Brynäs IF

705124 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - ÖHK 22/11-16

1778468 · » Till forumet


Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Inkazar: Självklart kan man diskutera vad som inte funkar :) Det är alltid intressant. Men jag menar andra kommentarer, som inte är konstruktiva, utan bara negativa.
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Idag får vi gratulera i våra ögon världens bäste hockeyspelare som fyller 29 år!

Grattis Bäckis!
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
JawKee: Exakt !👍
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Inkazar: I matcherna mot LHC hade vi ett grymt PP långa stunder. Igår fick vi ett PP och spelade inte alls bra. Men en gång är ingen gång, eller hur brukar man säga? :)

Sett över säsongen så brukar siffrorna sällan ljuga. 27% kommer nog inte hålla hela säsongen, men att vi har så höga siffror är en bra indikator på att vårt PP har fungerat förhållandevis bra.
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Inkazar:" Vi borde ha ett välfungerande PP med vår rooster, men inte alls, vi kontrar nästan in varje mål i PP eller så blir dom direkt efter tek. Det är kaos mål i PP som löst vår statistik."

Målen är väl ett facit på att det fungerar? Ett mål i PP blir inte mer värt för att man bollar gris ett tag innan avslut. Men visst är det så att vi har sparkapital i t ex. Gunderson i PP.
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
bradberry: det är ju det jag menar. Det borde se bättre ut, dvs man har något att gnugga på! Är långt ifrån dyster över detta utan ser det med tillförsikt eftersom vi borde vara bättre på det med vår rooster :)
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Inkazar: " Är dock orolig att det inte kommer gå att hålla 26-27% när de ser ut som det gör"

- Så talar en sann dysterkvist! Kan vi inte vända på myntet och konstatera att vi har extremt bra stats i PP men trots det har ett enormt sparkapital och därmed förutsättningar att få upp siffran ännu mer...?
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
JawKee: självklart är resultatet bra. Men man måste ändå vara ödmjuk och se vad som inte funkar. Annars finns det en risk att det kommer å biter en i arslet, ungefär som det gjorde för TJ innan bulan tog över.
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Känns som vissa här har lite väl höga krav!

En vinst är ju alltid en vinst :) Även om det bara gav 2 poäng, så är ju det riktigt bra hur man än vrider och vänder på det :) Kräver ni att brynäs ska vinna varje match överlägset? Kommer aldrig hända :) Hur som helst så ligger vi på en andra plats. Hur kan man klaga på det?
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Carl Lejonkräk: Grattis ✌👏👏👏👍
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Powerfade: ja sålänge det blir det hela tiden. Är dock orolig att det inte kommer gå att hålla 26-27% när de ser ut som det gör
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Inkazar: Det är väl skitsamma hur, bara det blir mål 😉
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Avsaknaden av en spelskicklig center blir rejält tydlig när man tittar på gundersons poäng facit, och när han gör sina poäng. Han gör dom i 5v5, vårat pp må ha näst högst procent, men vi måste vara ödmjuka och inse att det finns en hel del att rätta till där.

Vi borde ha ett välfungerande PP med vår rooster, men inte alls, vi kontrar nästan in varje mål i PP eller så blir dom direkt efter tek. Det är kaos mål i PP som löst vår statistik.

Som jag ser det så är det en spelskicklig center som måste in som kan styra och sätta upp vårt PP.
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Finns inget bättre än att komma hem efter ett kvällspass på jobbet, lägga sig i sängen o titta på highlights efter en Brynässeger! 😄
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Skrubben: Det är klart att Lindblom ska spela i Tre Kronor. Det är det naturliga steget för honom innan han åker över till Nordamerika nästa säsong. Men samtidigt är det bara bra för Brynäs om han inte blir uttagen, betydligt mindre skade- och förslitningsrisk att vara hemma och träna när det är landslagsuppehåll.
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Carl Lejonkräk: Ikväll hade alltså Brynäs större publiksiffra än Leksand. Dags att släppa tramset om att Leksandsfansen är så speciella, att de har fullsatt varje match osv...
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Brynäsgubbe: Gillar det som stod på slutet: "Brynäs då? De fortsätter att mala ned sina motståndare. I kväll var Oskar Lindblom lagets främsta spelare tillsammans med bröderna Westerholm. Som så ofta förr. Linblom är en spelare som bör få chansen i Rikard Grönborgs kommande landslagstrupp."

Lindblom var kung idag. Liksom han varit de flesta matcherna denna säsong. Vi får njuta av att han spelar hos oss denna säsong, för nästa säsong är han förlorad för NHL.
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
"En match gör ingen säsong. Men det är tydligt att Örebro är ett lag som inte har någon stabilitet. I kvällens match mot Brynäs ledde man med både 2-0 och 3-2 och hade ett suveränt tillfälle att knäppa ett av seriens verkliga topplag på näsan"

Blir alldeles fnittrig när jag läser det där sista... 😊 Låt det inte vara en dröm.
Kommentera


Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Skrubben: 4000 i Leksand..
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Gamnacke: Jag blev faktiskt positivt överraskad över publiksiffran ikväll. En tisdag, mot Örebro, några dagar före löning och nyligen match mot LHC i fredags. Mycket talade för att publiksiffran skulle sluta under 4000. 4500 får anses klart godkänt.

