Brynäs IF

713189 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007

901424 · » Till forumet


Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
GävleLasse:
"Kankaanperä verkar försvara brynäs färger i alla fall.. ;)
Jag kan höra honom svära över att det är "mukket mugg här på åålant"

Ngn vänlig själ har lagt till mer bråk på youtube...:)
Ska bli trevligt o se honom bunta ihop masar till helgen...!
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
HF “Till sist, kan någon förklara Sperrles handväska?”: Expert som jag är skall jag försöka mig på en förklaring trots att jag inte var på plats och därmed inte har en aning om vad det handlar om. Unisex, Håkan… unisex. Metrosexualiteten har brett ut sig och därför kan det enligt gamla normer se ut som att 24-åringar bär på vad Hardy “Hård i magen” Nilsson skulle kalla handväska (för damer). Dock verkar samhället gå mot acceptans av fenomenet att gossar bär “ handväskor”.

Frågor: Vilken klack vann läktarmatchen i Mariehamn? Och lyckades 64 och 65 fånga någon ädelfisk att lägga på grillen på Tallbacken om en knapp vecka?
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
GävleLasse: Ärligt talat blev de inte särskilt organiserade i PP så det gick att tyda =)
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Bissett19: Jag kan även tänka mig att man använder Hietanen / sjödda som backar i det pepe't

Angell och Lind har ju varit bra på att hitta varandra så det kan vara grunden till en intressant 2:a uppställning
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
GävleLasse:

Vore inte dumt med ett pepe med:

Angell o Brendl på blå.

Dackell,Månsson o "Kanka" framför keepern.
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
HF: körde de Brendl som point när den formationen var inne eller hade man två backar?
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
PP var verkligen uruselt mot Luleå, klart bättre mot Jokerit faktiskt. Fast Dackell, Brendl, Hansen blixtrade till nån gång. Skulle även jag vilja se Lind där i stället för Hansen i PP.
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
HF: Tack för rapporten.

Det ska bli intressant att se vad som händer ider de kommande dagarna. Kommer truppen att reduceras genom utlåning av spelare? Kommer Boork att gnugga mer specialteams? PP och BP verkar ha varit dåligt, speciellt mot Luleå. Samma visa som närlagen möttes i Sandviken.

Jag ser fram emot Gubbdagis cup i nästa vecka.
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Då är jag hemma igen efter en liten utflykt till Åland. Så jag får väl försöka ge mig på en liten rapport, för "presschefen" verkar inte orka =)

I första matchen stod ett juniorbetonat Brynäs bra emot ett Jokerit som befinner sig längre fram på utvecklingskurvan mot säsongsformen. Förlängningsförlusten bör inte tas allt för hårt. Kohronen hade agerat i det närmsta felfritt i 60 minuter men när det blev förlängning så hade han nog somnat eller nåt och släppte in allt. Widing med Månsson blir jobbiga att möta i vinter och de gjorde en riktigt bra match här.

Andra matchen mot Luleå: I första perioden var nog åtminstonde halva Brynäs kvar på hotellet. Luleå gjorde lite vad de ville och Sperrle räddade Brynäs. I andra hade laget anlänt och perioden var raka motsatsen. Brynäs åkte ifrån Luleå. I tredje blev det lite mer ställningskrig och det hände inte mycket alls. Luleå kunde sen avgöra i första förlängningen via en kontring som gav ett 2 mot 1 läge. Dackell bäst i Brynäs denna match jämnsides med Sperrle. Lind och Björne tycker jag också såg bra ut. Lind kändes lite mer aggressiv än tidigare. Ove var bra båda matcherna och det syndes att han var spelsugen. Finn-backarna såg även de stabila, Kankanperä (eller hur han nu stavar) var mest framträdande.



Sammanfattningsvis: Målvakterna ser stabila ut och jag tror vi har ett minst lika bra par som senaste säsongen. Backsidan är helt klart bättre än förra året och finnarna skall bli intressanta att se. Dessutom har vi bra täckning fram till oktober när Angell och förhoppningsvis Hulkonen kommer in i laget. Jag ser nog Morin som bästa val när det sker mellan Andersén, Carlsson (som väl är utlånad men spelade på Åland?) och Morin. De andra backarna ser jag som självklara (ja, även DJ). Andersén höll på drälla in pucken i eget mål två gånger på bytena efter varandra mot Jokerit tex =) Morin ser stabilare ut. Brendl då? Han kommer igång snart, inget att oroa sig för. Han slår passningar och är giftig framåt. När det börjar gälla mer i matcherna så lägger han i en växel till.

