1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742255 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Bissett_19: Var ser du det, hittar inget i varken GD eller twitter.

Clarence:
Tror tyvärr också vi åker på dingel i kväll (1-4), men det är ju skönt att det finns obotilga oprimister här på forat också.. (som kan balansera ûberpessimismen från t.ex. dig och mig;))

Clarence: Luleå förlorade inte sin första hemmamatch

En liten rättning: Lule vann ju första hemma mot AIK. Men ja, den där hemmaplansfördelen hade de ju ingen nytta av i alla fall.

70 Rodrigues: Skulle bli hemskt glad om min brandfackla till Brynäs för ett par dar sen hjälpte, men jag är - tyvärr -  inte lika optimistisk som du inför kvällen, tror på spegelvända siffror mot vad du tippar. 2-4.

I så fall tror jag också det hela är  kört. Den där hemmaplansfördelen vi har är f ö överskattad.  Luleå och HV hade t ex ingen glädje av den "fördelen" i kvarten, aldrig spelade som de matcherna blev. Och båda förlorade också sina luriga, första hemmamatcher, som sen satte viktiga och ganska avgörande avtryck på resten av de kvartarna.

Jag vill verkligen tro på Brynäs ikväll, men min pessimistiska läggning gör att jag bara inte kan det... 

Bissett_19: Härligt, det var viktigt!

Zzz:

Nu skrev precis Linus på GD att Ollas kommer att spela ikväll...

Bissett_19: Om han tränar lär han spela om han inte blir sämre.

Bissett_19: Hoppas verkligen att Ollas spelar, han har varit en av våra bästa spelare i slutspelet efter Järnkrok och Silfverberg.

Ollas med på dagens värmning.
Kanske kanske lirar han ändå...

Skitstöveln: Japp, jag såg det! Så då är det bara att hoppas på återbud då...

Jag förstår inte vad det är med ticnet - det blir mer och mer platser lediga till kvällens match.

Trodde att köpena var bundna och att förbokningar inte förekom.

Macahan: Enligt ticnet är samtliga sittplatser slutsålda - endast ståplats finns!

Kan man fortfarande köpa biljetter till fredagens match?

70 Rodrigues: ja, han lär behöva flytta på Wännström då den linen annars väger för lätt. Lavander hade varit ett bra alternativ men risken är att han drar ner farten för mycket. Eventuellt då Widing istället men jag tror inte det blir honom.
Är TJ modig så sätter han in Rohdin där. Skulle faktiskt kunna fungera riktigt bra.

Ikväll smäller det, vi spelar SEMIFINAL, så jävla kul :-) Precis som mot Frölunda så gäller det att ta tag i taktpinnen redan från början, det är vi som ska regera i våran egen borg. Full fart, hjärta och stake från 1:a nedsläpp tilld dess att hesa Fredrik ljuder efter 60 min. Skitkul att Bertilsson är tillbaka, det ger oss lite extra tyngd, hoppas att Granström, Lavander och Widing kan tuffa tills ytterligare, det lär behövas. Ska bli intressant o se hur TJ kommer att formera laget, kommer han att fortsätta med Svedberg i mål eller kommer Honken att stå, splittrar han på Silfverberg-Järnkrok-Wännström? 

Vinner gör vi oavsett, det känns som att det är ett måste att vinna 1:a hemma.

Tips: 4-2 Mål: Silfverberg, Gunderson, Ekholm och Granström.

arnio:
Irriterande, men föga förvånande om det inte blir mer än dryga 7000 i kväll, men min plats är bokad iaf.
Tror förresten på 1-4 både i kväll och i matchserien.:(

oscar1616: Biljettpriserna är helt enkelt för höga för att folk ska gå man ur huse för en första semifinal, så är det bara. Inte billigt för en barnfamilj eller för arbetslösa att gå på alla matcher tyvärr. Gläds åt att Brynäs är i semi och fokusera inte på de som väljer TV-soffan i stället för Läkerolen. Jag är i alla fall fett laddad och skiter blankt i de gävlebor som stannar hemma.

Nu kan jag äntligen svara Anders Berg som frågat mig många gånger: Vi möter Färjestad i semin :-)

Brynäslegenden: Vi ska vara glada om vi får 6500 som det ser ut nu. Det är mindre sålda biljetter än vad det var inför kvartsfinal 1. Pinsamt!

Inför morgondagen :-)

90Steen_: Håller med till 100 % Nu verkar dock försäljningen ha tagit lite fart så 7500 får vi hoppas på imorgon!

90Steen_: 12 år sen sist; ska givetvis vara fullsatt på varje match. Jag drar mitt strå till stacken och åker upp på matchen i morgon från Sthlm.

70 Rodrigues:

Jag håller stenhårt på er ^^

Skäms tammefan över Gävle när det inte är slutsålt i arenan under vårat första semifinalspel på århundraden..

..på fredag däremot, då är folk helt plötsligt helpigga på att gå på hockey. på måndagar kanske man vill göra någonting annat, typ glo på 'Familjen Annorlunda' på tv?

Bissett_19:Inte bra alls.

