Brynäs IF

713438 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13

« · 1560184 Till forumet


Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13

Så här vill jag se laget på lördag. Tycker att Honken ska få chansen att revanschera sig och jag tror han gör det också :-)

Holmqvist(Rahm)

1:a Gunderson-Jacobsson   Ollas-Lindgren-Harju

2:a Djoos-Sundqvist   Lindholm-Järnkrok-Wännström

3:e Löf/Styrman-Nörstebö   Thuresson-Nordqvist-Lauritzen

4:e                                  Widing-Granström-Johansson

Extra: Lavander och Löf/Styrman

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
70 Rodrigues: finns ju tyvärr inget alternativ till Honken som kunnat avlasta honom. Tror det blir en riktigt jobbig match mot Växjö

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
70 Rodrigues: Jag vill se

Ny
Ny-ny
Ny-ny-ny

Ny-ny
Ny-ny-ny

Ny-ny
Ny-ny-ny

Gunde-Jacobsson
Elias-Calle-Thure
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
sylf: nej jag tycker vi toppar

Lavander - Nordqvist - Lauritzen
Styrman - Löf
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Leksands rekonstruktion tydligen godkänd, vilket jävla skämt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13

sylf:

Äh sluta nu innerst inne är du nöjd eftersom vi kommer mötas nästa säsong ;)

Skall sanningen fram så trodde jag på konkurs, dock är jag alldeles för dåligt insatt i sådant här för att veta vad regelverket säger. hade kanske varit bäst för klubben att få börja om i div III mot Häradsbygden.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
mattias - 74: Jag skiter i Leksand fullkomligt, det här har att göra med sunt jävla förnuft. Att göra som dom gjort borde fan innebära fängelse och degradering. Vilket det hade om det gällt en privatperson. Leksand får gärna gå upp i ES, men inte med det arbetetssätt man har! Dom borde skaka gäller!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Växjö kan bli tufft.
Otroligt jämna mot ett formstarkt Färjestad...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13

Så vad tror ni om morgondagens minst sagt viktiga match, vad tippar ni?

Tips: 4-3

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13

70 Rodrigues: Fy fan...jag har redan ont i magen inför den matchen. Det måste ju bara bli vinst. Finns ju inget annat. AIK har sedan match borta mot SAIK, där ska de fan inte vinna. Så kan vi vinna i morgon, och en gnaget-förlust på tisdag, då skiljer sju poäng igen...

Nu verkar ju de flesta härinne bara att säsongen ska ta slut, men jag vill i alla fall att vi tar oss till slutspel även om vi åker ur i fyra raka. Man är väl något av en fakir som tycker om självplågeri.

4-2 till Brynäs. Två nya mål av Gunde i PP samt Kroken och Harju. Honken kastar in en puck i eget mål och någon obskyr debutant som inte skapat en målchans på 48 omgångar gör väl Växjös andra...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Zappaholic: Kommer att bli jävligt tufft är jag rädd, men satan om inte ALLA spelare kör skiten ur sig, det ska vara minst 10 blåmärken på varenda spelare efter matchen. Hoppas att Lindgren får chansen mellan Olas o Harju. Lindgren har varit strålande när han fått chansen och varit den som varit piggast tycker jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
70 Rodrigues: Och tjugo blåmärken på varje Växjöspelare :-)
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Zappaholic: vem ska dela ut alla de? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13

Sheena Punkrocker:
Rykten gör gällande att sundlöv har en lönndörr till spelargången;)

Äh, blev slagen med en minut:(

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Imorgon spöar vi Växjö med 7 - 2 och blir klara för ES -14. Rögle spöar TIK bara för säkerhets skull.
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Kahn: 8 raka vinster mot Lakers och 4 raka hemmatriumfer mot dem. Detta måste bara bli vinst!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Carl Lejonkräk: Ja, idag är inte en trendbrottens dag hoppas jag i det avseendet. Det finns å andra sidan andra trender som mer än gärna får brytas. Idag.

Känns som en riktigt viktig batalj idag. Känns i kroppen. Nästan lite obehagligt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
bradberry: Samtidigt kul och inspirerande, vad vore hockeylivet som HV- eller FBKsupporter?
Att aldrig få känna den där RIKTIGA nerven och oron över sitt lag, måste vara trist.... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Huge: tror nog de vore förträffligt att inte behöva oroa sig ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Huge:Byter med dom 7dar i veckan!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13

Carl Lejonkräk:"Kahn: 8 raka vinster mot Lakers och 4 raka hemmatriumfer mot dem. Detta måste bara bli vinst!"

