Huge:
"Det var mer ett konstaterande."
Ok, och Gurra kan inte få konstatera det utan att du ska gå haywire på han eller??
""T.Jonsson spelar det spel som passar det spelarmaterial han har bäst. Därför har vi sett framgång hela året."
Precis.
Och CZ spelade det spel som passade HANS spelarmaterial bäst."
Återigen ett konstaterande (som jag tycker är ett bra konstaterande rent av) som jag inte ser någon anledning för dig att lacka ur på honon för.
Kan för övrigt i nuvarande diskussion inte någonstans se att gurra klankar ner på CZ att han inte skulle spela enligt hans dåvarande förutsättningar.
Gurra88: "Det var mer ett konstaterande."
Precis. Ett fullständigt meningslöst konstaterande.
Om man nu inte som i ditt fall lider av nån sjuklig åkomma av stalkerkaraktär, som att hela tiden referera allting till just CZ och det han gör eller har gjort.
"T.Jonsson spelar det spel som passar det spelarmaterial han har bäst. Därför har vi sett framgång hela året."
Precis.
Och CZ spelade det spel som passade HANS spelarmaterial bäst.
Han hade inte förmånen att kunna använda sig av våra idag mer utvecklade unga offensiva spelare utan tvingades kompromissa mer när det gällde framförallt just offensiven.
Hade han tränat Brynäs idag är jag rätt övertygad om att spelet sett i stort sett likadant ut som det vi sett så här långt med TJ vid rodret.
Misslyckandet i Färjestad berodde ironiskt nog på att han försökte spela lite FÖR offensivt och att ledningen sen inte hade tålamod utan ville se snabbare resultat. Nu har dom fått ordning på sitt spel tack vare en mer defensivt inriktad taktik som gett resultat.
Svårare är det inte.
Bissett_19: Dackell måste lägga av efter denna säsong, han hänger knappt med. Ibland går det så sakta att det nästan ser komiskt ut.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Huge:Haha, precis den reaktion från dig jag anade. Det var mer ett konstaterande. Sen att det inte betyder nått i dina ögon skiter jag fullständigt i.
T.Jonsson spelar det spel som passar det spelarmaterial han har bäst. Därför har vi sett framgång hela året. Dessutom saknar han inte total handlingsförmåga som föregångaren när det ska till att ändra matchbilden. Fortfarande inte säker att det räcker mot Frölunda. Men vinner vi är det helt klart en bragd då jag tror Frölunda är det lag som passar oss sämst av alla slutspelslag.
Tommy for president - czarnecki mot arbetsförmedlingen
Honken: Finns inga halvor.
Bäst placerade kvarvarande lag möter sämst placerade kvarvarande lag i semin.
Är det någon som har koll på hur semifinalerna ser ut, dvs LHF och SKAIK, kan aldrig mötas innan finalen. Sen då? I min värld borde det således vara:
LHF-AIK
BIF-Sillstryp
och på andra halvan
SKAIK-MODO
HV-FBK
Är det nån som VET hur det är?
Redigerad kommentar
tobhund:
Den gamla ramsan: "Alla heter Glenn i Göteborg" får nu
bytas ut mot: "Alla heter Gnell i Göteborg".
Märklig match igår, på flera sätt. För det första blev tittandet sönderryckt pga en son som inte ville sova eller låta mig sitta ifred i soffan. Sedan, fem minuter in i förlängningen så tar sändningen slut. Hade köpt hem via ANAL DIGITAL för 159 riksdaler. Va faaan är det för service?
Matchen då.. ..tyckte den var ojämn från Brynäs sida. I början av första var det ju katastrofalt passivt. Men eloge till laget som ändå tar tillbaka initiativet när man tappat det, och till slut lyckas vinna matchen.
Bra för resten av serien att Silfverberg, Järnkrok, larsson dominerar och är vassa. Sunken och Jonsson gör riktigt bra insatser, liksom Honken förståss.
Bra att de kastade om och fick in Wännström (som oxå var bra) med sina jämnåriga polare. Bra med en grinig line med Lavander och Granström som kan skapa lite energiläckage hos FHC.
Måste ju kommentera domarna och Lillkentas gnäll oxå. Att få ett "mål" bortdömt på det sättet händer ju stup i kvarten. Kan man inte se att pucken är inne så är det inte mål. Exakt samma problematik har ju förekommit hur många gånger som helst i grundserien.
