1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745966 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
arnio: Nog är det svårt att börja en period med PP men så här dåligt?

renen:
Renslakt din jävla cesiumren.

Zappaholic: Håller med, men det ser inte ut att vara ett taktikproblem. Ser mer ut som trötthet just nu, 2:a på puckarna, enmans shower, inget fung PP osv. TJ måste göra nåt helt klart annars glider gldet oss ur händerna!

Davey_22:Tröttnat ur på Krokens dutt och blindpass nu...

Zappaholic: Allt kan bara bli bättre i 2:a.

Dags att ta hem guldet nu. Saik går inte felfritt hela vägen nu... Vi kommer hugga dem jävlarna.

Macahan: amen

Zappaholic: Jag tippade en 4-2 seger i finalserien men jag ser ju hellre att dom vinner med 4-1.

Gurra88: Han är ju Brynäsare, vill ju göra allt för att det inte ska märkas. Blir pinsamt... Boorken har nog också sina sympatier hos Brynäs.

Nu vinner vi andra med 3-0 och spelar 1-1 i sista.

Resultat 4-2, Ollas avgör ;-)

sylf: den som sa det han var det ! Prova att vara snäll är du gullig.

sylf: Grejen med denna säsongs Brynäs är ju att vi på ett helt nytt sätt lyckats bryta matchbilder och ta oss tillbaka in i matcher. Det hoppas jag på nu!!!

Brynäs bedrövliga. Tvåsiffrigt för SAIK ikväll?

Först till fyra.

arnio:"jag tycker att det ser bra ut"

*ASG*

Är du mongo på riktigt?

Varför står inte Skrikegård med Skellefteåtröja på sig i studion? 

70 Rodrigues: Detta är ju Sveriges två bästa lag så det vore naivt att tro att vi bara kan alibiåka hem serien med 4-0. Däremot håller jag med dig om att vi är riktigt dåliga och gör SAIK bättre. Jonsson kan inte vara nöjd med detta och han brukar kunna väcka spelarna...

bradberry: jag tycker att det ser bra ut, tyvärr mål på en felaktig utvisning men sånt är livet. Jag är övertygad om att vi jobbar oss in i matchen och vänder det här, vi spelar mycket smartare och sparar på krafterna, nu drar vi upp tempot.

Redigerad kommentar

Zappaholic: Bra glömde smileyn :)

bradberry: SAIK är bra men det tar väl inte bort det faktum att Brynäs gör en jävligt dålig period. Jag tror visst att SAIK kan orka, kanske inte hela matchen men absolut så långt som det behövs, de får ju grym extra energi när dom spelar ut oss som dom gjorde i 1:a.

Zappaholic:Bara att göra som tomten säger; Skjut efter avblåsning, rappa slå & var som döende svanar.

+Åk på deras målis efter VARJE avblåsning

Jajjen: Nej, jag gillar inte trenden!!! Saik blir bättre för varje match medan vi blir sämre.

renen: Ironi i text är inte lätt att få fram..speciellt inte när det varit massa modoiter in och skrivit skit här under varje match i slutspelet. Tala om för mig hur man ska veta att du är ironisk eller snackar skit? Sätt en smiley bakom vad du skriver så blir det lättare... Ber om ursäkt!

Huge: Fast tittar man på reprisen så träffar inte ens widing

Skellefteå imponerar. Dom ger verkligen järnet varje match, varje byte. Och Brynäs spelar sämre varje match. Ingen bra tend.

sylf: Wikegård tycker allt som SAIK gör är helt ok. Skjuta efter avblåsning är jättebra...jävla lallare.

Gnäll på men herregud face it! SAIK ÄR BRA! De gör slutspelets mäktigaste period så här långt.

De kommer inte orka i detta tempo hela matchen och vi kommer få fler lägen. Tycker vi får vars nöjda med att de bara får ut ett mål av den perioden.

Ny period! Nya förutsättningar...

