Huge: Markus Krüger och Joakim Andersson är med i "hans" OS-lag men inte Bäckis? Bäckström är en världstjärna oavsett vilken kedja han spelar i. Men givetvis ska han leda en av de två bästa.
Huselius ökänt taskiga omdöme visar sej igen. Vilken dumjävel!
Zäta är (tillsammans med Datsuyk) världens bästa tvåvägsspelare, därför tycker jag det vore konstigt att sätta Zäta i en producerande lina istället för en offensiv kraft som Bäckis. Självklart ska Zäta spela på den position där han är bäst i världen och det gör att han hamnar i en tredjekedja hos mig.
Steen - Bäckström - Johansson
Steen är i makalös form just nu och Bäckis/Johansson hittar varandra bra i Caps.
Johansson för fart, Bäckis för pass och Steen för mål. Kommer också kunna konkurrera med motståndarnas första linor på ett bra sätt.
Sedin - Sedin - Eriksson
Loui verkar var skadad? Annars är VM-kedjan given som andra kedja och är den kedja som ska producera aldra mest i detta VM. Det är HÄR målen ska komma.
Hörnqvist - Zäta - Fransen
Zäta är väldens bästa tåvvägsspelare och ska därför spela i en kedja med den rollen, att gå in och ta istid, köra över motståndare och även producera när det kan behövas. Första och andra linan för mer istid när vi behöver mål medans denna kedja får mycket istid när vi leder.
Silfverberg - Krüger - Landeskog
Krüger är en fantastis center med stor arbetsmoral och duktig i boxplay. En spelare som gjort det bra i regerande Stanley Cup mästarna är given i en fjärde lina hos mig. Silfverberg är en av de bästa sniprarna vi har i Sverige och Landeskog är en fantaisk ledargestalt som kommer betyda mycket för Tre Kronor i framtiden. Denna kedja kommer ta istid, jobba hårt och förberedas för framtiden. Även en kedja som fyller funktioner i Special Teams Silfver duktig i PP och både Silfver och Krüger är duktiga på BP. En kedja som även kan gå in och förändra en matchbild. Kommer dock inte få så mycket istid.
Redigerad kommentar
Fortsatt tungt för Silfver...
2 mål senaste 23 matcherna o 11 mållösa matcher före senaste målet...
Trots 3:e mest speltid bland ytterforwards...
Nån som sett honom lira nått?
atilla:
Mmm... 2 mål + 8 ass de senaste 23, har inte kollat på ass men gissar att flera är "nhl-andra-ass"...
Tror nog han själv o Ducks vill se mål fr honom...speciellt när han snittade mål i varje match första 4 matcherna...
Men, bara han spelar bra så...
atilla:
OS-forwarden Jakob Silfverberg är petad till Anaheims match mot Los Angeles i natt.
Brynäsgubbe:
Japp, lirade 15 min, hur ser det ut?
@OlaWinther på Hockeysveriges uppgifter stämde inte då...
tjugo8: Ser bra ut! Förra matchen låg han dock bakom 1-3-målet genom slarv i offensiv zon, vilket kan ha skapat ryktena om att han skulle stå över nattens drabbning.
Man får dock tänka på att han inte riktigt har samma roll i Ducks som i Brynäs. Han får spela mycket understöd och är knappast någon utnämnd målgörare som han var för oss. Men Ducks-fans verkar nöjda och jag är glad för hans skull att han får spela i ett så pass grymt lag.
Redigerad kommentar
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article18482262.ab
Skule gärna se honom här.
mattias - 74: Ni kommer åka på ordentlig pisk - Leksand har gjort sitt för i år. Dock har ni gjort det jävligt bra.
Tips: 6-1
Dock tror jag även Brynäs åker på pisk mot LCH - så allt avgörs i sista omgången inför en fullpackad Läkerolen :)
Skitstöveln:
Har vi gjort vårt för i år? Vad jag vet är det 2 matcher kvar. Frölunda lär knappast ta ut sig mer än nödvändigt när man har klart med 2:a platsen. Leksand har slagit Frölunda i Scandinavium förut. Jag tror mycket väl vi kan skrälla imorgon. ;)
Huss: "Fast i jämförelse med Andersen, Kronwall och Bengtsson så hamnar han nog sist i prio-ordning tycker jag. Men försvinner Gunde, Persson, Jakobsson och Löf så..."
Det kan jag hålla med om. Dock anser jag att vi behöver flera nya backar till nästa säsong. Gunde lär ju försvinna samt förhoppningsvis Persson och Jakobsson. Säg då att vi behöver tre nya backar, och då anser jag att han passar in bland en av dem.
Kronwall tror jag blir svår att få då han har kontrakt nästa säsong samt att andra lag borde vara på honom också. Rimliga förstärkningar till nästa säsong skulle då kunna vara Andersén, Eklund och Bengtsson. Bengtsson kan bli väldigt svår att få, förmodligen kommer de flesta shl-klubbar att vara intresserad av honom. En värvning av denna spelare skulle vara oerhört bra för brynäs men det skulle inte förvåna mig om Frölunda tar även denna talang. Killen har ju kontrakt över nästa säsong också så detta kan även det vara ett hinder.
Skulle vi efter många om och men värva dessa spelare har vi en bra baksida tycker jag. Djoos tycker jag har tagit väldigt stora kliv i offensiven och skulle förmodligen kunna bli en första pp-back (kanske inte ersätta Gunde fullt ut men det kan göras med hjälp av flera spelare).
Backparen skulle då gå att ställa upp enligt:
Djoos - Bertilsson
Kilström - Andersén
Bengtsson - Eklund
Sundqvist som sjundeback och Löf som en åttonde.
Löf tycker jag har lyft sig denna säsong gentemot förra och jag anser att det kan vara smart att ha honom kvar på ett ettårskontrakt som extraback för att täcka upp för skador. Han lär ju inte direkt vara dyr.
Ett frågetecken för denna formering är såklart om Brynäs vågar sätta vår kapten åt sidan? Jag anser att vi borde ha Ollas som kapten nästa säsong då det inte finns någon annan spelare med hans attityd på banan. Han sliter som få och har växt in i shl-rollen på ett utmärkt sätt.
Calle Järnkrok får byta klubb.20.59 tradade Detroit honom Patrik Eaves och ett draftval till Nashville Predators för David Legwand.Tsn.ca gör gällande att om inte Järnkrok slår sig in i Predators så skall han återvända till Brynäs och SHL.
Låter ju inte helt fel :-)
Sägs enligt rykten. Läs rykten.. Och vi vet ju att dessa rykten faktiskt allt som oftast brukar stämma oavsett vilken spelare och vilken klubb det än handlar om så stämmer de allt som oftast.
Calle trivs tydligen inte och det är klart att flytta till ett nytt land och sedan kanske inte utöver hockeyn ha allt för mycket att göra, det tar nog på ens psyke mer än man tror. Calle har kanske tröttnat helt enkelt och känner dessutom att han är väldigt långt ifrån NHL-spel.
Carl Lejonkräk: Calle lär nog ge Nashville/Millwauke en chans innan vi får möjligheten att se honom i Brynäs tröjan igen. Han har ju ett år kvar på sitt NHL-kontrakt och har svårt att se att han bryter det.
Om han skulle "fega ur" och sticka hem tidigare så bränner han alla broar på en comback i NHL.