Jag tror man behöver bygga om laget en smula ändå infpr semin. Jag vill ha in Granis eller Lavander i "Metallkedjan" Järnkrok, Silfverbergs kedja. Det kommer att hackas och slshas rejält på dessa herrar nu. Därför behöver vi en polis i den kedjan. Matcha gärna in Bertilsson på backen i den linan med;)

Bissett_19: Typiskt när han verkar vara i sitt livs bästa form :-(

Ollas ligger sjuk och spelar ej imorrn.
Inte bra..

Helt slutsålt på sittplatserna till fredag!

Jajjen: Kan man glömma 5 biljetter till fredagens drabbning?

Huge:Rubriksättaren har sniffat lim...igen

Jajjen:

Under slutspelet kan man inte boka biljetter via ticnet endast direktköp med kontokort funkar.

Jajjen: Betamax för rörliga bilder, en gammal Tandberg rullbandspelare för musik. De lite yngre vet inte vad dom gått miste om...    :-)

För övrigt så är uppsnacket inför första semin igång och media kokar som vanligt soppa på en spik.
En målgest, är inte det nåt man gör EFTER att ha gjort mål och dessutom inför publiken på arenan?
Att Somvervuori slog 3 gånger på ett eluttag innan man lämnade omklädningsrummet kan väl knappast räknas som en målgest, eller.....?

Redigerad kommentar

9 sittplats biljetter kvar till 3e semifinalen. 

Bissett_19: Betamax eller VHS?

Brynäslegenden: Ang. nya lediga biljetter på Ticnet. Är det inte så enkelt att det handlar om biljetter som bokas och ska hämtas ut hos ATG-ombuden inom ett par dagar. När biljetterna inte hämtas läggs dom tillbaka i systemet. Sen har jag sett att vissa sektioner är gråmarkerade från början men vartefter arenan fylls öppnas dom upp för försäljning. Jag antar att det handlar om att man vill sälja vissa sektioner först. Ticnet funkar rätt bra numera.

Brynäslegenden: Ticnet är vilseledande. Har alltid varit. Fattar egentligen inte varför klubbarna fortsätter att använda skiten.

hahii: Börjar tvivla på ticnet. Klockan 10 idag var det slutsålt på sektion D1 och nu är det ett 20-tal platser kvar

Huge: Kan lägga en slant på att det inte blir fullsatt på måndag. :/

Horace76c: YYYYYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!

Widing reducerar, 3-2 nu.
Det kanske går vägen, men då måste vi ha lite flyt.
Blir nog 2-4 i tom kasse när vi plockar Svedberg med 2 minuter kvar, eller nåt....

Huge:
Mmm, inför kvarten räddes jag Frölunda mest faktistk..  Ville helst ha HV, sen FBK och allra sist FHC...
Är försiktigt optimistisk inför semin, men kommer ALDRIG ta ut nåt innan vi har 4 matcher vunna mot dom..

Huge:
Fan måste dom lägga sig ner JÄMT när det är såna här viktiga matcher...FAEN va TRÖTT jag blir...GÖR nånting TJ!!!!

Bissett_19: Lugna ner dig nu, vi måste väl slå ut Frölunda först??   ;-)

Som du säger: blir stentufft. Positivt är att vi har kastat av oss det gamla Färjestadskomplexet och har tappat respekten för dom.
Tror dessutom att dom passar oss lite bättre än Frölunda.
Våra spelares hunger efter ett guld plus att Bertilsson är tillbaka kommer att avgöra.
Tror och hoppas jag....

spud:

Men jag svarade ju Huge=)

Bissett_19: ingen under 60 säger att man bandar något.

För övrigt hade jag också velat se mitt lag vinna en kvartsfinalserie.

Horace76c: Ja, nu gjorde dom 3-1 alldeles nyss när Ekholm och Löf går på samma gubbe och Axelsson kan lägga in pucken i tom kasse.
Nu är det nog kört, men hoppet är som bekant det sista som överger människan....   :-)

Huge:

Bestämde mej inför kvarten att jag skulle banda denna kvartsserie,kan säga att jag inte ångrar det.Såg under kvällen match fyra när vi slog Frölunda med 5-0  i Scandinavium,och känslan från i Lördags hänger i att man inte på många herrans sett BIF gjort en så klockren match.
Gåshud.

Ser att många härinne är säkra på att vi slår ut FBK i Semin,det är rätt kul att det är samma skribenter som kört sitt mantra hela säsongen om att Brynäs aldrig kommer passera en kvartsfinal nu är rätt säkra på att vi tar FBK rätt komfortabelt.
Själv har jag sen jag såg Brynäs i turneringen i Åbo under Augusti månad haft en positiv känsla under hela säsongen och när väl Brynäs spelar som dom kan är det inget lag i ligan som slår oss.
MEN,nu kommer Brynäs få möta ett gäng ärkegrisar,Sevc,Lindström,Frögren,Berglund etc..fixar vi det??

Jag tänker inte tro eller tippa nånting,jag bara hoppas hoppas hoppas...

Huge:
Jaha...som vanligt då..då blir det väl en 7:e då...och den vinner vi aldrig;)

« · 1483221 · »