1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739104 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sextonde januari

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Peja: Det var en solklar utvisning

Chanzone: Frågan man kan ställa sig till ditt inlägg. Skulle vi behållit BZ istället för att ta tillbaka mormor?

Huge: Jag kan ju tycka att vi kan visa lite förståelse för att man kan bli känslosam en sån här gång om man är engagerad i Brynäs. Det är lite tungt nu och matchen mot SAIK gav ju objektiva grunder till att vi kan vara missnöjda.

Med tanke på att ingen egentligen riskerar att tro att Cmore skulle vara ute efter just vårt lag tycker jag att man här inne kan få lov att blåsa ut utan att bli hånad.

Men en saklig diskution, uppklaring eller annat perspektiv kan vi ju vara så vänliga att erbjuda varandra när någon blir lite för orimlig

Chanzone: Det jobbas hårt från fans i form av att bli privatpartners och skänka till fansens värvning i detta nu. Om alla som har möjlighet att sluta upp runt Brynäs och hjälpa till hakar på så kan det räcka långt.

Mickis: Det spelar väl egenltigen inte så stor roll vad olika TV-personligheter tycker om olika situationer. Det är deras jobb att tycka. Att de tycker olika och att man inte håller med dom hör ju till saken. Ibland "tycker" de förmodligen olika bara för sakens skull och för att få en diskussion i studion. Enda sättet för deras åsikter att få betydelse är att vi ger dom betydelse genom att ösa uppmärksamhet över dom.

Jag kan tycka att de gör sitt jobb bra, även om jag inte alltid håller med alla i studion. Man får väl försöka tänka på vad syftet med deras jobb, vilka roller de intar osv. Att domarna och situationsrummet inte lyckas utföra sina jobb på ett bra sätt är ju en helt separat diskussion från kvalitén på cmores olika tyckare.

Mickis:
när wikegård själv spelade under en kort period i sitt liv, så hade han pucken fastklistrad på bladet, och hade därmed full koll på alla andra på isen...bara knäskadan som satte stopp för en lysande karriär..inom hockeyn..knäskadan fick han när han cyklade omkull på väg till konsum..

Mickis: Sanny är ju helt överlägsna de övriga i C-morestudion, både när det gäller analyser men även hur han talar och beter sig rent allmänt.
Annars är det mycket machoattityd i studion som känns väldigt förlegat.

Hoppas Sundlöv kan styra upp några gratislån från NHL. Likt det Örebro gjorde förra veckan. Är väl enda chansen i denna utsatta ekonomiska sits.

Enaranger: Ja det är väl i princip ingen tackling som Wikegård tycker att det är något fel på? Det låter i majoriteten av fallen att mottagaren tittat för mycket på puck, får skylla sig själv, saknar ögon i nacken osv. Den mest nyanserade i c more tycker jag är Sanny. Säkert mycket för sitt egna tråkiga avslut som hockeyspelare men likväl bra, enligt mig.

{8399}: Daniel Sandström... lokaltidningarnas svar på... mellanmjölk?
Då gillar jag Karin betydligt mer - hon vågar riva i lite. Saknar även Pucken och Keb.

Det man kan "anmärka" mot C More är att Wikegård är en
stofil och en gammal dinosaurie när det gäller bedömningen
av tacklingar. Och det gäller inte enbart mot spelare i Brynäs.

Han har spridit sina unkna föråldrade åsikter när det gäller tacklingar
mot spelare i andra lag också. Inte konstigt att han har öknamnet
Skrikegård.

