1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739081 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sextonde januari

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Tänk er om Markström, Silfverberg, Järnkrok, Lindholm mfl skulle hjälpa till o finansiera en värvning av Lasch. Jag menar vad är 1 miljon för dom om dom tillomed hjälps åt..

Svensson_62:

{8399}:
ryktas om wikegård i ny roll som tränare för ett SHL-lag

KulaShaker: Nej - twitter krånglar för mig så jag har inte sett några trollkonster 🙂

Hmm hoppas jag inte blev bannad från twitter tillsammans med Trump & Co av misstag efter upploppen... 🤔 Men jag brukar ju verkligen inte springa omkring och kaosa iförd SKAIK-halsduk...

Sama: Center, läste jag precis.

{8399}: Är Oula Palve en center eller forward? Har inte så mycket koll på honom

Svensson_62: Men du såg väl klubbtekniken?!

KulaShaker: Tror jag också, men undrar hur det går för våra herrar? 🙂

{8399}: Nu BLIR det semi, minst!

{8399}: Fågelskådare observerar inte dig, du är för långt ner... Dessutom Brynäsare!

Sven.Savage: Jag har provat att anmäla till Svenska Hockeyförbundets Disciplinnämnd med de svarar inte på mail trots att jag skickat på mailen dit anmälan skall skickas.

dAVydov: SPELKLAR REDAN I MORGON, SÅ SPÄNNANDE!

dAVydov: Utan våra osannolikt oturliga och tidsmässigt olämpliga skador på Rödin och Scott så hade LHC kanske fått svårt att bli av med en dyr Palve.
Nu har det blivit lite av en win-win för båda lagen.
Ekonomiskt win för LHC och förhoppningsvis ett spelmässigt dito för oss.
Och som nån redan skrivit: vad finns det att välja på utifrån Sundlövs krav på en spelare som ska vara spelklar till nästa match?

Någon som vet om brynäs betalar hans lön eller om Linköping betalar? Kanske 70-30?

#33: LHC har också gått ut med det. Hoppas de inte kan kalla tillbaka honom hur som helst.

{8399}: Vi får väl se😊
Jag är definitivt villig att ge honom chansen.

De som klagar säg en bättre spelare som är redo att spela imorgon

xxxx BIF xxxx: En liten fråga bara: vilka kunskaper och erfarenheter har du själv jämfört med Sundlöv, när det gäller att arbeta som sportchef i ett SHL-lag och i den positionen försöka värva spelare under en säsong?
Jag menar, så att vi bara får lite grepp om vem av dig eller Sundlöv som vi kan tänkas lita mest på när det gäller ex värvningen av Palve....

#33: En riktig lirare den där Palve, en finlirare

Då var det klart, Palve till oss på lån feån LHC. Elite Prospects har satt upp det.
Välkommen till oss Palve
May the force be with you

xxxx BIF xxxx: utifrån den obefintliga centerstyrka vi har nu och utifrån den spelartyp pavle är så är jag övertygad att han inte kommer vara en i mängden. Men även om han inte blir en succé så kommer han bredda laget. Just nu har alltså Pettersson gått som förstacenter när Scott varit borta..

Man ska inte heller underskatta handlingskraften och injektionen detta ger. Luften lär ju liksom gått ur även laget efter detta.

xxxx BIF xxxx: Kan ha missat detta tidigare.

Men vad tycker Du att Brynäs ska göra nu när man sitter med 2 skador som kom i samma match?
Vänta?
Eller försöka?

xxxx BIF xxxx: Alltså jag skrev innan att jag inte heller var helt övertygad om Palve men herregud, vi kan väl ge han en chans innan vi dömer ut honom fullständigt?

xxxx BIF xxxx: Utifrån presentationen så har Brynäs en betydligt mer positiv syn på Palve än du.

Supportern:
Vaddå åka ur?
Men vad tror du han kommer att tillföra som kan få oss att vinna istället för att förlora?
Ärligt?
Fan så mycket bättre att värva spelare och ha ett bra kvallag när den dagen kommer.
Konstgjord andning har vi gjort förr utan resultat.

