Brynäs IF

713672 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan

582843 · » Till forumet


Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Ove Myling:
Nä, det hör inte hit!
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
claesw:

"munkas:
"Yes!! Jag är dock lite konfunderad över värvningarna. Är Brynäs bättre med Spets, Aarnio och Månsson än vad de var med Soling, Sjögren och Andersson. Jag är mycket tveksam på det..."

Jag tror redan vi kan konstatera att Spets, Aarnio och Månsson är bättre!!"

Precis claesw. efter en match kan man konstatera mycket. tex att tre gamla spelare är sämre än tre nya. Att de gamla mötte nhl-stjärnor varje match och att de nya mötte ett gäng som spelat i allsvenskan nyss, det hör liksom inte hit. Eller?
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
munkas:
"Yes!! Jag är dock lite konfunderad över värvningarna. Är Brynäs bättre med Spets, Aarnio och Månsson än vad de var med Soling, Sjögren och Andersson. Jag är mycket tveksam på det..."

Jag tror redan vi kan konstatera att Spets, Aarnio och Månsson är bättre!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
70 Rodrigues: Jag har sett så pass mycket av Brynäs nu under försäsongen att jag är ganska nöjd. Visst finns det mycket att jobba på men ser an till hur det ser ut runt om i den andra lagen så är det inget alarmerande att förlora en match mot Leksand i Långshyttan. Ishockey är ett spel som i mångt och mycket bygger på tillfälligheter men det håller inte i längden.

Igår så hade Leksand flytet, inte Brynäs...Men inte ens den naivaste av människor kan bygga tilltro en säsong på 50 omgångar på flyt och tillfälligheter. Nej nu är det kontinutet och stabilitet som gäller coh på den fronten ser det bra ut. Brynäs ÄR stabila, vi varvar inte toppmatcher med rejäla magpalsk som förra säsongen...

Have faith!
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse: Hahahah...............
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
70 Rodrigues:

Faktum var att Brynäs var bättre sett till hela matchen men det laget som gör mer mål än sina motståndare vinner ju ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
70 Rodrigues: Måste erkänna att vi är väldigt inefektiva än så länge. Men börjar vi sätta chanserna så skall det bli bättre. Nu har vi förlorat fem av de tolv matcherna på försäsongen med det skall tilläggas att fyra av dom med udda målet. Tror att det skulle bli bättre om man inte rullar på med kedjorna i PP och BP utan toppar lite.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse: Du skriver att Brynäs är det bättre laget, trots det så förlorar dom, det känns som om jag hört det förut , oroväckande anser jag!! Det är 9 dgr kvar till premiären o det finns fortfarande pusselbitar som ska på plats. Finns kunnandet att anamma Boorks spelfilosofi??
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Busen:
Ros verkar vara en riktig lallare. Expressen varianten Ek är tom bättre.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Busen:
Svar ja. För övrigt ger jag inte mycket för den "officiella" skottstatistiken...
Första perioden på poäng till Leksand...
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse: Rackham kanske skall gå in på GD:s hemsida och läsa raporten där istället
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Busen: Att Leksand mäktar med två tre skott i första perioden medans Brynäs skjuter 10 säger väl det mesta. Som det såg ut i mina ögon så var det Brynäs som försökte spela hockey medans Leksand mest slog ifrån sig....
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
rackham: Menar du på fullt allvar att Ros beskrivning av första perioden stämmer? Har du sett matchen själv?
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Å andra sidan diskuterar jag hellre kring denna Larsson-kopia som nyförvärv till 06/07...
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Busen:
Vi kan diskutera drygt första halvan av andra perioden. Annars stämmer Ros beskrivning...
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
79 Andersson: Vilken match såg ni då? Tomas Ros såg den i öltältet där det spelades kapsylhockey. Leksand vann när de tog ut målvakten och slängde in två extra jordnötter.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Busen: Då har jag nog också missat den match Tomas Ros såg och skrev om, jag håller inte med han
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
claesw: Hittade detta i Aftonbladet.
"Leksand hade första perioden. Andra perioden var jämn. Övervikt för Brynäs i tredje."

Har det spelats två matcher igår? Jag måste ha missat den som Tomas Ros har sett.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
God morgon var ni än är! 
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Tigger: Jag är fortfarande vaken. Tyvärr missade jag halva andra perioden pga att jag måste lösa diverse strul med supporterklubben :( (Jag ringer dig i morgon Hong Kong) Men de intryck jag kan förmedla från matchen är följande: Jag ångrar att jag inte höll kvar mitt bud på Bäckströms tröja i auktionen, med rätt matchning kommer han att bli sveriges bästa inom ett par år. Annars var jag orolig i första men blev mer nöjd ju längre matchen led. Tycker Dackell såg piggare ut än på länge (jag har sett sparsamt med matcher på försäsongen). Tyvärr platsar inte Ove i nuläget, vilket är sorgligt men sant. Hoppas han kan lägga i en till växel innan premiären. Defensivt ser det rätt ok ut på backsidan men kreativiteten när det gäller att anfalla lyser med sin frånvaro, snälla hitta en kreativ back innan premiären mormor!