Sedan att gnälla över en billig utvisning i sudden, när domarna uppenbart släppt tre solklara hakningar i tredje samt en too-many-players på FHC i sudden är bara patetsikt, och ett försök att sätta press på domarna till kommande matcher.
Media hjälper ju till rätt bra med att förstora upp "brynäsfördelar" och filmingspåståenden dessutom.
Nya tag på lördag, noggrannt i egen zon, skriskoåkning som fan och in framför masken på dansken!!
God morgon alla Brynäsare!
En liten gåta, vem e det?
Gnell, gnell, gnell, gnell, gnell,gnell, gnell, gnell, gnell, gnell, gnell, gnell, gnell etc....
En ledtråd: Tunnhårig, patetisk 08-a som ingen längre tar på allvar.
Stecklarn: Jag håller med fullt ut. Jag tycker dessutom att problemen sträcker sig hela vägen upp till diciplinnämnden. Även där är det alldeles för ojämn nivå, det är i stort sett aldrig konsekventa bedömningar. Det känns som att denna nämnd påverkas av spelare, ledare, media och allt möjligt. Sätt upp tydliga och klara regler för bedömingen och följ dessa oavsett vad som händer, det är min önskan.
Som det är nu passar faktiskt "lotterinämnden" som smeknamn på denna skitinstans. Man ser ju så tydligt hur okonsekventa de är. Det snackas om att det ska vara nolltolerans mot huvudsmällar. Vi har sett minst två oprovocerade armbågar rakt mot huvudet i detta slutspel, bara i slutspelet alltså och det händer inte ett skit. Sedan i nästa sekund kan en spelare bli avstängd i 4-5 matcher för en tackling som inte är utdelad med avsikten att skada men som råkar ta illa.
Både domarna på isen och domarna i diciplinnämnden håller alldeles för jävla dålig nivå. Det finns ingen tendens till självrannsakan heller, de bara håller varandra om ryggen allihopa.
Det är för dåligt!
Redigerad kommentar
Det är ju inte bara i år domarna varit totalt kassa. Detta har ju pågått i flera år nu. Svenska domarkåren är skitdålig (absolut alla). De som bestämmer över denna kår måste sätta sig ner och analysera nuvarande besättning och deras kompetens. Domarna får inte ha en avgörande roll titt som tätt. Den ena knepigare än den andra och man hyser farhågor inför vareviga match pga att domarna inte håller måttet. FYFAN säger jag!
flöt götet.. =) o låt fan inte kahnberg sätta nå fler mål på oss! Ingen annan heller...
Gurra88: Ja, så som han höll på idag så hade domarna gott kunnat visa upp honom på läktaren om de ville. Det var för mycket, helt klart!
Japp, nu tar vi dem i götet!
Redigerad kommentar
Säg O A SILVERBERG, säg O A SILVERBERG!! Alltså har fan aldrig varit med om maken till tryck på läktaren ikväll alltså! Publiken verkligen lyfte fram Brynäs ikväll o gjorde fan halva jobbet. Sjukt kul med ståplats, det är fanimej helt oslagbart att stå där o skrika när det är såhär alltså! KUUUNG!!
Är totalt utpumpad efter att ha stöttat Brynäs så jävla mkt man orkat, o skrikit allt man orkat till domarna som än en gång höll på att förstöra matchen för Brynäs. Till råga på allt så gnäller, den lilla kaxiga kenta..Haha vilken sopa!
Brynäs tills jag dör, ja Brynäs tills jag dör..! Nu kan vi sova gott tills på lördag grabbar! =)
sylf: Ja..Morgan Johansson tog ett skumt beslut. Lärking dömde hela matchen i en jävla Indiantröja...Jag kastade sönder 2 snusdosor ikväll.
Känns som Brynäs skuldbeläggs för att Morgan tog ett felbeslut. Patetiska Lill-Kenta har domarbasens tunga lååååångt upp. Måste få ett slut.
Ankan gör mig så jäkla arg me..han tycker att Granström ska visas ut för att han provocerar lilla Pettersson me nåra puffar på hjälmen..Men ingen höjer ögonbrynen när samme Pettersson armbågar Järnkrok blodig !
Längesen man var med om en så skön seger.
Är dessutom måttligt trött på gnället från Kenta, det värsta är att han lyckas påverka domarna. Aldrig sett ett domarteam vara så rädda för att ta en utvisning. Helt inne på att domarnivån ska tillåta lite mer än i grundserien, men då ska det gälla åt båda hållen. Frölunda bjuds in i matchen genom nästan två minuter i 5 mot 3. Märkligt att man väljer att plocka en andra utvisning om man ser nivån totalt sett över hela matchen. Tror nog istället Kenta ska vara jävligt nöjd med att man verkligen fick chansen.
