1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738898 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Luleå

Sv: Brynäs-Luleå
74Robban:
Men innan du börjar gnälla över petningen borde du kanske ta reda på orsaken till den .. och som JanT sa är det inställningen som är orsaken inte nått annat , Boorken anser att TM sätter jaget före laget och är egoistisk och därför sitter han på bänken

JanT: Nä det känns ju säkrare att luta sig mot Almtorp istället.
Som jag sa.. ge honom EN chans till att spela på sin riktiga position som center. Kom ihåg vad han kunde när han hade en "sniper" som Anger som ytterforward.
Felet är att inte Sundlöv/Boork från början räknade Miettinen som center. De skulle inte värvat Almtorp utan en ytterforward istället. Man såg ju redan tendenser på Miettinen förra säsongen att hann inte var lika bra som ytterforward.
Vem vet.... vi kanske skulle testa nån annan spelare spela på en position som han inte är van med få se hur jäkla bra det går?
Honken som center och Lind som målvakt!

74Robban: "Var Almtorp så jäkla bra idag t.ex? Knappast va!"

En av de bättre idag, enligt webben.
Sagt av en som såg matchen....

Huge: Man brukar kunna se reprisen på webben. Vad Wikegård tyckte om Miettinen framgick med all önskvärd tydlighet........

JanT: "Han beklagade sig i TV över att han inte fick spela. Detta gillade INTE herr Wikegård."

Frågan är väl hur orden exakt föll och vad som var andemeningen i hans uttalande.
Kan man se eller höra hans uttalande ngnstans?

bif 90: Precis min åsikt !!
Det är ju faktiskt så att laget spelar som ett gäng krattor och det har ramlat i ett helt gruslass i maskineriet. Det kan ju inte gå så jäkla mycket SÄMRE med Miettinen iaf. Var Almtorp så jäkla bra idag t.ex? Knappast va!

74Robban: Klart att han inte är sämre än 12 andra forwards i BIF. MEN, han skall (nu citerar jag Wikegård) "gå före och leda laget". Det är den biten (inställningen) som brister, han gnäller som ett småbarn över att inte få spela i 1/2-linen. En medgångslirare helt enkelt, ingat att hålla i när det blåser snålt..........

74Robban: nej verkligen inte jag tycker han skall få chansen ialla fall,sämre än vissa andra är han inte.

Såg Boork på TV4 Sporten nu... och det är ju helt klart att han är duktigt medietränad iaf. Tommy Sjödin sa däremot om Miettinen/Wahlberg affären "jag har inga kommentarer om det där... jag ska spela match nu". TV4 och deras patetiska journalistik.
För att citera Wikegård: "jag tänker inte prata med er för jag tycker TV4 är en jävla pisskanal".

JanT: Varför ska Miettinen hålla käften? Då har ju bara reportrarna vinklat nått själva. Ge killen EN ärlig chans till... tar han inte den så kan han dra. Rapporterna från träningarna säger ju att han kämpar som faan! Och frågan kvarstår... Kan han verkligen vara sämre än 12 andra forwards i dagens Brynäs??

ÅÅÅ.. vilken "härlig" bild på Brynäsklacken i Sportnytt.... EN person står och viftar med en flagga!! De andra står som förfrysta muppar... finns det hopp om bättring även på läktaren kanske det smittar av sig och lyyyyfter fram laget också?!

Bissett19: Vilken tönt Miettinen är. Han är inte värd att sätta på sig en Brynäströja!

Huge: Han beklagade sig i TV över att han inte fick spela. Detta gillade INTE herr Wikegård.

74Robban: Vad sa Miettinen? Har varken hört eller sett ngt....

Bissett19: Var håller alla som varit på matchen hus? kollektivt självmord?

74Robban: Han skulle ha hållt käften! Den mannen är körd i mina ögon!

Bissett19: Ja, tänk om vi bara hade EN spelare i den klassen. Giftig i man mot man och dessutom målfarlig i övrigt. Det hade förmodligen räckt för att lyfta oss inte minst mentalt.
Ja, jag såg lyftningen av Aarnios klubba och det såg billigt ut. Men ändå värre tycker jag det var när Fabricius fick stå sopren vid 0-1.
Helt tomt framför Markus...

JanT:
Det man undrar är ju vad Miettinen skule säga egentligen? Tycker det är bra att han är där och visar sig iaf.
Det var nog flera idag som hade förtjänat platsen i Boorks frys bättre än Miettinen. Han har fått spela EN match som center, den position som han är van att spela. Sätter man honom på kanten med en sopa som Almtorp som center så blir ju resultatet därefter. Miettinen är en spelare som med rätt omgivning skulle vara center i andrakedjan. Inte som ytterforward i fjärdlinen....

prosten: Vad alla verka avguda Wikegård!!!

westerlind: Wikegård roular!

Hehehe.. Wikegård !! Vilken sköning han är. Hoppas han får långtidskontrakt med SVT tillsammans med Jihde. Vilken skilland det är på hockeykväll jämfört när det var i TV4.

Bissett19: Det var ingen större höjdare att se hockeykväll idag. Paltätarna var sannerligen på hugget, en riktigt sur förlust. Enda behållningen Wikegårds sågning av Miettinen......

Huge:Bartecko,vicken lirare,såg ni när han lurade upp Kupan på läktarn vid 3-0målet!!!

Men vad gör Aarnio bakom kassen vid 2-0 målet??Snacka om junistakter!!!

Men Luleå är ju ett lag med flyt just nu!!

rafalski: "Blir intressant att höra Wikegårds analys i hockeykväll. Känns som Boorken har ett par svettiga dagar framför sig. Synd att säsongens bottennapp skulle komma ikväll, men förnärvarnde är vi sämst i serien."

