Brynäs IF

713960 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs-Skellefteå sextonde januari

« · 2130010 · » Till forumet


Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
bradberry: läste precis en intervju gjord med Lash. Han vill hitta något långvarigt och till en klubb som har chans att vinna något alt gå långt. Om det stämmer kan vi nog utesluta honom.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Jan Grismöbel: Är benet av är det värre då behövs troligtvis operation. Låter tråkigt det som hände din fru hoppas hon blir återställd!
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
lapad: Han kanske inte ruskar tupp lika ofta😂😂
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
bradberry: kan meddela att det finns ett älgpass till hans minne som ingen får längre!
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
dacke72: ...ja eller bodde här ett tag i alla fall...
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Axle San: Och Cats mamma var från Gävle har jag för mig.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Fint när Lill-Prosten dök upp ”In memoriam” på Idrottsgalan nyss... Aldrig glömd....
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Zzz: Jo, Sanny var en bra förlorare, även om man ska komma ihåg att han var gammal och ganska slut 2012. Tycker absolut att Sanny tillhörde seriens fulaste spelare den tidsperioden han spelade i SHL. Det var generellt sett tuffare spel, men många - som t.ex Frögren - var tuffa men schyssta i sitt spel. Sanny var tuff och oschysst, han gjorde galna satsningar där motståndares hälsa riskerades. Han har ju inga problem med att erkänna det nu och det hedrar honom. Det är inte många Brynässpelare under 2000-talet som varit på samma fulhetsnivå som Sanny. Han var den fulaste spelaren i seriens fulaste lag när han spelade i Färjestad, innan det var han en ful back i Timrå.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Peja: Sanny var ingen utpräglad ful spelare utan det var så det spelades på den tiden. Han blir ju trovärdig nu gällande tacklingar eftersom han har båda sidorna, både som tacklande spelare och som en spelare som fick sluta pga hjärnskakning.

Jag har alltid tyckt att Sanny verkar vara riktigt trevlig och sympatiskt. Minns 2012 när Brynäs mötte Färjestad i slutspelet och han och Frögren gjorde allt för att störa Silfverberg och Järnkrok med alla tillgängliga (och otillåtna) medel. Efter matchserien kramade han om båda och önskade lycka till.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
bradberry: Sjukt, jag hoppas det blir till sanning, var bor den filodeg Cats nu för tiden?
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Axle San: Jaja... Jag har full koll på Cat Stevens eller...Yusuf Islam som han numera kallar sig... En gammal hitmaskin som otroligt nog huserat ett läsår på Fridhemsskolan i Gävle... Men det här med att han skulle gå in med medel för att stötta Brynäs... Det är helt underbart...👍😂
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Samsung: Lash? Herregud...🙈 Snacka om dubbla känslor om det mot förmodan skulle landas... 90% kittlande glädje förstås... Men hockey-Sveriges syn på Brynäs att göra en sån värvning coronaåret... 9% skamkänsla... å 1% ångest över kostnaden oxå...😁
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
bradberry: Cat bodde i Gävle ett år när han var åtta 😀😀😀😂😂
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Carlo: Sanny var faktiskt ett riktigt as när han spelade. Kommer ihåg när han tacklade sönder Björne Danielsson i en träningsmatch. Snälla lilla Björne av alla. Men Sanny står upp för det nu, all heder åt honom. Han verkar vara en bra kille.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Wesel: Jag bröt handleden sommaren 2019 och hade gips in 6 veckor. Hade ont i över ett år, framförallt vid ansträngning. Nu får vi hoppas att Rödin har bättre läkkött än jag även om jag är tveksam 😁
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
KulaShaker: Ett underarmsben kan ta tid . Frugan föll på jobbet (skolkorridoren ) Bröt ulnabenet . 2 operationer vuxit ihop fel .såga av benet rätta felställning 2 olika stålskenor .å efter 3 år fortfarande känselbortfall i handen . Blir nervös om det är detta ben som är av på Rödda
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Lyssnade på podden med Sanny och Galna Höken precis. Sanny beskriver lördagens tackling hur det går till och att han själv delat ut likande. Mer utförligt än i artikeln på Expressen. Och det är stort av honom att även säga att det var jävligt dåligt gjort!
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
KulaShaker: Jag har själv fått två frakturer på vänster underarm. Båda gångerna har jag först fått gips i två veckor. Sen ny röntgen och en skena i fyra veckor. Bara att hoppas Anton har bra läkkött! Jag kan dock inte fatta att han spelade klart sista delen av matchen med en fraktur, det hade jag aldrig grejat...😄
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Mattson: Du har nog stått för århundradets kommentar på HS!!!!

