Brynäs IF

712960 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - Skellefteå 2020-02-27

2040554 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
xxx BIF xxx: Borde man förlänga med en frisk Lukas Kilström om Simon Bertilsson väljer att komma hem? Då har 4 backar av samma spelstil:

Simon Bertilsson
Jonathan Sigalet
Niclas Andersén
Lukas Kilström

*Alexander Lindelöf
*Josef Ingman
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Brynäsgubbe: Beror också på vad man har för mätmetod. För ett fåtal år sedan var Brynäs 1 mål från att vinna SM-guld. Under den senaste 20-årsperioden har man bara varit långt framme några gånger, men man har heller aldrig varit i allsvenskan, som exempelvis Djurgården, Örebro, Skellefteå, Växjö, Malmö och Rögle har varit. Brynäs har haft svårt att hitta topparna men dipparna har aldrig varit "allsvenskt djupa".
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Enaranger: 🤦🏻‍♂️ Here we go again.

Istället för att köra det trötta tjafset kan du väl svara på varför jag har rätt? Varför har Brynäs varit så dåliga så länge?
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Stefan R 63:

Jag med, jag fullkomligen älskar mötena med Brynäs, även om hatkärleken funnits där hela livet så är det dessa matcher man ser fram emot i SHL. Jag unnar inte Brynäs SM guld såklart men jag unnar dom att vara kvar i SHL så länge Leksand också spelar där, dessutom har ju flera brynäsare påtalat vid flera tillfällen att det är alltid är kul när Leksand spelar i Gavlerinken då det " äntligen " blir fulla hus ;)
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
mattias - 74: håller med dig tilm fullo o jag håller på brynäs:) vår 56 är min största besvikelse i årets lag! Att vår nr 8 inte orkar ha fokus ocg får dippar det är så förståligt för att han är en ung spelare! Men Sigalet är tamejfan en gåta. Är han skadad då ska han ju inte spela...Att några börjar att raljera över Leksand och inte klarar att vi kritiserar vår nr56 är löjligt!! Jag vill ha Leksand kvar Jag älskar mötena med Leksand FBk och Frölunda Dif! Dessa möten kittlar ju mer än Örebro och oskarshamn..
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
ellis: Det beror mycket på vem Bertilsson ersätter. Blir en rejäl uppgradering om vi får behålla våra bästa backar och skeppar iväg de sämre. Nån frälsare håller jag med dig om att han inte är, men en riktigt bra SHL-back är det.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Zappaholic:

HAHA japp blir väl 5 km iaf idag :D
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
mattias - 74: Då får du jogga länge😂
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Zappaholic:

Nej blev jag inte jag förstod bara varför du inte höll dig till ämnet men men strunt samma

Blir sällan kränkt, hoppas du får en fin dag du med. Nu skall jag ut och jogga av mig lite kvalångest ;)
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
mattias - 74: Du pratade ju så målande om förändringens vindar så jag bara påpekade att de blåser även uppe i Leksand. Typ varje säsong, fast åt olika håll...

Blev du kränkt för att jag skojade lite tillbaka?

Herrejösses...
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Axle San:

Japp jag erkänner att jag hade fel, Ha en fin dag
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
ellis:

nej det är ju alltid svårt att infria högt ställda förväntningar, det är så med de flesta spelare.

Jag försökte bara skoja lite men en del brynäsare verkar ha vaknat på fel sida här inne, ingen ide att skriva mer här inne, man kanske skall skriva att man skojar i fortsättningen ;)
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Huge:

Absolut inte lättkränkt.

Ha en fin dag i solen Huge.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
lultiger: Bra skrivet ang Bertilsson. Alltså många tenderar att övervärdera spelare som lämnat den här klubben. Tar gärna tillbaks Simon men någon frälsare kommer inte han bli vid en ev återkomst. Så sent som förra säsongen och andra säsonger har han funnits i laget utan att det hjälpt mycket.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
mattias - 74: " Det svänger snabbt angående Sigalet.

När han gjorde hattrick mot Leksand i försäsongspremiären så var det årets bästa värvning enligt en del skribenter, förändringens vind blåser väldigt snabbt här inne "

Anledningen är enkel. Han har inte motsvarat de förväntningar i serien som tecknen tydde på under försäsongen. Plus den klass han hållit i Frölunda.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
mattias - 74: Ja, vad hade du förväntat dig för svar på ditt raljerande om Sigalet härinne?
Herregud....
En lättkränkt jojoläxing grinar när han får lite raljerande tillbaka. 😂
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
mattias - 74: Och vissa trodde att Leksand skulle ta sig till slutspel
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Zappaholic:

Det där var väl ungefär vad man kunde förvänta sig som svar från dig. Vad har Leksands Jojo åkande med sigalet och göra? Vaknat på fel sida eller?
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Zappaholic: Ejendal har investerat mycket i Sveriges fulaste jojo, karln kan inte vara riktigt kry.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
mattias - 74: Förändringens vind blåser snabbt även uppe i Dalarna.

