Brynäs IF

710588 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)

737430 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Nu finns det bilder från matchen i Brooklyn Tigers fotoalbum, gå till www.brooklyntigers.se
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
GävleLasse: Sorry, Ska starta en annan tråd. Gillar inte heller att det pratas om annat i trådarna än vad det ska vara, osså gör jag det själv, oops.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Jag kommer att radera ALLA inlägg som skrivs i den här tråden angående debatten om ultras etc.

Skapa ett nytt ämne istället.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
85E-Martinsson: Nu sätter jag ett stopp för ultrasdebatten i den HÄR tråden...

Leta fram en mer passande tråd eller skapa en om ni inte hittar någon.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Huge: "är det väl ändå rätt uppenbart att dessa s.k "ultras" har stått för mkt elände och sattyg på och kring arenorna"

Alla negativa personer glömmer den glädje, kärlek och passion ultras grupper skänker sina lag.

Om vi tar fotbollen som ex. AIK klacken gör bland de snyggatse tiforna i svergige. Det är ultras gruppen Sol Invictus som gör dem med hjälp av Ultras Nord, det sägs nästan alldrig så mycket om det, bland vanligt folk och media. Men när de är bråk kring AIK klacken så sägs det mycket mer. Och när det är bråk så är det inte Sol Invictus eller Ultras Nord som står för det, det är ofta AIKs firma Firman Boys som står för det och de är inte ultras, de är casuals.

Hammarby klacken en av sveriges bästa klackar, med många bra ramsor och bra ljudnivå. Vilka är det som leder klacken? Jo Hammarby Ultras och Söderbröder.
Och när det är bråk kring Hammarby är det firmorna KGB och Bajen Baby Squadron som är igång.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Huge:
Ingen ur ultras brynäs har hotat med att "ställa till ett helvete" för leksingarna, det får du fråga bloggaren i fråga om vart han har fått dne informationen. Vilket startade den här skit diskutionen.

Undrar nån över något skicka medlelande.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
85E-Martinsson: "Ja tyvärr ultras förknippas generellt med våld, därför att de flesta läser och sväljer vad media skriver om ultras."

Oavsett vad media skriver och hur mkt dom ibland vinklar till saker och ting, så är det väl ändå rätt uppenbart att dessa s.k "ultras" har stått för mkt elände och sattyg på och kring arenorna. Och blotta misstanken om att man kan förknippas med dessa huliganer, borde ju göra att ett namnbyte hade varit den smartaste lösningen.
När man nu istället fortsätter att kalla sig för "ultras", så kan man ju lätt få intrycket att ngn eller några i ansvarig ställning försöker att upprätthålla denna huliganimage, om du förstår vad jag menar.
Och då spelar det i allmänhetens ögon tyvärr ingen roll ifall man verkligen försöker att tvätta bort stämpeln genom att sköta sig och uppträda som folk. Det är hela min poäng i sammanhanget, och i övrigt har jag ingen som helst uppfattning om huruvida Brynäs ska han en ultrasgrupp eller inte.
Den debatten får dom ta, som känner sig manade.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Db_04: Jag har inte sagt nått annat.
De flesta som var i BT tifo är Ultras Brynäs nu, jag kan inte svara för dem.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
85E-Martinsson: är det inte bättre alla ´´ultras´´ går in och hjälper Brocklyn Tigers tifogrupp i stället?
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Huge: Så en ultras grupp för Brynäs vore inte nått nytt?
Ja tyvärr ultras förknippas generellt med våld, därför att de flesta läser och sväljer vad media skriver om ultras.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Ultras???
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
85E-Martinsson: "men tyvärr så finns det för många äldre stötar som inte gillar när det kommer nått nytt."

Om dessa s.k "ultras" nu verkligen hade velat komma med ngt nytt, så hade väl ett namnbyte varit ett perfekt första steg vad gäller den nya imagen?
Eller är det så att man i själv verket vill fortsätta att framstå som tuffa och hårda iom att namnet "ultras" har bibehållits?
Namnet förknippas ju de facto generellt sett med våld och annat elände på och utanför arenorna, så ett namnbyte hade kanske varit på sin plats?
Att dessa ursprungliga s.k "ultras" sedan TROR att dom är tuffa och hårda, men i själva verket enbart framstår som osäkra och töntiga, är en annan femma, som kanske också borde föranleda ett namnbyte.

