God morgon Brynäsgubbar! Kvartsfinal 4:7 i em och nervositeten börjar så sakteliga göra sig påmind. Är övertygad om att dagens match kommer att bli lika tight som de tre tidigare. Ska bli intressant o se om dagens domare pallar trycket, eller om Lill-Kenta"jag har lika mycket hår som hjärna" Johansson lyckas diskutera och gnälla sig fram till utvisningar.
Tips: 2-3
Mål: Silfverberg, Wännström och Ekholm
MarcusElving:
Tröttsamt för oss utomstående också när man vill läsa om kvartfsfinatråden och man får läsa allt annat bajskastande från Huge mfl. Tråkigt verkligen
Gurra88: "Varför fortsätta ditt försvarande av honom?"
Jag försvarar honom varje gång du kommer med din fåniga och okunniga kritik. Och den får vi läsa i exakt varje inlägg du levererar härinne.
Och gärna i samband med nåt som inte ens har med honom att göra.
" Har inte en endaste gång sett dig framhäva nuvarande coach tidigare?"
Varför framhäva nåt som alla tycker är uppenbart?
Eller tror du att nån härinne tycker att TJ gjort ett dåligt jobb?
"Har du en liten störning där allt går ut på att tycka tvärtom än vad andra gör?"
Nä, jag är bara allergisk.
Mot okunniga personer som inte vet nånting.
Som du.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Huge: Varför fortsätta ditt försvarande av honom? Har inte en endaste gång sett dig framhäva nuvarande coach tidigare? Har du en liten störning där allt går ut på att tycka tvärtom än vad andra gör?
Jag är helt övertygad om att Tommy gjort ett bättre resultat än Czarnecki föregående år om juniorerna fått fria händer istället för att anpassa sig till skithockeyn.
Czarnecki gjorde ett okej först år, sen hände absolut ingenting..INGENTING
Gurra88: " Blir det inte lite väl löjligt att du kallar mig stalker när jag är hur glad som helst att slippa honom?"
Nä, det blir inte alls löjligt när jag påpekar din förmodat sjukliga passion för att få med honom i exakt varje inlägg du skriver.
Du kanske inte märker det själv, och det är väl nåt som också utmärker en stalker.
"Eller tycker du på fullaste allvar att Tommy bara åkt räkmacka, kan stå med armarna i kors, och sköda frukten av det Niklas byggt upp?"
Vem har talat om nån räkmacka?
Det är väl odiskutabelt att CZ har utvecklat våra junisar under sin tid som tränare och att TJ nu kan dra nytta av detta?
Eller är det nån annan som isf ska ha cred?
Wille?
"trots att alla utom du är överens om att vi har ett bättre tränare i år."
Bara det att även jag tycker att vi har en bättre tränare i år, eftersom TJ passar bättre på vårt nuvarande material.
Inte ens det har du fattat.
Styrspel = Vattenskidor...
Huss: TJ har gjort stor succé. Men varför kan han inte få lite ordning i egen zon. Det ser ju oftast ut att gå på chans. Spelarna, särskilt Löf, har svårt att hitta sin gubbe. Och när Frölunda står PÅ sin motståndare, är brynäsarna meter ifrån.
Med en sämre offensiv skulle Brynäs defensiv vara en katastrof.
Börjar bli dags för motverkanseld mot Sne-Kentas gnälltaktik. Han har ju fått med sej både domare och media. Han lyckades till och med få tidningarna att skriva att Brynäs första mål i första kvarten borde ha underkänts. Ändå har ingen, allra minst knatten själv, lyckats förklara varför.
Jag vill se nån av supporterklubbarna gå ut å lova 1.000 spänn till klubbkassan för varje frölundarapp på Järnkroks armar. Det lär bli uppemot 10.000 spänn under en match. För att få lite fokus på Västra Frölundas sätt att spela hockey. Styrspel i världsklass. Roligt? Hell no!
Kul att läsa kommentarerna under matchen igår. Känns som att uppleva den på plats igen. Finns knappast nån känsla som går att jämföra med ett mål i sudden i ett slutspel. Den vill jag uppleva igen. Måååånga gånger.
Huge: "Han har varit en bra tränare för Brynäs under en övergångsperiod mellan Boorken och TJ och gjort det bra med sina förutsättningar.
Mer än så sträcker sig inte min beundran. Och det hade du märkt om du läst mina inlägg lite mer noggrannt."
Ok, då är bara jag och övriga världen som missuppfattat din åsikt i frågan
;-)
Men, jag måste ge NC beröm för sitt första år i Brynäs. Men NC är en "begränsad" tränare och jag är glad att vi har TJ vid rodret.
Huge: Blir det inte lite väl löjligt att du kallar mig stalker när jag är hur glad som helst att slippa honom? Poängterar det så ofta jag kan för att hylla Tommy och hur glad man är över att skitåren kanske äntligen är över.. Eller tycker du på fullaste allvar att Tommy bara åkt räkmacka, kan stå med armarna i kors, och sköda frukten av det Niklas byggt upp? Då förstår jag att du är med i frågesporter om grodlår och inte om hockey.
Du däremot , som så fort du får ett läge att försvara din lilla gullegris är där trots att alla utom du är överens om att vi har ett bättre tränare i år. Va det nån som sa nått om stalker?