Tendenser till bättre spel sista 5 minuterna, men vi måste börja tävla på allvar om vi ska vara med idag. Fatta vilket läge vi har !

Ut och kämpa ner ner dem nu Brynäs.

Redigerad kommentar

Zappaholic: Gränsfall på en tvåa, Widing tacklar en av deras backar i samband med avblåsning så udda kan vara jämnt.
Annars som väntat: dom kommer ut hårt och är lite mer uppvärmda än oss när dom får sitt PP.
Som förstås uppstår när en av deras stora starka karlar slänger sig på isen, patetiskt billig tvåa som tyvärr straffar oss.
Tycker vi kommer upp lite mer sista 5 efter att ha varit lite tillbakatryckta där Andersén träffar stolpen.
Upp nåt hack nu så kvitterar vi i PP.

Zappaholic: Brynäs gör sin absolut sämsta period under finalspelet kanske under hela slutspelet, det är bedrövligt dåligt. Här kan det bli SM-GULD men dem åker omkring o duttar o fipplar, jävla alibispel o spelare just nu. Visa lite stake och våga vinn för helvete. Hur fan kan ma vika ner sig så överjävligt. Är så förbannad så jag kokar. Kärringen o kotten stängde precis in sig i sovrummet.

foppa78: Ja, faktiskt så skäms man över Brynäs uppträdande. Det är sm-final för i helvete!

Zappaholic: Saftpiraten i studion såg ut att ha bånge redan nu. Tror det blir någon annan kanal i en kvart.

70 Rodrigues:Bif blir nerpissade +att ingen står upp.

Hurfan kan han ens få åka av isen efter han skjutit efter signalen?

Nu TJ dags att röra om för att väcka spelarna.

*Lavander sänk Lindström eller annan bärande spelare-Molin in

*Lasse J kör över målisen-In med valfri på bänken, för sämre blir det inte

*Jonte in och veva vilt SNARAST

*Widing du är förlåten, skjut på allt igen

*HELA laget - Visa hjärta förfan.

Zappaholic: haha jag var ironisk men din lilla hjärna verkar inte fatta.

renen: Spelar väl för fan ingen roll, ditt skotertroll

70 Rodrigues: Vad är detta för jävla patetisk skithockey Brynäs visar upp i en sm final jag skäms Fyfan

Zappaholic: Det där var så pass sent att det var utv.

Zappaholic: det här var vi, skål! Guldet ska hem!

Hoppas vi kan komma ut som ett helt annat lag i andra nu. Vilken jävla holmgång...

70 Rodrigues: Sämsta perioden i hela slutspelet.

Zappaholic: Lugnt han träffade inte honken.

Qvarre: Vad fan skjuter grisen för? Boork försvarar såklart...självklart.

Blir det ingen bättring när det gäller spelet så måste TJ väcka laget genom att gör formationsändringar.

Qvarre: Gör mål nu för i helvete

foppa78:
De vill vinna i Gävle eller inte alls som det ser ut.
Stolpes på straffen blir allt mer hemsk.

foppa78:Ingen som går in å grisar, bara massa duttande. Kroken är han ens med idag?

Ne luktar torsk så det förslår om dom inte börjar spela som ett lag. 

Känns som att vi är lite tagna på sängen. Förhoppningsvis orkar SAIK inte köra med denna pressen under hela matchen.

Qvarre: Hur jävla svårt ska det vara att åka skridskor? Så här bra är inte SAIK, det är vi som bjuder på det mesta.

sylf: Vi kan vinna SM-GULD och dem uppträder som ett gäng rädd små skolflickor, SKÄRPNING nu för fan gubbar!!

Qvarre: Vad är det som händer varför är inte Brynäs på banan???

70 Rodrigues: Förstod att det skulle bli så här!!

Nu är vi så jävla dåliga så hälften vore nog, jag skäms!!

« · 1493957 · »