1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742147 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
MarcusElving: DIF-LIF 0-1

MarcusElving: Inget mål, inget riktigt läge heller......

Brynäs måste höja tempot ytterligare!!

Zappaholic: Brynäs har inte haft något offensivt, skönt med PP nu!

MarcusElving: 6-1 i skott till FHC...vill vi inte vinna idag?

sylf: Jaha, bajs är min första reaktion.

Välförtjänt 1-0 till Frölunda. Brynäs är alldeles för passiva och låter Frölunda snurra friskt.

Flytta upp spelet nu!

Zappaholic: Väntat!

Skärpning Brynäs!

Zappaholic: VF startar lite bättre, men det måste dom väl antar jag......

sylf: Ja, stäng detta nu, för i helvete...skicka sillstryparna ur slutspelet. Det enda jag är rädd för är att det blev storseger sist...då kanske de tror att det går lättare än vad det gör...spelarna är proffs men man vet aldrig.

KOM IGEN NU!!!

Qvarre: Håller med, stäng skiten och vila kropparna!

atilla:
Blir tufft i kväll då även Larsson saknas.
Stäng denna serie nu.

Om jag inte minns fel så stod det väl i gd att om inte larsson är med så skulle granström in där? Eller det kanske var aftonbladet det stod i.

bradberry: Du och Lunkan har nog missförstått vad jag ville ha sagt om Nyström. Att han tippat rätt resultat har inte med saken att göra.
Det handlar om hans gnäll över att Luleå valde AIK, när Luleå hade bra motiv att välja gnagarna, som jag ser det.
Har för mig att han sa nåt i förhandstipsen innan slutspelslagen var klara att Frölunda hade ett guldläge att gå vidare om dom fått välja Brynäs, eftersom dom hade bra statistik mot oss i grundserien.
Och min poäng är då att Nyström är ologisk.
Om Frölunda gynnas av att få möta Brynäs i kvarten pga resultaten i grundserien så borde väl isf även Luleå gynnas av att få möta AIK i kvarten pga resultaten i grundserien.
Att Nyström sen trott att AIK skulle slå ut Luleå säger jag inget om, det kan han gärna få cred för.
Även om det inte var nån större skräll, som jag ser det.
Lite överraskande enkel match för AIK, mot ett Luleå som såg tröttkört ut.

Hence:Jag hoppas det...

Nån som vet om det går nån stream till dagens match?

Bissett_19: Jag hoppas inte att han rävar, Lindholm och Ollas kan nog ställa till mycket problem för Frölunda i deras försvarszon. Dackell? Nä, han hinner inte över rödlinjen innan Ollas och Lindholm har kommit till avslut ;) 

Sedan förstår jag inte varför Lavander ska spela med Järnkrok och Silfverberg, Wännström är ett bättre alternativ där tycker jag.

Men vi får se hur kedjorna ser ut på isen.

Bissett_19: kan sätta en slant på att laget ser ut så här

Svedberg (Dansk)

Gunderson Andersén

Ekholm Löf

Jonsson Sundqvist

Carlsson

Dackell Lindholm Ollas

Silfverberg Järnkrok Wännström

Granström Nordquist Widing

Lavander Hansen Johansson

Rohdin

MarcusElving:

Ingen Johan Larsson.
Elias in i första enl laguppställningen.
Men TJ har ju rävat förr;)

Nu börjar min puls stiga, skulle vara SÅ skönt att avgöra ikväll. Jag vill inte ha massa spänning och ångest!

gevalia: Sjöqvist  å Nord

bradberry:Nå`n som vet vad det är för domarpar?

Redigerad kommentar

Brynäslegenden:

137 platser kvar nu, det börjar bli riktit fullt ;)

Huge: Du har rätt dålig koll på Mats Nyström märker jag.

Han tippade AIK mot LHF och även BIF mot VFH. Sen tippade han Modo mot SAIK tror jag. Är väl den murvel som haft bäst koll hittills sett till tipsen innan slutspelet.

UPPDATERING TICNET PRICKARNA

197 platser finns nu kvar. Det innebär ifall jag och Erat har räknat rätt att 64 biljetter sålts senaste timmen, hockeyfeber!

Fullsat arena och semi platsen kan säkras. Lever jag drömmen?

Har i min 12 åriga Brynäskarriär aldrig upplevt en semifinal, dags för detta nu!

