1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739188 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs J20

Sv: Brynäs J20
Peja: Salle har två ass i kväll i hemmamatchen mot gnaget. just nu 4-2. Jone.C är också med och krigar.

wap.hockeysnack.com
Bissett. Senaste nytt Modos och Timrås juniorsatstning suger marsvin

wap.hockeysnack.com
Bissett. Senaste nytt Modos och Timrås juniorsatstning suger marsvin

mattias - 74:

Old news.

GävleLasse:

Gynge kan lånas ut till Löven

Se länk

Peja: Jag tycker vi skyller på Lasse, han var också där

65selander: Notera att de passade på att torska när jag och AD åkte dit och kollade :)

Peja: Bara Carlsson från A-truppen som gjorde poäng ikvällens seger med 4-1 mot DIF. J20 ångar på iaf.

Rk
TeamGPWTLGF:GATPOTWOTL
1 Brynäs IF 9 7 0 2 35 : 21 21 0 0
2 Skellefteå AIK 10 6 2 2 35 : 23 20 0 0
3 Djurgårdens IF 9 6 1 2 37 : 21 19 0 0
4 Leksands IF 11 6 1 4 46 : 38 19 0 0
5 MODO Hockey 10 4 0 6 20 : 30 12 0 0
6 IF Björklöven 9 3 1 5 27 : 38 11 1 0
7 Luleå HF 9 2 4 3 20 : 22 10 0 1
8 Timrå IK 8 3 1 4 23 : 27 10 0 0
9 Mora IK 11 2 2 7 29 : 37 8 0 0
10 A I K IF 10 2 2 6 19 : 34 8 0 0

20 Lindgren: nästa helg, kan även tolkas som helgen som kommer. d vs den som nu snart har passerat.

65selander: "Gick inte ryktena i veckan att Hulken skulle testas i J20?"

Enligt gavlenyhetsbyra i förrgår skall det redan vara bestämt att Hulan, som jag kallar honom, skall spela minst EN J20-match innan han kommer tillbaka till seniorlaget. Och nästa helg — det är väl om en vecka?

GävleLasse: Banans kung som det ser ut. Får hoppas att någon inte tar ut sin frustration på Alcén. Han kanske slåss om en plats i premiärlaget ;-)

Gick inte ryktena i veckan att Hulken skulle testas i J20?

65selander: Hattrick av Alcén

58.11 3 - 6 PP2 BIF 29. ALCÉN, Johan
(8. HASSEL, Morgan
3. ERIKSSON, Rickard)

65selander: tja, de är just plantor.. spelar som plantor..

Bissett19/GävleLasse: Man ubdrar ju hur det är ställt med plantskolan MODO.
Leksands IF - MODO Hockey7  -  0    (2 - 0, 2 - 0, 3 - 0)

GävleLasse:

GävleLasse:

Mera Alcén.

46.43 2 - 5 EQ BIF 29. ALCÉN, Johan
(22. SANDIN, Emil)

GävleLasse:

42.22 2 - 4 EQ BIF 29. ALCÉN, Johan
(3. ERIKSSON, Rickard
8. HASSEL, Morgan)

Alcén verkar ha kul med Talllarna idag.1+2 idag.

GävleLasse: "Dessvärre så drog Rödvin på sig en tvåa"

Brynäs J20 Lindgren: Anton, ett 17-årigt vältrampat Rödvin som bör kylas av ett par minuter på ekbänk och kanske egentligen mogna något år till på dito fat.

Undrar om westerlind blev arg för att jag snodde hans ordvits om böckling? Äh, han märker inget – han är aldrig inne i Brynäs gästbok.

20 Lindgren: Jag vet inte om du missat det men BT är en supporterklubb somäter upp sina grönsaker.

Broccoli Tigers

Surströmming: Alla i Gävle är släkt med Böckling. Tom er supporterklubb heter ju Böckling Tigers.

65selander: Dessvärre så drog Rödin på sig en tvåa och TIK kunde reducera...och nu åkte Oskar Bäcklin ut för en boarding.

Nej, Oskar är inte ens släkt med Tränaren Mats Bäcklin ;)

GävleLasse: Nä de får ryta till, han kan inte stå och sova :-)) Samma passningsläggare nu också.

20 Lindgren: Sandin strikes again...Denna gång efter 26 sekunder..Håller han på att slöa ihop? ;)

20.26 1 - 3 PP2 BIF 22. SANDIN, Emil
(29. ALCÉN, Johan)

Bissett19: Lindgren??? Jaaa, Andersson… vad vill du? Ett av Sveriges främsta statistiker på ishockey, tennis och tom en gnutta fotboll har ingen aning om rekord på barnsidan. Som du märker försöker jag mig aldrig på några statistikhistoriska tillbakablickar i årsmöteshandlingarna rörande gossar som inte får handla på Systembolaget. Vad jag vet finns det ingen statistiker som producerar godbitar om J20superelit och playoff om barnSM. Det enda jag har att skriva är att det är ett par SI-enheter kvickare än det Lars-Gunnar “Krobbe” Lundberg, Lars Molin och Per Gustafsson presterade samt även en sekund tidigare än Magnus “Werna” Wernblom utförde på seniornivå. © Janne Stark

Bissett19: Det Emil gör på plan gör du färdigt i sängen ;-)

Skämt åsido. En tekning, pass och direktskott?

