1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739104 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sextonde januari

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
{8399}: Stalltipset är HV för Lasch.

Mattson: En miljon? Det låter ju helt galet, bättre att värva någon med covidrabatt. 1 miljon haha

"Och Frölundas förre playmaker Ryan Lasch som är i finska ligan och Lahti Pelicans men kan vara på väg bort är för dyr. Där skulle Brynäs få punga ut med över 1 miljon svenska kronor för spel i Sverige resten av säsongen."

En dryg mille! Är det omöjligt att tigga ihop från sponsorer?

Jag bestämde mig för att helt sluta intressera mig för hockey efter i lördags. Var helt fucking knäckt. Det är lite bättre nu. Men inte mycket. Jag hade nog kunnat hantera skiten bättre om bara inte Harper fått 5 matcher. Det är nog där den djupaste orättvisan finns.

Anders Berg: Tror det var ungefär samtidigt när ett av dina inlägg hade positiv vinkel.

Palve är i alla fall den med bäst tekningsprocent i LHC.
Så att få in en spelare som är rätt bra på att teka är i så fall inte helt fel.

Scott är ju den som är bäst på att teka i Brynäs.
Han har ju brukat få spela i 3 mot 5 ibland.
Just för att man "lätt" kan städa av ett antal sekunder
bara genom en vunnen tekning och få ner pucken
i motståndarnas zon.

Peja: 73145 kr Swishade nu sedan i lördags

{9179}: Jag skulle gärna testa Bulan med Palve och Harper. Det såg spännande ut med Bulan och Harper i samma lina, sen kom skitmatchen mot Leksand, och efteråt splittades den. Tror Harper skulle bli bättre om han slapp spela med Jaedon. Visst har Jaedon skills men han håller i pucken väldigt mycket och är virrig i positionsspelet, de övriga i kedjan får oftast spela biroller när Jaedon solokör.

Sportnisse: har inte alls bra koll på honom och klart oroande att han fått gå från lhc. Men tänker att hans motivation att ta revansch och visa alla fel kan slå väl ut. Tror också det är bra med en snabb värvning för lite injektion men att vi kan ta in ett litet tyngre namn längre fram. Om vi väntar en månad blir det ett litet mindre utlägg :)

Rodrigo: ”har bra siffror förutom just produktionen, tyder på att det finns potential där och att det kan lossna.”
Kan verkligen ha fel men vill minnas att Palve var en av få hot i LHC, och såg pigg ut senast vi mötte dem?

Davey85: det är rent osmakligt att lägga upp det som en omröstning. Dessutom har käket går ut i norran och beklagat sig på matchstraffet! Kardborre-skor för vuxna säljer mest i Skellefteå

Sportnisse:
bra värvning not, då han fick sparken av LHC, mäktat med endast 3 mål

Laget kommande matcher:
Ersson

Billins - Björk
Danielsson - Ölund - Berglund

Nyberg - Berglund
Molin - Palve - Pettersson

Andersén - Ingman
Descheneau - Sallinen - Gunler

Hedberg
Mannberg - Birgersson - Kvist
Alcén

Kedjorna när Harper är med:
Danielsson - Ölund - Berglund
Descheneau - Palve - Harper
Molin - Sallinen - Gunler
Birgersson - Pettersson - Mannberg/Kvist
Alcén

{8399}: Källa på BIF säger också Palve.

Rodrigo: Intressanta stats. Det är säkerligen siffror som Hansson har stenkoll på. Brynäs har ju ett effektivt lag, så rent logiskt borde en spelare med den statistiken bli ett intressant tillskott.

Rent psykologiskt är jag tveksam till att värva en kantstött spelare, men om Pavle har spelat bra utan att leverera, och är beredd att göra vad som helst för att kasta ner LHC i allsvenskan finns det ju psykologiska fördelar också :-)

{9179}: Twitterrykte säger Oula Palve på ingång

mattiask: hoppas det är så att en spelare kommer komma in snabbt som palve, men jsg hoppas att det kommer in någon från utlandet som kanske däremot dröjer lite men kommer in och gör en stor påverkan på Brynäs

Davey85:
Mycket positivt engagemang i Brynäs nu, många bäckar små... Jag satte in en slant och förhoppningsvis lockar vi med nån med lite större kassakista också! Kämpa Brynäs!

Rodrigo:
Han har bättre eller liknade siffror sett till spelade matcher som succé spelare typ Glenn Gustafsson, Anton Bengtsson och Oskar Lang. Ligger före spelare som Mattias Sjögren, Tom Wandell. Möller har spelat 2 matcher mer och har gjort 2 pinnar mer.

Jag litar fullt ut på Sundlöv och jag tror att Peter kommer få fart på Palve. Säger som jag sa om HV. LHC tycker åtminstone jag är i större kris än oss. Vi kommer klara detta!

