1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741930 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

lu93rowa:

-ASG- som i sista matchen mellan Brynäs-Frölunda i serien då menar du, när domarna släppte allt Fiskrensarna tog sig för och visade ut Brynäsare i parti o minut?

lu93rowa: Ja, det är ju bestämt att vi ska fira vårt 100-årsjubileum med ett guld :-))

Nenne: Har inte heller sett nånting, försöker bara luska ut hur domarna dömt med hjälp av fakta och tider vid utvisningen som går att läsa på Swehockey.
Jag utesluter som sagt inte att domaren fått hjärnsläpp, tycker isf att det är märkligt att en rutinerad domare gör en sån flagrant blunder som att först höja armen för utvisning på en brynäsare och sen döma för brynäsmål.

tyvärr är domarna alltid så här när brynäs spelar :(

Gurra88:
Tog det slut på argument så är jag den första att beklaga. 

sylf:Ser ut som spel 4 mot 5.

Huge:Precis som vanligt då, du har ingenting sett, ända vet du bäst av alla hur allting gått till. Märkligt. Brynäsandan?

Huge:

Kan det vara så att Wikegård och dom andra tomtarna har rätt?

Nenne:

Redigerad kommentar

Huge:

Har du sett matchen, var ser du den crosscheckkingen, han är ju inte i närheten av nån brynäs-spelare??

Dessutom har domaren ju armen höjd innan målet, så kan han se in i framtiden också?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Huge: Ja, det sägs så på TV!

sylf: för i helvete ta rätt beslut,,,, fan man får magsår på detta

Huge: Nu är Brynäs stillastående!!

Rytter: Är du säker på att det står så i reglerna?
Att alla slag där klubban går av ska rendera i 2 minuters utvisning?
Om så är fallet så böjer jag mig för fakta.

Rytter:inte i 10 fall av 10 inte. men i dagens fall.. JA

Huge:

"Lavanders slag är sånt man ser i varje närkamp och inte speciellt hårt, det är materialet som gör att klubban går av."

Som jag sa ett försök skulle komma från dig. Men nu är det så att det inte spelar någon roll, slår du på klubban så den går av så ska det vara 2 minuter oavsett om den är gjord av papper eller järn.

Redigerad kommentar

sylf: Johnsson måste ha crosscheckat nån i frustration då domaren blåser för mål och alla tror att vi ska ha en tvåa för slashing på Lavander.
Vi lär väl snart få veta om domarna upptäcker att dom fått hjärnsläpp eller inte. Svaret kommer vid nästa ev kompensation....

Huge: *ROFLSHIPMP*

Om vi ska hålla detta måste vi hålla upp spelet denna periord annars går det åt pipan....vill inte se att vi blir parkerade i egen zon...

Lindström:

För att inte tala om Lundqvists ständiga slashande

Gurra88: hur fick pierre utvisning efter ni gjorde första målet? missade det, men det gjorde väl att ni fick 2-0?

Huge:"Den avvaktande tvåan måste ju ha varit på en fiskrensare och sen åker Johnsson ut för crosschecking i efter signalen för mål."

Ja, det går inte att se det på nåt annat sätt, annars är ju domarna uslare än jag nånsin kunde ana!

sylf: "Nej, nu har jag sett ytterligare repriser och det är nog som Vikegård säger. Klubban ser ut att gå av när Lavander slår tillbaka."

Lavanders slag är sånt man ser i varje närkamp och inte speciellt hårt, det är materialet som gör att klubban går av.

Per HApps:Att zebrorna luktar sprit kan ju inte spelarna göra något åt.

Men hur många hakningar har inte Frö klarart sig från? Inte en närkamp där dom inte hakar.

Per HApps: har ni ingen kvalseriematch att spela eller nått?:)

Wikegård vill bara skapa rubriker, hängde väl ut Omark för några år sedan.

