Brynäs IF

714624 inlägg · 7953 ämnen

BRYNÄS - Luleå 2013-10-05

1591668 · » Till forumet


Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
EskilstunaLasse: Han har redan vunnit två matcher åt laget, bra facit så här långt.
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05

Huge:Du får haussa rahm hur mycket du vill. Kalla det succé. Fast det kanske vore bra om du lät han spela några fler matcheroch framför allt VINNA några åt laget innan du hyllar honom.

Men jag håller med dig.. i allt du skriver..

EXPLODERA DÅ DIN JÄVLA BLINDGÅNGARE ;-)

Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Huge: om du kollar på situationen igen ser du att Kilström kunde hinna på den andre Luleiten men inte Klasen, varvid möjlighet att ta bort båda blev att vi lämnade Klasen fri...
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Kul med en brynäschat här.
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
DavyDjoos: Isf gör väl Jacobsson helt rätt som byter fokus när han inser att Kilström inte kommer att hinna tillbaka.
J tar den släpande och Honken får tar skytten, allt enligt hockeyns ABC.
Sen överarbetar Honken och det blir varken hackat eller malet från hans sida.
Det är MIN uppfattning.... ;-)
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
70 Rodrigues: Just nu känns dom likvärdiga, i längden vinner Rahm pga modernare spelstil. Hockeyn har utvecklats mot mer spel runt kassen, Rahm är bättre i det spelet.
Han har även åldern för sig.
Det är min åsikt i frågan.
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Målvaktsfrågan blir lite av ett jobbigt dilemma till nästa säsong då både Rahm och Honken sitter på utgående kontrakt och även om Honken skulle göra en relativt bra säsong börjar han ändå bli lite gammal, men sen vet vi ju att målvakter kan vara riktigt bra även när dom börjar närma sig 40. Men någon av Rahm eller Honken måste oavsett gå, det är väl känslan.
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Treklövern1912: Till nästa säsong så hoppas jag att vi har en ny riktigt bra toppmålvakt samt JJ som backup!!!
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
70 Rodrigues: Om jag får svara så är Honken bäst just nu men med tanke på framtiden skulle det vara bra om Rahm skulle ta över.
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Huge: Vem av målvakterna tycker du är bäst?
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
EskilstunaLasse: Dina halmstrån och krystade hypoteser måste väl ändå ta slut snart, börjar bli komiskt nu.
Bara det faktum att du för alltid kommer att såga Rahm som målvakt om han så håller nollan resten av säsongen, säger väl det mesta.
Hade det gällt fjolåret så hade du kanske haft en poäng.
Så här långt den här säsongen har han visat en helt annan och säkrare sida, låter inte speciellt logiskt att han isf skulle ha spridit osäkerhet kring sig under de matcher du nämner.
Enstaka individuella misstag och virrigt försvar har snöpligt fällt oss i slutminuterna, det är den enkla sanningen.
Det kan iaf de flesta nyanserade och objektiva ickehatare nyktert konstatera.
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05

DavyDjoos:Hur många matcher har Brynäs vunnit efter full tid med Rahm i kassen den här säsongen?

Den osäkerhet som försvaret visar med honom i kassen kan mycket väl vara en starkt bidragande orsak till alla sena kvitteringar som kommit den här säsongen.

Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05

Huge:Jag har redan förklarat min ståndpunkt när det gäller Rahm.

Han besudlar Brynäströjan.

I övrigt så håller jag med dig i ALLT............................

hmmmm.....

Fan..

EXPLODERA DÅ!

Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Huge: Rahm har varit bättre än förra säsongen helt klart... Honken är ändå med råge klar etta... På vilket sätt gör detta att folk har fel om Rahm? Anser du att Rahm är bättre än, eller likvärdig med Honken? Litar du på att Brynäs tar lika många poäng med Rahm i kassen som med Honken i kassen? Jag gör det ej, däremot hoppas jag att han spikar igen då han får chansen, men jag litar bra mycket ner på Honken, gör det att jag har fel om Rahm!?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Huge: Som sagt, säger han som har 30-40 par raggsockor vid det här, om det ens räcker :-)
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Huge: Kilströms passnings bryts av Klasen, Kilström kom efter, Jacobsson låg emellan Honken och Klasen, täckte Klasen samtidigt som Kilström jagade ikapp en släpande anstormande Luleåspelare, som han kunde hunnit ikapp, då byter Jacobsson fokus och släpper Klasen för att ta Kilströms gubbe, varvid Kilström måste försöka ta Klasen som ligger för långt fram, Honken var redo på pass och sidoförflyttning eftersom Klasen var tagen av Jacobsson först, misskommunikationen mellan Jacobsson och Kilström gör att Honken är redo att skjuta sig i sidled då Klasen plötsligt får en möjlighet och ser öppningen mellan benen och lurigt bara lättar in den...