Jag menar detta är det bästa som går att hitta på den här korta varseln.

Lovar att Sundlöv kommer gå all in på ytterligare en riktigt erfaren och vass spets forward. Men då ifrån AHL.

Sen skulle inte jag ha något emot att plocka in Nick Olesen eller Linus Karlsson som ytterligare bredd.

Rödin1912: Absolut. Jag ville bara få fram att tar en slashing väldigt fel så KAN det bli tal om ett benbrott. Men just i detta fall så tror jag också att det är i själva fallet/landningen som handledsbrottet sker.

Palve har bra siffror förutom just produktionen, tyder på att det finns potential där och att det kan lossna.

Peja: Självklart har de roller på c more ock ska så klart ha det. Jag skulle bara för en gångs skull vilja höra Wikegård säga att det var en idiotisk tackling på en Brynäsare.

Sen är disciplinnämnden en gåta för sig. Harper, visst en farlig tackling 5 matcher. Larsson sänker Sundh med en brutal tackling, 5 matcher.

Bava: Min spontana tanke är att jag är lite tveksam. Hade några bra år i Finland, men hans statistik i AHL och Linköping är inte särskilt mycket att skryta med. Nåväl, är det han som värvas kommer jag så klart hoppas jag har fel och att han får lite av en Ikonen-effekt.

Charliejfz: Palve är jäkligt hal och avig med pucken, dock inte fått det att funka som bekant. Skulle kunna bli en bra värvning. Skulle behöva se mer av honom för att vara övertygad.

Bava: Palve är bra och kommer utvecklas i BIF.

Mycket bra av Karin Johansson på gd att publicera detta.

{9179}: BIF borde få immunitet detta år. Och så borde Oskars kvala istället. Tycker det hade varit rättvist.

Nibbe: Sundlöv är ansvarig för värvningen av Andrén. Ersson är inte heller stabil över tid.
När hade vi bra målvakter senast?

{9179}: Fint jobbat även om jag tror att Sundlöv har bra koll via agenter vilka spelare som finns tillgängliga, det går knappast att bara faxa random spelare för att man vill ha den i sitt lag.
Men fint engagemang i alla fall, 👍

{9179}: Härligt att Sundlöv köttar på. Men om vi ser till resten av serien, så hoppas jag att man kan hitta en poängstark transatlant. Finns det några svenska spelare lediga som ens kan tänkas fylla de luckor vi har?

Men ja, skulle vi få in typ Nick Olesen och en AHL-forward med lite vana av europeiskt spel så vore det kanske tillräckligt.

{9179}: Skönt positivt engagement kompis! 👍

Det mest positiva är ju att du som (väl) är en vanlig snubbe får svar. Det ska man inte ta för givet eftersom de här folken antagligen inte har mindre att göra på jobb än det vi andra har. Respekt 😀

spolaisen: "känner att jag är rätt ute, då du visar en viss irritation"

Vad får dig att tro att jag är irriterad?

{8399}:
nä hockeyn har väl blivit en riktig skidsport

Sundlöv säger att han gör allt för att lösa ett namn till imorn. Jasså se där. Men ni bör nog inte räkna med det. Vore en sjuk bedrift isf. Måste vara en svensk dessutom. Migrationsverket låter inte utländska spelare köra direkt. Utan man lär vänta minst 7-9dagar.
Kan Johan Olofsson vara ett namn som Peter och Sundlöv diskuterar? Kanske.. kan Nick Olesen vara ett namn. Hm ja varför inte. Vilka har vi mer då? Linus Karlsson i BIk?

Ja dom närmaste dagarna blir spännande. Lovar nästan att Sundlöv har ett eller två ess i rockärmen.

Davey85: Så jäkla jobbigt att vi inte verkar få upprättelse heller, jag tycker faktiskt att Brynäs borde göra allt som står i sin makt för att Nowick skall anmälas.
Detta är fan inte acceptabelt på något vis och SAIK borde få äta upp sina påhopp,

{9179}: blir det inte svårt att lösa de där spelarna från KHL? De är ju knappast gratis.

Dock kan jag tycka att Johan Larsson bör packa väskorna och komma hem. Han har ju kört fast där.

Och stor cred till dig som swishar!

{9179}: Bra jobb, Pettis! Precis detta engagemang som behövs. Vi måste göra allt vi kan för att stötta legendarernas förening nu.

{8399}: Sjukt pinsamt att de behöver radera sitt egna twitterkonto för att de kommer på att de har betett sig som 14åriga internettroll. Vilken jävla pajasförening.

Jävlar vad jag har jobbat idag. Först skrev jag till swehockey ang Scott händelsen.

