1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741995 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sextonde januari

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Rögle värvar och det är roligare tongångar hos dem:
”Värvningen av LaLeggia ryms inom den befintliga budgeten:
– Vi har från första dagen av den här säsongen agerat med stor försiktighet och ansvar. Vi valde att gå in i säsongen med färre antal spelare i truppen på kontrakt för att ha utrymme att agera under resans gång.

Truppen har den senaste tiden tunnats ut då både Craig Schira och Nils Höglander lämnat:
– Den ekonomiska bufferten har ökat men vi har blivit sårbara för skador. Vi behöver fylla på innan vi går in i det spännande slutskedet av säsongen”

{8399}: ledsen. Har svårt att finansiera folk som redan är mångmiljonärer. Hade vi vetat vem det var så kanske. Lycka till!

bradberry: Tomu är ju 34

Känns lite märklig om ingen ex-brynäsare lägger in någon större summa. Förhoppningsvis gör det de i det tysta iaf!

{8399}: Jo... fast de känns ju som barn fortfarande...

bradberry: Tänkte de kunde kontra Jockibol 😉

{8399}: Kommer från Hofors va.. ? Antingen är de Brynäsare eller så vet de inte vad ishockey är...🤷‍♂️😃

{8399}: Gjorde en anmälan nu också. Bra om så många som möjligt gör det.

Nu är det dags att dra iväg en swish.

Har hänt mycket skit inom svensk hockey senaste åren... domarna och denna s.k super situationrummet är ju tame fan det sämsta. Samt lotterinämneden, verkar vara svårt att utbilda personer för rätt plats bara kolla på dagens domarnivån med. Ne fy bubblan

Wesel: Dum fråga men är Tomu och Jumi Brynäsare tro?

Joel Kellman uppsatt på waivers!

Mattson: Tänk om Bäckis, Markan, Silfverberg, Järnkrook, Lindholm mfl nu steppade upp och ringde upp Sundlöv med orden: värva du, så betalar vi!😃

{8399}: Swish sa de här med och en anmälan till swehockey dessutom.

{8399}: Äh, risken är att det kommer fler gånger. Vi synkar till nästa gång 😉

{2064}: fan

{8399}: Du är steget efter....som vanligt 😉

{8399}: Grymt!

Swishat

PuckkcuP: Fan Swisha du också, hjälp oss, en tjuga i alla fall.

{8399}: snålänningar!

Mattson: Kör Vi!!

Swishat!!!! 1000kr
Matcha det om du kan Huss, eller är du snål?

Nu gävlar!

magr: kan aldrig tro det. Timrå behöver honom naturligtvis...

Mattson: Tecknade precis upp mig som privatpartner på silvernivå. Hade hoppat över det innan, tyckte det räckte med swishningarna. Men nu jävlar är goda råd dyra. Uppmanar återigen alla som har möjlighet, bidra till fansens värvning eller bli privatpartner.

Ett Brynäs utan bra ersättare för Rödin och Scott är en mardröm.

{8399}: lika sjukt är att vissa sitter och hånar Scott! När man läser kommentarer förstår man varför det säljs vuxenskor med kardborrband. Storsäljare i 6-finger land

Nisse på Mon or: Brynäs lånar in Blomqvist resten av säsongen. Du hörde det från mig först 😉

Zappaholic: Helt sjukt !!!

Sven.Savage: Det blir så tydligt på CMores inzoomade repris hur Scott blir träffad av Nowicks högra arm/armbåge/axelkåpa.

Detta är en stor skandal. Spyr I munnen...

Timrå- SSK 3-0 efter 12 min. i andra per. J.Blomqvist 1+1...

Sven.Savage: bra analys! Man ser tydligt på de zoomade giffarna att det första som börjar förändra riktning är huvudet och inte kroppen. Tyder på att det tar först i huvudet, hakan! Ren KO som man skulle sagt i MMA. Det hör inte hemma här.
Med alla kameror borde situationsrummet kunna se det. Wiken i cmore är en gammal kvarglömd relik från förr då hockeyn gick i slowmotion.
Sedan att SAIKer hånar även en stor del DIF och LIF är helt sjukt.

