Brynäs IF

713200 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett

« · 2132577 · » Till forumet


Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
spolaisen: Kommer nog - fast det lär dröja några år...
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Aaaa:
Jag tycker man ska försöka värva: Silfverberg, Järnkrok, Bäckström,
Markström, Ekholm, Lindholm, Lindblom, Larsson, Lindbäck...man kan i alla fall försöka få loss åtminstone tre av dessa...........
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Auchinleck: samtidigt som man kan beskylla sundlöv för mycket så var det några spelare som var klara innan Peter kom in, men om vi tänker på alla spelare som har kommit in efter Peter har kommit, vilka av dom har egentligen varit dåliga?
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
bradberry:
Honken?
HELT utan erfarenhet. Jungfrufödsel, Brad? 😉
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Vuollerim:
Vad är förväntan att "den nya modellen" skall leverera och vad är kraven på de inblandade i deras roller?
Bygger modellen på nivån 4 guld på 10 år eller är det en modell som är bättre än "hur det var förr"?

Men man kanske inte ser träden för all skog...
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Samsung, har du hört något mer om ev värvningen?
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Skrubben: Visst är han ansvarig för många av förra årets värvningar men värvningsmodellen de använder nu tror jag inte fanns med i bilden då?

Hans roll som sportchef har nog betydligt större möjligheter att göra rätt val nu när han får underlag och kan analysera potentiella nyförvärv innan beslut fattas.

Sundlövs erfarenhet som sportchef kombinerat med A-lagets ledare är intressant och jag tycker därför de ska få fortsatt förtroende för att inte tappa fart.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Supportern: Jo men samtidigt är han ju ansvarig till att han nu är tvungen att reparera lagbygget under säsongen. Hade pengarna använts smartare hade man inte behövt dra på sig extra kostnader för att rädda kvar laget i SHL.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Supportern: Ja vad säger ni här inne? Visst borde man undersöka möjligheten att förlänga med Billins över nästa säsong med? En spelartyp vi saknat. Billins är ren klass enligt mig.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Supportern: jag tror med sportchef platsen om Micke inte stannar så tror jag Peter kommer få en väldigt stor talan i vem det kommer bli
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Jag har sällan varit pro sundlöv. Men sett till hur värvningar hanterats under säsongenoch det team som byggts upp så är jag beredd att låta alla köra på ett tag till om de vill, för att få lite stabilitet. Hade det varit som förra sommaren hade jag dock sagt blankt nej.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Carlo: jag tror på sundlöv men det handlar om att han måste vilja och om han vill hoppas jag styrelsen låter han fortsätta, kolla bara på Modo deras lag som var i allsvensk lag var nästan helt det lag han satte ihop, glader tog väl in bara två spelare? Resten var sundlövs lag
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Davey85: tror också de kommer gå med MS minst ett år till! Tycker de värvningar de gjort under säsongen varit bra! Tror han får tydligare direktiv vad PA vill ha in i laget. Sedan har scoutingen med data och och allt blivit bättre så MS har bättre underlag för beslut. Sedan är hur kemin funkar med teamet som rekryterar.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Lunkan: Det kommer en skaderapport idag
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Axle San: Joel är fredad - det är ju sen gammalt det!
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Davey85: Problemet är ju om Sundlöv redan gjort klart med annan för att han inte fått något besked...
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Alfred : misstänker starkt att det är det sämsta dvs bägge två. Han var helt groggy
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Har Brynäs haft tid att tänka/leta ny sportchef? Borde vara en stor process, och med tanke på rekryteringen av PA, coronans effekter, kämpigt på isen m.m så täbker jag att man kanske inte hunnit så långt.

Tror på Sundlöv minst nåt år till.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Ständig: Vad är bäst, brott på käken eller hjärnskakning? På scott, tänker att käken så kanske det är operation men med specialhjälm?
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
bradberry: Eftersom Sundlöv inte verkar ha fått besked ännu om man vill ha honom kvar utgår jag från att han redan förhandlar med ny arbetsgivare. Risken är att när Campese väl bestämt sig för att han vill behålla så är det försent. Om man redan nu bestämt sig för en ny sportchef borde man av anständighet meddelat Sundlöv detta. Vilket av alternativen som än gäller är det inte bra hanterat.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Carlo: Joel Lundqvist hade en huvudtackling i tisdags också men det blev inte ens en tvåa.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Lemp: Glader har ju varit aktuell tidigare.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Lemp: Vi behöver Sundlövs erfarenhet. Det sista vi behöver just nu är bruten kontinuitet på sportchefsposten. Den dag Sundlöv slutar hoppas jag han deklarerar det minst ett år innan så att klubben kan vara noggrann i rekryteringen av hans ersättare samt att denne kan gå dubbelt med Sundlöv, helst en hel säsong för att ”ta vid” på nästa möjliga sätt. Svårt att droppa namn bara sådär men jag kan krysta fram ett...

Johan Holmqvist...
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Johannes Hedberg: Vore intressant att se vem som skulle ta över om Sundlöv slutade. Finns inte så många intressanta namn i allsvenskan heller, Kenttä har familjen i Norrland så den dörren är stängd, Nubben kommer inte lämna Timrå. Vilka namn skulle ens vara aktuella?
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Såg precis att lotterinämnden utreder en HV spelare. Det syns en lite spark så anmälan är väl korrekt. Men däremot anmäldes inte Skellefteå-spelaren för armbåge i huvudet. Det måste vara något fel i huvudet på dessa människor. Våld mot huvudet anmäls ej men minsta lilla annan företeelse anmäls!
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
JanT: Billins är ett fullblodsproffs, det syns lång väg.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
bradberry: Billins imponerar storligen även på mig! Som du säger - Bertilsson i all ära, men när Billins kom på plats hände det grejer!
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Supportern:

Ja Per Kenttä verkar vara en jäkligt duktig sportchef. Nu gillar jag Sundlöv, men frestas ändå av tanken att ha Kenttä i Brynäs.