Det är min uppfattning av situationen...
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
EskilstunaLasse: Förstår att du börjar frysa om fötterna nu, när du märker hur fel du haft om Rahm.
Hoppas du har raggsockor så det räcker.... :-)
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
KulaShaker: Jacobsson(?) har oflyt i mittzon när Klasen bryter hans försök till nedlägg med sitt klubbskaft(!).
Det blir en snabb spelvändning där Jacobsson (fullt förståeligt) inte hinner tillbaka varpå det uppstår problem i kommunikationen. Så långt håller jag med Alner.
Han avstår dock från att kommentera sakfrågan och min kritik: Honkens agerande. Han ska fokusera på skytten i första hand, inget annat.
Varför öppnar han ex upp ett jättehål mellan benen i avsikt att locka Klasen att skjuta där, om han sen inte fullföljer planen genom att täppa till när fösningen kommer?
Lite tafatt agerat i en i övrigt mkt bra insats från Honkens sida.
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
KulaShaker: Skulle du om du var en back i Brynäs ge upp redan före matchen om Rahm står i mål eller skulle du skärpa dig ännu mer för att hjälpa honom ?
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05

brynäs08: Publiken kommer om vi fortsätter att prestera, vilket jag tror kommer att ske. Eventuella skador på nyckelspelare kan ju påverka negativt. Vi får verkligen hoppas på att det inte kommer att ske.

Har en känsla av att spelarna är bättre tränade i år jämfört med förra året och liknar situationen under starten av Guldsäsongen 2011/2012. (Om man är bättre tränad så minskar ju skaderisken också)

Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
KulaShaker: ja hittills har laget presterat på en nivå bättre än jag kunde trott. Även jag trodde nog vi skulle rada upp förluster och jag trodde klart att vi skulle sitta och skrika efter värvningar efter tio omgångar.  Thure och rödin är två som jag inte trodde ett skvatt om, samma med jänkarna. Dessa fyra herrar är utan tvekan otroligt undervärderade av mig och många fler. inte direkt någon i laget som jag specifikt tycker är dålig. Känns som om vi kan fortsätta på inslaget spår så har vi en riktigt stark lagmaskin som kan utmana i topp 6. Även rahm har visat att han är på rätt spår, en målvakt som jag dömt ut på förhand. Vi ligger riktigt bra till i de flesta tabeller och statistik och det ör roligt att vara brynäsare just nu! Nu ska bara vi fans hitta en bra nivå och jobba som ett lag! Mot 8000 i läkerolen!
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
tompap71: Där har du rätt i att Alexander har verkligen bidragit. Har han kontrakt nu hela säsongen ?
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Huge: Det finns ett antal andra bedömare som inte tycker att Honken är att lasta för målet. 
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Carl Lejonkräk: Då är ju Sundlöv given ;-)
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Brynäslegenden: Men tycker du inte själv att det låter ologiskt?
Det logiska är väl isf att det borde vara enklare att kasta skit på en överlägsen målvakt som gör samma misstag som en av seriens sämsta?
Jag får inte ihop din logik.
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Carl Lejonkräk:

Ja jag skrev ju det. ;)
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05

Huge:Brynäs mår bättre med Rahmlösa än med vatten från DOPA brunn... ;-)

Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Huge: Som jag skrev är det enklare att kasta skit på Rahm än Honken och det förstår jag att folk tycker,inklusive mig själv.
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05

förbannat kul Med 3p!

håll i det här!

Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Johan Norrström: Det finns två parametrar som det tas hänsyn till när det väljs målvakt i Brynäs. Nämligen, svalast vilar och helast står.
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
tompap71:

I dagsläget skulle jag säga att Brynäs inte har någon given förstemålvakt. Tanken är väl att den hetaste för dagen ska vakta kassen. Ja eller den som har minst krämpor för dagen. :)
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Brynäslegenden: Men om nu Honken är överlägsen Rahm, borde han då inte få MER kritik för samma enkla misstag som Rahm isf gör?
Ditt resonemang är ju ologiskt så det stänker om det.
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Huge: Det är väl klart att Rahm får mer skit än Honken även om de gör lika stora misstag.
Honken är en legend i klubben som tagit 2 sm-guld.
Rahm har kanske gjort den sämsta säsongen en målvakt i Brynäs gjort sedan Jamie Ram.

Iår har dock Rahm öppnat imponerande och kan förhoppningsvis med tiden bli en stabil andramålvakt.

I målvaktskampen är Honken enligt mig överlägsen. Honken är en av SHL's bästa målvakter och Rahm tillhör de sämre även om han kan vara på uppgång.
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05

KulaShaker:

Du har en poäng där.

Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Huge: Men när honken står behöver inte försvaret ha fokus på att rensa bort returer i lika hög grad, vilket ger en större trygghet i försvarsspelet
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
tompap71: Ja, här är det omvända världen, märker jag.
Det rappa handledsskottet som Rahm släpper har blivit en "fösare".
Och Klasens halvträff till fösare har blivit ett otagbart skott.
Ja, jag säger då de'........ :-)
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Johan Norrström: Rahm är totalskymd och kan bara göra sig så stor som möjligt i det läget.
För att täcka så mkt som möjligt vid sidan av den skymmande spelaren och där det är störst chans att ett skott slinker igenom, tvingas han lämna en liten lucka mellan höger arm och sida. Mao: det handlar om procent och var skottet sannolikt kommer.
Rahm tar rätt beslut och kan bara hoppas att han täcker tillräckligt mkt nät, tyvärr kommer skottet just där han lämnat den minimala luckan, mer oflyt än att skytten skulle vara skicklig.
Honken lämnar en jättelucka mellan benskydden. Normalt är poängen då att målvakten ska locka skytten att försöka hitta det femte hålet för att när skottet kommer stänga igen.
Ngt Honken inte ens försökte göra, ser det som en klart större tavla än den du påstår att Rahm stod för.
Min poäng har för övrigt inte varit att dissa Honken, bara kul att se den helt uteblivna kritiken mot Honken när man vet att Rahm hade blivit totalsågad av hatarna för samma sak.
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05

Johan Norrström:

Som liten grabb testade jag det där med att vara målvakt och pojklagstränarens ord ringer än idag i mina öron "puckföraren är din" och "Klubban i isen, täck femte hålet." Honken gjorde en bra match idag, men satan så mycket skäll jag har fått som tolv-trettonåring efter att ha släppt liknande det han släppte idag. Honken ska ha den, finns inga ursäkter där anser jag.

Rahms tavla, tja, klart han borde ha den. Men titta på det hela igen, det du kallar lös fösare är en puck som halvt skymd går bara millimetrar från Bertilsson, nästan så man kan tro den snuddar vid hans tröja. Rahm är inte rätt i position och bör absolut inte släppa en så "enkel" puck. Men man kanske kan försöka se lite längre och inse att den inte var alldeles enkel egentligen. 

Slutsatsen för mig är att vi sett två enskilt dåliga ingripanden i för övrigt mycket bra insatser. Jag är stort Honkenfan och för mig kommer han alltid vara etta, men är han  det i dagens Brynäs? 

Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
tompap71: Väl talat!

Larsson tongivande ikväll.
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Carl Lejonkräk:

Rahm släpper in en lös fösare från dålig vinkel, Honken lämnas helt ensam med Klasen eftersom backarna ger fan i att gå på Luleåforwarden. Kanske inget vidare agerande av någon av Burväktarna, men ibland kanske man ska räkna in alla omständigheter. Det är ju rätt ofta man får höra hur skadad Rahm varit och hur dåligt han tränat på försäsongen, och att han haft ett uselt försvar framför sig.
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Carl Lejonkräk:

Klart att du tycker det.
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Johan Norrström: Hm, nog var Honkens mål idag billigare än Rahms 1-1 i torsdags alltid.
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Huge:

mm vi får anta att Rahms slappa angerande på 1-1 målet mot Modo i torsdags har lärt " Honken" en del i så fall. Något sånt slapp vi ju tack och lov att se ikväll.
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
tompap71: Absolut. Larsson ligger ju dessutom bakom 2-1 idag. Han gör ett bra arbete såhär långt.
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05

Davey_22:

Alla förtjänar bra betyg idag, förstalinan lite mer än så, men jag skulle ändå vilja påminna lite om Alexander Larsson. En värvning jag var ytterst tveksam till men jag måste erkänna att jag hade fel där. Satan så han sliter hela tiden, mest i det tysta men han gör ett otroligt bra  jobb där i fjärdelinan, det bör inte underskattas.

Kommentera


Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05

Underbar match av Brynäs idag. Riktigt många som gjorde helgjutna prestationer, dessutom bra tryck och stämning i Läkerolen.

Domaren blåste inte heller sönder matchen. Bara en sån sak.

En sån här kväll njuter man bara.

Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
Zappaholic:Känns rätt säkert att förlänga med Scott redan nu! Sweatt är inte,långt ifrån han heller. 
Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05

Mina tre stjärnor:

1. Ollas, slet som ett djur.

2. Scott, stundtals dominant.

3. Thure, gör två poäng och är alltid ett hot.

Bertilsson och Rödin var också riktigt bra.

Kommentera

Sv: BRYNÄS - Luleå 2013-10-05
BIF96: Ja, Rahm lärde sig iaf hur en målvakt INTE ska agera när Klasen fick halvträff och hittade hålet där man kunde köra in en traktor.... :-)
Kommentera

1591668 · »