Brynäs IF

713961 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs-Leksand - 13/10

« · 1767600 · » Till forumet


Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Carl Lejonkräk: mm. Om den ändå hade varit bra gjord iaf. Men äggen som kommer på sånt där är ju inte kända för sin kreativitet direkt.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Inkazar: Pinsam jävla banderoll på Brynäs stå, fy
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Qvarre: jag har varit vaken i tre timmar. Och det blir inte bättre... Bara en lång väntan att få komma hem å dränka sorgerna
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Varit vaken i 2 min och fredagen är redan förstörd. Tack så mycket Brynäs, tack för visad stolthet.
Kommentera


Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Kul morgon att vakna upp till INTE!!! Faaaaan!
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Största gåtan är Felix Sandström. Varför släpper han alltid in tavlor i matcherna? Minst 1-2 tavlor släpper han in efter att ha gjort en felfri match, och tavlorna kommer i de mest kritiska lägena i slutet av matcherna... Mentalt svajig? Klarar han inte pressen?
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
dacke72: Ja, vad märkligt hörrudu.
Att nån inte håller med i din och en del andras analys av matchen.
Mkt märkligt på det här forumet att det finns lite olika uppfattningar om hur en match har sett ut.
Oerhört märkligt.
Lika märkligt som när du missat att jag i mitt första inlägg redogjorde för min åsikt om matchen.
Men du var väl för uppjagad efter förlusten för att notera det.
Eller?
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Brynäsgubbe: Håller med. Märkligt med en person som på ett forum analyserar analyserna istället för att säga sin åsikt.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Huge: Inget i ditt inlägg var nyanserat. Det var ett spydigt inlägg med självklarheter som ingen vill höra.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Brynäsgubbe: Ja, och jag skrattar lika mkt åt dom som är upprörda över dom som försöker vara lite nyanserade i sina analyser även efter såna här matcher....
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Huge: Du snackar om analyser men det enda du fått ur dig är självklarheter. Du sitter och skrattar åt folk som är upprörda, det agerandet har du inte växt ifrån då?
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Brynäsgubbe: Man kan ju försöka vara liiiite nyanserad även om man nu är en frustrerad 10-åring vars analyser brukar se olika ut beroende på om man vunnit eller förlorat: vid vinst är allt frid och fröjd, inget att klaga på.
Vid förlust är allt pest, alla är värdelösa och inget har funkat.
Ledsen, men jag har för länge sen vuxit ifrån den typen av agerande, om du sen tycker att det är spydigt när nån försöker vara lite mer nyanserad oavsett vinst eller förlust, så får du nog tyvärr acceptera att det finns även såna människor.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
ellis: Riktigt onödig förlust, herregud det räcker ju inte att snurra bekvämt i hörnen vi måste in på mål, ta avslut och utmana för att få med oss utvisningar.
Vi spelade ju alldeles för bekvämt och trodde att det skulle lösa sig om vi hade tålamod....
Vi gick helt klart i modofällan och då växer tuppkammen på leksingarna mer och mer ju längre matchen går och tillslut har de monentum....
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Huge: Första målet var ingen styrning. Det är Felix som släpper kortsidan.

