1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736581 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs jagar världsmålvakt

Sv: Brynäs jagar världsmålvakt
Gavlerinken: Skulle tro det... får se om någon hamnar i BIF eller TIK...

micke: Ja, jag har blivit det iaf. Jag menade inte uttalanden i tidningar utan på brynäs hemsida och som du säger förän kråkan sitter på kontraktet.

prosten: Inte vad jag har sett. Bara huvudpersonen själv, Pasi.

Tycho: Ja, för dom vill väl inte spela på hockeyns bakgård. Kan aldrig tänka mig att dom ställer upp för klubben och stannar i AIK, såsom Leksandsspelarna gjorde...

prosten: Det är ju efter att Bäckis uttalat sig som man blir riktigt orolig...

Gavlerinken: Man får väl hoppas att Bäckis totalförnekar att BIF skulle vara intresserade av Nurminen. Då vet man att förhandlingarna kommit långt och kan börja hoppas.

Dagens Gefle Dagblad upprepar annars vad jag skrev här tidigare idag. Norrena är kvar som alternativ och man har visat intresse i Tom Koivisto.
Åsså börjar Aspen grina, precis som Lundqvist gjorde när han fick reda på att Frölunda var ute efter Norrena. Herregud, han får väl vässa sig. Räknar han med att han skulle vara säker förstakeeper efter två skrala säsonger från hans sida, eller får BIF bara värva en målvakt som är lika bra så att dom "är på samma vilkor". Det är väl ingen social verksamhet klubben bedriver. Han får väl helt enkelt bita ihop och satsa järnet för att även han bli en världsmålvakt.
Danne Johansson är INTE klar.

Ser f.ö att det är Janne Kock som får sköta mediabiten nu. Det är väl bra....

micke:
Aspens reaktion visar väl bara vad alla vet, att han inte besitter världens största självförtroende direkt.

prosten: Sånt kan förhoppningsvis förbättras. Att försöka konkurrera ut Nurminen/Norrela d.yl borde ju vara en morot stor nog för han.

micke:
Asch, du hann för mig. Asplund har ju visat att han har talang. Att få utveckla sig och matchas in laget vid sidan om en toppmålvakt, borde ge honom möjlighet att i lugn och ro få utveckla ett starkare psyke och en stabilare högre lägsta-nivå (Öööh - heter det så...?).

Förhoppningsvis har vi en blivande stormålvakt inom något år eller två...

westerlind: Instämmer helt, jag har sagt detsamma tidigare jag med. Att Asplund nu surnar till behöver inte alls vara negativt utan kanske tvärtom är den kick han behöver för att höja sig en nivå.

Ford Prefect: Kanske det blev för mycket för Aspen att ha förstaansvaret. Kommer en toppkeeper så slipper han det igen samtidigt som han får rejält med "sparring" för att utvecklas och bli bättre.
Stämmer det som många säger att han darrar som ett "Asplöv" och har dåliga nerver då borde väl Brynäs ta itu med det. Anlita en psykolog som får Aspen att tänka som en vinnare och inte fundera på hur många missar han kommer att göra.

« · 77630