{7981}: Självklart.

Davey85: klart han är under press att ordna ekonomi då de två ledande spelare är bort troligtvis större eller resten av säsongen!

Davey85: På twitter: "Vänner/Brynäsare! Nu får ni överleva utan kommentarer ett tag. Nu är det fokus på det vi behöver fokusera på. #tillsammans Önskar jag kunde skriva precis vad jag tycker/känner om en del saker. Fullt fokus på tappra spelare/ledare/personal. Ha det"

Jag fick ett svar från Campese idag, fick inget svar på hur Brynäs ställer sig till att pusha ut en swishkampanj. Bara nåt i stil med att de börjat på något.

Han verkar stressad.

{8399}: Ja galet är det. Tänkte inte oå det förrän på dagen. När man läste det.

Sven.Savage: Trodde aldrig jag skulle säga det till en luleåsupporter, men... Klockrent!

Sven.Savage: länken funkar inte men jag går in på er sida och kikar.

Det är bara 1.200 brynäsare som är privatpartner. Det måste gå att höja. 39 spänn/månad har alla råd med. Annars lånar man fruns mailadress och betalar avgiften åt henne.

Zappaholic: Hej där!

Vi diskutera ju igår på Luleåsidan överfallet på Scott, där man tydligt ser hur han träffats av motsvarande ett knockoutslag till vänster på huvudet, och funderade på hur lång avstängning det skulle bli.

Och nås idag av informationen att situationsrummet - ansvarig för övervakning av spelares säkerhet - nonchalerar händelsen!

Har publicerat en rejäl analys av varför inte övervakningen av spelares säkerhet fungerar, men eftersom den är lång avstår jag lägga in den här, utan länkar nedan.

Tror länken fungerar - annars finns analysen på Luleåsidan.

{8399}: Ja, nu är tyvärr en stängd serie pga covid vårt enda hopp. Brynäs utan Scodin är som att plocka bort mjölken från mellanmjölk. Mellanvatten. Så satans pissigt!

Mattson: v12 är serien slut, 25/3.
Det blir nog på gränsen att han kan spela innan grundserien är slut tyvärr. Någon enstaka match kanske på sin höjd.
Hoppas självklart på en snabb återhämtning för Rödin.

Mattson: Vi får hoppas att Covid skjuter fram serien ytterligare

mk: Att det inte blev en anmälan är så sjukt överraskande så jag är helt paff. Det känns som att det mesta anmäls dessa dagar.

Enaranger: Ja, serien är slut om 8 veckor. Osäkert om han är med när kvalet börjar ens.

Chanzone: Hej. Har du bilder på situationen?

Har haft lång diskussion på twitter med Henrik Leman om Scott /Nowick.
Han har ställningen att Scott ska skydda sig bättre...
Sanny L är den som fattar vad det handlar om.
Abris har inget sagt.
Givetvis inte Ros.
Inte Höken.
INGEN utom Sanny vill ta i det.

Nu när dessutom HV har bytt tränare så kommer allt i alla poddar Sanny Svenssons, AB:s och SHL podden som där de sista dessutom är Brynäs hatare handla om HV.
Får hoppas att Sanny kan få Höken att förstå faran i att det inte anmäls.

Mattson:

Tio veck är till och med en vecka mer än de 7-9 veckor jag trodde.
Men att återfå muskelstyrkan och rörligheten är inte något som görs i en handvändning.
Och det tyder på att det kanske är så pass allvarligt att det krävs 6 veckor i gips.

Med 10 veckors bortavaro. Då är det väl hela grundserien som missas?

När Sanny L refererar till "hockey-dinosaurierna" så vet ju alla en av de som avses.
Personen har ett efternamn som börjar med W, skulle jag tro.
En mer passande benämning är svår att hitta.

{8399}: Vi värvar

Mattson: Oh ok, hur vinner vi matcher utan Scott och Rödin tro?

Enaranger: "Enligt uppgifter till SportExpressen är första prognosen att han blir borta åtta-tio veckor."

Rödin kan i bästa fall spela de 5 sista seriematcherna. Kan räcka för att få honom i matchform till kvalet.

« · 2129277 · »