Han kommer inte att kunna göra det där extramålet på egen hand. Eller hur?
Är han mycket bättre än våra andra centrar? Nej inte speciellt säger jag, vad säger du?
Spelar det då någon roll om vi förlorar med 2-1 eller förlorar med 6-1 om vi aldrig vinner?
Är det värt pengen då? Bara ta in en spelare för värvningens skull är ju bara dumheter,
Putte!

Zzz: Tror att man syftar på att de ska presenteras officiellt i eftermiddag.

{2064}: Förstod jag sms:et rätt att det skulle komma mer under dagen?

Svensson_62: Kul att tjejerna fortsätter satsa för att utmana Luleå om guldet.

Svensson_62: Sundlöv är numera Kunglöv!

{8975}: Där kom ett sms från Brynäs...
Ät ägg ja, känns löjeväckande liksom. Vem tar LHC spelare på allvar med den munderingen.

{7981}: Sorry det var till tjejerna

Svensson_62: hallå vem förutom Palve?

2 värvningar klara nu

xxxx BIF xxxx: håller inte alls med. En utgift på en halv miljon till en miljon nu, även i detta läge, är inget mot alla tiotal miljoner vi årligen kommer tappa om vi åker ur. Och då har vi varken ett lag i shl och riskerar att tappa all typ av elitverksamhet som finns.

Förstår helt varför man går på denna värvning. Men tycker också något mer kan komma att behövas. Men då tar de ju lite mer tid.

Bara att ta in Palve om vi får möjlighet. En toppcenter som underpresterat i Lhc. Kan ligan och är säkert tillgänglig i veckan.
Vem fan skulle inte underprestera med en hjälm där det står ”Ät ägg” på??

Chanzone: en fraktur är det väl 6-8 veckor på. Men sen ska han träna igång armen också så det låter inte alls osannolikt.

Chanzone: Vi får hoppas på en lååång säsong

Vet inte om nån har varit inne på det tidigare, men ryktena säger 8-10 veckor på Rödin!😭😭

xxxx BIF xxxx: Hade bara varit rättvist om Nowick är den som ska betala för en ersättare till Scott kan jag tycka..

Davey85: Palve skjuter näst mest i LHC och har bäst Corsi av de som spelat 9 matcher eller mer så man kan säga att han har bäst Corsi.
Alltid nåt.

Forsberg 1978: Riktigt generöst bidrag av dig Forsberg! Har inte alltid hållt med dig i allt, men ditt engagemang kan fan ingen ifrågasätta.

Avsluta högt:
Att panik inte betyder genomtänkt, att det inte kommer att ge effekt som betyder ett skit, vi har 20miljoner back prognosen för 21/22 övér huvudet, då ska man för fan värva så det gör skillnad eller låta bli.
Den här kingen kommer att konkurrera med övriga centrar om position, och inte inta en given roll som första center.
Sen är pengen låst i honom istället för spets.

{7044}: Ja, livet är inte rättvist och det var som ett slag i magen med både match och skador. Men fasen heller man lägger sig ner och dör för det, ligger inte i din eller någon annan Brynäsares natur.
When the going get’s tough....

Avsluta högt: Precis, vi har inte ens info om när Scott är tillbaka, han kanske är tillbaka om en vecka eller två. Sen har vi förstås Rödin också som skall ersättas.
Nä fort in med Palve och sedan leta efter en lämplig ersättare till Rödin så är vi redo att ta oss an resten av säsongen och hoppas att vi får lite spelare tillbaka från skadelistan snart (Bertilsson, Molin först och främst).

Jag och många andra har varit väldigt negativ om årets Brynäs (med all rätt enligt mig själv) men nu blåser det riktigt illa runt föreningen, nu är det på hög tid att stå upp för föreningen mer än någonsin, underbart att läsa om allt engagemang bland fans❤
Jag swishar 2000:-

Puss och kram på er alla😘

xxxx BIF xxxx: Men Putte. Vad är det för fel med panikvärvning när det är panik. Och man måste se till verkligheten också. Målmaskin. ???

Vi behöver vinna matcher.
Vi behöver en målmaskin.
Palve är inte och har aldrig varit en målmaskin.
Bara extremt dumt att tro han blir det i Bif.

Kan vara att han gör mycket rätt men någon ersättare till scott är han absolut inte! Isf ev för 2dra, men jag tycker vi behöver bättre där också.

Just dessa panikvärvningar är de man verkligen ska undvika när vi ska lyfta laget.

« · 2129606 · »