Per HApps: Mycket ohyra på vår GB idag, kanske borde ringa Anticimex....

lu93rowa:vilket även skedde åt andra hållet där larsson skulle ha utvisning med sig?..Det första är givetvis mycket mer felaktigt, men båda misstagen resulterar i mål..

90Steen_: Han är så jävla rädd att nån ska tro att han har Brynäs i hjärtat precis som Calle har Washington i hjärtat båda pratar så mkt skit om sina lag att det är närmast patetiskt. Man kunde önska att dom kunde titta på matchen som den är och inte vara sååå jävla rädda att bedömas partiska,,,,

tompap71: Wikegård gråter blod i studion och hyllar Frölunda, men kan inte ens försöka resonera hur domarna dömt.
Har lite svårt att se hur en rutinerad domare skulle höja armen för en Brynäsutvisning och sen blåsa för mål när vi gör mål i samma sekvens.
Den avvaktande tvåan måste ju ha varit på en fiskrensare och sen åker Johnsson ut för crosschecking i efter signalen för mål.
Kan inte tänka mig nåt annat, om domaren nu inte fick hjärnsläpp.
Sen har Wikegård helt rätt i att hakningen på Silfverberg är felaktigt dömd.
Det är tillåtet att haka klubban under motståndarens nedre handske, vilket sker i det här fallet.
Men eftersom tvåan för too many players on ice också är felaktig så är det mao oavgjort i felaktiga bedömningar.

90Steen_:VEM skämmer ut sig?? Knappas Wikegård.

Erat:
Han har ju rätt Wikegård, ta av er skygglapparna nu . ;) 

Har alltid varit på Wikegårds sida, men nu skämmer han ut sig totalt.

90Steen_:

Det vore lämpligt om någon kunde trycka ner en puck i halsen på honom, vi har hört nog av hans ordbajsande nu!

90Steen_: han hackar väl inte på brynäs? han hackar väl mest på domarna som gav brynäs 1 felaktigt mål?

Wikegård har en poäng. Spela hockey nu. Ligga på isen kan man göra på fråkningen :)

Helvete Wikegård!
Du sjunker i mina ögon! Jag som hade stor respekt för dig.

Är wikegård helt pantad.. Det är ju för fan våran period??

vad I HELVETE vad Wikegård hyllar Frölunda!? Han hackar på brynäsarna så det nästintill är patetiskt, vad fan är det för fel på honom?

Man skäms över att han är född i Gävle för i helvete

Gurra88: Nej, det kommer vi inte att få!

yngwie: Jaja det är ju kvitterat i domarfel med tanke på att Frölunda skulle haft en solklar utv innan dom gör mål!

Felaktigt eller inte.. Det kompenseras när larsson ska ha en solklar tvåa med sig innan 2-1.. Vi kan väl förbereda oss på domare som kommer hålla igen på frölundautvisningar i tredje iallafall. gissar att vi inte får någon med oss

yngwie:

Du ska se att huge mfl hittar något sätt att rättfärdiga detta och trolla till det så att det är ett solkart domslut.

rafalski:

Inte mer än Johansson har av Brynäs.. Hahaha sorgligt att se..

yngwie: Nej, nu har jag sett ytterligare repriser och det är nog som Vikegård säger. Klubban ser ut att gå av när Lavander slår tillbaka.

sylf:

Hahaha, men snälla. Du kan väl ändå inte försvara detta?

Har Wikegård betalt av Frölunda?
Han kan ju ändå försöka vara lite opartisk, jävla nolla!

Snubben slår av klubban på Silfverbergs ben, åker på en avvaktande och Brynäs gör mål!

Fattar inte vad dem tjafsar om, domaren höjde armen för en avvaktande utvisning, MEN Brynäs hade ju pucken så alltså måste det ha varit en Fiskpajas som skulle ut.

Jag som alltid har undrat hur en hemmadommare ser ut. Och nu vet jag.

sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/images/news_images/31/1482706_520_292.jpg

« · 1475914 · »