SHL, HA, SHL, HA, SHL, HA, SHL, HA etcetera etcetera.

Sveriges vanligaste vårtecken är att Leksand kvalar, inte tussilago i dikeskanten,
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
mattias - 74:
Håller med, Sigalet har varit och är en viktig spelare, ffa i det defensiva spelet.
Ingen, absolut ingen, kan ligga på fysiskt och mentalt max varje match.
Är han ens 100-% hel? Det hårda fysiska spel han levererar emellanåt kostar på över en säsong vilket kan börja synas nu.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Peja: Spännande tankar och en god början kanske men som sagt, fler pusselbitar måste på sin rätta plats för att skutan ska i rätt riktning.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Peja:
” Jag tror att en spelare som Ingman skulle kunna växa av att spela med Bertil istället för typ Norin. ”

Skulle tro de allra flesta backar skulle växa av att få Berra istället för Norin bredvid sig.
Sen är ingen 5a på isen bättre än sin svagaste länk.
Att bygga laget på att placera ingman istället för annan spetsspelare med Berra och låta dem tugga istid vore kanske inte det bästa.
Kommer en dyr Berra förväntas han väll arbeta för lönen också - ska han då ha en prao med sig då?
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Lindström:

Det svänger snabbt angående Sigalet.

När han gjorde hattrick mot Leksand i försäsongspremiären så var det årets bästa värvning enligt en del skribenter, förändringens vind blåser väldigt snabbt här inne ;)
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Enaranger: Örebro har inte råd, de har ju SHLs näst lägsta spelarbudget.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
lultiger: Lek med tanken att Bertil tar Danielssons lön och Danielsson tar kilas lön. Det vore en stor uppgradering. Jag tror att en spelare som Ingman skulle kunna växa av att spela med Bertil istället för typ Norin. Men Brynäs behöver få in offensiva skills på backsidan också, särskilt om Söderström inte blir kvar.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
bradberry: Bertilsson till Örebro lockar inte direkt det har du rätt i och han kan mycket väl passa i Brynäs, men inte som någon frälsare som han gärna utmålas till. Brynäs ska i ”morgon” se till att bygga ett lag med fler spelare som drar åt samma håll, till skillnad från som ”idag” kasta sig över allt man kan komma åt och se vart det landar. Det tycks tyvärr vara Brynäs filosofi och inte långsiktigt hälsosam. Jo om vi vill ner i allsvenskan med alla andra klubbar som tappat det långsiktiga och realistiska fokuset.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Guldet är BIF :
Men vill du börja möblera om bland backarna pga corsi för EN match mot bättre motstånd där vi förlorar skottstatistiken stort pga att vi inte hade spelet för att komma till skott fler gånger?
Skulle finnas betydligt bättre verktyg för backar: missade/gjorda brytningar, % tid med fri sikt för målvakt i försvarszon, fel/rättpass, antal tacklingar som ger vunnen puck för laget, täckta skott genom personligt område osv osv.
Corsi på backar, ja det går ju att titta på det också..

Hur såg corsi ut för målvakten? Dags att byta ut Ersson också?
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
lultiger: Bertilsson är en sån spelare som vi har god chans att knyta till oss när han kommer hem just därför han spelat här. Han är dessutom av en sån klass att det är självklart. Vill du att Brynäs backar ur här å Simon ansluter till Örebro kanske...?

Bertilsson behövs i Brynäs...
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
lultiger: Kanske ett nytt grepp, låt spelarna bestämma. Kanske Scott och Rödin kan hitta en tränare också?
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Anders Berg: ... och Bertilsson fanns ju med i truppen i fjol och vi vet ju hur ”nöjda” vi var då. Vi glömmer fort ... Jag tror inte, som så många här inne att Bertilsson skulle vara vår frälsare för nästa år. Jag tycker det visar på Brynäs största brist, och den finns väldigt tydligt kvar till nästa säsong vilket inte bådar gott. Jag vill se att Brynäs lagbyggare tänker nytt och inte hela tiden åker ner i samma gamla hjulspår gång på gång. Som nån i detta forum tidigare framfört, vem om inte allas våra Rödin och Scott borde ha kloka tankar om hur vi borde bygga? Låt dom vara med och bygga nya laget så ska vi se på tusan ... Det kommer dom å gilla och båda kommer av bara farten att skriva kontrakt för ytterligare år ... nä nu for jag iväg lite ... 🤣
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Brynäsgubbe:

Då är det väl kanske dags för dig att byta lag då, eller?