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
God natt var ni än är! 
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Tigger:
"Symptomatiskt" ska det vara.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Tigger:
Jaha, då är det bara jag och min Whisky Sour vakna då, eller?
För övrigt är man ju lite förvånad över att se Kuparinen bakom 1:a linen...
Men, men, Pensacola Pilots gamle backklippa verkar ha beslutat att visa sig från sin finaste sida till slut.
Tycker vi har lite för mycket utvisningar på oss i matcherna så här långt. Är det symtomatiskt för vårt spel, eller bara överarbetning ifrån oss? Mao, hänger vi inte med eller är vi för hårda?
Fan vet...
Ser att jag riktar mig till mig själv nu. Får se om jag orkar svara.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse:
Ja, det är alltid trist när unga talanger inte lyckas ta en ordinarie plats i ett lag, och det verkar ju inte bättre i Spets fall . Men Boork verkar ju vilja köra med många spelare, så lite istid hoppas jag på ändå för hans skull.
Har Malmström samma roll som tidigare tycker du? Han har ju alltid kastas in som jakthund, men nu ökar förväntningarna på honom, tyckte ej han var sig lik i Mora senast.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Busen: En färdig 1:a line, vad det verkar. Jag är mycket spänd på hur övriga backar skall formeras. Inte tänker han väl köra med 8 backar? (detta är förövrigt mitt 667:e inlägg!!!) "and its a human number....."
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse: Grunden i den kedjan som jag ser det är Sunken, Kupan, Wahlber och Malmen. Sen har han provat med lite olika. Jag tycker att dom varit bäst hela försäsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Busen: Kan vi bara hålla tätt bakåt är (precis som du påpekar) mycket vunnet. Helt rätt av Boork att satsa på försvarssidan och lägga "klick-klack spelet" åt sidan. Vi ska inte spela snyggt, vi ska vinna!!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Tigger: Bäckström gör ett stabilt intryck tycker jag. Jag är rädd att Spets blir den som får kliva åt sidan när Björne kommer tillbaka. Men det känns som att Boork behöver pröva lite nya varianter i formationerna (utom den som varit bäst, Sunken, Kupan, Malmen, Wahlberg och Viitakoski)
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse:
Nej, det är inte lätt för Ove att få till det om han har snö upp till midjan ;o).
Härligt att Vesa börjar visa gryende elit-form, mera oroande att Spets inte gör det. Ja,kanske inte direkt oroande, men det ger väl en fingervisning om hans kapacitet. Annars brukar ju nyförvärven vara måna om att glänsa från sin allra blankaste sida i inledningen. Man hade ju vissa fantasier om en norsk målspruta i Brynäs...
Spelade Bäckström? Tycker att han är en mycket intressant spelare!
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Busen: Jag tror att vi fortfarande tenderar att försöka göra det för snyggt många gånger. Lite mer rakt på mål så kommer det att lossna med målskyttet.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
JanT: Jan T är säker intresserad av detta kanske nån mer?
Lite mer statistik från föregående års försäsong och jämfört med årets (har jämfört dom sista sex matcherna varje år). Vi skapar mer framåt i år jämfört med föregående år men har inte fått någon utdelning. Nu är frågan vad det beror på? Är vi sämre på att sätta chanserna eller har vi bara haft otur? Har jämfört skottstatistik i dom sex sista matcherna varje år från 02/03 och till 05/06
02/03 vann vi skotten i dom 2 sista matcherna
03/04 i 3 av dom sista
04/05 i 2
05/05 har vi vunnit skotten i alla dom sista 5 matcherna (matchen mot Luleå kvar). Vi har 148 skott på mål och 118 mot oss på dom skotte har vi gjort 13 mål och släppt in 12

Jag måste säga att om vi fortsätter i den takten och sätter lite mer av chanserna så kommer detta att gå bra.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Tigger: Det såg bra ut stundtals, det var det där lilla sist som saknades. Kvällens match är nog lite speciell med för det var mycket snö på isen efter en halv period...Det kanske var därför som lille Ove inte syntes till så ofta. ;)

Hur som helst så är det många forwards som man vill se mer av. Dackell, Lind, Molin, Spets och Viitakoski för att nämna några...

