Brynäs IF

716191 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - Mora i SCA Cupen!

« · 574328 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Jompe: Är det inte bättre att bara spela cuper där vi har bra ursäkter om vi förlorar?

;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
65selander: Om man alltid haft det här spelschemat så försvinner ju ytterligare en tänkbar ursäkt för nederlaget, som arnio säger.

Regeln inför nästa års försäsong måste vara att vi ska bara spela de cuper vi vinner. Stort.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Oh fan vilken miss att skriva några ord om spelchemat, hela gästboken löpte ju nästan amok.

Eftersom jag vet att Brynäs alltid varit och alltid kommer att vara bäst så måste jag ju hitta bortförklaringar när vi förlorar. Det kan även vara så att domaren dömde bort Brynäs (som så många gånger förr) men när jag inte sett matchen så slog mej tanken att spelarna kanske var lite trötta efter fredagsmatchen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
65selander: Hur länge till är den vita tröjan vit?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Lilljanne: Peppe från Norberg ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Ang tjafset om speltider så har Brynäs haft 1300 sedan Dackefejden 1542 eftersom det är Sundsvsll-Timrå som är huvudmatchen på en lördag.

Forza MFF

Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
65selander: Vem är killen med Noratröjan?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Glömde skriva att efter matchen så träffade jag på Ove när han skulle ut och varva ner, Stackarn kunde knapp gå men han säger att det är knät som spökar men det är ingen fara. Som jag uppfattade det så är det normalt för Ove att halta som en skadesjkuten skabbräv efter matcherna.

I det hela så ser Brynäs bra ut, bättre blir det när PP spelet kommer igång. Har tjatat om detta i många år. Någongång så skall dom väl få igång skiten


Bifogar en bild på mig mellan ölklunkarna ;-)

Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Metal Guru: Det är riktigt! Alla j-vlar som klagar på vädret MÅSTE flytta till Spanien. Nästa år.

Torsk mot mora 16 dagar före ES-starten. Dags att börja ligga och vrida sej i sängen? Men det finns antagligen ingen som helst logik mellan hur man spelar på försäsongen och hur ES slutar? Djurgården vinner ES, typ. Brynäs tvåa?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Teppo: Jag tycker att han duger men han behöver tempo.

Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
gäsp, Metal Guru: Poängen med det jag skrev var att de klubbar som anmäler sig till en cup inte känner spelschemat när de anmäler sig. Till detta kan man lägga att det inte alltid är smart att skippa en cup pga taskigt spelschema eftersom man kanske får ett bättre schema nästa år.

I övrigt: vi gjorde två mål, ni gjorde tre, så ni vann. Grattis.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
65selander: Tackar! Vågar jag också fråga om Lavins, fågel eller fisk?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Teppo: Du kan ju åka själv och kolla på Brynäs om du vill veta. Jag har 4o mil enkel resa mellan ölklunkarna.

Brynäs föll för att Honken släppte in två st skitmål. Fladderpuckar och den andravar som sagt var Sjöddas självmål.

En anledning till är att PP spelet suger något jävulusiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
rafalski:
thanks. som du vet spelar resultaten ingen som helst roll än. ;0)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Metal Guru: Okej jag ger mig, grattis till segern och lycka till mot Timrå imorgon.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Jompe: Spelschemat i just SCA-cupen har å andra sidan sett ut på i stort sett samma sätt väldigt länge. Faktiskt ända sedan två lag plockades bort så det blev en fyrlagsturnering. Tidigare var det alltid spel i två grupper med tre lag i varje, men likväl med ett liknande spelprogram. Sundsvall har som arrangör förtur på premiärmatchen på torsdag kväll. Eftersom fredagen inte bjuder till någon eftermiddagsmatch är det övriga två lag som har oturen att spela just här. Eftersom att lördagens sena match genom alla tider varit given till derbymötet mellan Timrå och Sundsvall är det nog en omöjlighet att få det helt igenom rättvist, då det lag som nu spelar på fredagen alltid åker på att spela den tidiga matchen under lördagen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
å fan, rafalski: det menar du inte.
det är alltså rättvisare där borta?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Metal Guru: Annars har du en egen GB där det kanske inte ekar lika mycket.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Metal Guru:

