1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742124 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Zappaholic: Lindholm spelar, MED Dacke. Genidrag eller dårskap?

MarcusElving: Spela lindholm istället för sirap-Dacke

Zappaholic: Dackell kan ju knappt hålla sig på benen.

Nej, fullständigt klockren bortamatch av Frölunda så här långt. 

MarcusElving: Så jävla bra är de inte. Hade vi haft lite skärpa hade det stått 2-2.

Zappaholic: Jag tycker knappt vi har haft en målchans. Inte ens i Powerplay. Tommy Jonsson måste börja coacha, Järnkrok och Silfverberg får inte ut något av spelet nu.

Zappaholic: Tycker inte heller dom är särskilt bra, dom behöver inte, Brynäs hjälper dom!

Hence: hittat någon letar själv ?

sylf: Precis, nu måste TJ börja coacha hårdare och tala om för spelarna att allmänhetens åkning tog slut kl 16 idag.

sylf:
Det ser för bedrövligt ut.

Finns inte så mycket att vara nöjd med så här långt. Vore kul om nån annan kedja än Järnkroks kunde prestera nått framåt.

sylf: Hur kan ni inte tycka att Frölunda är bra? De kontrollerar ju matchen fullständigt. De snurrar runt i våran anfallszon och skapar lägen hela tiden, när vi kommer ner i anfallszon blir vi avväpnade omgående och spelet vänder.

Det ser inte alls bra ut, Brynäs har inget att komma med riktigt. 

Qvarre: För helvete kom igen nu för fan Brynäs jag vill inte behöva åka till Scandinavium på onsdag jag vill ha semiiiiiiiiiiii!!!!

Ta timeout nu för helvete!

Våran tur att bli förnedrade på hemmaplan?

Qvarre: Man går 98-99 procent idag. Den sista desperationen finns inte där. Samtidigt har man hamnat i ett "allt att förlora-läge"...

MarcusElving: Har Brynäs gett upp?

MarcusElving: Du skrev att de gjorde en perfekt bortamatch...jag tycker inte det. Så fruktansvärt massa heta chanser har de väl inte haft. Vi har haft två ramträffar och missat två öppna mål. Menar du verkligen att vi inte haft en målchans...

Det är vi som inte jobbar lika hårt som tidigare...

Facken borde rimligen vila nästa så då borde semin vara klar;-)

Zappaholic: Men skämtar du, vi är ju utspelade!

Skäms ögonen ur mig.

sylf: Nytt PP...vore själva fan om vi inte kunde få in en puck...det skulle räcka för att ge laget energi.

rafalski: Dackell ska det vara såklart;-)
Sista chansen nu!

PP nu då..

Vi måste ta till vara på dessa lägen annars är vi rökta.

MarcusElving: Ja, det börjar se skämmigt ut. TJ får ta fram stora jävla hårtorken i paus!

MarcusElving: Senaste minutrarna ja, där håller jag med dig. Men inte när du kluttrade ner om den perfekta bortamatchen...

Hmm..ser inte alls bra ut detta. Vi är inte heta ju... Kämpa nu för fan, in i matchen !

MarcusElving: Tyckte första perioden var den sämsta hittills, det tycker jag inte längre. Den här var ÄNNU sämre!

sylf: Ja va fan är detta...ok att inte allt kan gå på räls serien igenom, men idag är vi ju inte ens där för fan. Visa nåt nu för helvete..

sylf: Frågan är varför? Smyger det in sig en säkerhet efter 5-0? "Detta fixar vi". Sen tar ingen ansvar istället.

Jag räknar med en rejäl vårvind i niorna på spelarna av TJ. Det är de värda...

Zappaholic: Jag står för det fortfarande, Frölunda har 100% kontroll på matchen. Vi har ingenting, trots en drös med PP-lägen.

Det måste till en radikal förändring i tredje perioden om vi ens ska ha en mikroskopisk chans att vända detta.

Lyssna på Joel Lundqvist i intervjun, Frölunda har energi igen. De är inspirerade och har fått blodad tand.

Känns INTE bra det här!

Folk surrade om att Brynäs var klara för semi redan innan matchen, folk började spekulera om vilka vi skulle få i semin. Vilka fullständiga idioter! 

MarcusElving: Tycker detta är ganska typiskt när det väldigt lätt en match. Spelarna tror att det ska greja sig. FHC har bra kontroll, men du vet lika väl som jag att skulle vi sätta ett mål i ett av våra PP-läge så blir det en helt annan energi i matchen.

Klart det inte känns bra, och folk ska ge fan i att prata semi...lika väl som folk kan ge fan i att börja prata om att vi minsann ska åka ur.

MarcusElving:
En skrämmande dålig period av Brynäs. En period att vända. Och det känns troligare att vi blir nollade än att vi vänder detta.
Kom igen nu Brynäs.

MarcusElving: Man tar inte skitjobbet.

Helt uppenbart blev det hybris av matchen senast. Hade varit bättre att vinna den med uddamålet i kamp. Nu lallar man på en skridsko. Spelar snyggt men ineffektivt och klent.

Trist...

Zappaholic: Ja, som sagt. En radikal förändring behövs annars vänder vi aldrig den här matchen. Ett mål direkt i PP skulle ge välbehövlig energi.

Jag skriver som jag skrev på Twitter nyss: Förlorar vi ikväll blir det 7 matcher, det är jag övertygad om.

Snälla vänd!

MarcusElving: Brynäs i ett nötskal.

En av Brynäs sämre matcher i år och inget talar för en vändning. Frölundas defensiv är bäst i Sverige. 8.283 personer på läktarna gör inget för att hjälpa till heller.

MarcusElving: Fast vem trodde att det skulle bli lätt? FCH är ju inte en liten munsbit direkt...

MarcusElving: Kan vi hoppas på ett hattrick av Widing i tredje, är han med förresten?

rafalski: Haha, ja. Gör Widing hattrick så åker jag upp till Läkerol Arena och springer naken ett varv runt arenan. 

Till skillnad från Frölunda är vi beroende av de få toppspelare vi har. Lauritzen och Larsson gör skillnad.

Jajjen: Nja, Larsson håller jag med om...

Jajjen: Bertil och Larsson skulle jag påstå. Lauritzen har sina tankar på annat håll och kan stanna där han är.

KÄMPA BRYNÄS, KÄMPA! Brynäs tills jag dör!

Lauritzen var poängbäst när han blev skadad första gången. Med höstformen hade han bidragit stort.

Nu MÅSTE det vara mål!

Jajjen: Ja vi kan ju inte klaga på domarna...massa PP får vi. Helt rätt också.

Zappaholic: Det hjälper inte idag.

Zappaholic: Hjälper inte!!!

Zappaholic: Helvete vad uselt spel. Vi har gjort fyra finfina matcher och nu blir det plattmatch...

Fattar inte vad som hänt...kan någon förklara för mig som om jag vore fyra år gammal.

MarcusElving: Vet inte vad som ska till, ingen verkar vara på jobbet idag!

sylf:
De spelar för dåligt och utan engagemang i kväll. Onödigt.

« · 1480129 · »