1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736627 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs - Skellefteå Matchtråd

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
O Rob Schremp behövs inte...
O ingen annan heller.
Det är tamefan totalt underkänt att BZ inte förmår värva. Det har gått månader och han letar o letar.

Zappaholic: Japp, med lite medstuds i tredje så kan vi fortfarande ta dem. Ortio ser svajig ut ibland.

Tycker ändå det syns en stor skillnad på lagen i hur de uppträder på isen. SAIK ser mycket rejälare och målmedvetna ut. Kanske är det skillnaden på svacka och positiv trend?

{7654}: snälla du man vill väl ha vinst inte att alla såsar omkring å målvakterna läcker som durkslag nej gnäll ska dom fan ha när dom fan inte ger allt

Måste vara så sjukt moralsänkande för fowards också. Även om de gör det bra och tar ledningen etc så fyllar målvakterna in baklängesmål hela tiden. Hur håller man moralen uppe då?

Lindström: Och du tycker din PP-formation kan göra det som förväntas där?

Omogen, sa Bull...

{7654}: Så du klagar för klagandets skull med andra ord.

Zappaholic: 29 pp varav 1 mål... hahaha tragiskt..
Näää men nöt samma spelare i 1a pp femman du lilla Bulan. Så hamnar vi väl 10a som vanligt.. vad är det du har gjort för bra egentligen?!

Jaken: vet du att han letar . Om 2 veckor får vi höra att bz inte fann någon som gör skillnad . Vi får leva med detta lag ich dessa slipsat mål till playin är över . För en månad sen låg laget 2 . Inte i min vildaste fantasi väntade jag detta ras . Trotts minnen från förra våren ..

Lets face it. Lindbäck i mål hade betalat sig 100x mer än en forward även om den forwarden var en 40-poängsspelare.

{7800}:
Så jävla sant!!!!

{7800}: Håller med. Och det gör väl egentligen alla förutom BZ och de som alltid försvarar hans beslut bara för sakens skull...

Ridå så jävla pinsamt Brynäs!!!

Peja:
We shall over.. sit inte the boat, Peja.

It´s only a game.

Peja: Skönt, då kan man gå och göra annat.

Gillar att Skellefteå ALLTID skjuter slagskott (utan att träffa plexit). Inga lösa dragskott där inte.

Peja: Jag kan erkänna att jag var en av dem som tyckte att pengarna borde läggas på annat håll i laget när målvaktsfrågan kom upp i höstas. I efterhand är det tydligt att jag hade fel.

EDIT: Se där ja. Svåra tider nu.

{7800}: Eller bara ta in Joacim Eriksson från början.

Pettisbif: Mogna killar som bara klagar hela tiden. Jag klagar inte för klagadets skull men nivån på kritiken är sandlåde nivå - Dalrt.

honken21:
Det också. En rutinerad förstemålis och en utvecklingsbar ynglig som backup, är väl perfekt setup men så gör aldrig Brynäs, förstår inte varför.

Stefan; du säger att jag klagar men jag konstaterar bara fakta så som det ser ut idag. Du är ju totalt okunnig om du tror vi kan hitta en forward som hade gjort mer nytta än Lindbäck för samma pris.

{1570}: Ibland är det så jävla tungt att vara Brynässupporter! Ibland, förresten, är kanske fel ord...

Lindström: Game over, igen. Sorgligt att ett lag kan falla ihop så totalt på alla plan. Klarar vi att ta en play-in plats?

dAVydov: Eftersom vi spelade jävligt bra och var ett lag för toppstriden fanns det ju egentligen ingen anledning att hosta upp stora cash för Lindbäck...

Men med facit i hand hade det varit bra om det gjorts...

munkas: Hallå!!! Positiv energi nu! Det kommer hjälpa!

munkas: tråkiga är att man knappt orkar bli upprörd ens en gång, nu när Skellefteå satte 4-2.. säger en del..

Vad snackar du om ?!
Det är ju så många felbeslut i BIF. Hade det varit tex ett producerande företag så hade BZ mfl fått sparken för länge sen.

Jaken: För längesen? Vi var ett övertygande topplag för fyra veckor sedan.

Brynäs IF - Skellefteå AIK 2-4

dAVydov: 5 raka djävla förluster hemma . Bra gjort . Tänk att alla läktarcoacher fattade när rautio blev klar att det aldrig kommer hålla med 2 andramålvakter . I Fucking somras innan säsongen började . Men va fan vi har 3 bra målvakter vilket syns på isen . Allt enligt Bz

Ser inte ut som Brynäs bryr sig längre. Har sett ut såhär sen före jul. Undrar vad som hände då.

Jaken: Definiera "för länge sen", tack.

Snart är Malmö ifatt oss. Frågan är om Bulan ska bort direkt, nu när han gjort klart med Luleå...

Gäller att försöka hålla 10; onde platsen nu?

Nämen ska Bulan plocka slipsen?!?
Rekord på G?

Jaken: Synd att vi mister Bulan. Det går inte att komma ifrån att mannen är ett geni.

munkas: Perfekt att både Malmö och Färjestad vinner. Sitt lugnt i båten Stefan, vi sparar pengarna och gör samma resa nästa år. Börjar bra, tappar allt efter jul, värvar ingenting och åker ur playin. Bara börja vänja sig vid att Brynäs IF alltid kommer vara ett mittenlag (i bästa fall).
Tack och godnatt.

dAVydov:
Många kappvändare. Underhållande.
Hinner svänga många gånger än... 😃
Bara att sitta i båten och titta på showen... 😃

{7800}: Har jag sagt något om nyförvärv övh? Okunniga är vi allihopa här inne. Läktarcoacher.

Kan inge säga till B,Z att ta in wikegård.

Bra jobbat Clark!!! INTE!!!

Forsberg 1978: känns som Clark inte uppskattar Bulan längre. Direkt efter timeout.

{7800}: Ja Rautio har haft en usel afton. Sprider returer som sällan skådats... Dock har vi haft en period under säsongen när båda (!) våra målvakter kom upp i riktigt ok nivå. Det var väl samtidigt som laget spelade en initiativrik ishockey såväl framåt som framförallt bakåt. Man var aggressiv, rensade returer och tillät ingen motståndare gå på retur eller stå ohindrad och styra... Vi har mediokra målvakter men det jag vill säga är att målvaktsspelet ofta speglar lagets spel, ibland även tvärtom så klart, att en osäker målvakt speglar av sig på utespelarna...

Bort med Bulan och in med en ny röst!

Auchinleck: Ja känner man för ett lag har man känslor för det, Huge.

bradberry: Laget har ju helt tappat gnistan...

Hur sammanfaller raset med Bertilsson skada och Bulans klargörande med Luleå?

{7044}: godnatt..

Brynäs IF - Skellefteå AIK 2-5

Otur, bara otur....
Läge för Bif att studera vad spm händer när man skjuter på mål...

{7654}: kan du se hur jävla dåliga dom är eller

2-5 Saik pissar ner oss fullständigt som vanligt!!!

Jag bryr mig inte vad ni tycker om vad jag säger.
Puss puss!

Forsberg 1978: Absolut! Ingen i laget som tror på det här längre. Sen Bulan började prata med Luleå har det gått spikrakt ner i källaren. Ingen är beredd att satsa allt längre. Att PoW och PaW skulle vara proffsiga är skitsnack. De vet att BIF inte går långt i nåt slutspel och har sin plan för nästa säsong klar. Klart som fan att det påverkar.

« · 1795154 · »