Att Cat Stevens skulle gå in med pengar i Brynäs...😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Alltså ta detta på rätt sätt! Jag hånar inte nu. Jag tycker det var bland det roligaste jag läst på länge. 🤗
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
KulaShaker: alltså 5-6 veckor innan han kan belasta armen. Sen väntar rehab på det och bygga upp musklerna igen. Alla som haft något gipsat vet att man tappar en hel del på den tiden
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Inkazar: Brynäs hemsida skrev att det var en fraktur på ett underarmsben. Eftersom han fortsatte spela lindad är det troligtvis inte av. Det innebär i normalfallet gips i tre veckor därefter ett par veckor till innan han kan börja belasta armen.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Samsung: Rödin har brutit handleden. Det finns inte en chans att han är tillbaka den här säsongen.

Boqvist tex var borta i 3 månader pga sin brutna handled.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Axle San: mormor brukar förneka allt in i det sista alltid!

Så här skrev jag på SAIK twitter. Försökte vara saklig. Svår med bara de få tecknen

Har ni noll känsla för kommunikation och känslor! Det finns en spelare som med största sannolikhet mår jävligt dåligt av en värdelös tackling Han om någon borde få en ursäkter Istället går felande spelare ut i pressen och beklagar sig. Kolla matchen där Paille avslutades.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Samsung: Varför är Lasch alltid klubblös? Känns som han ansluter till Frölunda halvvägs genom säsongen varje år.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Nibbe: du får ta det med en nypa salt
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Samsung: Molin skulle ju spela på torsdag,rödin är väl sagt 8-10 veckor,och sundlöv stängde ju ner lasch ryktet totalt,är du säker på din källa? Låter dock mycket bra om det stämmer:) (angående lasch)
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Zappaholic: Det kan med Brynäs otur vara förödande att värva Lash för en miljon, det är som gjort för en skada efter tre matcher som håller honom från spel tills säsongen är över.
Bättre att inte lägga alla ägg i samma korg.
Förövrigt så ser jag en sådan värvning som helt osannolikt och jag tror de satt priset för att ingen skall värva honom.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Axle San: Var det Palve ni klickade hem med swish 3.0 eller kommer det mer?
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
spolaisen: Men är du tappad bakom en vagn eller?
Det ÄR ju INGEN slashing som bryter handleden på Rödin. Skälet till att han ramlar är ju slaget på skridskon av Nr 20.
Jösses🦧🦧
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
SKAIK Fick stänga ner sitt twitterkonto - Tomtar utan taktkänsla som rattar det kontot, precis som klubbens spelare..
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Peja:
varför anmäler inte brynäs i efterhand spelarna i skellefteå, som orsakade skadorna på Scott och Rödin...

du ser Melker Karlsson köra en slew foot på Crosby, inte helt omöjligt att han slog av handleden på Rödin, tror inte han kommit undan med sin slashing i NHL, varför är BIF så flata??
Melker Karlsson tar i med bägge händerna vid slashingen på Rödin..
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Mike.F: Mer i lön? Bättre liga? Bättre lag?

