Brynäs IF

715238 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan

« · 577109 Till forumet


Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse: J20 vill säga...

Jag får nog ställa tillbaka flsakan i skåpet tror jag *L*
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
65selander: Jag kan ju passa på att uppmana alla som kan att komma till Gavlerinken i morgon till kl 13.00 Då är det seriepremiär mot Leksand. Revenge is ours!!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse: Nu har dom lagt in bildbank på Brynäs hemsida.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
65selander: Det gör ont att möta Brynäs...;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Verkar som det har blivit en dyrköpt seger för Siljans andra lag ;-)

saxat från Superstars.
"Skador oroar. Lotvonen utgick i tredje och Österby klev av i andra med ljumskproblem. Sedan verkar det som om Jesper Ollas också tvingades kliva av i slutet av matchen."


Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
JanT: Få se om du kommer fram till samma som jag.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Busen: Inte för närvarande, men jag kan räkna på det...
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
JanT: Sjödda gjorde en ganska bra insats ikväll. Det är främst Casselståhl och DJ som har det tungt, mest casselståhl. Kupan och Sunken har fortfarande inte släppt in mål i spel fem mot fem..Jag är lite osäker då jag missade sista matchen i Mästarcupen och jub cupen i Mora...

Men de är by far de mest stabila i alla fall. Morin och Andersson spelade stabilt ikväll...
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
JanT: Kan du då säga hur många mål Brynäs släppt in på 12 matcher fem mot fem?
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Busen: Jäpp! Jag är dessutom allvarligt skadad sedan flera år tillbaka....
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Busen: He,he,he. Här smattrar siffrorna in!
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
JanT: Finns det en till statistik freak mer äm mig?
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
65selander: Korhonen har bättre statistik om jag har rätt i mina papper (har inte räknat med matchen mot Södertälje då dom delade på tiden
Mål skott procent
MK 10 153 93,5%
HH 11 112 90,2%
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse: Tack för rapporten, Lasse! Det verkar som om IK Knätofs hade fru fortuna på sin sida. Honkens siffror övertygar inte jämfört med Korhonen. SVS% 89,4 samt 2,80 insläppta/match. Motsvarande siffror för Markus är 93,5% och 1,67 mål/match.

Hur som helst verkar 4:e linen spikad. Vad tror du om backparen? Vilka 6(8!) backar handlar det om? Sjödin på bänken?!!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
65selander: Honken spelar definitivt INTE som en förstemålvakt just nu. Två av målen får han som sagt var ta på sig. Det blir troligen Korhonen som står mot Luleå i Sala på tisdag. Sedan får vi se vem Boork
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse: Håller med Lasse. Har vi det spelet som vi hade mot Leksand kommer det att gå bra i vinter. Dom som skall oroa sig är nog Leksingarna har dom inte bättre lag kommer dom att få det svårt i vinter.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Fortsättningsvis så kan jag meddela att boxplay ser bättre ut så även powerplay. Backlund gjorde en bra match och det är mycket hans förtjänst att det gick om det gick.

Domaren var som sagt var en enögd pajas och det var bara en klubba som saknades för att han skulle ha kunnat hjälpa Leksand mer än vad han gjorde. Många konstiga utvisningar blev det.

Jag rapporterade från första perioden sedan blev det batteritork:(
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse: Tackar för rapporten. Verkar som man kan slappna av inför genrepet mot Luleå .

Lite oroväckande att det är Honken som verkar släppa in lite billiga mål eller är det bara jag som tycker så? Nu har jag inte sett just det målet du referar till. Matchen mot MIK förra lördagen så var det ju två skitpuckar som dinglade in.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
65selander: Kort från matchen i Långshyttan.

Brynäs har problem i första perioden med uppspelen. Mest på grund av att Leksand forcheckar högt i banan. Men ändå så är Brynäs det bättre laget. Vinner skotten klart.

Andra perioden präglas i mångt och mycket at Brynäsare i utvisningsbåset och mitt iperioden gör Leksand mål i 5 mot 3 överläge. I övrigt så är det mest brynäs som håller i taktpinnen.

Tredje perioden kunde ha startat på ett bättre sätt. Viitakoski , Wahlberg och Malmström blir lite överkonstruktiva i ett anfall och Leksand lyckas sno åt sig pucken och kontra in ett mål. Men Brynäs fortsätter att käpa och har i princip allt spel och lyckats göra ett mål i powerplay Sunken). Kort efter görs även 2-2 på ett diektskott av Miettinen.


Tyvärr så fastnar pucken i snön under ett uppspel så Leksand kan vända spelet och gör 3-2 med nio sekunder kvar, ett skott som Honken borde ha tagit...

Bäst i Brynäs vad Sunken, Kupan Malmen, Wahlberg och Viitakoski som ser riktigt bra ut. De skapade ofta tryck i anfallszonen.