En liten fundering från en gammal stöt som gärna ser ngt nytt.
Men då skall det verkligen vara ngt nytt också...
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Down under:
Tackar för det svaret!
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Fanzin: Vi får se vad som händer
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
85E-Martinsson: Så är det alltid, och de är det som gör det så förbannat svårt att utveckla något i Gävle. Fler grupperingar är en bit på vägen i alla fall. Och nya arenan lär hjälpa supporterkulturen framåt en bit i alla fall!
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Fanzin: Jo det får vi hoppas att Sektion L och ultras brynäs kan styra upp nått bra, men tyvärr så finns det för många äldre stötar som inte gillar när det kommer nått nytt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Db_04: Du har nog inte fel i ditt antagande. Inte har Ultras Brynäs gjort något större väsen av sig på Ultras Scenen ännu. Men dom är ju nystartade så vi får väl se framöver. Önskar dem all lycka till med verksamheten och hoppas dom driver det seriöst annars blir det pankaka av det hela. Brynäsklacken i sig har ju inte haft världens bästa rykte, så får hoppas att dom och sektion L tvättar bort det!
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Db_04: Ja där håller jag med dig.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
85E-Martinsson: ja har inget emot ultras kulturen men finns allt för många oseriösa grupperingar som börjat kalla sig ultras
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Db_04: Nä jag har inte sagt att de är seriösa eller oseriösa. Jag har varit irriterad att folk har smuts kasta ultras som helhet. Jag har inte stått bakom Ultras Brynäs som grupp utan ultras i stort.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
85E-Martinsson: nej visst... men Ultras Brynäs verkar ju inte vara direkt seriösa.... har jag fel om jag säger att det är ett gäng småungar som står och skriker ´´hata hata´´
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Db_04: Jo tyvärr så finns det ett fåtal ultras folk som är med i firmorna. Men för det ska man väl inte smuts kasta hela ultras kulturen pga av ett fåtal personer?
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
85E-Martinsson: jo det är sant att folk vet för lite.....men i många fall är det Ultras som är med i Firmorna också.... har sett flera fall i Stockholm......
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
mattias - 74: Du förknippar fel.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
85E-Martinsson:

Jag säger ju att jag inte vet men ordet ultras förknippar jag med bråk och sakdegörelse mm... iaf inom fotbollen och jag tror att det är lika inom hockey i månt och mycket!
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
mattias - 74: Kan du tala om för mig vilka ultras grupper i sverige som slåss för det har jag missat. Vet att Ultra Boys och Ultras Nord hade en incident i tunnelbanan efter en hockey match förra året, det är det enda ultras slagsmålet jag känner till, de andra har jag missat.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
85E-Martinsson:

Spelar roll om det är ultras eller inte jag vet bara att vissa sk ultrasgrupper inom fotbollen slåss och om de gör det inom ishockeyn har jag ingen aning om och jag bryr mig inte heller men du verkar ju veta så!
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Db_04: Ja de har ett dåligt ryckte för folk i allmänhet vet för lite om dem
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
mattias - 74: Ja men är de ultras?
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Bissett19: Casuals startar Firmor för att de har som mål att slåss mot andra lags firmor. De vill slåss.

Ultras är de delar av supportrarna som, på läktarna, stöder sitt lag på det mest aktiva sättet. Detta gör man främst genom sång, hoppande och tifoverksamhet i alla dess former.
De sjunger nid/hatramsor i större utsräckning än vad den vanlige supporttern gör och hetsar mot motståndarna. Och ofta så tycker den vanlige supporterna att det är nått alldeles fruktansvärt att man ogilar sin motståndare och därför så ser de folk som ogillar motståndren som små huliganer.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)

85E-Martinsson: Ultras kulturen har dessvärre lite kasst rykte ...... många förknippar ultras med slagsmål, pyroteknik som klubbarna får böta för m.m.

Även om den uppfattningen inte är helt riktig.

Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
85E-Martinsson:

Jag säger inte att ni slåss men det finns ju exempel, såg en filmsnutt med SSk supportrar i Karlstad b.la desutom har väl LHC :S supportrar ett taskigt rykte om att "många" är bråkstakar !!
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
mattias - 74: Slåss på hockeymatcher? Var ifrån har du fått din syn om ultras kulturen? Sportbladet eller?
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
BFG: ta åt sig...ja tror många i 40 års åldern tycker att det mest är pinsamt att ett gäng småungar försöker efterapa det Stockholms klubbarna har (Dif Fotboll, AIK Fotboll och Hammarby Fotboll)
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Poffa: Ja så var det ja, jösses vilken supporter....suck
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
mattias - 74: Har du läst "En av grabbarna"? =)
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)

Gusten:

Inlägget som du pratar om skrevs av signaturen Tiggern. Jag sparade det eftersom det var riktigt roligt att läsa. Kommer precis som du ihåg att Rodrigues röt till rätt rejält och jag tror även signaturen blev avstängd här på forumet. Jag tänkte citera det här under (om ni moderatorer inte vill ha det här är det bara att radera detta inlägg):

------------ 

"GävleLasse, Westerlind mfl:
Ok, många tycker att jag gör fel. Men kolla in fånens reaktion på mitt inlägg på deras på GB. Jag skämtade och sa typ "er målvakt kommer att darra när våra forwards gör mål på er". Karln tyckte det var förpubertalt och hävde ur sig en massa förolämpningar. Jag ger honom chansen att stå för det utanför den virtuella arenan, bara.
Ovanstående är egentligen oväsentligt för vad jag egentligen är ute efter att berätta ikväll.
Jag och några till kommer att stå upp för Brynäs.
Det är dags för en ny era.
Det kommer att blixtra kring Brynäs namn, både på(hoppas jag) och utanför rinken.Jag är ingen galning, bara väldigt mån om min stolthet. Och Brynäs är min passion. Ergo: jag står upp för mitt älskade Brynäs.
Och, jag vet;på lekis fick man lära sig att det var den starke som klev åt sidan.
News, gentlemen; de kysser nu de fula flickorna...eller pojkarna.
I dagsläget finns det ca 15 st intresserade i Gävle, ca 20 i Sthlm + Gbg.
En pluton redo att hävda klackens rätt i tex E.On Arena där det hånats lite väl mycket. Jag ryser när jag tänker på Torr-Tallarnas förvåning och panik när 30 st vildar från Brynäs-läktaren stormar dem...
Det lutar åt att vi kommer att kalla oss  BBK "Brooklyn Brass Knuckles". Slå gärna upp det om ni vill veta vad vi kommer att syssla med...
Vi kommer att ha ett märke med texten "If you want blood-You´ve got it!"
Och till mina kritiker Westlund och min favorit vad gäller analyser av Brynäslaget, GävleLasse(allvarligt så är du bättre än de flesta skribenter jag dagligen läser, du borde skriva professionellt...);Minns förra säsongen när LHC:s inhyrda DFG-snubbar i Burberry-kepsar spöade Brynäs-bröder i öltältet. Det kunde vara DU om du vägrat förneka Den gamla Damen. Men i år finns vi där och tar smällen, glöm inte det.
Hör av er på min sida, ni intresserade.
Tigger @ TigerTown    Idag kl. 00:38    Besvara Visa ämne

------------

Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
mattias - 74: Ja..VISSA gör det...Men alltså gör inte ALLA det! Eller hur?
Ett jävla tjafs om det där Ultra namnet...Lägg ner nu för fan!
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Db_04: och många i 40-års åldern verkar ta åt sej....
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
85E-Martinsson:

vissa ultras grupper gör ju det inom fotbollen i Sverige! SÅ är det lilla vän!
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
mattias - 74: Men fatta! Ultras i sverige slåss inte!
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
85E-Martinsson: Förklara då istället för alla "okunniga" vad Ultras o Casuals står för........
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
85E-Martinsson:

Ok jag bara ger min syn på saken men skit samma att slåss på hockeymatcher är bara löjligt.. Trevlig kväll!
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
mattias - 74: O har du läst sportbladet för att veta det. Men tyvärr så är det sant ibland att en del ultras i Italien slåss, fotbollen är ofta politik i Italien därför blir det mycket slagsmål även mellan ultras grupper. Livornos ultras och Lazios ultras är ofta i bråk. Livorno kommunister och Lazio är höger.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
mattias - 74: O har du läst sportbladet för att veta det. Men tyvärr så är det sant ibland att en del ultras i Italien slåss, fotbollen är ofta politik i Italien därför blir det mycket slagsmål även mellan ultras grupper. Livornos ultras och Lazios ultras är ofta i bråk. Livorno kommunister och Lazio är höger.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
mattias - 74:

Huliganer skall det stå!
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
85E-Martinsson:

varför har italienska fotbollshuluigane banderoller med ultras om de inte vill bråka !! Tror att du är ute och cyklar egentligen !!
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Db_04: Ja, för de flesta här inne är okunniga om vad ultras är och när de säger att ultras och firmor så kan man inte bli annat än irriterad.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Cicero: Vad är jag ute efter?
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand (10/8-06 19.00)
Det börjar bli uppenbart vad 85E-Martinsson & co är ute efter.
Hoppas att någon kan tala honom till rätta, just nu beter han sig som en liten kalv som vill stångas med de stora tjurarna...

"I hear the snorting but I see no horns"
Kommentera

737430 · »