All of the above? None of the above?
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Mattson:
varför anmäldes inte slashingen som Melker Karlsson gjorde på Rödin, eller anses slashing inte gå att granska i efterhand
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Samsung: pelicans ligger i toppen på finska ligan och Lasch öser in poäng varför skulle han vilja lämna överhuvudtaget?

Mike.F
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Tigerhjärta:
slew foot by Karlsson,,,,lärde sig många fula saker under sin år i NHL herr Karlsson från Skellefte..
youtu.be/DPQLmJ7jduI
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Anser att Palve kan komma till att göra nytta i Brynäs. En av få spelare i LHC senast som kändes riktigt farlig när han hade pucken!
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Svensson_62:9 dec. 2020 — Melker Karlsson väntar på anbud från NHL-klubbar – men det drar ut på ... första perioden mot Leksand som han fick matchstraff för en slashing ...
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Brynäs är med i racet på lasch.
Landar man inte lasch ska nyförvärvet vara i den klassen. Man vet att det kommer kosta, men kommer kosta mer att åka ur.
Scott är riktigt dålig, allförmodan spelat klart för en jätte lång tid. Värsta värsta fall karriären.
Molin är mer skadad än det låter.
Och rödin hoppas man på 4-6 veckor.
Senaste info från en Brynäs anställd i "kretsen" :)
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Axle San: Tomas Ledin och Dileva borde nån snacka med. Och Cat Stevens med sin gävlebakgrund.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Mattson: Man får nästan känslan av att Sundlöv har värvat första bästa spelare som kan spela ASAP. Nordamerikaner verkar man inte sugna på eftersom Migrationsverket har ledtid på 7-10 dagar. Det viktiga nu måste ju vara att få in riktiga klasspelare som kan dra ett tungt lass, inte få in någon som kan spela imorgon. Då ser jag hellre att man tar hem Strömsbro-lån som får spela den kommande veckan och värvar kvalificerade nordamerikaner. Hoppas nästa värvning är bättre än Palve.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Behöver man vara orolig över ryktena om Palves attitydproblem? PA brukar väl ha lite svårt för sånt.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
bradberry: Lassgård kan vi fråga :-))
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Johannes Hedberg:

Brynäsprodukterna over there är väl lite snålare än Markus Näslund och Peter Forsberg
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Johannes Hedberg: BIF kanske borde kanske utse A Bäckström och JES mfl BIF/NHL-släktingar som hederssportchefer med uppdrag att rädda föreningen...
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Johannes Hedberg: Kan inte hålla på att förlita sig på att NHL-exporter ska gå in... I så fall om de snappar upp detta själva och går in med en sudd. Helt fel väg om klubben skulle vända sig dit å tigga... Nä fy fan säger jag.... Vid swishkampanjen i somras kom det väl allmosor därifrån på ganska stort belopp vill jag minnas...
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
spolaisen: jo, men då skulle de verkligen gå miste om mycket pengar. Men att hjälpa Brynäs med en riktigt fin värvning de 3 månader som är kvar på säsongen skulle de fan inte ens märka av ekonomiskt. Det här är en sång gång de borde ställa upp. Annars är det för dåligt av dem.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
KulaShaker: Nu är jag med- får hoppas att formen håller i sig!🙂
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Mrassarson:

vore bättre ifall de bröt sina kontrakt i NHL och skrev på för Brynäs resten av sina hockeykarriärer
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Mrassarson: Jag tror inte Lasch vill gå till ett lag som krigar i botten i SHL och framförallt så tror jag han bara kan tänka sig Frölunda i Sverige!
Låst ämne

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Mrassarson: bäckis har tjänar typ 100 miljoner om året i 10 år nu.


Silfverberg och markström ligget på mellan 3-7 miljoner i månaden. Lindholm och järnkror på typ 2 millar i månaden.

Sundlöv borde ringa och fråga dem om de kan batala lönen för en riktigt bra spelare.
Låst ämne

« · 2130010 · »