Molin fortsätter att ha det tungt och tyvärr så förvann hela kedjan Almtorp och Spets med Molin.

I stort är Brynäs det bättre laget. Lite mer skärpa i avsluten så kommer det att se annorlunda ut på jumbotronen i Gavlerinken i premiären.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Stämmer bra att Backlund var matchens bästa spelare, han gjorde ett par riktiga "idioträddningar"

Honken var stabil men 2:an och 3:an tyckte jag såg lite för lätta ut men han var väl kall eftersom LIF hade typ 5 vassa chanser på hela matchen varav 3 blev mål, tycker dock att domaren var ute och cyklade med utvisningarna innan 1-0. Walle åker för en interference som domaren inte ens räcker upp handen för utan han tar den efter avblåsning när Walle t.o.m har hunnit sätta sig sen åker Dacke direkt efter när en leksing snubblar så de fick 5 mot 3 i två minuter.

Hur som helst så tyckte jag spelet såg riktigt bra ut utan att nån glänste riktigt i Brynäs men måste nog säga att Sunken och Almtorp imponerade på mig iaf, kommer att bli nyttiga. Sen tycker jag även att det inte känns riktigt bra med Cassel och DJ i samma backpar, blev lite rörigt i egen zon när de var inne
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Enl Sundlövs rapport på Brynäs hemsida så har det varit en bra match.
Vi får väl vänta och se vad GävleLasse har att säga också.

Nytt publikrekord i Långshyttan iaf. 1500st

Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
65selander:
1-0 Patrik Hucko
2-0 Patrik Wallenberg
2-1 Jörgen Sundqvist
2-2 Tommi Miettinen
3-2 Patrik Wallenberg (Tid 19.51 Period 3)
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
65selander: dom 3 första har du nedan :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
3-2 till LIF (Slut)

Har tyvärr inga målskyttar.

Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
lillovechkin: står 2-1 till Leksand 8 min in i 3e perioden
1-0 Patrik Hucko
2-0 Patrik Wallenberg
2-1 Jörgen Sundqvist.


Backlund är matchens gigant enligt Mattias 74
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
1-0 Leksand (5 mot 3)
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Makkan: tack så mycket för resultaten och länken :)
Kommentera


Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Gusten: hur ser match bilden ut där borta i långshyttan??
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Blire nåra mål än eller ?
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
0-0 paus. 10-2 i skott till Brynäs. Boxplay ser bättre ut. Brynäs problem med uppspelen pga att Leksand checkar högt.

Allt enligt Gävlelasse på plats.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Nån som har en försäsongstabell?
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Nån som är på plats och kan rapportera?
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse: I kväll är dert lungt det är Backlund som står ;-)

Nä premiären gäller det att vara med från första stund eftersom LIF kommer att trampa på från första stund.

Sedan så gäller det att profilera sig rätt också eftersom Canal+ visar matchen,
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Tigger: Vad gäller premiären så tror jag att det blir svårt att vinna. Leksand är extra taggde nu när de är tillbaka i Elitserien. I och för sig, det är ju inte många av dem som har varit med och tagit sig tillbaka ;)

Men dagens Brynäs har en ingrediens de saknat under många år, konkurrens. Detta kommer att bidra till att spelare höjer sig. Jag tror inte att Boork läser ihjäl sig på gamla meriter utan ser till vad spelaren uträttar i nuläget. Detta bidrar även det till att Brynäs kan bli bättre.

Men som sagt var, jag tror det blir tufft i första omgången. Något som Modo kommer att få sota för på den följande torsdagen.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse:
Tyvärr tror jag tvärtom att vi får problem att slå Leksingarna, både i kvällens träningsmatch o senare i serien. De har många rutinerade spelare att luta sig mot. Vi är för klena på att ta oss in mot mål! Hoppas jag har fel...
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
claesw: Genrepet är väl ändå på tisdag i matchen mot Luleå?

Jag tror att Brynäs vinner med 5-2.

Mål av Malmström, Viitakoski, Bäckström och 2x Sunken i PP

Båda målen för Leksand kommer i 5 mot 4
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Lundström 6:
Vi får hoppas på förlust ikväll, för ett dåligt genrep ger ju en bra premiär!
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
:
Är det någon som ska med till Långshyttan??
Det finns några platser kvar 200:- resa med biljett
Avgång Från gamla Brynäs shopen kl 16,30
Anmälan till mej här på eller tele. 070-398 12 29


Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Är det någon som ska med till Långshyttan på Fredag??
Det finns några platser kvar 200:- resa med biljett
Avgång Från gamla Brynäs shopen kl 16,30
Anmälan till mej här påp HS eller tele. 070-398 12 29

Kommentera

Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Är det någon som ska med till Långshyttan på Fredag??
Det finns några platser kvar 200:- resa med biljett
Avgång Från gamla Brynäs shopen kl 16,30
Anmälan till mej
Kommentera

« · 577109