Att folk orkar gnälla om millimeterrättvisa i en simpel försäsongscup. Som du säger, välj en annan cup med bättre regler om de nuvarande inte duger. Elitserielag ska dessutom palla att spela flera dagar på raken, annars är dom dåligt tränade. Kolla Skellefteå som spelade sin tredje match på tre dagar mot Modo igår och ändå vann klart. Fast dom spelar ju förståss inte i elitserien än...

Annars så verkar det vara en typiska försäsongsresutat hittillsi SCa-cupen. Jag har i alla fall inte haft ett rätt på mina i och för sig inte offentliggjorda tips.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
gäsp, Jompe:
Reciterar mig själv en tredje gång. Det måste eka här inne...

"...och definitivt inte på samma cup nästa år."
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Det vore intressant att läsa en matchrapport. Någon som var på plats som orkar wappa lite mellan ölklunkarna?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Jompe: Varför försöka hitta ursäkter. Om Brynäs vore det lag det borde vara skulle vi spöa mora om vi så inte sovit på en vecka

;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Metal Guru: Men tänk om man anmäler sig till en cup och först några månader senare ser spelschemat? Arrangörerna kan ju inte låsa spelschemat innan de vet vila lag som kommer, ergo kan man inte ta ställning till spelschemat när man överväger om man ska anmäla sig eller inte.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Vi behöver inte kalla det fusk eller byta cup men visst måste det slita att spela fredag kväll och sen lördag förmiddag? Helt obegripligt är det i alla fall att de lägger matcher 13:00.Det kanske kan lära spelarna att spela med trötta huvuden och ben.
Att Brynäs förlorar är inte av stor vikt utan vad spelarna har lärt sig under matchen och vad Boork har lärt sig om spelarna är vad som är av vikt. Ska bli spännande att höra vad Letten presterade idag i alla fall.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
jag repeterar, rafalski:
arrangörerna bestämmer spelregler och spelprogram.
gillar man inte det, åker man inte på cupen. och definitivt inte på samma cup nästa år.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
bradberry: ne dom kommer å hamna mellan 9-12 :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Metal Guru: Nja, vildsinta protester kanske är att ta i, men antingen har alla lag en vilodag eller så kör man, rättvisa.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
rafalski:
1) ta upp fusket med Sundsvalls Hockey (som säkerligen själva ville ha en vilodag innan de mufflar till ett tröttkört timrå ikväll).
2) åk till nån annan cup nästa år, om de inte hörsammar dina vildsinta protester om osportslighet i programmet.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Clarence: Ja, se inlägg nedan.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Jompe: Nej, det förstår jag verkligen inte. Gör du?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Clarence: Det här t ex: "Förstår inte att de ska ha så besvärligt med Mora varje gång..."
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Gusten: Påminn mig inte om 5-9-matchen :-/ Men Du har förmodligen rätt; moringarna vet hur de spela mot Honken. Sen lär det ha varit en hel fladderpuckar (plus ett självmål av Sjödin!). Ingen kul lördag, precis.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Jompe: Förklara dej, min vän. Vad är det jag inte förstår?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Jompe: Japp, 2-3, förstår inta att Mora ska vara så svåra att knäcka. Men visst har det betydelse att Brynäs spelade igår och Mora vilade. Ja förstår inte varför Mora ska ha den fördelen, Brynäs får ju ingen vilodag. Världen är inte rättvis.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Tycker ändå det verkar som om Mora är bättre än förhandstipsen. Kommer nog slåss om plats 8-12
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Clarence:

"Förstår inte att de ska ha så besvärligt med Mora varje gång..."