Hur många raka vinster hade Brynäsmot Timrå på hemmaplan?

I det läge befinner sig i nu så räknas inga sviter för laget är långt ifrån den kapacitet man kan förvänta sig av ett ES lag i allmänhet och regerande mästarna i synnerhet.

Man blir fan mörkrädd över hur man har hanterat den här säsongen. Bara det faktum att man kallar det "svacka" visar hur jävla fetborta man är.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Slajsarn: TJ är optimistisk i alla fall
"- Vi är hungriga, revanschsugna och föreberedda på uppgiften på lördag. Vi ska komma ut och ta kommandot, vara aktiva och intensiva. Det handlar mycket om att ha en bra fart och pondus i spelet, säger BIF:s tränare Tommy Jonsson till klubbens hemsida.- Vi är hungriga, revanschsugna och föreberedda på uppgiften på lördag. Vi ska komma ut och ta kommandot, vara aktiva och intensiva. Det handlar mycket om att ha en bra fart och pondus i spelet, säger BIF:s tränare Tommy Jonsson till klubbens hemsida."
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13

Carl Lejonkräk:Sa han det två gånger till och med?

Det där har man ju hört till leda sedan november.

Visst de kommer ut och har en jävla energi, åker skridskor och kämpar men ärsom vanligt för ineffektiva och till sist så bjuder Honken eller Rahm på ett mål och resten kan vi.

Kalaset avslutas med att TJ står och tycker att det sett bra utoch att de är på gång.

Känns scenariot igen?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13

Slajsarn: Vad skall han svara då?

Idag är Mads tillbaka så det blir förstås en lätt vinst.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Slajsarn: klart att scenariot känns igen men det kan ju ligga någonting i det för det. Vi tog en pinne sist och kanske det blir tre idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13

Treklövern1912: Ja vad ska han svara..För mig är ord utan handling bara ord. Så han kan gott vara tyst.

Han kan ju börja med att visa att de försöker genom att göra förändringar i laget. Bänkat spelare som inte levt upp till förväntningarna. Detta skulle ha skett förlänge länge sen. Nu är det försent och TJ kan bara hoppas på att nåt i mirakelväg sker.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13

Carl Lejonkräk:Ja. en pinne tog vi. Mot ett lag som är fast förankrat i botten på tabellen.

Bara det att man säger sig sikta på sjundeplatsen och inte kollar neråt är ju precis ett sånt exempel på kvalificerat skitsnack och att man fortfarande inte tar läget på allvar. Man är ju bara i en svacka, snart lossnar det ungefär.

Patetiskt

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Slajsarn: Tyvärr har han inte haft så många spelare att bänka då skadelistan har varit ganska lång och att ta in flera in från J20 istället för de eventuellt bänkade förbättrar inte läget på något sätt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13

Carl Lejonkräk: Finns ingenting som talar för poäng idag. Och det är nog det enda som talar för poäng idag.

Slajsarn: Patetiskt? Du menar alltså att allt Djoos m.fl. säger i media är det dom också säger internt?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13

Treklövern1912:Kortsiktigt förbättrar det inte laget men man får fram ett budskap. Gör skäl för lönen eller stanna hemma och kör extraträningar när laget spelar match.

Som jag skrev så är det för sent med såna åtgärder nu.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Jajjen:De säger säkert samma sak internt, men lägger de handling bakom orden?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Slajsarn: För min del är det klart att den svaga målvaktspelet från Honken är den största anledningen till denna långa negativa svit. Oron har spridit sig i bland backar och så småningom i hela laget inklusive tränarna och det har gett dåligt själförtroende som syns på alla sätt. T.ex. har adelsmärket skridskoåkningen gått ner i tempo avsevärt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Slajsarn: Bara att spela av den här skitsäsongen nu, går dom mot förmodan till slutspel kan vi bara hoppas att dom inte gör bort sig allt för mycket. Att dom själva säger att dom blir farliga i slutspelet tror dom nog inte ens själva på, finns liksom inget son kan bli bättre, marginellt i så fall. Till nästa säsong kan vi bara hoppas att de ansvariga tar till de åtgärder som är nödvändiga, innan dom ringer försäkringskassan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Treklövern1912: Skridskoåkningen har inte sett bra ut, ens när vi ledde serien. Förra årets vinnande spelvändningar har varit spårlöst borta hela säsongen. Vi är numera ett tacklande, dumpande brunkargäng. Om det är medvetet är det för jävligt. Är det slumpmässigtär det nog ännu jävligare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Jajjen:Precis, det  dumpas hela tiden utan att man vinner puck i offensiv zon. Detta kombinerat med att backarna inte vågar stå upp utan sjunker ner mot egen blå så hela mittzonen är ledig när spelvändningarna kommer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Jajjen: Nog avr det bättre fart på rören fram t.o.m. december.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Treklövern1912: Ja, allt var bättre men inte har man åkt griller som förra året.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Jajjen: Möjligt, men har man inget självförtroende så påverkar det spelaren också fysiskt vilket inverkar även åkningstempot.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13