Får jag föreslå Örebro som nytt lag för dig?
De kan gödsla med pengar och ta in de spelare de önskar.
Och om du sen vill se hemmamatcher med ditt nya lag.
Då får du ju besöka gnällbältet, vilket då lär bli lite som att komma hem för dig.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
xxx BIF xxx: Brynäs skulle kunna värva in det bästa från Washington, Boston och Tampa och fortfarande vara lika usla. Det är djupare rotat än för dåliga spelare. Det är kulturen i föreningen som är genomrutten, kraven utanför isen är ickeexisterande, kraven på varann på isen finns inte, man orkar inte spela 60 minuter så träningen är uppenbarligen under all kritik också. Vi har haft tillräckligt bra lag vissa år för att vara bättre men sugit pung ändå.

Kortfattat och förenklat - det sitter i väggarna.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
JanT: Ingman hade bäst Corsi i hela laget ikväll.
5 st låg på under 25% i Corsi, inte allt för smickrande siffror. Varav Sigalet och Söderström var 2 av dessa 5.

Kanske läge att göra om i backparen.
Björk-Ingman
Andersén-Söderström
Sigalet-Norin
Lindelöf

Logga mycket istid på 1a och 2a backpar.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Berra, skulle älska se honom i den rena tröjan igen.
Pengen och på lång tid i en fysisk idrott känns lite osäkert, men då börjar iaf en plan ta form för att ha en backuppsättning för ett semi-lag

BERRA - ny
Sigalet - Söderström/(ersättare)
Björk - Andersen
Ingmann - lindelöf
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
JanT:
Är Sigalet helt kry? Han hade ju en ”dag till dag”-skada för inte allt för länge sedan. Kanske hämmas?

Sedan var fler än han som såg vilsen ut idag.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Guldet är BIF : Sigalet hade inte en av sina bästa kvällar - såg helt handlingsförlamad ut på baklängesmålen.....

Bara att bryta ihop och komma igen, Växjö visar ju inte upp någon storform direkt....
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Lindström: Fast Bertilsson kommer vara skadad 55 % av kontraktstiden - minst.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Metalman: Där är vi väl inte än?
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Axle San: Det krävs mycket tanke och övning för att få till ett synkroniserat presspel. Det är inte så enkelt som att säga till alla att pressa i alla lägen.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Axle San:
Har för mig att det brukar gnällas på att Bulan inte har någon Plan B. Press och ändå mer press gäller. Det vinner man inga 4 guld på 10 år med...
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
honken21: Jag förstår vad du menar, bulans hockey var ju full press hela tiden när vi inte hade puck och det behövdes inte göra så mycket avvägningar, full fart, full press.
När vi hade pucken var det ju väldigt styrt hur spelarna skulle åka och vad puckföraren skulle göra och just därför behövde de inte tänka så mycket.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Zappaholic: Ingen vettig coach som vill gå till ett allsvenskt lag
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Ja det blev en tråkig tillställning, Skellefteå var ett par nummer för stora ikväll tyvärr.
Att Brynäs inte kan bjuda upp mer till kamp när man har en turlig 3-1 ledning finner jag trist att se.

SKE är bra, men Brynäs borde kunna förvalta 3-1 ledningen mycket bättre och jobba sig in i matchen när man får dessa psykologiska viktiga mål.
Varje match är ju en slutspelsmatch är det ju sagt.

Aja bara bryta ihop och komma igen.
Sry är bara lite frustrerad/besviken just nu.

Saknar Kilström väldigt mycket kan tilläggas.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Axle San: finns en annan som jag tänker på, kan ha varit videointervju, där han säger det själv. Men här:

”I dag fick Brynässpelarna träffa sin nye tränare Thomas Berglund för första gången.

Det blev mycket mötestid och genomgångar, men också ett ispass med högt tempo och ett lite nytt fokus för spelarna, säger Jacob Blomqvist i Brynäs.

– Aggressiviteten är väl det som man känner direkt, det första liksom. Vi ska verkligen åka och jobba hela tiden och det blir väl inte så mycket tänka. Aggressiviteten och kommunikationen är väl det som han har snackat mycket om i början här, fortsätter Jacob Blomqvist.”
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
honken21: Ja det får du leta fram, det låter helknasigt
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Axle San: Kommer Bertilsson hem lär inte Sigalet vara kvar. Björk och Andersen har spelet mest av backarna senaste matcherna. Över 24 min idag på båda, överlägset mest och nästan 4min mer än Söderström och Sigalet.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Axle San: då har du inte koll. Mina ord var mer eller mindre ett rent citat från Bulan själv när han kom till Brynäs. Det var det första han vred till. Kan säkert leta fram det om du vill.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Axle San: Andersen måste bort. Sen ska vi in med en offensiv toppback också
Låst ämne

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Lindström: Det kan ju bli baktungt med Andersen, Sigalet och Bertilsson, 3ggr minst 200000/månaden defensiva backar.....
Låst ämne

2040554 · »