1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741582 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Kvällens blindstyren:
Mikael Nord-Sören Persson

Stratan: Precis. Hoppas iallafall Bertil kommer in snabbt i matchtempo..Nervositeten är inte alls kul nu, blir att ladda med 9 hål på golfbanan nu, sen kör vi igång! Kom igen nu Brynäs!!!

Stratan:
Jo, men i min våta dröm så är han inte hämmad av vikten...bara ondare att stöta på på öppna isen :)

Horace76c: Bertilsson har ju ändå flest kilo per längdcentimeter bland Brynäs backar. 10 kilo till på honom kanske skulle göra honom långsam och orörlig..

atilla:
Bertilson skulle jag inte ha nåt emot om han åt upp sig en 10kg muskler eller så...skulle så gärna vilja uppleva Tuulola-känslan igen....suuuuuuck

atilla: Det jag ville få fram är att Färjestads backar är mer fula än tuffa.

Därför hoppas jag att domarna gör sitt jobb.

Redigerad kommentar

MarcusElving: Vikten spelar inte så stor roll, det är hur man använder den som är det viktiga. Sundqvist är tex 9 kg lättare än LJ

Horace76c: Framför allt fulare.

MarcusElving:
"Sevc och Lindström väger under 90 kg båda två, inga berg precis. Fem av våra backar väger mer än Sevc och Lindström."

Joo, men vikt är ju inte allt...inte så att LJ skrämmer nån framför mål direkt trots sina 94 pannor...då känns Sanny bra mycket elakare tror jag.

Zappaholic: Deras storlek och styrka är väl lite överdriven dessutom. Frögren väger 100 kg, han är väl den enda som är ett riktigt kraftpaket av dessa tre.

Sevc och Lindström väger under 90 kg båda två, inga berg precis. Fem av våra backar väger mer än Sevc och Lindström.

Att de får rubriker är mer pga att de spelar ful och feg hockey. Det är inga stora, tuffa och renhåriga backar vi snackar.

Zappaholic: Supportrarna ser faktiskt lite bättre ut ;-)
Uppladdat:

500x0-frgren.jpg

Zappaholic: Men fy fan, är dock inte särskilt förvånad ;-)

Kolla in länken, maken till fula ansikten har sällan tidigare skådats. Tre ärkesvin med överstegrisen längst till höger. Jag mår illa...

OBS!! Starka bilder, känsliga tittare göre sig ick besvär.

Så ser verkligheten ut Sundlöv, ska bli intressant o se vad du och scoutinggruppen kan göra åt saken.

70 Rodrigues:
"undrar vad som skulle hända om Granis gick in o proppade fröken Wallin redan i 1:a bytet"
Det skulle bli spelavbrott för sjukvårdspersonalen....jag skulle få en hjärnblödning av glädjevrålet jag skulle häva ur mig..

Redigerad kommentar

Horace76c: Vill ha FBK ur balans direkt efter nedsläpp, undrar vad som skulle hända om Granis gick in o proppade fröken Wallin redan i 1:a bytet, för att visa vart skåpet ska stå sas :-) 

70 Rodrigues:
Mmm..är rädd för att Frögren, Sanny och vilka mer busar dom har kommer lyckas FÖR bra mot Silver och Järn...och det är inte bra....inte bra alls.
Meeeeen, hoppa jag har jävligt fel i alla fall.
(Lämnar Jinx-tröjan hemma i kväll så har vi i alla fall en chans:o)

Horace76c: Det tror jag på när jag ser det ;-) En sak som är säker är att vi måste tuffa till oss avsevärt. 

70 Rodrigues:
Har ju iofs varit mycket snack från domarbasen nu att dom ska återgå till nivån i grundserien och inte låta nivån sväva iväg bara för att det är slutspel (p.g.a. allt tjafs om domarna)... Det borde nu rimligtvis gynna oss....

MarcusElving: Tror tyvärr att det är FBK som kommer att gynnas av domarna.

Horace76c: Ähh, låt vara att FBK har rutin men vi är ett bättre lag än dem.
Deras anfallsspel är rätt mediokert (med undantag av pp), däremot är de starka defensivt och i box play.

Får grabbarna bara fart på skridskorna så kommer värmlänningarna att bli åksjuka...

Jag hoppas verkligen att domarna är med på noterna denna semifinalserie. Absolut ska det få vara tufft spel men om FBK går över gränsen så hoppas jag att domarna gör sitt jobb. Armbågar, crosscheckingar, slashingar osv måste domarna plocka ut för. Jag är rädd för att Sanny, Frögren, Sevc m.f kommer att skada spelare om de får hålla på som de vill.

Honken: Det blir viktigt att hålla uppe i farten i spelet hela tiden, mycket skridskor! FBK har stora och starka backar, med mycket rörlighet och skridskoåkning så kommer deras backar inte hänga med.

Redigerad kommentar

Bissett_19: Hittade det nu:) Så oerhört nervös.........

