atilla: Det jag ville få fram är att Färjestads backar är mer fula än tuffa.
Därför hoppas jag att domarna gör sitt jobb.
Redigerad kommentar
MarcusElving: Vikten spelar inte så stor roll, det är hur man använder den som är det viktiga. Sundqvist är tex 9 kg lättare än LJ
Zappaholic: Deras storlek och styrka är väl lite överdriven dessutom. Frögren väger 100 kg, han är väl den enda som är ett riktigt kraftpaket av dessa tre.
Sevc och Lindström väger under 90 kg båda två, inga berg precis. Fem av våra backar väger mer än Sevc och Lindström.
Att de får rubriker är mer pga att de spelar ful och feg hockey. Det är inga stora, tuffa och renhåriga backar vi snackar.
Kolla in länken, maken till fula ansikten har sällan tidigare skådats. Tre ärkesvin med överstegrisen längst till höger. Jag mår illa...
OBS!! Starka bilder, känsliga tittare göre sig ick besvär.
Redigerad kommentar
Horace76c: Ähh, låt vara att FBK har rutin men vi är ett bättre lag än dem.
Deras anfallsspel är rätt mediokert (med undantag av pp), däremot är de starka defensivt och i box play.
Får grabbarna bara fart på skridskorna så kommer värmlänningarna att bli åksjuka...
Redigerad kommentar
Bissett_19: Hittade det nu:) Så oerhört nervös.........
Spelar vi med full fart under grillerna så tar vi det här, det är min känsla, går vi ner oss i intensitet blir det respass.
70 Rodrigues: Skulle bli hemskt glad om min brandfackla till Brynäs för ett par dar sen hjälpte, men jag är - tyvärr - inte lika optimistisk som du inför kvällen, tror på spegelvända siffror mot vad du tippar. 2-4.
I så fall tror jag också det hela är kört. Den där hemmaplansfördelen vi har är f ö överskattad. Luleå och HV hade t ex ingen glädje av den "fördelen" i kvarten, aldrig spelade som de matcherna blev. Och båda förlorade också sina luriga, första hemmamatcher, som sen satte viktiga och ganska avgörande avtryck på resten av de kvartarna.
Jag vill verkligen tro på Brynäs ikväll, men min pessimistiska läggning gör att jag bara inte kan det...
Bissett_19: Hoppas verkligen att Ollas spelar, han har varit en av våra bästa spelare i slutspelet efter Järnkrok och Silfverberg.
Jag förstår inte vad det är med ticnet - det blir mer och mer platser lediga till kvällens match.
Trodde att köpena var bundna och att förbokningar inte förekom.
70 Rodrigues: ja, han lär behöva flytta på Wännström då den linen annars väger för lätt. Lavander hade varit ett bra alternativ men risken är att han drar ner farten för mycket. Eventuellt då Widing istället men jag tror inte det blir honom.
Är TJ modig så sätter han in Rohdin där. Skulle faktiskt kunna fungera riktigt bra.
Ikväll smäller det, vi spelar SEMIFINAL, så jävla kul :-) Precis som mot Frölunda så gäller det att ta tag i taktpinnen redan från början, det är vi som ska regera i våran egen borg. Full fart, hjärta och stake från 1:a nedsläpp tilld dess att hesa Fredrik ljuder efter 60 min. Skitkul att Bertilsson är tillbaka, det ger oss lite extra tyngd, hoppas att Granström, Lavander och Widing kan tuffa tills ytterligare, det lär behövas. Ska bli intressant o se hur TJ kommer att formera laget, kommer han att fortsätta med Svedberg i mål eller kommer Honken att stå, splittrar han på Silfverberg-Järnkrok-Wännström?
Vinner gör vi oavsett, det känns som att det är ett måste att vinna 1:a hemma.
Tips: 4-2 Mål: Silfverberg, Gunderson, Ekholm och Granström.
oscar1616: Biljettpriserna är helt enkelt för höga för att folk ska gå man ur huse för en första semifinal, så är det bara. Inte billigt för en barnfamilj eller för arbetslösa att gå på alla matcher tyvärr. Gläds åt att Brynäs är i semi och fokusera inte på de som väljer TV-soffan i stället för Läkerolen. Jag är i alla fall fett laddad och skiter blankt i de gävlebor som stannar hemma.
Nu kan jag äntligen svara Anders Berg som frågat mig många gånger: Vi möter Färjestad i semin :-)
Mikael Nord-Sören Persson