Angående live-rapporteringen och aplikationen som sköter den så var det ett "ful-hack" som jag lade sista touchen på strax efter 05:00 i tisdags så det fungerade förvånansvärt bra i mitt tycke =) När sen "presschefen" irrar iväg lite med den uppstår fel ;-) Dock skall inte allt skyllas på honom det fanns en bugg som många konstaterade att alla mål rapporterades på luleå. Vi löste det med lite editering av inlagt data så det blev rätt med det mesta till slut.


Till sist, kan nån förklara Sperrles handväska?
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
rafalski: Det skulle vara intressant och få veta om Boork bara rullade runt på formationerna eller om han matchade laget.
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Bissett19: Ja, tendensen att tappa matcher i slutet är lite oroväckande. Nu blir det intressant hur Boorken kommer att formera laget fortsättningsvis, man får hoppas att några pusselbitar fallit på plats.
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
rafalski:

Kryssandet från förra säsongen tycks hålla i sej.
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Bara torsk med uddamålet, det tar sig.
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Mål Luleå HF–Brynäs IF: 3–2 (1–1, 0–1, 1–0, 0–0, 1–0)
Skott Luleå HF–Brynäs IF: 31–40 (11–7, 5–15, 10–11, 1–3, 4–4)
PIM Luleå HF–Brynäs IF: 9*2–8*2 (4*2–2*2, 4*2–2*2, 1*2–3*2, 0–0, 0–1*2)
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
29 Viktor Lindgren: Snygg passning. Margarinassist! Du är portad från nästa släktträff!
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Mål Luleå HF–Brynäs IF: 2–2 (1–1, 0–1, 1–0, 0–0)
Skott Luleå HF–Brynäs IF: 27–36 (11–7, 5–15, 10–11, 1–3)
PIM Luleå HF–Brynäs IF: 9*2–7*2 (4*2–2*2, 4*2–2*2, 1*2–3*2, –)
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Mål Luleå HF–Brynäs IF: 2–2 (1–1, 0–1, 1–0)
Skott Luleå HF–Brynäs IF: 26–33 (11–7, 5–15, 10–11)
PIM Luleå HF–Brynäs IF: 9*2–7*2 (4*2–2*2, 4*2–2*2, 1*2–3*2)
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Angeled och Göteborg: Dags för förlängning fem minuter 4–4, fem minuter 3–3, fem minuter 2–2, fem minuter 1–1 och fem minuter 0–0.
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Davydkin: ...och inte så lysande i pp heller...
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
20 Lindgren:
Vi verkar vara riktigt usla i bp...
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
7din: Varför vara glad i onödan? 2–2.
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
20 Lindgren: Kankaanperä verkar försvara brynäs färger i alla fall.. ;)

Jag kan höra honom svära över att det är "mukket mugg här på åålant"
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Mål Luleå HF–Brynäs IF: 1–2 (1–1, 0–1, x–x)
Skott Luleå HF–Brynäs IF: 16–22 (11–7, 5–15, x–x)
PIM Luleå HF–Brynäs IF: 8*2–4*2.
Tekningar vette fan. Målchanser subjektiva. Puckinnehav svårräknat.
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Huss: Jag var på gång att skriva fem mot tre i 64 sekunder innan jag kom på vilket lag Markus Kankaanperä ritat på för. Vad har vi sagt om ogiltiga tecken i textinnehållet, Selander? Följ tråden Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007 om ni skriver om matchen!
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
HF och 65: Målskyttarna skall stå utanför parentesen! Åsså finns det ett lag som heter Brynäs IF. Redan glömt att stava till vårt lag?
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
20 Lindgren:

Ja, grabbarna har tittat djupt i Fernet-flaskan märker jag...
Jag tror vi kan avvakta lite till innan vi packar flyttkartongerna... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
20 Lindgren: Jävlar - nu har vi tappat också Richard Gynge och Alexander Sundström till LHF.
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
HF och 65: Bra. Dock har vi tappat Jörgen Sundqvist till Lule HF. Hur mycket fick vi för honom? Ska vi ta över hans bostad här på Söder, rackham? Mål för LHF i power eller short handed?
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
HF och 65: Ta genast bort det ogiltiga tecknet ur textinnehållet! Snuskhumrar! Felsök!
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Huss: Jag är lite orolig för honom jag me. Men jag ser gärna att Boork testar att stoppa in Sundström som center i den formationen och kör med Karlsson i 4:e för defensivt är Karlsson nyttig.. Sundström har en spelstil som passar väldigt bra ihop med rivjärnen Widing/Månsson.
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
GävleLasse: Precis, med dessa herrar ser det bra mkt bättre ut. Men jag är fortfarande orolig för Hauhtonen. Fortsätter mitt tjat om att det blir en till center i januari...
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Huss: Jag tycker att den ser ganska bra ut. Ta bort den sista och stoppa in Widing | Hauthonen | Månsson med så tycker jag att det ser väldigt intressant ut. Fast givetvis så skall den linan inte agera som 4:e utan som 1:a eller 2:a
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
GävleLasse: Få se om de lyckas köra över Luleå med en uppställning som liknar en starting line.......fast DJ och Gynge saknas, eller hur :-)
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Bissett19:

ÄNTLIGEN fyra formationer....

Hietanen | Kankaanperä | Brendl | Hansen | Dackell
Sjödin | Nolander | Salle | Lind |Björne
Sunken | Jonte C | Herman | Sundström| Molin
Spets | Karlsson | Alcén

(för den som inte har koll på nummer ännu :)
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
70 Rodrigues: Så här:

00.00 Laguppställning. 1:a, 11, 18, 24, 12, 28. 2:a 7, 10, 20, 23 36. 3:e 22, 32, 17, 21, 37. 4:e 27, 29, 33

00:00 Målvakt ikväll är Sperrle.
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
65selander: Hur ställer Brynäs upp då???
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
65selander: Det har jag vetat ett bra tag nu.Men tack i alla fall.Hoppas att du skriver några rader under matchen så man vet hur det går.
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Portello: Här är ditt lag-

1:a 7, 43, 20, 26, 31
2:a 8, 10, 15, 21, 29
3:e 6, 32, 14, 23, 24
4:e 5, 18, 30,
Modig i målet
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Så Selander, kan man lite på att du rapporterar om kvällens match?
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
20 Lindgren: that makes two of us...
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
GävleLasse: Skyll inte på mig. Jag tillhör(de) den överkörda minoriteten som röstade på Anus.
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
rafalski: nästan så att man hoppas att dom åker på stor stryk även i morgon mot luleå, och dom få spelare som spelar är rejält trötta. och sen hoppas att Boork tänker om och kör med fyra femmor, hädan efter
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
GävleLasse: Tre femmor i 70 minuter mot Jokerit lär ju inte vara det bästa. Som sagt, dags att gå tillbaka till fyra femmor och med lite mer ordinarie spelare.
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Såja, nu har Boorken luftat junisarna tillräckligt, in med A-laget och för guds skull spela med fyra femmor.
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Falken: dags för boork at släppa den där idiotiska idén om att köra på kort om folk. snart kommer skadorna.. lita på det.
Kommentera


Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Va fan slutade matchen ?
Svårt att förstå 65:ans online rapportering.
För mycket bira eller ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Gusten: Med tanke på att Jokerit gick igenom den pärsen igår känns det som ett halvtaskigt resultat för BIF. Luleå klarade strafftorsk mot ett fräscht Jokerit.
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
Gusten: ja de kommer somna sött och vakna med stela leder...
Kommentera

Sv: Brynäs till Åland, Mästarcupen 21 till 23 augusti 2007
GävleLasse: 70 minuter och det avslutas med spel 3-3. Det kommer ramla av 30 stycken Per Elofssons av Ålandsbåten drypandes av mjölksyra
Kommentera

901424 · »