Huge: Vi får inte glömma nazisternas bas på månen och att Adolf Hitler lever.....

spolaisen: Ska man lämna synpunkter offentligt eller skicka anmälan till Diciplinnämnden som privatperson eller liknande, då behöver man vara saklig... Dessa barnsliga konspirationsteorier om Cmore etc ger bara Brynäs olyckskorpar mera vatten på sin kvarn och fansskaran inom Brynäs blir förlöjligad....med anledning av DTTT snack... Lägg ner det där. Lämna synpunkter men gör det inom områden som sammanträffar med sanningen och inga patetiska konspirationsteorier.... Då faller de med sanning överensstämmande uppgifterna i samma soppåse...

mk: Det ser ut som att det är slaget på skridskon som orsakar fallar
Uppladdat:

500x0-skarmbild-2021-01-18-094929.png

spolaisen: Det är ju ganska ovanligt att spelare likt en gammal talt tar emot sig med handen som Rödin gjorde men det kan ha att göra med att han fick ett slag på handleden kanske.

Peja:

om fallet orsakade handledsskadan på Rödin, då skulle vi ha många handledsskador varje säsong i SHL..
hockeylirare kan ramla utan att bryta sönder sig, såvida inte någon släckt ljuset för den som ramlar...

JanT: Meningslöst att försöka bevisa för konspirationsteoretiker hur skrattretande dom resonerar.
Det ingår i sjukdomsbilden sas att bortse från vanligt sunt förnuft, logik och sannolikhet.
Spolaisen är en sån där som också tror att jorden är platt, att månlandningen aldrig ägt rum och att fotbollsVM 1958 aldrig har spelats.
Skulle inte förvåna mig om vi nån dag framöver får se honom på nyheterna i TV, stående på trappan framför SHL:s kansli iklädd en indianskrud och pälsmössa med horn, gapande om fusk och oegentligheter.
Kom ihåg var ni läste det först.... :-)

"Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär."

Känner att det finns en viss användare som bryter mot det här rätt ordentligt just nu...

JanT:
har aldrig påstått att Cmore givit mandat...

spolaisen: Lägg ner konspirationsteorierna! Bara tröttsamt att läsa! Cmore har inte givit mandat till spelare i andra lag att ”gå hårt åt BIF-spelare”.

Rödin1912: Jag har sett spelare slasha av träklubbor mot motståndare utan skada som konsekvens så det ska vara ofantligt oturligt om man får ett handledsbrott av det. Mycket troligare att få det av en fallskada, vilket ju även många "vanliga dödliga" får när de halkar på vinterisen vid den här tiden på året. Hockeyspelarnas muskelatur gör att de är bättre skyddade än de flesta, särskilt pensionärer löper ju större risk än andra att få den här typen av skador, men samtidigt går det väldigt fort ute på isen och antalet fall är ganska stort under en säsong. En hockeyspelare faller antagligen flera gånger per match, en vanlig person faller inte mot isen flera gånger om dagen.

Rödin1912:
Melker Karlsson använder dubbelfattning när han svingar klubban uppmot Rödins handled....tillräcklig kraft för att spräcka handleden

mattiask: Kan bli rätt stor kraft i ett innebandy dragskott faktiskt, av vad jag sett så är kraften i slashingen på Rödin inte alls stor men kan ju se fel såklart, men tror fortfarande att han bröt den av att ha landat fel på den. Skulle varit utvisning för slashing/hakning i vilket fall ändå.

Blå grottan:
ja nu blir det tyvärr HA

mattiask:
Rödin vet att skydda sig själv vid fall

{7981}: Låter märkligt tycker jag och jag har förstått att det är ett rykte från Twitter.

{8399}: det är ett rykte på nätet!
Kan väl vara så att det är fraktur och svårt att känna efter en sådan hjärnskakning!

Rödin1912:
Rödin träffade sargen med ryggen före och den vänstra underarmen utsträckt efter isen

Brynäs utan förstakedja är lika med negativt kval. Det fortsätter att grina emot detta laget till 100%.

Gjorde en bra match mot Saik men förlorade på bjudningar och tappade förstakedjan.

Tungt nu.
Jag tror att Brynäs hamnar i HA nu faktiskt. Det finns väl inga pengar att ersätta både Rödin och Scott???

