1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742186 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Honken: Vilken monsterinledning av Brynäs...helvete vad vi åker skridskor!!

Zappaholic: haha nej  jag gillar inte nordman ^^

lu93rowa: Musiksmak är väl subjektiv?? Jag tycker musiken är hemsk...men du kanske älskar Nordman, vad vet jag?

För övrigt måste Honken vara skadad....annars skulle inte TJ mörka så.

dreamland:Ajdå, detta fipplet med målisarna gör mig väldigt skeptisk....

Zappaholic: HAHAHAH vi är det enda laget med bra intro i elitserien, och det tycker hela hockey sverige, kommer ihåg när aftonbladet rankade intron, frölunda fick 5a den som kom 2a fick en 3a och ni låg också på en 3a

Redigerad kommentar

dreamland: Nej så var det tydligen inte :) Svedda med hjälmen på och Honken med keps när de åker in på isen

70 Rodrigues: Jävla dålig introlåt...Nordmanvarning på hela grejen. Sillstryparna har ingen musiksmak...Ultima Thule går på hockey...

Hence: Funkar här, nice!

70 Rodrigues: Att de sätter kedjorna som de gjorde sist innan match och sen byter så Wänna spelar med Calle/Silvfer känns självklart flr att jävlas med Frölunda men jag funderar på om de inte gör precis samma sak med målvakterna....gör allt flr att det ska se ut som Svedda står så Frölunda ska fundera på det och sen står Honken ändå när matchen börjar

70 Rodrigues: Suveränt med länk! Men funkar den för folk? Kanske bara är min dolmiga uppkoppling som inte klarar av den.

Enligt Canal + så är det inte bekräftat vem det är som står.

70 Rodrigues: Tycker inte det känns bra med Svedberg...

Zappaholic: " Honken skadad/sliten?" 

Måste ju vara så, annars så har det brunnit fullständigt hos TJ.

Bissett_19: Men varför lira Svedberg?? Han är inte en matchvinnare på samma sätt som Honken.

Honken skadad/sliten?

Zappaholic:

Verkar bli Martin i första och Rohdin  i fjärde.
Och Svedberg i kassen,han värmer hårdast

Redigerad kommentar

Jajjen: Ska Rohdin in i förstakedjan och Lindholm extraspelare? Tycker det skulle vara tvärtom. Så pass bra är Elias!!!

Ni som inte har Canal + kan se matchen här :-)

Jajjen: Kan också vara så att Brynäs mörkar en del...jag tror definitivt Wännström spelar med SilfverKrok eftersom de var grymma sist...Honken borde naturligtvis stå, vore tjänstefel annars...

GD:s live-rapportering: "Nu kommer Brynäs in på isen. Svedberg får uppvärmningsskott först. Ett tydligt tecken på att han står i dag."

Jajjen: Det var faktiskt min känsla också. Han spelade ju redan långt under sin normala nivå och även om smällen inte hade tagit särskilt illa skulle han ju inte tillföra något alls om han måste spela ÄNNU mer småskadad... Trist avslut på en fantastisk karriär.

Gurra88: Sne-Kentas plan är ju att få domarna att döma på ett sånt sätt att han slipper ha kvartssamtal efter varje avblåsning. Min gissning är att han har lyckats tukta domarkåren redan till ikväll.

Peja: Mitt intryck av smällen på Dackell var att en karriär tog slut. Men så har jag ju ett dystert sinnelag.

Slajsarn: Ett målvaktsbyte är endast ok om Honken är skadad eller sjuk, annars så är det ett tjänstefel av TJ. Svedberg är alldeles för ojämn, han släpper livsfarliga returer, i ett slutspel har vi inte råd med sådant.

Bissett_19: Jag såg Dackells krock på ganska nära håll. Det lät alltid JÄVLIGT konstigt att han skulle vara tillbaka redan idag.

Bissett_19: Jag hoppas innerligt att Honken står ikväll. Hans rutin och lugn där bak är viktig. Svedberg kan spela riktigt bra men han kan även vara urdålig. 

Honken ska stå om han är frisk, han är inne i matchserien och har ju spelat fantastiskt bra.

Redigerad kommentar

Slajsarn: Tror inte den föranmälda stämmer. Tror TJ bara mörkar sina femmor, han gjorde ju det senast när wännström gick in i järnkroks femma. Synd dock att Dackel inte spelar, han skulle ju vara med sa dom.

Slajsarn:

Nä man vet aldrig,det enda man vet är att Dackell inte spelar iom att han inte står uppsatt på laguppställningen.

MarcusElving:Det har även Honken gjort. Fast Honken har gjort det bra så här långt i slutspelet så visst känns det som ett onödigt byte. OM nu inte Honken känner av nån skada eller sjukdom.

Bissett_19:hur mycket ska man lita på den föranmälda laguppställningen? Det finns ju ingen vett eller reson i att byta ut Wänna med Lavander efter "succébytet" i förrgår.