65selander:

Mål efter 5 sekunder?
Det måste ju vara nåt sorts rekord.

Lindgren????

Bissett19: Ang att sova när matchen går igång. 1-1 efter 29sek :-)

00.291 - 1 EQTIK48. LARSSON, Jesper 
 (4. GRAHN, Niklas)
00.050 - 1 EQBIF22. SANDIN, Emil 
 (29. ALCÉN, Johan)
00.00GK inTIK25. SÖDERSTRÖM, Petter 
00.00GK inBIF30. ERIKSSON, Joacim

20Lindgren:

Varför inte använda den befintliga J-20 tråden?

Peja: J20 går inte att följa genom Text-TV...

Tung förlust. Brynäs låg på för segern och så kontrade DIF in 2-3 med 14 sek kvar... Vad är din analys av matchen, Huge?

J20 spelar slutspel i kväll också. Har match mit DIF hemma och just nu 2-2.

Ellebo och Alcén är målskyttar och Götz har ass på båda målena.

Peja: Brynäs tvålade dit SAIK i slutspelet ikväll med 4-2.:-)

Third  Period (30 min, total 2h 6 min)
59.554 - 2 EQBrynäs9. ERIKSSON, SebastianENG
 (23. ALCÉN, Johan)
Second  Period (30 min, total 1h 18 min)
39.463 - 0 PP1Brynäs15. SANDIN, Emil 
 (20. SUNNA, Kim
 19. BELIN, Erik)
24.442 - 0 EQBrynäs20. SUNNA, Kim 
 (4. GÖTZ, Marcus)
First  Period (30 min, total 30 min)
10.251 - 0 SH1Brynäs7. CARLSSON, Jonathan 
 (19. BELIN, Erik)

Låna ut Götz, Ellebo och Sunna till allsvenskan 1-2 säsonger och de kommer att vara gedigna ES-spelare, tror jag.

Anemyr:"Ser ut att kunna bli ett intressant generationsskifte i Brynäs framöver =)"..
mhh, alla stannar ju inte i klubben.
Sen är steget från JR till att hålla någorlunda hög klass i ES rätt stort, vissa klarar inte av detta!.

Men, visst, dom är bra!

Såg att J20 har tagit full pott i helgen.

8-1 mot V-ås igår och 3-1 mot Mora idag. Ser ut att kunna bli ett intressant generationsskifte i Brynäs framöver =)

GävleLasse: "En stor del i detta har varit målvakten Lindbäck som blev fult pååkt i en match mot Mora och skadades ganska svårt"

Åfan har Tuokko matchats i J20 ;)

Bissett19:kom hem precis till sundsvall var in en sväng i Gävle käkade lite Max norra!igår var det mycket tungt i Globen!!!känns som om ni kommer få det tungt här uppe imorgon!har bara den känslan efter Dif matchen nere i Globen...

GävleLasse: I kväll går det ju bra iaf. En fingervisning inför morgondagen ;-)

65selander: Härligt. Jag pratade med J20 tränaren Bäcklin igår och ha sa att de haft det ganska tungt ett tag. En stor del i detta har varit målvakten Lindbäck som blev fult pååkt i en match mot Mora och skadades ganska svårt. Den "mindre delen" av skadan var att han fick tre tänder utslagna.

Lindbäck var iväg på landslagsuppdrag nyligen och skall visst ha gjort väldigt bra ifrån sig.

Fast det verkar som att Brynäs har svårt att vinna mot de lag som kommer från Södra divisionen. Det är bara att hoppas att de kan knipa en 4:e plats i alla fall..

Långben: Äääh det räcker med att göra två mål på er imorrn,då vinner man ju.

65selander: Du 65an imorgon tar det tvärtstopp för Brynäs!4 - 1

GävleLasse: Framtiden leder över Sulfit IK just nu i Top 8 matchen.
 4-2 till Brynäs.

65selander: Att se deras matcher är något jag rekommenderar varmt. Jag ser dem så ofta jag kan när de spelar på hemmaplan...

GävleLasse: Lindbäck fick då jobba för matpengarna 42-25 i skott. Är väl så att släpper man in ett mål så är det lätt att man hänger med skallen och blir det ett till igen då börjar man få ännu mera panik. Då är det upp till ledarna att få spelarna upp på banan igen.

Vi kanske får börja köra resor till J-20 också ;-)

sylf: Jävla klantigt att släppa in HV i matchen igen efter att ha startat 3:e perioden med en 6-1 ledning.

Bidde seger med 7-5 och Alcén fick ett till ass i bagaget.

65selander: 2+3 nu!

Efter att haft en ledning med 6-1 inför tredje så har dom klappat ihop totalt. Just nu 6-5 till Brynäs

sylf: Alcén har en trevlig eftermiddag i Jönköping än så länge. två mål och två assist.

Glömde det viktigaste, som kan skrivas efter VARJE match. DOMARJÄVLARNA SUGER!!!

Bissett19: I måndags satt Sunken på bänken. Där skulle han ha stannat. Han bidrog till 2 kassar i arslet igår och spelar som en kärring i egen zon. Matchen för övrigt blev aldrig nån höjdare,trots det skapliga tryck som publiken piskade upp.Anfallsspelet ok,även om det missas på tok för mycket chanser.defensiven usel och alldeles för omständig. En stor defensiv back vore inte fel.

KRONWALL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

« · 930549 · »