Rödin1912: Beror ju helt på hur smällen tar. En polare till mig bröt handleden via att han fick en klubba (innebandy) på handleden. Motståndaren sköt ett dragskott varpå, eftersvingen träffade polarens handled. Handleden var bruten. Men det var inget brott man såg med blotta ögat utan en röntgen var tvungen.

spolaisen: Handleden bröts definitivt av att han hade armen i en olycklig position när han landade på den. Finns inte en chans att en sådan slashing skulle kunna orsaka bruten handled om det inte är ett yxhugg utan dess like, vilket inte är fallet här

Peja:

borde finnas ett slagmärke i handleden

{8399}:

Scott skulle undersökas vidare igår (söndag).
Enligt Brynäs hemsida.

Peja:
en underarm som ligger plant mot isen går inte av, handledskadan orsakades av klubbfäktaren Melker Karlsson som är känd för att använda klubban som tillhygge...

Huge:
jag är säker på c-more och deras ensidiga negativa mot BIF givit mandat för spelare i motståndarlagen att gå hårt mot BIF-spelare, kan vara lite för STORT för dig Huge att förstå...

{2064}: Det skulle varit 6 mot 3 i slutet, kolla Rödins situation igen, nr 15 hakar/slashar honom och den andra sopan sätter in klubban mitt emellan skridskorna på Anton.

{2064}: Absolut, tror också det var fallet som orsakade handledsbrottet, dock kan slashingen just innan ha försatt handleden i en onaturligare position innan fallet.

Ser att LHC värvar Tyler Morley från Skellefteå. Vetetusan men Pajen imponerar inte på mig. Först Rautio och sen Morley. Jag hade hellre tagit AHL-killar än spelare i andra lags frysboxar just nu, om det inte är väldigt speciella omständigheter som gjort att man hamnat i en frysbox. Tänker på den psykologiska biten att ta in en spelare som antagligen har dåligt självförtroende i ett lag som antagligen redan har dåligt självförtroende rent kollektivt. Hade varit smartare att ta in en nollställd spelare som typ Oskarshamn gjort med sina AHL-forwards.

spolaisen: Dina skrattretande konspirationsteorier om CMore är lika trovärdiga som Trumps yrande om valfusk.
Herregud, vad du svamlar...

Peja: Slag mot handsken är solkara två minuter givet reglerna i år men det är troligen fallet som gör att han får handledsbrott. No 15 kör med en hand och uppåtgående, inte tillräckligt med kraft där. En ev. tripping känns tveksam, klubban är inte under skridskon och inte heller mellan benen. Så det borde varit sex mot fyra i slutet.

snowden: tacklingen
Att den inte blev anmäld är fan kriminellt.

Kopenga Kickass:
"Melker och Kadri gruffade snett bakom Torontokassen efter en avblåsning. De två knuffade och slog med klubborna på varandra.

När Karlsson trodde att det hela var över gav Kadri honom en rak höger, som träffade svensken på vänstra kinden sedan han hunnit vända bort huvudet i sista sekunden. Han slängde också bort Karlssons klubba."

{7981}: fast lite skumt om käken är bruten och Scott inte behövde åka till sjukhus, det stod i GD att han inte besökte sjukhuset i lördags utan åkte hem.

{8399}:

Det vet väl alla i Skellefteå (plus Wikegård) att käken inte sitter i huvudet.
Så det kan ju omöjligen ha varit en huvudtackling.

Avdelningen: Jag skolkade hela min skolgång.

{8399}: Nån som kan länka till tacklingen?

{7981}: Tro när i så fall käken bröts, när han slog bakhuvudet i isen eller när han fick den hårda justa (enligt Wikegård) tacklingen?

Kopenga Kickass:

ser ut att vara nr 15

Forsberg 1978: läste samma på twitter hjärnskakning och bruten käke

{9179}: Såg att Inkazar skrev på twitter att Kellman sagt klart och tydligt att Brynäs inte var aktuellt då det låg för långt norrut i Sverige?! Antar att det bör ha med familjen att göra eller liknande.
Sen om det stämmer eller inte låter jag vara osagt - men Inkazar brukar ha bra koll.

« · 2129470 · »