Men vad jag förstår har han väl hittat hem i löven nu.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
bradberry: Word! Efter en tids frånvaro på forumet är det dags att hoppa in Brynäsgröten igen :) Go seger igår och laget har medvind just nu. Hårt arbete och spelare som tar chansen när vi går med skador och en målvakt som står på huvudet gör att de trillar in poäng.

Vi älskar Brynäs!
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
bradberry: Jag håller med. Jag hoppas han trivs och kan tänka sig ett längre kontrakt.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Lunkan: Precis, Lasse Karlsson hade ingen tacksam uppgift direkt då han bara stod fyra matcher under säsongen och hade 84 i räddningsprocent.
Lite kuriosa är att jag har en signerad målvaktsklubban matchanvönd av Lasse Karlsson.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Ölund har höjt sig Sallinen likaså. Kidsen blir bättre med utökat förtroende/speltid, Descheneau visar en spelglädje vi inte sett tidigare och Bulan leder med stabilitet samtidigt som Ersson, hjälpt av det uppoffrande försvarsspel man spelar, håller en imponerande stabilitet...

Ändå måste jag slå ett slag för den som jag anser betyder absolut mest för Brynäs nivåhöjning på slutet....

Chad Billins!

Han fyller en extremt viktig roll och precis den spelartyp lagbygget saknat. Stabil, kall, teknisk, spelsinne.... Håller i pucken när det behövs, går fram i rätt lägen och levererar exemplariska förstapass. Bertil i all ära, visst saknar vi honom. Men som laget är byggt är Billins den viktigaste backen just nu, ja kanske den viktigaste spelaren rent av, exklusive Samuel Ersson....
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Mattson: när vi hade vunnit om inte Sundlöv gått sönder....
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Axle San: När vi blev tvåa?
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
dacke72: Precis, antingen håller vi Andrén i matchform eller så värnat vi en ny målis.
Säsongen får inte sluta som 1995!
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
#33: Håller med helt! Om Ersson står varenda match så betyder ju det att PA inte tror på Andrén. Och då måste vi snabbt få in en ny backup. Fortfarande livrädd att Ersson ska gå sönder. Hela föreningens framtid hänger på att Ersson får vara hel.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Supportern: Oskarshamn kan bli svåra att handskas med i ett kval (om de nu hamnar där) då all press kommer att ligga på motståndarna
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Tarasov: så har det nog varit sedan finalsäsongen men att de inte riktigt lossnat. Dock är det roligt att se att han verkligen växlat upp nu när utrymme skapats. Tycker verkligen han och billins leder laget. Samt att ersson spelat mer stabilt.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Axle San:
Av det jag sett av Ölund finns det potential att ”explodera” så småningom.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Huss: En stark bidragande orsak var att en av Sveriges bästa sportchefer i Per Kenttä, som även var sportchef Asplöven när de härjade i HA och nu är sportchef i Björklöven, styrde klubben från 2017 till de gick upp. Och ja, förra året när det med all säkerhet skulle åkt ur så stängde de ju serien. och som påpekats, när man ligger under så har man inte så mycket att förlora.

Även om de fortsätter att överraska så torde väl de få de kämpigt nu när flera av de mer etablerade klubbarna verkar vaknat till.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Bäska droppar: OIK är en gåta i sig. Hur gick de upp? Hur lyckas de hänga kvar? Hur lyckades de vinna fem raka mot Brynäs?
Håller med om att HV matchen är viktig, deras nedåtgående trend lär inte fortsätta och förstärkningar är på väg så bäst att slå dem medan de ligger...😬

Till sist återigen hyllning av Sallinen och Ölund som faktiskt leder laget just nu!
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
NLA har väl inte kommit igång? Borde finnas intressanta spelare där. Vet att Brithen inte fått spela så mycket och han är ju en topp center.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Huss: ett lag som ligger under och jagar i tredje perioden har inte längre något att förlora.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
SWEATT: Sallinen är en av mina största favoriter i Brynäs, jag gillar dem som har spelsinne och kan bidra med kreativitet.
Tänk vilken centersida vi kan ha med Scott tillbaka i laget, Scott, Ölund,Sallinen, Oula Palve
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Huss: Tror inte OIK är speciellt rädda för förlust. Oskarshamn (hör man på namnet, ju) har "ingenting" att förlora i hockeyns högsta liga, medan vi får jobba med självbilden som sitter i (på) väggarna... Men vi tog de 3 pinnarna, skulle vi också kunna piska till HV så kan vi börja titta uppåt... Det där förb... HV är nyckeln.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Supportern: Håller jag med om, samtidigt ligger OIK sämre till än oss så de borde ännu räddare för förlust. De kanske var mer desperata?
Det kändes som spelarna föll tillbaka i ett spel som de jobbat hårt för att lämna vilket var oroväckande.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Vet att många inte är superförtjusta i Sallinen, men jag är det och det gör det lite extra skönt att han gått riktigt bra sista matcherna. Ölund och han har verkligen höjt sig och det har gjort väldigt mycket för laget!
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Axle San: Jag tycker Andrén på lördag. Vi bör ha två målvakter igång. Nya tränaren kanske har fått upp självförtroendet även på Andrén. Bygg hela laget bättre, vi vet att Andrén kan.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
LKV: När VA var skadad innan jul, katastrof.
Låst ämne

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Axle San: Hm, stämmer det? Exempel?
Låst ämne

« · 2132577 · »