Tror knappast att Kenta kunde se från sin position om pucken var över mållinjen vid det bortdömda målet. Inte en chans i h-vete att han kan se om den är inne på jumbotronen.. Patetiskt är förnamnet.
* Båda lagen fick varsitt PP i sudden... Brynäs tog vara på den, det gjorde inte Frölunda. Fair enough.
* T.Jonsson vunnit lika många slutspelsmatcher som föregångaren mäktade med på tre år.
* Det bästa av allt.. Det psykologiska övertaget att vinna en match som pågår i nästan 4 perioder.
Hallelujah brothers!:)
Fy fan vilken jävla ångestmatch, det var längesen en match var så jobbigt att bevittna. Känslomässig berg- och dalbana hela matchen igenom! Jag höll fan på och däcka på bussen hem nu, jag blev helt jävla utpumpad när alla spänningar släppte. FY FAN vad skönt när Gunde satte 4-3, ni skulle känt stämningen på plats. Herrejävlar!
Jag kan inte analysera matchen, jag har ingen aning om vad som hände. Första perioden då jag fortfarande var ganska sansad så kommer jag ihåg att Frölunda inledde bäst men Brynäs tog över mer och mer och dominerade största delen av första. Vi kunde haft mer än 1-0 i första paus med lite mer flyt. Men sen är det minneslucka, vettefan hur spelet såg ut.
Silfverberg var kung på banan i alla fall.
Sen till det starkaste intrycket från matchen - Kenta Johansson! Han är en coach som jag alltid haft respekt för....tills nu! Iofs är det bra för Brynäs att han sänder negativ energi runt sig och så men vilken jävla PAJAS! Han har ju tappat skallen helt och hållet. Frölunda hade i ärlighetens namn mest domslut med sig i den här matchen, det släpptes massor med potentiella Frölundautviningar. Ändå står han efter VARJE JÄVLA domslut som de får emot sig och gapar och skriker, slår ut med armarna och viftar med sitt jävla block. Jag har aldrig sett något värre, vet inte om det framfick på TV-bilderna men han skämde ut sig totalt. Alla som satt runt mig konstaterade samma sak. Har Kenta helt tappat huvudet, han hade hela publiken emot sig. Jag har aldrig sett en coach skrika och vifta efter domarna så mycket, och då hade han dessutom domarna med sig för det mesta Nej, helt obegripligt.
Hur som helst, fy fan vilken skön seger. Nu knäpper vi dem nere i Göteborg nästa match sen avgör vi hemma och skickar Kenta gråtandes ut ur slutspelet. Undra om han vill byta domare igen nu då? PINSAMT!
Så jävla starkt av Brynäs att vinna idag trots Lärking. Längesen jag vart så förbannad under match.
- 2 missade utvisningar som skulle gett 5 mot 3
- Missar/skiter i att Larsson ska ha en 2a med sig i slutskedet
- Tar en too many players på oss som är korrekt, men skiter strax efteråt i att ta en lika solklar på Frölunda.
Alla dessa felbeslut i väldigt känsliga lägen. En eloge till laget som lyckades vinna ändå.
Bissett_19: Ja men jag hade nog också grinat på sista utvisningen även om dom tjänat ihop till den. Ojömn nivå som vanligt av domarna. När Johan Larsson blev neddragen och dmo friade trodde jag inte på några fler utvisningar.
Men är pucken inne för Frölunda? Jag tycker inte det på reprisen. Sen diskuterar dom om det är så att det är avblåst innan. Någon som kan ge klarhet?
Huge:
"Misslyckandet i Färjestad berodde ironiskt nog på att han försökte spela lite FÖR offensivt och att ledningen sen inte hade tålamod utan ville se snabbare resultat. Nu har dom fått ordning på sitt spel tack vare en mer defensivt inriktad taktik som gett resultat."
Nja nu är du lite fel ute va? Vill minnas att Färjestads problem i början när CZ tränade dem var att de inte gjorde några mål framåt. Färjestad spelade för det mesta bra bakåt och släppte sällan in många mål. Såg många intervjuer med CZ och han förklarade deras dåliga offensiv med att så länge försvarsspelet är bra så kommer anfallsspelet automatiskt...