Ja, turbulensen på senaste tiden har nog knappast bidragit till att höja ett redan sargat självförtroende.
2 olyckliga mål inom en halv minut idag och uppförsbacken blev för stor.
Kändes som att det var här som matchen avgjordes lite grann. Plus den tunga 4minutersutvisningen på Sunken när vi hade kontakt igen.
Mot ett lag som Luleå med ett gäng matchvinnare gäller det att vara helskärpt hela tiden. Idag föll vi för första gången iår igenom och det kändes om en upprepning av många matcher under fjolåret.
Bra gjort ändå att komma igen efter 0-3, så det kändes inte som om det var ngt större fel på inställningen.
Nu är det bara att blicka framåt och det kan kanske vara en fördel att få spela borta. Vi lär ju knappast bli favoriter iaf och tar vi ett par skalper borta så är vi ju tillbaka i racet igen.
Såg nyss Wikegårds analys och den stämde rätt bra tycker jag.
Dom har självförtroendet, spetskompetensen och en i övrigt bra mix i laget. Då studsar också puckarna rätt, speciellt i första perioden.
Vilket Fabricius också kunde intyga...

westerlind: Miettinen kan vi ju glömma i fortsättningen!!

Wikegård är så klockren som det bara går att bli.

Gusten:
Underbara kommentarer av Wikegård som förstår Boork och försvarar hans agerande: "Jag blir irriterad när jag ser Miettinen sitta och gnälla på läktaren. Han är välbetald yrkesman och ska bita ihop och prestera. Annars kan han packa och dra tycker jag."

Hahaha, Kan inte låta bli att älska Wikegård. Dessutom håller jag med honom till 100%.

JanT: Synd att inte Boork såg kvaliten i kalkon-norsken...fast han ville kanske inte ha en målskytt utan en gnuggare. Vi plockar inte ens russinen från farmarlaget.

Jag vidhåller som jag satt under en lång tid nu. Brynäs har inte en enda målskytt i laget. Det saknas och det syns. Vi missar frilägen och därefter gör Luleå tre raka mål, vi hämtar upp till 2-3 och tappar därefter till 2-6. Vi har inte en enda spelare som kan gå in och sätta dit pucken eller visa vägen. Inte ett bra tecken när en 17-åring måste gå in och visa vägen som i dagens match.

Nej, spelarna har det här året på sig. Blir det fiasko (kvalserien, missat slutspel) så ska det rensas. Dom har tagit allt för många år på sig för att inte uppnå ett skit. Nästa år vill jag se ett ungt och hungrigt lag, inge äldre spelare som inte går inte med 100%.

Nä.. nu tar vi och kollar in Hockeykväll så vi ser vilka som ska skickas till Frysboxen härnäst !!

Gusten: Det blev ingen frälsning, bara en otäck norrman som gör 3-2 i sista minuten..........Under strecket för första gången i år. Mitt utgångstips är att vi blir kvar där.

prosten: Kanske kan få de döskallar som står på ståplats att FATTA att de kanske måste låta också !! De läser väl här ibland har jag fattat...
Konstruktiv kritik säger du.. Hur ska man kunna komma med "konstruktiv kritik" när de inte ens fattar att de ska skrika???

Bissett19: Japp och då SKA man gnälla också !

Mora hängde 3-2,19.08..........piss oxå,jag hade ju 2-2 i matchtipset!!

74Robban: Jag blir så jävla trött på sånt resonemang som DU har !! Kom med konstruktiv kritik eller hjälp till på något annat sätt istället. Att bara vräka ur sig skit här på HS lär väl inte hjälpa eller hur?

Gusten: Blir intressant att höra Wikegårds analys i hockeykväll. Känns som Boorken har ett par svettiga dagar framför sig. Synd att säsongens bottennapp skulle komma ikväll, men förnärvarnde är vi sämst i serien.

Och Mora klättrar nog förbi oss. 3-2 just nu.

Gusten: Detta var riktigt uselt. Just nu kan man bara skratta åt eländet. Som det ser ut just nu får vi inrikta oss på att undvika nästa streck.

I denna svåra stund ber vi Brynäsare att Kimmo Lotvonen ånyo frälser oss i från Jan Simons vederstyggliga legoknektar...

Jag fick åtminstone ett gott skratt, "ibland spelar man oavgjort......"

Så sjönk vi i tabellen igen då.. Mora gjorde 3-2

74Robban: Då kan  man gnälla!!!

prosten: Jag blir så jävla trött på sånt resonemang som DU har !! "Åk dit och ställ dig själv" får man oftast höra om man kritiserar klacken. Om man inte KAN åka dit och ställa sig då???

Bissett19: Trevligt ! Man får ladda upp med chips o cola då och förhoppningsvis se BIF göra en bättre insats då.

Gusten: Brynäs lär väl få en skopa av Skrikegård i hockeykväll alldeles strax!!

rafalski: Tror knappast jag är mitt i klacken... eller har ni laptops med er på stå eller?

westerlind: Just det, rätt o riktigt.

Sylf: Fågel, fisk eller skitkorv?

Bissett19: Just det. Eller tvärtom.

Bissett19: Vi hade väl inte en klack av klass ens när vi vann SM guld. Jo när vi vann.. men låg vi under så var det tyst. De kännertecknar inte en bra klack !

sylf: Nu är du sådär svår att förstå igen. Vad tycker du, egentligen? Fågel, fisk eller mittemellan?

Tycker det är dags för dej att tala ur skägget!

« · 621517 · »