1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736641 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs - Timrå, Seriefinal (...nästan)

Sv: Brynäs - Timrå, Seriefinal (...nästan)
Sune: Dessa två herrar är starkt bidragande till att vi har ES bästa boxplay...

claesw: Sunes klubb är Olofström men det vill han inte stå för längre.

Sune: När såg du en match senast då?
Snacka går ju...

Fundamentals:

Ja det går jättebra, däremot så verkar du inte så bra att tippa ser jag...

Sune: Näe, men jag ser matcherna iallafall.

Fundamentals: Bry er inte om den där Sune, han säger till och med att Molins mål mot Modo enbart var tur, det var fan det mest korkade jag hört. Visst var Modospelarna passiva men inte fan var det bara tur.

brynasaren: Ja, jag hetsade upp mig i onödan...

brynasaren:

Ja men möter man koner så skulle t.o.m. du kunna runda dom...

Sune: "Fundamentals:

Ja det går jättebra, däremot så verkar du inte så bra att tippa ser jag..."

Slut på argument eller?

Fanzin: Sittplatsbiljetterna var iallafall slut på Flanör, det bådar gott :)

90Steen_: Du hörde inte hur det var med ståplats?

brynasaren: hoppas de blir lite drag imorgon iaf! men timrå klacken kommer väll höras mera än våran klack.. är ja rädd! :(

brynasaren: Nje, fanns ju kvar iaf.

88Lindkvist: Äh, kolla ba hur klacken var i premiären, det blir nog minst lika bra imorgon! ;)

90Steen_: Vad jag vet kommer inte BSKV upp i morgon? Men nog lär det bli ganska mycket folk på ståplats, dock tveksamt om det blir fullt?

Om alla sittplatser är slut innebär det att 7300 platser är bokade Dvs 1000 ståplatser är tillgängliga och av dom är väl en del säsongsbiljetter och sålda biljetter sedan tidigare. Jag gör en gissning på att 7700 biljetter är sålda. Låter det troligt?

Fanzin: Ja det gör det, nä jag tror inte BSKV skulle komma men väl Brynäs Stockholm. BSKV tror jag kommer nästa helg då vi möter Luleå.

Både Angell och Lind är med på värmningen imorgon.

Gusten: Båda lär väl spela. Det brukar vara så.

Gusten:

Men hallå!!! Vem bryr sig om det NU??

Vilka går in och värmer först i Idol snart? DET vill jag veta :-)

Knogen: Markus är först ut! Börjar NU!!! :)

....och jag kunde ju förstås ha scrollar neråt en bit först :-P

Gusten:

Din något blaskiga känsla för hembygden känner vi ju till. Som sann lokalpatriot kollar jag själv på Doobidoo eftersom Kalle Moraeus är med ;-)

GävleLasse: "Nej problemet ligger på backsidan."

Exakt.
1:a i BP-ligan håller inte.
Byt ut rubbet....

Huge: Det din Text TV inte har snappat upp är det faktum att den fina Boxplaystatestiken beror på att vi har defensivt duktiga forwards som HJÄLPER backarna i BP

Hade du haft någon som helst tendens till iaktagelseförmåga så hade även du upptäckt att Brynäs backar har haft jobbigt i spel 5 mot 5.

Man kan dela upp detta i två delar.

- Uppspelsfasen klickar ofta när man möts av hög forchecking.
- Backarna har grymt svårt att spela fysiskt bakom den egna kassen och man hamnar på mellanhand.

Bara för att BP är seriens bästa så behöver man inte höja backarna till skyarna, en match består av fler moment än det...

GävleLasse: "Bara för att BP är seriens bästa så behöver man inte höja backarna till skyarna, en match består av fler moment än det..."