Och ja, du kan sitta där och gotta dig i dina självklarheter. Alla vet att Brynäs borde vinna och var spelförande laget. Vi behöver inte en Huge som kommer spydigt med det uppenbara. Just nu känns det skit och många kommer uttrycka sina frustrationer. Så är det med sport.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Jag tror så här: Vi har ett jojo-lag som kommer husera där i spannet 7-11 i tabellen mest hela säsongen. Har under offseason drömt om nåt lite bättre men jag tror nog inte på det nu.För mycket upp och ner.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Ska Kuben verkligen sitta i Cmore å kommentera spelare och spel.? Känns som han tar mer plats än vad övriga studiomän är bekväma med. Håll dig till domarkommentarer Kuben!
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Inkazar: Nog så att flyttkartongerna åker fram då...
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Signature: Mmm svikande publik är ett problem, där gör ni mer rätt med er jojotaktik, det håller intresset vid liv. Själv är jag inte rätt person att kritisera då jag sitter framför TVn istället för att åka de 17milen upp till Gävle.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Brynäsgubbe: håller med. Fredagen är förstörd. Å dessutom halva lördagen. Förlust mot Växjö, då flyttar nog sambon...
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Auchinleck: Här är jag, sitter och skrattar åt alla "analyser" från tokbesvikna fans som i besvikelsen i sedvanlig ordning saknar all form av nyanserad analys.
Leksand gör vad dom ska och kan: backar hem och täpper till, hoppas på sin målvakt och att vi inte sätter våra chanser. 2 turliga styrningar avgör i stort sett allting. Idag vann det sämre laget, svårare är det inte.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Lunkan: Då kan du tänka dig hur LiF sett ut tidigare eftersom vi tycker att det ser ganska bra ut nu :-0. Ni har förmodligen högre krav på ert lag än vi har på vårt av förklarliga skäl. Kan tänka mig att det ligger er i fatet i "vardagsmatcherna" när det gäller publiksnittet! Ni får väl nu räkna på ett lägre snitt i år enligt tidigare diskussion för några timmar sedan ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Forsberg 1978: För att inte tala om imorgon. Hela fredagen är uppriktigt sagt förstörd. Ni kanske tycker jag bryr mig för mycket men det kan jag inte rå för. Åt helvete med allt. Inget gick rätt idag.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Riktigt sur förlust men idag kan vi inte skylla på någonting annat än oss själva.
Vi är helt överlägsna de två första perioderna. Stora stunder är inte Leksand ur egen zon. Kruxet är att vi inte skapar de superheta chanserna som vi gjort tidigare matcher.
I den tredje perioden tycker jag att Leksand är klart bättre. Känslan i luften än nästan att spelarna tror att detta kommer lösa sig per automatik då man vet att man är bättre.

För mycket enkla misstag likt tex Pudas idiotpassning när Oldén gör 1-3. Du får inte slå en sådan passning i blindo när du har en minut kvar av matchen. Det får han helt enkelt ta på sig.

Sen en situation som Brynäsarna reagerar fullt ut på vid 1-2 är att Leksand-spelaren tar upp pucken med handen intill sargen och sedan håller den i någon sekund - solklar avblåsning MEN den kommer inte. Då får man trots allt inte sluta spela och sedan börja gnälla. Visst domarna gör fel - men de kommer aldrig någonsin ändra en sådan sak.

Leksand gör det bra efter sina resurses. Brynäs är alldeles på tok för ineffektiva.
Visst Leksand vinner skottstatistiken men det spelar ingen roll. Brynäs är över två perioder klart, klart bättre och för mig är det ofattbart att det slutar 1-3.
Brynäs gör som sagt ingen jättematch men samtidigt ska man trots det bara vinna en sådan här match.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Auchinleck: Gunnar... Fruktsallad...
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
mattiask: Hälften av Pudas passningar är chanspass, gärna bakom ryggen. Han är en säkerhetsrisk varje gång han är på isen. Jag ser ingen storhet i hans spel. Han kan fortfarande bli en riktig hockeyspelare men han har en bra bit kvar.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
honken21: Visst är det underbart, men inte när det drabbar oss....
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Lunkan: Ser ju inget vidare ut för oss heller om dom spelar så här jävla pissigt en sådan här match hemma!
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Auchinleck:

P-Å från Bomhus, var är du? = )
Riktar Huge-strålkastaren mot himlen i Gotham City.
Save us!
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Pettisbif: Att skylla förlusten på kedjeformationerna är nog så korkat det kan bli. Näst efter att skylla på Pudas.

Jag skyller helt och hållet på karma. Det var bäddat för Leksand idag, känt vibbarna hela dagen.

7 raka förluster > Derby och chans till nystart > Huvudmatch i Cmore > Fokus på Leksand > Allt går lite för lätt för Brynäs i spelet men vi rycker inte ifrån målmässigt > Flytpuck studsar in > Får energi > En till puck studsar in > Sonde fucking Olden avgör.