Slajsarn: Fantastiskt att du anser dig ha större koll på vilka åtgärder som bör göras än vad TJ, GP, Sundlöv och övriga som jobbar med laget har.

Brynäs mentala coach Seger och TJ jobbar givetvis med att försöka ingjuta tro på att kapacitet finns i laget. Det är extremt viktigt att se ljusglimtar även i det mörkast mörker för att få spelarna att tro på sig själva igen. Ta förra matchen som ett exempel, torsk visst men Brynäs ledde matchen, gjorde tre mål, skapade massor i PP och var något bättre än det varit den senaste tiden. Här försöler TJ att ge näring till de embryon av positiva saker som skedde och få dem att i spelarnas huvuden göra så att självförtroendet kan få sig en kick åt rätt håll. Det gäller här att lära av de tidigare misstagen och fokusera på induividnivå för att tillsammans med tränare utvärdera vad som bör förbättras. Självklart så ska även fokus ligga på att plocka ut positiva sekvenser från matcher med mindre lyckat resultat. Små målsättningar som spelarna/laget verkligen kan nå sätts upp. Det kan handla om att en 7-1 förlust följs av en 5-1 förlust som sedan följs av en förlust i straffläggning, en tydlig positiv trend kan utläsas i resultaten och här uttrycker tränaren att förra matchen var ett fall framåt. I matchsituationer så kan målsättningarna vara så små som att inte släppa in mål i nästa byte eller att försöka vinna sista perioden i en redan förlorad match. Om/när laget sedan når en framgång så kan faktiskt tidigare motgångar stärka gruppen och göra att de kan spela mer avslappnat och känna en större tro på sin egen förmåga. I detta läge så skall all fokus ligga på att hitta positiva saker i de tidigare matcherna och TJ kan givetvis genom att hänvisa till säsongens inledning också trovärdigt påpeka att kapaciteten faktiskt finns i laget för att ta trepoängare och utmana alla lag i denna serie. Att fokusera endast på negativa saker och kasta in handduken kommer inte på något sätt att leda till någonting positvt överhuvudtage.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Carl Lejonkräk: Oj, 52 A4 fulla med bullshit!
Hade det här pågått i ett par veckor hade ditt epos haft lite verklighetsförankring. Nu har det pågått i månader och problemet är gigantiskt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Hur mycket folk tror ni på idag?
Jag tror på 7200
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Brynäslegenden:Mitt tips landar på 5500
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Slajsarn: Vi vinner med nöd o näppe med 4-3 inför 6100 pers.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13

70 Rodrigues:Alltså....kolla på kroppsspråket och jämför med vad han säger.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
70 Rodrigues: Vinst i kväll, undertecknad på plats, 4 - 2. Publik 6700.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13
Slajsarn: Såg det, men det finns alltid någon som går på "snacket".
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13

Slajsarn:

Är den goda stämningen ett bra eller dåligt tecken i detta läge?

Har någon spelare under pågående säsong tillstått att det varit dålig stämning i ett omklädningsrum?

Blir galen när jag ser att det nästa vecka bara är 2 matcher, igen!

Vi behöver ju nästa match snart inpå i detta läge, kanske det där lilla, lilla som fattas enl TJ dyker upp då...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers den 15/2-13

Skulle varit på plats men febern sätter stopp för detta. Nu tänker jag ligga nerbäddad framför cmore och äta pizza, glass och grogg. För att se hur vårt lag fullkomligt krossar Växjö och visar hockeysverige att AIK och resten kan sluta skratta.

vi är Brynäs - svenska mästare! 

Kommentera

« · 1560184