Och man behöver heller inte överdriva åt andra hållet, och påstå att vi har ett problem vad gäller backarna. Vi möter ex ett bra HV med mkt tyngd och fart i anfallen. Tycker vi står emot bra, trots skadorna på Cassel och Hulken.
Dessa skador är bl.a ett av orsakerna till att backarna har fått slita lite hårdare i dagsläget. Ditt överanalyserande av uppspel osv stämmer säkert till viss del, men känns ibland lite som att letar fel för letandets skull.
Visst är defensivt duktiga forwards en nyckel till bra defensiv, men det är ju ett samarbete. Och ex Månssons agerande senast vid Hannulas 2-1 är kanske ett exempel på när våra forwards går bort sig men backarn får ta skiten.

Må bästa laget vinna...SKÅL tamjefan..

Huge: Visst är det så, Sen tycker jag personligen att det är Bäckis som gör det största felet som är upprinnelsen till 2-1 målet.

Men statsen talar sitt tydliga språk.

Sundqvist -4
Johansson -4
Ström -2
Hulkkonen -2

På plus sidan har vi Angell, Sjödda och Nolander men detta beror i mångt och mycket på att de spelat när lagets mest produktiva kedja varit inne.

Visst är det skadorna som ställer till det, men vart tog Brynäs "breda" trupp vägen?

"Ditt överanalyserande av uppspel osv stämmer säkert till viss del, men känns ibland lite som att letar fel för letandets skull."

Jag har inte på något sätt överdrivit åt något håll. Uppspelsfasen är en hyperviktig del av dagens hockey där hela lagets insats påverkas av just uppspelsfasen. En forward som får dåliga passningar i mittzonen kan inte ta sig in lika lätt i offensiv zon som om han fått en bra passning så han kommer in med fart. Det borde väl till och med du fatta. Så OM nu inte uppspelen funkar så får det fäljden att forwards får det jobbigare och då uteblir produktionen och med den vinster och med dessa harmonin i laget...

Varför analysera det som är bra? Skall man utvecklas som lag så måste man odrna det som är dpligt och bibehålöla det som är bra.

GävleLasse: Så länge Bäckis fortsätter att avgöra matcher och i övrigt totaldominera så får han gärna bjuda på ett par idiotgrejer ibland.
Inget fel på ditt analyserande. Jag menade kanske mer att det blir lite överdrivet negativt ibland och att gnället på vissa backar också känns lite överdrivet. Alla matcher har sin egen karaktär och alla lag har ups and downs i försvarsspelet under en och samma match. Det gäller bara att minimera misstagen under down-perioderna, vilket vi ändå generellt sett lyckats rätt bra med, som jag ser det.
Angående vår breda trupp så gick vi väl in i säsongen med en trupp som normalt sett vilket lag som helst hade betraktat som bred. Nu har vi åkt på ett par tillfälliga skador, varav en långvarig. Tyvärr så känns det som att Hulkens frånvaro är den som vi minst av allt ville ha i dagsläget, om man nu får gradera vilken av backarna man nödvändigtvis tvingas avvara.
Han är ju den ende riktigt fysiska och defensiva klippan vi har för tillfället.

"Uppspelsfasen är en hyperviktig del av dagens hockey där hela lagets insats påverkas av just uppspelsfasen. En forward som får dåliga passningar i mittzonen kan inte ta sig in lika lätt i offensiv zon som om han fått en bra passning så han kommer in med fart. Det borde väl till och med du fatta."

Jag fattar.
Om du då också fattar att forwards även måste göra sig spelbara så att backarna får det lättare vid sina pass.
Som sagt: samarbete...

Huge: "Om du då också fattar att forwards även måste göra sig spelbara så att backarna får det lättare vid sina pass"

Vad tror du Brynäs sysslar med på träningarna? ALLA i laget har sina åkvägar och alla vet vart de skall ta vägen. Men på grund av en hel del fippel och onödiga passningar backarna emellan så kommer forwards ur position. Backarna är för långsamma helt enkelt.

