Brynäs IF

714154 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett

« · 2132463 · » Till forumet


Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
LKV: Han behöver sin vila, han har spelar sämre efter många spelade matcher tidigare.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
För övrigt tycker jag det känns jättekonstigt att vissa förordar att vi ska lufta andrén på lördag. Visst Ersson har stått många matcher på raken, vi har ett tufft spelschema etc. Men Ersson är i storform. Han kan ensam vinna matcher för oss och visar verkligen att han är vår 1a. Efter att ha släppt 1 mål på 2 extremt viktiga matcher, tycker jag han förtjänar att stå borta mot lakers. Tycker spelarna agerar helt annorlunda med Ersson i mål, dem vet att han tar puckar från vissa lägen, när Andrén står slänger vi oss hit och dit i tid och otid. Kan vi lugga lakers på poäng i den form dem är i nu kan nog självförtroendet i gruppen få sig en rejäl boost.

Edit: Och den chansen tror jag inte vi har med Andrén i målet..
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Tja! Har läst härinne mer eller mindre i 10 år men aldrig reggat mig. Har flyttat till Västerbotten, Umeå från Gävle och här är det brist på brynäsare eller individer generellt att prata SHL-hockey med så nu är jag här.
Om matchen idag och pågående diskussion: Fantastisk första period, men bedrövlig tredje. Dock tyckte jag trots IKO:s övertag att vi lyckades hålla dem i mångt och mycket på utsidan. När pucken väl var i farligt område var det ofta brynässpelare som var alerta och lyfte klubban och/eller flyttade på anfallande spelare. Mot bättre lag hade vi dock blivit hårdare straffat.
För övrigt tycker jag vi ofta låter anfallande spelare gå in alldeles för långt och avsluta när dem väl har etablerat spel i vår anfallszon. Vad skall göras åt det? Det har blivit bättre men såg vid ett par tillfällen t.ex palmberg få vandra och vandra innan han avslutar. Inte sällan det sett ut så. Passivitet?

Jaja. Här är jag, hoppas vi kommer överens. Hoppas vi klarar säsongen.
mvh
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Chanzone: kolla första perioden så får du se rejält med ljusglimtar. Brynäs var minst lika överlägsna då som de var svaga i tredje.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Johannes Hedberg: Jo klart. Jag kan köpa det om man får panik sista 5 min av matchen. Men att bli mer eller mindre överkörda i sista halvan av matchen tycker inte åtminstone jag är okej. Behöver inte spela som ett topplag, men man ska väl inte sluta spela helt heller.

Om man ska se nån ljusglimt så är det Ersson och Desch prestationer samt att man ändå lyckas vinna.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Chanzone:

Har du glömt att Brynäs är ett lag med en förfärlig säsong i huvudet?
Leder man med två mål i en jätteviktig match blir det inte sällan ängsligt och krampaktigt för man är så rädd för att göra misstag.

Vi är inget topplag, så jag förstår inte hur man kan förvänta sig att vi ska spela som ett sånt?
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Lunkan: alla matcher är tuffa. Men dessa med Växjö 2xluleå Frölunda Rögle blir extra tuffa då de är topplag.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Såg halva matchen i efterhand då jag jobbade. Sitter i soffan och blir förbannad trots tre superviktiga poäng. Hur fan spelar man efter 3-1!? Passiva, små och stillastående. IKO kör ju över oss helt och totalt spelmässigt. Vi får dom att se ut som ett allstarlag i NHL ju. Jag tycker fan att det inte är okej eller värdigt att en klubb av Brynäs dignitet blir så utspelade på hemmaplan.

Vi får tacka Ersson och deras oförmåga att göra mål för dom tre poängen vi var nära att skänka bort.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
pettisbif2.0: Status på Rödin och Scott kommer att meddelas i morgon fredag.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Carlo: vilka matcher är inte riktigt tuffa?
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Blå grottan: 5 av de nästa 6 matcherna är riktigt tuffa. Risk att det bli få poäng på dessa.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
4 matcher mindre spelade än FBK och 8 pinnar. 🤨 Är det möjligt? Ja det är det. Är det troligt, näe. Men om FBK inte börjar spela bättre är det helt klart möjligt iaf.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Huss: ja det syns att de i många lägen blir rädda för att förlora. Men med lite medstuds och luft tror jag även det kan lossa när inte pressen är lika påtaglig.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Alfred : Snacka om ångestmatch för framförallt HV på lördag...
Låst ämne


Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
pettisbif2.0: Molin är ju tydligen värre skadad än man först befarat enligt Samsungs källa...
Låst ämne


Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Axle San: Ja men det är ju bättre än att alla har chans på 3 pinnar, enligt mig
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
pettisbif2.0: Ty Rattie gick till finska ligan idag.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Väntar på att Brynäs ska meddela status på Rödin och Scott. Sen borde väl Berra snart vara redo för träning iaf.
Molin hoppas jag på till lördagen. Hans spel behövs i PP.
Sen drömmer jag om ett sista nyförvärv på foewardssidan. Gärna Ty Rattie eller Ryan Lasch!
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Alfred : Fast det är ju garanterat tre poäng till bottenlagen iofs.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
bradberry: Matchen på lördag är bra att bil Ersson. Både att Andren känner Växjö men även att bottenlagen möter varandra. Så skulle vi torska nu så är det inte så mycket som händer i botten
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Bratwursten : Erssons målvaktsspel bidrar till mycket poäng nu. När ska man våga lufta Andrén. Jag gissar på lördag....
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Blå grottan: Jo, jag vet vad det är men finner det osannolikt att det var en kontrollerad defensiv vi såg. Hade vi inte fått första målet så vete sjutton...
OIK hade tempot och närkampsspelet som vi inte fick med oss in efter första perioden samt en mkt stark förstafemma. Men som sagt, poängen är poängen 😉
Skål!
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Ingman spelade nästan 3 minuter. Misstaget kostade honom speltid idag.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
pettisbif2.0: Ok, korrigerar jag, Nowick avgjorde för Skellefteå
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Axle San: Nej han gjorde mål. Men matchavgörande målet stod Hugg för.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Brynäsgubbe: Vi vann utan att spela särskilt bra sett över 60 minuter. Det är ju en styrka i sig att kunna göra det! Lyckas man med detta oftare kommer vi inte ligga i botten när säsongen summeras.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Såg inte matchen alls idag. Hann med sista minuten bara. Hur såg det ut?
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
majk: Finns klart mindre förseelser man tagit matchstraff för genom åren och att eran tränare säger att det är en förstärkning, det var horribelt om något tyvärr.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Carlo: Nä, han tillhör det förflutna
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Vad säger ni om det Roger Melin var öppen för att vara rådgivare i bakgrunden, tänker mest j18,20 och Dam. 30 år i 2 högsta divisionerna.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Charles: Egentligen har vi det inte så tufft nu. Vi har spelmässigt haft en av våra bättre perioder. Varit mer spelförande än tidigare i säsongen. Målvakterna har haft det tufft samtidigt som vi har det tufft i special teams.

Sen är det såklart ingen fördel att spelare som Eklund, Holtz, Strandberg, Josefson och Ågren varit borta till och från.

Se ligger vi väl ungefär där vi borde ligga. Jag skulle säga att mellan plats 6-9 är vår nivå denna säsong. Och det är jag rätt nöjd med. Sen får man göra en ordentlig omstart med en förhoppningsvis normal säsong nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Huss: Kan inte hålla med dig Huss, OIK vann mest skotten för att de forcerade i tredje. Brynäs hade klart fler odd man rushes i matchen, om du vet vad det är.

En jämn match om du frågar mig - Brynäs ägde matchbilden i början. Sen backade de hem för mycket och det blev ombytta roller. Men jag tycker att Brynäs hade fler heta målchanser totalt.

Jag tycker dock inte att Brynäs gör en bra andra halva av matchen. Men segern är viktigast och nu blir det en konjak.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Huss: Här finns det statistik från matchen: www.shl.se/gamecenter/qY7-AffO14GrAF/statistics/12971
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Spännande matcher på lördag förresten:

Linköping-HV
Malmö-Oskarshamn
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
majk: Tyckte det hade räckt med 2min alt 2+10, men det var ingen filmning även om jag har Brynäsögon.

Om du vill skriva av dig, varför har ni det så tufft som ni har det nu? för många skadade spelare eller en tillfällig formsvacka bara?
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Axle San: Var det någon som klockade istiden på OIKs första femma? Filander gjorde ju en ”Leksand” (stoppade ihop de bästa och körde dem så ofta det gick).
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Charles: Jag var sjukt lack på matchstraffet som var helt horribelt men att gotta sig åt skadade spelare är sjukt lågt.

Å en Brynäshjälte på teve nu!
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Charles: Game winning goal på Nowick
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
majk: var nog lika bra, vi har inte varit så glada på Djurgårdare heller efter dem matcherna samt att många "DIF fans" satt och gottade sig på twitter när Scott skadade sig mot Skellefteå också
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Ersson 5:a i målvaktsligan på 91,62!
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Carlo: Vill se Ölund med Berglund och Kvist
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Charles: 6 ✋🖕 riktigt ful och grisig armbåge!
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Johannes Hedberg: Mest varit busy. Sen blev jag så jävla deppig över två torsk mot er så orkade inte vara här. Fegt men nödvändigt för mitt eget välbefinnande.

Chansen/risken att det blir DIF-BIF i play-in är väl rätt stor. Det viktigaste denna säsong är att hänga kvar utan att göra för stor ekonomisk förlust och det verkar vi göra. Även fast man verkligen vill åt den där topp-6 platsen.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
eltifoso: du behöver inte vara orolig
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
jävlar vad Skellefteå grisade till sig vinst mot HV71, ful armbåge som domarna helt missade. och en late hit som inte var snygg.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Det var ju tacksamt att Skellefteå vann. men fy sjutton vilket osympatiskt lag. Varje match så är det fula grejer och så även ikväll. helt sjukt att de får hålla på.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Axle San: Lugn nu!
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Zappaholic: Som du skrev, klart sämre insats än mot Örebro. Vi fastnade för djupt och det blev höstens spel igen. Men som jag nämnde, det är poängen som räknas. Det finns inga stilpoäng i hockey.
Låst ämne

« · 2132463 · »