Spelar vi med full fart under grillerna så tar vi det här, det är min känsla, går vi ner oss i intensitet blir det respass.

Bissett_19: Var ser du det, hittar inget i varken GD eller twitter.

Clarence:
Tror tyvärr också vi åker på dingel i kväll (1-4), men det är ju skönt att det finns obotilga oprimister här på forat också.. (som kan balansera ûberpessimismen från t.ex. dig och mig;))

Clarence: Luleå förlorade inte sin första hemmamatch

En liten rättning: Lule vann ju första hemma mot AIK. Men ja, den där hemmaplansfördelen hade de ju ingen nytta av i alla fall.

70 Rodrigues: Skulle bli hemskt glad om min brandfackla till Brynäs för ett par dar sen hjälpte, men jag är - tyvärr -  inte lika optimistisk som du inför kvällen, tror på spegelvända siffror mot vad du tippar. 2-4.

I så fall tror jag också det hela är  kört. Den där hemmaplansfördelen vi har är f ö överskattad.  Luleå och HV hade t ex ingen glädje av den "fördelen" i kvarten, aldrig spelade som de matcherna blev. Och båda förlorade också sina luriga, första hemmamatcher, som sen satte viktiga och ganska avgörande avtryck på resten av de kvartarna.

Jag vill verkligen tro på Brynäs ikväll, men min pessimistiska läggning gör att jag bara inte kan det... 

Bissett_19: Härligt, det var viktigt!

Zzz:

Nu skrev precis Linus på GD att Ollas kommer att spela ikväll...

Bissett_19: Om han tränar lär han spela om han inte blir sämre.

Bissett_19: Hoppas verkligen att Ollas spelar, han har varit en av våra bästa spelare i slutspelet efter Järnkrok och Silfverberg.

Ollas med på dagens värmning.
Kanske kanske lirar han ändå...

Skitstöveln: Japp, jag såg det! Så då är det bara att hoppas på återbud då...

Jag förstår inte vad det är med ticnet - det blir mer och mer platser lediga till kvällens match.

Trodde att köpena var bundna och att förbokningar inte förekom.

Macahan: Enligt ticnet är samtliga sittplatser slutsålda - endast ståplats finns!

Kan man fortfarande köpa biljetter till fredagens match?

70 Rodrigues: ja, han lär behöva flytta på Wännström då den linen annars väger för lätt. Lavander hade varit ett bra alternativ men risken är att han drar ner farten för mycket. Eventuellt då Widing istället men jag tror inte det blir honom.
Är TJ modig så sätter han in Rohdin där. Skulle faktiskt kunna fungera riktigt bra.

Ikväll smäller det, vi spelar SEMIFINAL, så jävla kul :-) Precis som mot Frölunda så gäller det att ta tag i taktpinnen redan från början, det är vi som ska regera i våran egen borg. Full fart, hjärta och stake från 1:a nedsläpp tilld dess att hesa Fredrik ljuder efter 60 min. Skitkul att Bertilsson är tillbaka, det ger oss lite extra tyngd, hoppas att Granström, Lavander och Widing kan tuffa tills ytterligare, det lär behövas. Ska bli intressant o se hur TJ kommer att formera laget, kommer han att fortsätta med Svedberg i mål eller kommer Honken att stå, splittrar han på Silfverberg-Järnkrok-Wännström? 

Vinner gör vi oavsett, det känns som att det är ett måste att vinna 1:a hemma.

Tips: 4-2 Mål: Silfverberg, Gunderson, Ekholm och Granström.

arnio:
Irriterande, men föga förvånande om det inte blir mer än dryga 7000 i kväll, men min plats är bokad iaf.
Tror förresten på 1-4 både i kväll och i matchserien.:(

oscar1616: Biljettpriserna är helt enkelt för höga för att folk ska gå man ur huse för en första semifinal, så är det bara. Inte billigt för en barnfamilj eller för arbetslösa att gå på alla matcher tyvärr. Gläds åt att Brynäs är i semi och fokusera inte på de som väljer TV-soffan i stället för Läkerolen. Jag är i alla fall fett laddad och skiter blankt i de gävlebor som stannar hemma.

Nu kan jag äntligen svara Anders Berg som frågat mig många gånger: Vi möter Färjestad i semin :-)

Brynäslegenden: Vi ska vara glada om vi får 6500 som det ser ut nu. Det är mindre sålda biljetter än vad det var inför kvartsfinal 1. Pinsamt!

Inför morgondagen :-)

90Steen_: Håller med till 100 % Nu verkar dock försäljningen ha tagit lite fart så 7500 får vi hoppas på imorgon!

90Steen_: 12 år sen sist; ska givetvis vara fullsatt på varje match. Jag drar mitt strå till stacken och åker upp på matchen i morgon från Sthlm.

70 Rodrigues:

Jag håller stenhårt på er ^^

« · 1483294 · »