Sen mejlade jag Höken och surrade lite namn.
Fick fram några som han tyckte kunde vara intressanta.
Dessa:
Linus Johansson, KHL
Pontus Åberg, KHL
Malte Strömwall, KHL
Dennis Rasmusson, KHL
Casey Wellman, KHL
Ryan Lasch, Finland
Marcus Lillis Nilsson, NLA
Joel Kellman, NHL
Johan Larsson, NHL

Efter det mejlade Sundlöv som svarade och tackade för namnen. Verkade ändå som han tänkt i samma banor.

Plus att jag swishat 1000 riksdaler.

Vi mot världen!

KÄMPA ❤🖤💛

{8399}: Helt vansinnigt klasslöst av Skellefteå. Inte förvånad dock..många tveksamma figurer som rört sig inom den föreningen genom åren.

Berra KSD: Det är för fan Skellefteås officiella twitterkonto som hånat oss efter skadan på Scott, detta är fan inte acceptabelt någonstans.
Vilka jävla idioter.
Jag ber till hockeygudarna att diciplinnämnden på något mirakulöst sätt tar upp fallet men det verkar tyvärr vara kört.
Det här är så otroligt osmakligt så jag vet nästan inte vad jag ska ta mig till

Peja:Jag kan tänka mig att Nowick hade blivit anmäld till disciplinnämnden om Wikegård rasat och kallat tacklingen för ett överfall, där ligger problemet. Svårt att bevisa men det är min känsla att kommentatorer och tyckare direkt med sina reaktioner kan avgöra vilka förseelser som anses allvarliga och vilka som skall viftas bort som "hårda men justa tacklingar"

Davey85: Ja det är ju bra idé faktiskt, man borde kunna lägga fram det på ett snyggt sätt. Sen är jag faktiskt lite förvånad att man inte pushar hårdare för privatpartner, kan ju iofs bero på att man sjösatte det projektet tidigare än väntat.

Kollade lite statistik
Viktor Andren har enligt SHLs hemsida 4,9 insläppta mål i snitt per match,då har han ändå stått 8 matcher med det är han näst sämst i hela SHL,sämst är Adam Matsson(brynäs), hur kan brynäs ha gjort en såhär dålig värvning på målvaktssidan (Andren)? Vem är ansvarig för detta? Ersson är en bra målvakt men orkar inte stå mycket matcher,syns så tydligt att ersson får sina dippar efter typ 4-5 raka matcher och börjar slarva i sitt spel vilket resulterar i förlust för brynäs! Hoppas Anders Lindbäck vill komma hem till nästa säsong!

Chanzone: Ja, det finns säkert en tvekan från Brynäs. Men kanske kan man göra det lite snyggt. Typ.."Vi ser att fler och fler blir privatpartners och att fansens värvning har tagit fart igen", man uppmärksammar det och gör på så sätt lite reklam för vad som händer.

Ett annat alternativ vore ju att helt skita i stoltheten, det finns många som vill ställa upp för Brynäs. Det måste man ta till vara på.

Davey85: Håller med dig där! Vore ju underbart om alla kunde sluta upp och att det tar riktig fart. Tyvärr tror jag Brynäs inte officielt vågar be om mer pengar. Bara en känsla jag får.

bradberry: nötter delux om det är sant.
Uppladdat:

500x0-screenshot20210118-111409twitter.jpg

Anders Berg: "Saknar även Pucken och Keb."

- Då förutsätter jag att det är av nostalgiska skäl, eller för att de med den tidens mått mätt ansågs ha ett brinnande engagemang. Keb är den största plagieraren jag någonsin läst bland krönikörer. Skrev av rikskrönikörers alster rakt av. Det var på den tiden tidningar på andra ställen inte var så lättillgängliga. Pucken är den mest känslostyrda, oprofessionella krönikör jag läst. Visst, uppfriskande med känslor men han satte tradition i att skriva emot sina egna åsikter. Tyckte en sak ena dagen för att efter några veckor glömt vad han skrivit och tycker då plötsligt motsatsen... Samtidigt ständigt törstande efter bekräftelse i och med plågsamt mycket dolt självberöm...

Nä dagens hockeyreportrar må inte ha uppnått den legendstatus dessa båda herrar har gjort. Än... Dock utklassar de dessa med tanke på dagens krav på dygnet runt-bevakning, sociala medier, rörlig media etc. Tycker både Sasse och Karin är bra. Framförallt är det kul att se utvecklingen på Daniel. Från ung och osäker till rutinerad och trygg. Ta bara rörlig media. Se ett inslag med honom för 3-4 år sedan och jämför med nu. Han har blivit proffs...

Svälj nostalgin och bedöm objektivt! Dagens brynäsbevakare bollar med de gamla. Klasskillnad!

{9179}: Svår fråga. Tror inte saker och ting hade varit bättre med BZ faktiskt. Men det är min personliga åsikt.

« · 2129535 · »