf:

Vi går ut och gnäller och säger att vi vill ha hit publiken och så gör vi så här när de kommer hit. Det är så att man skäms, säger Daniel Widing.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
GävleLasse: "Vad har ni i taket i E.on? En tvättlina eller?"

Nja, jag tror dom har firat upp tre av Jonte Hedströms utslagna tänder.
Kanske en bit av näsan också...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
munkas: Din analys stämmer inte.

Brynäs gjorde en ganska bra match igår, förutom en del av den andra peioden när man agerade statister på isen. Det blev matchavgörande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK Lördag 19/1
Uddan: Om du såg upp i taket så såg du anledningen till att Gävlepubliken är kräsen.

Vad har ni i taket i E.on? En tvättlina eller?
Kommentera

970746 · »