Allt var regisserat från början. Ska nog bli religiös.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Pettisbif: Tycker nästan att ditt inlägg är "patetiskt". Anledningen är antagligen för att han slår en idiotisk passning på blå när det är en minut kvar.
Pudas tycker jag är en av de två bästa backarna idag ihop med Bertil.
Spelar emellanåt lite väl vågat men mycket hellre det än att spela likt Sunken & Kilas som bara vevar iväg pucken hela tiden.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Signature: Usch! Det här känns inte bra....Ungefär som i lågstadiet när man kunde få stryk av någon av tjejerna i skolan.....Skam!
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Signature: Leksand blir hypade bigtime, två höstlöv som går in 1/100 ggr. Leksand var i ärlighetens namn inte bra, det ser fortfarande mycket mörkt ut. Men visst lycka till.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Gamnacke: Åh fyfan jag kokar av ilska!!! Den här förlusten kommer sitta i som en jävla TBE smittad fästing hela säsongen!!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Peja:

Laborera? Har du glömt Gunnar Persson? Laboranten...
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Hej Brynäsare, tur för oss att ni underskattade oss för ni är ju så mycket bättre egentligen ;). Ska inte vara kaxig för man kan se att ni har en bättre kvalité dock då är vi glada för att vi blir lite bättre och bättre och förhoppningsvis klara ett direktkval till våren.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Peja:
Jo det finns en hype från Brynäs ledningens sida av Pudas. Dom ser något nästan alla andra jag pratar hockey med känner.. han är nonchalant med och utan puck. Får väääääldigt sällan igenom skotten på blå. Slår nog fler icingar än Sucken.. rätt taskig skridskoåkare.. klen. A jag väntar mig att han blir 7e back när Fälth och Carlsson är hela igen.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
I morgon kommer orcherna dyka upp på jobbet med sina blåa Leksandsmuggar....
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Var det verkligen inget snack om att 1-2 inte var hög klubba? De väljer inte ens att ringa.

Uuugggh så får man hålla sig borta från alla hockeyforum och media kommande veckan. Känns otroligt ruttet det här.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Nu vill vi se en enorm revanschlystnad i övermorgon. Räcker förmodligen inte. Växjö gjorde också en fatal insats senast.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Pettisbif: Sandström är så kass just nu? När har han varit bra? Han kastade ju in puckar i slutet på förra säsongen. Är Felix S ngt slags Unicefprojekt?
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Brynäsgubbe: Ingen fara, jag har gjort värre saker än så :-) Ursäkten accepterad...
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Pettisbif: Det håller inte att "testa" spelare i några matcher och därefter laborera om. Man kan inte ändra kedjor hela tiden. Då kommer spelare aldrig att bli samspelta.

Det finns väl egentligen ingen hype kring Pudas förutom ett fåtal Brynäs-fans som gillar hans spelstil. Han har ju tyvärr inte blivit bättre sedan han kom till Brynäs. Ingen utveckling.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
bradberry: de måste glömt trycka på minustecknet
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
blackredberry:

Tänk på snittet, det var behållningen med kvällens match. Växjö.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
bradberry:
Äh skit samma. Se det som u-lands bistånd.
Synd för publiken dock som för en gångs skull sluter upp och får se ett Brynäs som tror att de vunnit 3 poäng innan matchen är spelad.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Gamnacke: Jisses, sorry. Det var Steenm som sa hur usla de var. Han fick äta upp det minsann... Ber om ursäkt. Vet inte hur jag blandade ihop det.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Peja:
Nej nej.. Zaborsky har redan testats med Johnson och det funkade inte alls. Jag tycker att Johnson ska fortsätta med Granis och Pajen. Dom tre tänker hockey lika. Däremot passar inte Clark alls med Jensen och Lindblom.
Sandström är så kass just nu!! Och Pudas gör återigen en kass match, visst han kan vara mjuk och spela bra hockey MEN jag fattar inte hypen kring honom... längtar ihjäl mig tills Fälth och Carlsson är friska!!

Såhär vill jag se laget när alla är tillbaka:
Rautio (Sandström)

Gunderson - Bertilsson
Zaborsky - Pa.Westerholm - Clark

Fälth - Zanetti
Johnson - Granström - Paille

Carlsson - Kilström
Po.Westerholm - Jensen - Lindblom

Pudas
Enterfeldt - Blomqvist - Mannberg
Alcén
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Brynäsgubbe: Knip igen själv då, du verkar iaf inte ha nåt att lära nån
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
bradberry:

Stiiiissssse!
Kommentera

« · 1767600 · »