1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739414 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs - Leksand

Brynäs - Leksand
Gusten: Tydligen blir Jens Nielsen avstängd minst 1 match för en crosschecking mot huvét på Falk igår. Alltid nå´t.
Den enda sanna glädjen osv.....
Masarna kommer att sälja sig dyrt i morgon och dom gjorde en bra match i Globen igår. Hade lika svårt som vi att hitta målet bara.
Med Sjödda tillbaks blir det nog lite bättre ordning på målskyttet då Leksand verkar vara hans favoritlag att möta (minns hans rökare från blå senast i Gavlerinken...)
Tycker det blir mer och mer viktigt att försöka övertala Sjödda att spela vidare...

Sv: Brynäs - Leksand
Huge: Tyvärr så verkar det inte spela någon roll vilka spelare Brynäs motståndare saknar, dom vinner ju inte lättare för det. Vill gärna se nämnde Vladimir Machulda eller Jari Kauppila i Brynäströjan, där har ni 2 som vet var målet är beläget.

70 Rodrigues: Medvetet eller omedvetet så tycker jag att du pekar på en intressant sak. Att motståndarna saknar en eller flera spelare betyder nog inte alltid att dom skulle vara mer lätthanterliga.
Ett exempel är kanske matchen igår, där ett mindre skadedrabbat MoDo eventuellt hade varit lättare att handskas med. Nu backade man hem ännu mer än normalt och man gör det dessutom bra. Tycker att deras bortamatch mot Frölunda senast liknade matchen igår.
Att t.ex få första målet är viktigare än normalt i matcher som gårdagens.
Fast generellt föredrar jag nog att möta en motståndare utan sina bästa spelare.
Inga rykten ännu om ngn ny spelare, vilket kanske betyder att det dyker upp ngn närsomhelst....

Får vi spö av Leksand då bryter jag fn ihop.
Har standarden höjts på maten i öltältet?

« · 378728