Nu har i alla fall Viitakoski sett bättre ut än på länge i sin nya kedja med Wahlberg och Malmström. Den har varit vassast både på träning och ikvällens match.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse:
Helt plötligt har ens orostankar flyttats över till forwardsidan, så här i elfte timmen. Alla har vi ju varit rörande överens om att Brynäs haft torrt om fötterna vad gäller anfallarna, men nu verkar ju steken vara helt omvänd.
Iofs så visar väl det att Boorken då lyckats med mission no 1, att rycka upp defensiven. Lyckades de ta sig in på mål ikväll alltså, men för fjuttiga avslut eller?
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Tigern: OK då får det bli ylletanga i så fall *L*
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse:Ish(K)all...är bara förnamnet..
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Tigern: någon som skall till sala som har plats över hem från Sala till Gävle efter matchen
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse: Tror ju att Sjödda och Cassel kommer att tagga upp när det väl blir hetluft.

Upp på tå heter det väl..
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Tigern: Så isladan i Sala är kall alltså.. tack för tipset ;)

Då lämnar jag bermudasshortsen hemma :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Ahh, ser verkligen fram emot att se gen.repet av årets Bif i den kallaste islada som byggts i Sverige..t.o.m glassen är varm där...
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
munkas: Aarnio är definitivt bättre än någon av de som lämnat. Samma gäller Månsson tycker jag. Det är Spets som inte har levererat det man hoppats på så här långt. Så i det fallet så kanske Jonas Andersson varit ett bättre alternativ. Men på backsidan så tycker jag att framförallt Kupan har höjt sig många snäpp sedan förra säsongen och tillsammans med Sunken så ser det väldigt bra ut. Det är fortfarande Casse och Sjödda som jag inte är helt nöjd med. Öhrstedt är en typisk utfyllnadsback, en nyttig spelare i tredje eller fjärde backparet. Niklas Andersson blandar och ger en match i taget. Ibland stabil ibland orutinerad och tar ofta fel beslut.

Det ska bli kul å se hur backparen kommer att formeras när Lavins ansluter...
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse: Yes!! Jag är dock lite konfunderad över värvningarna. Är Brynäs bättre med Spets, Aarnio och Månsson än vad de var med Soling, Sjögren och Andersson. Jag är mycket tveksam på det...
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse: Kan vi hålla så här pass tätt bakåt ser det bra ut. De senaste säsongerna har det ju läckt som ett såll i försvaret. Eller som Boorken uttrycker det hela; "täcket räcker inte till både huvud och fötter, därför prioriterar vi försvarsspelet".

För egen del tycker jag det är en utmärkt målsättning. De senaste säsongerna har BIF präglats av stundtals "vackert" spel och vinster blandat med fullständiga genomklappningar. Det är dags att släppa det traditionella "fritt improviserande inom vissa gränser" - spelet till förmån för en strikt defensiv.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
Busen: Han försa sig bara *L*

Munkas det är killen som sover i Brynäs bäddset året om...
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
munkas: Kan nån komma och nypa mig. Munkas kommer med plus!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
JanT: Ja det är verkligen skoj att se dessa herrar in action. Fast ikväll var Aarnio riktigt snäll...Han sparar sig nog till premiären. ;)

Jag satt och tittade lite på resultaten från försäsongen. Alla förluster utom en är uddamålsförluster...

Tillfälligheter... Vi ÄR med i matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
munkas: Jag tycker nog att Dackell var lite bättre än Almtorp...Men det är klart, man kan ju kräva lite mer av Dacke så jag är nog benägen att hålla med dig. Spets tror jag ligger i farozonen för en bänkning när Björne kommer tillbaka. Han kan bli den lilla "boost" som vi behöver, han såg bra ut fram till knäskadan. Vad som händer på backen får vi se...

Det KAN ju komma en tidig julklapp från Mormor.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
65selander: BIF's "diggers" nr 9/10/14 samt "centertanken" nr 11 ser skoningslösa ut! Bäva månde våra motståndare.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse: På plus ikväll har jag Sunken, Wahlberg, Almtorp och Bäckström. På minus hamnar Spets, Molin, Dackell och Sjödin. Det behövs en bra back och en bra forward till annars blir det tungt för brynäs den här säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
65selander: hehe... Bildbanken är ett steg framåt. Jag läste inne på forumet på Brynäs sida att den stängs den 20:e sept. Kan det vara nåt på gång? De har visst ruskiga problem med kodningen för det har varit allt för många inne och kladdat.

Det skulle vara jäkligt kul om de kunde publicera lite bilder från varje match på sidan..låg -och högupplöst
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand 16/9 i Långshyttan
GävleLasse: Äh låt flaskan vara kvar och ställ dig själv i skåpet. :-)

Bildbanken är förvrigt ett riktigt steg framåt för hemsidan. Vem vill inte vakna upp till Kupans "alfalfa" frilla :-)
Kommentera

582843 · »