MarcusElving:

Lugn nu,det är bara andrahandsuppgifter än så länge...

Bissett_19: Är så fallet så fattar jag absolut ingenting..Honken har varit grym!!

Slajsarn: Vi har inte råd med några tavlor, Svedberg har ju haft en tendens att slänga in puckar under säsongen.

Bissett_19:Kommer inte som någon överaskning med tanke på att det stod i tidningen att svedda blivit lovad speltid och match fyra med 2-1 ledning i matcher känns som ett väl valt tillfälle. Hoppas nu bara att Svedberg verkligen TAR chansen och spikar igen.

Bissett_19: Om Svedberg står så blir jag lite sur, varför måste dom mixtra med målvakterna när Honken har varit så bra. Visserligen kan ju Honken känna sig krasslig eller nåt.

Har de bara bytt målvakt ändå så är det skitdåligt tycker jag!

Bissett_19:

Dackell spelar inte,Rohdin in i förstakedjan.
Får väl se om TJ satsar på Svedberg.

Frölunda chansar med Pierre Johnsson.

En fågel viskade i mitt öra att Svedberg står ikväll och att Dackell inte spelar..,
Vi får se om fågeln talar sanning om en stund.

Slajsarn: Vi kan ju hoppas att de tillåter mindre efter samtalet de haft med englund.

Kan även vara så att domarna inte klarar stå emot Kentas gnäll.. Dessutom på deras hemmaplan.

Gurra88:Ja det kommer att skrikas och gnllas idag med.Jag hoppas dock att TJ och Brynäs INTE gör det. Sånt skapar pluspoäng hos domarna.

Nycklarna idag blir BP och De första 10 i matchen. Kan vi freda vår kasse såligger vi bra till. Sen är det ju så att det lg som ligger på oftast får utvisningarna med sig. Slår man bara ifrån sig så kommer oftast utvisningarna som ett brev på posten.

Gurra88:

Lärking och Sjöqvist dömer ikväll igen.

Jajjen: Vi kan nog förvänta oss ett liknande scenario ikväll.

Tycker fortfarande det är sjukt att Frölunda inte fick sitt mål godkänt senast. Jag menar, Kenta såg ju från båset att den va en halvmeter inne.. Stackars Frölunda

Brynäslegenden: Kamratkompaniet åker med brooklyn tigers :-)
Skulle åka med men var tvungen att avboka :/

foppa78: Fan va trist. Antar att vi vinner läktarkampen ändå ;)

Brynäslegenden:Ikväll gäller det att vara med från nedsläpp och inte låta fiskrensarna snurra sönder oss i egen zon!!!

Fyfan jag skulle varit på plats idag men influensan med 40 graders feber i topparna håller mig i ett järngrepp i soffan så det får bli canal + kl 15 idag :-(((

leovalkama: Är inte Kamratkompaniet på plats också?

Stecklarn: Efter många år i branschen har Sne-Kenta många "högt uppsatta" vänner överallt i hockey-Sverige. Wikegård är bara en. När Frölunda köper sin tränare vill dom givetvis ha hela paketet, inte bara en tränare. TJ har många år kvar innan han kan välja vilken domarnivå som ska gälla.

Jajjen: Förlåt nästan identiska inlägg. Hade inte läst ditt innan..lovar!

Det jag tycker är sannslöst är att sillstryparnas gnäll får så stor fokus i media. Media får det att verka som om sillstryparna har haft varenda domslut mot sig. Fan är det ingen som sett verkligheten på isen? Jag frågar mig själv om EXPERTERNA är så djävla kunniga eller om de favoriserar sillstryparna i vår kvartsfinal.

Helt fantastiskt att Sne-Kenta fått media och hockey-Sverige att köpa bilden av att Frölunda har haft flest taskiga domslut mot sej. Trots två matcher på bortaplan har man EN tvåa mer än Brynäs. Lägg till att det är Brynäs som spelar med fart, det är Brynäs som har dom kreativa spelarna och ändå har dom alltså bara EN sketen utvisning mer än Brynäs. Hade regelboken använts hade Brynäs varit klara för semifinal ikväll.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Brynäslegenden: "På plats imorgon, ska försöka överrösta "goa gubbar" fast det blir väl inte så svårt."

Det blir naturligtvis inga problem. Frågan är väl snarare om du/ni kan överrösta Kenta Johansson?

claesw: Japp, hög fart o stenhårt jobb i 60 min. Gäller att ta tag i taktpinnen från första nedsläpp idag, har varit lite si o så med den biten. När vi åker mycjet skridskor så är vi bättre än Frölunda, deras backar har stora problem i egen zon när vi börjar snurra. Vill se att effektiviteten höjs avsevärt, det är alldeles för omständigt när vi kommer in i zon, det duttas något förjävligt nere i hörnorna. Rakare på mål o snabbare avslut, tvinga Andersen till sidledsförflyttningar o skjuta högt så ska det nog ordna till sig ;-) 

« · 1479026 · »