Brynäs IF

714032 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

« · 1488477 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Lunkan: Problemet är att CZ inte spelade det spel som passade det material han hade förfogande över. Det gör Tommy.. Därför spelar vi SM-final nu. och lilla lilla cz blir en väldigt liten parentes om ens det i brynäs historia.

Tommy däremot ska vid guld ha sin kavaj upphängd i Läkerolen

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Lunkan: Våra styrkor har förstås utvecklats och förbättrats under TJ, fullt naturligt pga bra nyförvärv och att de yngre blivit tuffare och fått mer rutin.
Men det ändrar nog inte så mkt i sak: CZ borde ju ändå ha bra koll på hur vi spelar eftersom spelsättet trots allt inte ändrats i grunden även om TJ förstå förfinat och förbättrat många saker.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Huge: Problemet med ditt resonemang är att vi hade inte samma styrkor med NC vid rodret....
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Huss: "Eller så hade förmodligen FBK missat slutspel...."

Visst, den risken hade förstås också funnits.
Kan dock tänka mig att vi hade kunnat få större problem med ett CZ-tränat FBK i semin, om vi antar att han hade tagit dom dit.
Han hade förmodligen förordat ett mer defensivt upplägg än vad FBK nu presterade, väl medveten om våra styrkor och svagheter i egenskap av f.d tränare i Brynäs.
Som det nu blev tycker jag att dom till stor del föll på sina alltför offensiva spelintentioner, det blev mkt felpass och allmänt knackigt anfallspel som vi kunde utnyttja via bl.a snabba spelvändningar.
Det är förstås en spekulation som iaf innehåller en någorlunda trovärdig motivering.

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Huge: Haha är CZ din släkting eller något? FBK fick lyft efter han lämnade, vad i hela skulle göra saken svårare med han i motsyåndarbåset haha?
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Huge: Eller så hade förmodligen FBK missat slutspel....
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Huge: Vad bygger du det på? Du missade kanske att Färjestad fick det lyft de behövde?.. Trots ett sargat självförtroende..

 

Så du tror på fullaste jävla allvar att vi haft svårare mot ett Färjestad med Czarnecki i deras bås? Haha :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Gurra88: Det är väl isf de ansvariga i FBK som ska ha guldmedaljen.
Hade dom behållt CZ så hade vi förmodligen fått en tuffare semi, ev blivit utslagna.
Ovärderlig hjälp från Loob och Rundqvist.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Fan, redan slutsålt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Kollade lite på utvisningsstatistiken hittills i slutspelet. På de elva matcher FBK fick vara med och leka drog man på sig 180 minuter. Brynäs har även de nu spelat elva matcher och har gragit på sig 129 minuter. Drar man bort de femtio minuter som Hannes H drog på sig i form av dubbla matchstraff efter hjärnsläppet så kan konstateras att FBK i övrigt drabbats av EN MINUT mer i utvisningstid än Brynäs.

Och sen har de förbannade  skitstövlarna mage att gråta om hur hårt drabbade de är av orättvisa utvisningar...

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
sylf: Tycker vi ska skicka en eventuell guldmedalj till Czararnecki som tack för hjälpen.

1. För att han lämnade
2. För att han körde ner Färjestad i botten som de sen inte lyckades resa sig helt ifrån.

Ovärderlig hjälp från polacken
Kommentera


Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Bissett_19: Helvete vilka bjäbbapor!!!!!
Kommentera


Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Bissett_19: Han kanske skulle satsa mer på att träna målvakterna än att gnälla. Båda FBKs målvakter var sämre än Svedberg...
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
sylf: Var kan man se hans twitter?
Så man får skratta lite....
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Bissett_19: va heter fanskapet på twitter?
Ska fan be han dra åt helvete!
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
sylf: Snarare: tänk vad en lyckad juniorsatsning som till sist bär frukt kan blåsa liv i en förening.
I kombination med en tränare som känt junisarna sen knatteåldern och förstår hur dom tänker.
CZ var en nyttig parentes i ett utvecklingsläge, svårare är det inte.
Liksom Boorken ska ha cred för att vara den som i stort sett påbörjade mkt av den process som vi ser resultatet av idag.
Ingen nämnd, ingen glömd.
Utöver det sportsliga så har ansvariga gjort ett kanonjobb med att få allt annat på rätt köl.
Du vet; dom där lallarna på Sätraåsen som du och ett par andra har totalsågat i parti och minut, men nu passar det att ge dom beröm, när allt är klart och vi ser resultatet.
Att såga mitt i processen är ungefär lika begåvat som att gnälla och klaga över den usla standarden i ett hus som är under uppbyggnad....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Färjestads målvaktstränare fortsätter vara riktigt dålig förlorare,nu sitter han och gnäller på twitter igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Gurra88: Får fortfarande rysningar när jag tänker på polacken.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Tänk vad ett tränarbyte kan blåsa liv i en förening.. En oerhörd glädje rakt igenom.. Skönt att kunna glömma 13 mörka år.. Nu är vi tillbaka där vi hör hemma. I en SM-final!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
bifhjärta: Hotell City Gävle är nice - prisvärt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
arnio: Får kolla det, har bott hos bekant innan där uppe i Gävle men inte möjligt nu tyvärr..
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Wayne Gresky: "Värt att komma ihåg är dock att Ekholm inte fanns med i Brynäs trupp när tipsen gjordes. Hans inhopp kan mycket väl ha varit skillnaden mellan en topp och en mittenplacering."

Kan så vara, tycker att du fick ett bra svar av Huss.
Ville väl mer nyansera mattias-74:s snack om "mediokert lag", eftersom Brynäs väl i högsta grad var med i guldsnacket, tillsammans med i stort sett alla lag utom möjligtvis Timrå.
Tror inte att ES nånsin har varit så svårtippat som inför den här säsongen.

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
bifhjärta: Skandic is the shit
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Sådär, nu bokade man 3 ståplats till Final 1...Ingen eftertanke utan högg direkt..glömde att man har 60 mil upp och jobbar, (sjukanmälan på mån/ons) ;) vad gör man inte! :-) Nån som har tips på bra boende?! :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Clubsport: Han kan väl turnera med cirkus scott som skäggiga damen!?
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
atilla:jag fick till match två. Håll tummrna för Gnaget nu gubbar så att våra motståndare får sju semifinalmatcher i benen
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Forzzen: Såklart, jag har redan bokat mig till båda :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
atilla: Skit samma vilken dag det blir, ALLA SKA DIT
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

sylf:

Mest löjeväckande är ju att fru Wallin grät ut i tidningarna att han inte fick diskutera med domarna under matchen igår.

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Att dom orkar, har aldrig varit med om sämre förlorare

"Wallin och Leif Carlsson hade ett långt snack med domarbasen Peter Andersson innan Färjestad lämnade Gävle.

– Vi är besvikna på hur vi behandlades av domarna och jag tycker det är konstigt när det är olika nivåer i matcherna från minut ett till minut 60. Vi vill inte ta något av Brynäs men vi hade inte marginalerna på rätt sida och framför allt inte när det gäller domarna, säger Wallin."
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

dreamland:

Kollade bara på första hemmamatchen.

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Clubsport: Var ju nästan helt fullbokat till Final2....K3 rad 7 om man skulle ha fler än 2 i rad :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Zzz:jag fick fyra biljetter 1!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Macahan: Nej jag säger bara att det inte gick att boka någon när jag provade på förturslänken. Men det är förmodligen ticnet som ligger nere. Ett tips är att ringa direkt till Brynässhopen för man kan även köpa den vägen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Clubsport:

Rättar mig själv gott om platser var det ont om...

Nog för att vi är många medlemmar men det är ju märkligt att så mycket platser har sålts innan det har kommit ut till allmänheten.

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Macahan: Låter otroligt för att vara Gävle :P
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Macahan: Men fan va Ticnet är sega
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Zzz: Så du säger att det har sålts 16000 biljetter innan det har kommit ut till handel?
Kommentera


Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Skitstöveln: Och brynas.se har brakat ihop :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Skitstöveln:

Går man in via förturslänken så ser man att det finns gott om platser kvar

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Skitstöveln: Jag är medlem och fick ett mail igår efter matchen med en länk fär man kunde boka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Zzz: Vart kollade du då? Matchen ligger ju inte ens ute på ticnet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Macahan: ser inte heller några matche att boka

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Macahan: Jag är medlem och har köpt. var in och tittade för några minuter sen och då fanns det inga sittplatser att få tag på. Men som sagt, det kan vara ett haveri. Det är ju ticnet vi pratar om.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Skitstöveln: SAIK verkar klara :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Macahan: Kommer ju inte upp nå till hemmamatcherna :S
Kommentera


« · 1488477 · »