"Han har varit en bra tränare för Brynäs under en övergångsperiod mellan Boorken och TJ och gjort det bra med sina förutsättningar.
Mer än så sträcker sig inte min beundran. "
Hahaha, nä eller hur.
Jag måste säga att Jesper Ollas har varit enormt nyttig i slutspelet, han fullföljer och jobbar stenhårt i varje byte. Han har ju dessutom gjort 3 poäng på 3 matcher. Även en sån som Lavander gör ju sitt jobb perfekt, gruffar och är jobbig för motståndarna. Det känns bra att vi har dessa spelartyper i det här slutspelet, vi har ju saknat dem förut.
Widing ser pigg ut men får inte riktigt till det tycker jag, han vill för mycket när han får pucken känns det som. Det slutar ofta med en galen passning eller att han dribblar bort sig själv. Det är bra att han har mycket energi men jag skulle vilja se honom lugna ner sig lite så spelet med puck börjar fungera lite bättre.
Bissett_19: "Jag tror alla är överens om att TJ fått ut mer av materialet än vad NC nånsin fick."
Hur kan man veta det när dom inte haft samma material?
CZ hade ett gäng junisar som inte var lika mkt utvecklade som dom är idag.
Han hade heller inte tillgång till spelare som Gunderson, Lavander, MJ och Ollas, där framförallt de senare har bidragit till att forwardssidan fått mer tyngd och energi vilket är en förutsättning för att kunna spela det offensiva spel vi ser idag.
Så jämförelsesnacket är fortfarande meningslöst och säger inte så mkt om hur bra resp tränare har lyckats.
Det enda vi vet är att TJ vunnit en match mer i slutspelet än CZ, som tränare för laget.
Allt annat förblir ren spekulation, om man nu försöker föra i bevis att TJ är en bättre tränare.
HappyX3:"Czarnecki måste vara en jävligt populär tränare så mycket som folk här inne pratar om honom!! Skit i det nu och fokusera på det roliga!"
Eller så är det precis tvärtom. Är överlycklig att slippa den fan.
Czarnecki måste vara en jävligt populär tränare så mycket som folk här inne pratar om honom!! Skit i det nu och fokusera på det roliga!
SM-SLUTSPELET! (och silly season haha!).
Hur skadad är dackell? verkligen värt att chansa med honom imrn?
Borde inte Rodhin eller Molin får testa på nån match? Rodhin är ju en spelare som verkligen borde passa väldigt bra i ett slutspel med sin rivia stil!
Om Dacke inte spelar imrn vill jag se följade kedjor:
Larsson - Nordquist - Widing
Silfverberg - Järnkrok - Wännström
Ollas - Granström - Lavander
Rodhin - Hansen - Johansson
(kanske byta plats på Widing / Ollas?)
En förstakedja med två kraftpaket i Widing och Larsson och förhoppningsvis gör denna kedja att Nordan kommer igång!
andra kedjan var riktigt bra igår och har en jävla fart!
tredjekedjan blir en tung och jobbig kedja att möta och alla tre kan göra mål och är såna spelare som brukar kunna avgöra slutspelsmatcher.
EN fjärdekedja som checkingline, Rodhin som smäller på, Hansen som spelar smart och täcker yter och Johansson som med sin fart pressar motståndarnas backar!
Bissett_19: Czarnecki hade säkert kunnat ta oss till slutspel. Men med hans spelfilosofi så hade vi knappast varit ett topplag större delen av säsongen. Tommy låter de unga killarna spela sitt spel, vilket medfört att det ibland brustit i defensiven, men gett oss en fantastisk hockey att titta på. Gör man dessutom mer mål än man släpper in så skiter jag i om man håller nollan eller inte.
Tommy är dessutom en aktiv coach som går in och ändrar för att få en förbättring. Till skillnad från Niklas " armarna i kors" Czarnecki..
Oron att Tommy var en kopia på czarnecki inför säsongen fick man äta upp.. Tommy är oerfaren som headcoach på hög nivå. Hoppas inte han får storhetsvansinne som föregångaren och stannar många år i Brynäs.
Horace76c: "Kan för övrigt i nuvarande diskussion inte någonstans se att gurra klankar ner på CZ att han inte skulle spela enligt hans dåvarande förutsättningar."
Konstaterandet var ett medvetet försök att klanka ner på CZ och jämföra hans resultat så här långt med TJ:s.
Och där TJ skulle vara en bättre tränare därför att han vunnit 1 match mer i slutspelet, trots att förutsättningarna för resp tränare som sagt varit olika.
Som att jämföra äpplen med päron, och jag börjar misstänka att gurra jobbar med att sälja frukt.
Om DU sen tror att det var ett vanligt oskyldigt konstaterande så är du antingen ovanligt naiv eller så har du inte hängt med i debatten, där han som sagt har nån sorts personlig fixering vid just CZ.
Huge:" Om man nu inte som i ditt fall lider av nån sjuklig åkomma av stalkerkaraktär, som att hela tiden referera allting till just CZ och det han gör eller har gjort."
I stalkerskategorin ingår även dem som lider en sjuklig beundran för någon. Givet dina enögda försvarstal kring NC så börjar man fundera...