Johan Larsson gör bort sig fullständigt, där måste pucken ner djupt. Inte fler såna misstag tack.
Andersén åker med sin klubba i samma position hela tiden och Frölundaspelaren åker, försöker hoppa över den och ramlar. Patetisk utvisning!
Brynäs har inte domarna med sig idag.
MarcusElving: Vilka jävla turstudsar...köp en lott för i helvete.
Sen kanske vi kan få med oss någon utvisning också...
sylf:Ja PPet är som bortlåst..
8 skott på 40 min, inte ok.
Vi kommer inte vinna några matcher om vi inte träffar mål. Vi får inga returer osv.
8 skott på mål på två perioder räcker inte.
Hyggligt utgångsläge inför tredje ändå, men vi måste TRÄFFA mål och ha folk där inne hela tiden.
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Han hittade en "hög" klubba på Kahnberg istället. Uppskattningsvis en halv meter ovanför isen. Nog för att Brynäst består av sillmjölkar, men normal axelhöjd bör likväl vara en meter högre upp.
sylf: Spelmässigt är vi bättre än Frölunda i andra perioden.
Tyvärr tillåter Rönnmark att Ollas både hakas och trippas när han står jämte, han låter även Järnkrok huggas ner utan åtgärd.
Men föga förvånande är han uppmärksam på Andersén, två turstudsar senare har vi ett underläge.
Kämpa Brynäs !
MarcusElving:
Jag vet, men enligt regelboken kan hög klubba endast dömast om klubban anses vara över normal axelhöjd. Annars får det rubriceras som "slashing" eller dylikt.
Teknikaliteter, men ändå ganska signifikativt för våra svenska domare.
Redigerad kommentar
sylf: Absolut, vi behöver mer skott.
Tycker ändå Frölunda vart anmärkningsvärt passiva här i 2:a. Med lite tur hade Wänna satt sitt fina läge..
Slajsarn: Ja,förutom första 7-8 minuterna så imponerar inte Frölunda i sin hemmaborg.
Vi har alla möjligheter att ta detta,men då krävs det risktagande och fart !
Redigerad kommentar
MarcusElving:Sen hur målen kommer till spelar egentligen ingen roll. Honken ligger på i stort sett samma procent som han gjort under äsongen. 2 mål på 28 skott...
Dags för Brynäs att skjuta mer och TRÄFFA kassen..Sätt dansken på prov.
MarcusElving: Amen Brynäsbrothers.
Nu plockar vi lipsillarna.
Davey_22: Jag tycker tyvärr att Frölunda imponerar. Det ser ungefär ut som det har gjort tidigare under säsongen mot Frölunda där vi inte kommer in på mål. Dom håller oss på utsidan och låter oss snurra. Knappt några riktiga målchanser på hela matchen, nja jag tror Brynäs måste försöka hittar luckor att spela på i Frölundas box.
Jag är inte säker på att Lavander är den spelare som gör sig bäst med Järnkrok och Silfverberg. Det har ju egentligen inte fungerat på hela året och det är förvånande ofta som Lavander försöker vara med Järnkrok och Silfverberg och snurrar istället för att parkera framför målet. Tycker dock Widing har spelat upp sig rejält mot under grundserien. Kanske passar det mer primitiva spelet honom bättre.
Redigerad kommentar
Ingen som helst tyngd framåt. Frölunda har en mycket tyngre offensiv.
Men hur i hela friden kan dom missa en tvåa på Fredrik Pettersson?