För övrigt ser publikläget lovande ut kommande matcher. Skellefteåmatchen ser det ut att kanske kunna nå 5000-strecket. Växjömatchen ser ut att kunna landa över 7000. Och FBK på något liknande.
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Tisdagar är ingen publikfest direkt. Inte någonstans...
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
dacke72: Ja det vore inte tokigt om han kunde ta de lätta puckarna som andra lags målvakter tar med förbundna ögon.
Blir Felix tryggare så har vi en bra förstamålvakt i slutspelet!
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Dalrt: underskriven av nån Jonna igeland. Märkligt att de inte är Mansson eller Sasse som ger betygen. Speciellt Mansson som har ett stort kunnande och följer laget var eviga dag.
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
dacke72: Felix gjorde en okej match idag. 2-0-målet var visserligen en tavla, men förutom den så gjorde han några riktigt fina räddningar. Inte minst på friläget på slutet.
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
smallround: Åndå fint att Felix får göra räddningen på Martins friläge med 6 sek kvar. Det är målvakter som gör avgörande räddningar vi behöver. För att gå till minst semi behöver man målvakter som gör omöjliga räddningar i varje match, plus tar det dom ska.
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Gunderson
Inledande 13 matcherna 4p (0+4)
Senaste 7 matcherna 7p (2+5)

Bara spelet i PP synkar bättre så kommer han landa på över 40 poäng den här säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Gunderson lite sammanbiten?
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
pjåtor: 3-3 som jag så ja, all in!!
Första gången jag tippat rätt sedan Sundsvall brann.
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Skönt att vi lyckades vinna. En riktig skitmatch från vår sida, men starkt att ändå jobba sig tillbaka in i matchen. När Örebro fick 2-3 blev dom rejält passiva och det kändes bara som en tidsfråga innan vi skulle sätta kvitteringen. Ett riktigt bombardemang från oss sista 10 minuterna.

Smart av Brynäs att dom presenterade 3-årsförlängningen med Blomman på line-upen. Man skapar lite hype och sånt kan det aldrig bli för lite av!
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Vemfan sätter betygen på GD? Thorell högre betyg än Lindblom etc. vem det än är måste den vara megafull.
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Ojoj, blir en så kallad 6-poängsmatch mot Malmö härnäst. Kollade deras senaste resultat och de släpper in väldigt lite mål just nu. Blir intressant att se hur vi höjer oss från den här matchen...
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Såhär ser man ut på väg till jobbet dagen efter Brynäs-seger. Ungefär...
Uppladdat:

450x300-capture_2.pngcapture_2.png

Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Forsberg 1978: "bra" att Zaborsky blev skadad, då fick Blomqvist chansen högre upp i kedjehierarkin som han är så väl värd. Tror trillingkedjan kommer bli riktigt bra över tid!

(Jag menar såklart inte att det ät bra att Zaborsky blev skadad)
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Är i Ängelholm och härjar på Lördag!
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Sandström tillbaka till gamla synder.... lindbäcks krita på.... snälla
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
4:a på Sandström....Stackars Lukas Carlsson får sin sedvanliga 2:a
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Zappaholic: Det bjussar jag på. Hoppas på bättre spel nu i kommande matcher. Det måste ändå du instämma i?
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Underbart att ha en spelare som Blomqvist i laget, jag lyfter på hatten!
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Ska erkänna att jag blundade när Johansson kom fri... 😐 Så med tanke på hur nära vi var förlust så är jag förstås nöjd med segern!
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
ellis: Jag ritar kors i taken här hemma!
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Thornberg är verkligen en sansad person...
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Brynäs IF - Örebro HK 4-3
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Gott det. Hör du Zappaholic, nu är jag ganska så nöjd. Nattsvart bekännelse?
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Får se det såhär. Vi gör en fruktansvärt dålig match och har en hel del oflyt men ändå lyckas vi skrapa ihop 2 poäng. Det är ju inte fy och skam även om det lätt kan kännas som att man förlorat 1 pinne...
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Brynäsgubbe: Känns som vi rånade till oss två....
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Fan att vi vann vi som är så dåliga 😉😂😂😂
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
JAAAAAAAAAAAAAA GUNDE!!!! Jag älskar detta laget!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Tack för kaffet! Seger trots avsaknad av spel i långa stunder. Godkänt, inte mer.
Kommentera

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Ryyyaaan!!! Snyggt som fan.

En tappad poäng tyvärr.
Kommentera

1778468 · »