Horace76c: va i samma sits för två år sen, men då börja jag använda min retro halsduk från sent 70-tal ;) halsduken är obesegrad än så länge!

bisterfinnen:
Är så jäkla sugen på att dra på mig Brynäströjan, men jag har sånt jäkla dåligt trackrecord med den så jag vet inte om jag vågar ha den på mig:s

MarcusElving:

Till och med jag ska gå ikväll. Loge. Mums!

Horace76c: Det handlar väl om biljetter som folk inte hämtar ut, reserverade biljetter som inte hämtas ut släpps väl på matchdagen någon gång tror jag. 

Erat:
Kul med lapp på luckan, men samtidigt har ju Ticnet förr sagt att det är fullsatt och sen så är det fortfarande 1000 gubbar (o kärringar;)) från fullt ändå..

Skitstöveln: Haha, jorå! Men jag är ledig idag, ska iväg till Gävle ju! :D

Erat: Du har inget jobb va? ;]

MarcusElving: Det finns just nu 261 platser kvar till matchen. Nyss räknat prickarna ;)

Skitstöveln: Enligt Gävletidningarnas murvlar så blir det runt 7500 ikväll. Kollar man på Ticnet så ser det ut att bli mer, jaja.. Vi får se. Det blir mycket folk i alla fall.

Erat: Ja riktigt fult. Märkligt att det knappt är några kommentarer alls om den grejen i media, en armbåge i huvudet på en liggande spelare. Ändå bra av laget att inte lägga för mycket fokus på detta och sas gå i fällan.  Fick för mig att Järnkroks kedja spelade lite efter den smällen, kan det stämma?

MarcusElving: SÅJA!

Det finns cirka 200 sittplatsbiljetter kvar till kvällens match, vi kan räkna med lapp på luckan med andra ord!

Ikväll så uppmanar jag klacken att bua ut Pebben Axelsson! Därmed visa Pebben att det är helt oacceptabelt tilltag mot våran stjärna Järnkrok förra matchen!

Snart så rullar man väg mot Gävle till Läkerolen!

GULDET SKA HEM!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

BRYNÄS4EVER NR1: Härligt att ni hänger med från Thailand! :)

Bissett_19:
Det går aldrig att vara lugn som Brynäsare.  Honken borta alltså.... Inte för att det nödvändigtvis behöver var negativt men men.
3 matchbollar känns ju jäkligt najs, men förlust i kväll och det blir tufft igen.
Blir en ångestfylld resa i kväll igen är jag rädd för...

Hoppas Svedbergs kramp har gått över,för Honken är indisponibel ikväll då han ligger sjuk.

Huge: Nyström tippade att Brynäs skulle vinna mot VF.

Bissett_19: Ja, tänk vad givet allt är när man har facit i hand.
Den blinda hönan Nyström lyckades hitta ett korn och bröstar upp sig i media.
Tycker att det var jättekonstigt att Luleå valde AIK, när man slagit gnagarna i samtliga grundseriematcher.
Jättekonstigt, eller hur?

Vill minnas att Nyström inför kvartsfinalerna även tyckte att Brynäs sämsta motstånd skulle vara Frölunda eftersom vi haft svårt mot dom i grundserien.
AIK hade också svårt mot Luleå i grundserien men det spelade tydligen ingen roll i deras fall när det gällde val av motstånd.

Sicken tomte....

Redigerad kommentar

Skitstöveln:

Canal Plus Hockey it is.

Någon som vet om kvällens match visas på Canal+ Hockey?

MarcusElving:Hej på er alla Brynäsare , har nu varit i Thailand i över 2 veckor och det är en satans pina att inte vara hemma nu när det är hockey fest ,

Jag och frugan får följa med på radion via datan men fyf.. så närvöst det är , spec då matcherna börjar kl 01.00 på natten å efter en lång dag i hettan så är det tungt ,

I natt håller vi alla tummar på att sillstryparna får packa ihop för denna gång så kommer vi hem lagom till semin börjar ,

Rogga

Bissett_19: Jag orkar inte räkna men jag uppskattar att det är runt 700-800 lediga sittplatser. Blir nog bra med folk imorgon :)

Ni som brukar sitta och räkna prickar på Ticnet,hur ser biljettläget ut imorgon?

Huge: Jag tror dock inte att Toffsen går i Gorens fälla här men om han gör det så har han nog mött sin överman skulle jag tro kan bli en rolig batalj! 

« · 1480054 · »