Verkar som om Honken får stora darren alternativt att Moringarna har läst honom. Det verkar ju som om Honken var skillnaden idag och han var VERKLIGEN skillnaden i den berömda 5-9 förlusten förra säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Bissett19: Skräp också. Misstänker att Honken kommer att få ta på sig en stor del av det här. Enligt lokala rapporter har det tydligen varit svaj på honom idag.

Jag tror det är mycket Du inte förstår, Clarence.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
arnio:
ursäkt och ursäkt..?
arrangörerna bestämmer spelregler och spelprogram.
gillar man inte det, åker man inte på cupen. och definitivt inte på samma cup nästa år.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
2 - 3
(2 - 3, 0 - 0, 0 - 0)
Third period ended


TORSK!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Bissett19: Jag kommer inte in på "Games online" på swehockey. Är matchen slut?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Clarence: Klart att det är en ursäkt att de spelade igår.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
arnio: 58.15 GK out Brynäs 1. HOLMQVIST, Johan
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
arnio: Ingen ursäkt, tycker jag. Brynäs är lite väl ojämnt den här försäsongen för att man ska vara nöjd. Gör, som igår, en riktigt bra match för att sen inte svara upp till förhoppningarna i nästa. Det blir nog Brynäs kännetecken hela säsongen, tippar jag. Förstår inte att de ska ha så besvärligt med Mora varje gång...
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Jag tror att Sjöbergs ribba har sänkts på gamla dar
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
prosten: tiderna är ändrade nu.

47.1310 minBrynäs11. ALMTORP, JonasABUSE
47.132 minMora23. SKOGS, ThomasROUGH
47.132 minBrynäs11. ALMTORP, JonasROUGH
47.132 minMora23. SKOGS, ThomasHOLD
47.132 minBrynäs11. ALMTORP, JonasHOLD

Fast det hade varit roligt om dom hade samma utvisningsbås..=)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
prosten: Dem har ändrat nu!!


47.13 10 min Brynäs 11. ALMTORP, Jonas ABUSE
47.13 2 min Mora 23. SKOGS, Thomas ROUGH
47.13 2 min Brynäs 11. ALMTORP, Jonas ROUGH
47.13 2 min Mora 23. SKOGS, Thomas HOLD
47.13 2 min Brynäs 11. ALMTORP, Jonas HOLD
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Ere nån som kan förklara det här...

48.30 10 min Brynäs 11. ALMTORP, Jonas ABUSE
48.30 2 min Mora 23. SKOGS, Thomas ROUGH
48.30 2 min Brynäs 11. ALMTORP, Jonas ROUGH
47.13 2 min Mora 23. SKOGS, Thomas HOLD
47.13 2 min Brynäs 11. ALMTORP, Jonas HOLD

Började dom slåss i utvisningsbåset eller...å i såna fall...har dom inte varsitt längre...
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
48.30 10 min Brynäs 11. ALMTORP, Jonas ABUSE
48.30 2 min Mora 23. SKOGS, Thomas ROUGH
48.30 2 min Brynäs 11. ALMTORP, Jonas ROUGH
47.13 2 min Mora 23. SKOGS, Thomas HOLD
47.13 2 min Brynäs 11. ALMTORP, Jonas HOLD
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
är det jag som är trög?men hur gick detta till:

48.30 10 min Brynäs 11. ALMTORP, Jonas ABUSE
48.30 2 min Mora 23. SKOGS, Thomas ROUGH
48.30 2 min Brynäs 11. ALMTORP, Jonas ROUGH
47.13 2 min Mora 23. SKOGS, Thomas HOLD
47.13 2 min Brynäs 11. ALMTORP, Jonas HOLD
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora i SCA Cupen!
Brynäs spelade ju igår kväll och match igen idag 13:00 så man färstår att de inte presterar så mycket idag...Mora vilade väl igår?
Kommentera

« · 574328 · »