Jag ger beröm till spelare när de förtjänar det och kritik när det är befogat. Så som Daniel Johansson spelat de senaste matcherna så är kritiken befogad. Boorken har ju kritiserat just de ageranden som D.J stått för. Skillnaden är att Boorken inte använder några namn, men vi som ser matcherna kan ganska skabbt relatera till de situationer som Boork talar om.

Hade Brynäs minimerat sina misstag under matcherna så hade vinstkolumnen haft en högre siffra och oavgjort kolumnen lite mindre. Det är små marinaler i hockey och jag tycker inte att Brynäs skall hjälpa motståndarna genom att agera passivt i egen zon.

GävleLasse: "Vad tror du Brynäs sysslar med på träningarna?"

Träning kan aldrig bli samma sak som match, där det står ett elakt motståndarlag på andra sidan och försöker göra livet så djävligt som möjligt för våra killar.
En liten påminnelse bara.... :-)

Huge: Givetvis är det så, men det hindrar inte att man tränar på en spelidé. Du kanske tror att Brynäs spelar efter en taktik som de spontant kommer på?

GävleLasse: Det bidde fel det där..

Jag menade givetvis. INTE spelar efter en taktik utan spelar någon slags spontanhockey...

GävleLasse: Dagens randiga:

Brynäs IF - Timrå IK
HD: Martin Homola, Tjeckien
LM: Peter Sbelström, Solna
LM: Per Svensson, Mjölby

Bissett19: Hoppas Ola sköter sig bra. Har har varit i ES tidigare?

Falken: Han dömde LHC-MoDo i Torsdags.

wap.hockeysnack.com
7 grader, ösregn och dags för säsongens sista golfrunda, sen är det att dags att plocka fram yxan, Tiiiimmmber;-)

Kanske nåt för Sundlöv att vara med o hugga på nu när Hulken är borta länge.En stor stark defensiv back.

Länk.

Bissett19: Ja man kan ju alltid hoppas att Sundlöv är med och hugger på honom. Han skulle inte göra bort sig i Brynäs.

Men frågan är om han inte blir för dyr då han har kontrakt med Frölunda.

GävleLasse: Nu kan jag inte alla detaljer i övergångssummor,men fick Brynäs nåt för Malmström?Sen borde det ju finnas lite cash då man inte betalar hans lön längre.

Eller?

Bissett19: Denna säsong är väl övergångssummorna borta, va? Det enda som återstår av de pengarna är väl 200 000 i "utbildningsbidrag", har jag för mig.

Bissett19: Några övergångssummor finns ju inte som i fotbollen. Men jag kan tänka mig att Brynäs måste betala frölunda för att lösa honom från kontraktet. Jag har inte koll, men någon slags "goodwill" borde de visa just med tanke på Malmströmaffären.

GävleLasse:

Det är bara att dricka mer öl i dag så att kosingen trillar ner i mormors julklappsbörs... :-)

rackham: Ja det får bli JAG som betalar för den nya backen, vem det nu blir.. ;)

Jag ska göra mitt bästa idag ;)

GävleLasse:

That´s the spiritus!

GävleLasse: Tomi Pettinen (kommer han med Heartbreakers eller kör han solo?) är svårbedömd. Vad jag har hört så har han inte precis utmärkt sig i Frölunda, men vem har å andra sidan det? Det är inte omöjligt att han skulle lyfta sig om han bytte klubb. Men jag är lätt skeptisk.

Jompe: Mot T-banan och vidare färd mot avverkningsplatsen. 10ha skall avverkas i em. ;-)

Jompe: Sett till Brynäs backbesättning så tror jag att han skulle hävda sig bra. Det vimlar ju inte av toppbackar på marknaden just nu.

GävleLasse: Sant.

65selander: Man kan ju alltid hoppas att Jonte H hamnar fel och ställs i en box på Gävletravet ;)

wap.hockeysnack.com
Lasse: Väderprognosen lyder?

« · 771656 · »